Sunum İçeriği Lisansüstü program akreditasyonu için Avrupa’dan örnekler: Mühendislik Enformatik Kimya Diğer Mühendislik yüksek lisans programları için.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BOLOGNA SÜRECİ Sakarya Üniversitesi
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI
Ülkemizdeki Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Bologna Süreci Kapsamında Alan Yeterliklerinin Belirlenmesi ve Kalite Güvencesinde Dekanlar Konseylerinin Rolü: Mühendislik.
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ VE AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI
AçIk ve Uzaktan Öğrenmede KalİTE Güvence
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİMDE KALİTE ÇALIŞMALARI FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ İÇİN MODEL ARAYIŞI Yasemin KİLİT ve Belma T. AKŞİT 30 Haziran 2010.
MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ VE AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Bologna Uzmanları Ulusal Takımı
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Öğretmen Yetkinlikleri
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Farklı kalite süreçlerinin buluşması: Mühendislik akreditasyonu ve Bologna Süreci Prof. Dr. Lerzan Özkale Bologna Uzmanı, İTÜ 22 Ocak 2010 Mustafa Kemal.
Kırıkkale Üniversitesi Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
Yükseköğrenimde BOLOGNA Süreci
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 1 Mühendislik Eğitimi Akreditasyonunda Küresel Eğilimler A. Erbil PAYZIN PAYZIN Danışmanlık.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ ÇALIŞMASI
MÜDEK Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği 14. MDK Toplantısı 4-5 Mayıs 2007 Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon ve MÜDEK Deneyimi
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMA ÖRNEĞİ
21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 1 Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme.
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
Sunum İçeriği MÜDEK YL Değerlendirme Ölçütleri geliştirme süreci ve gözetilen kısıtlar MÜDEK Değerlendirme Ölçütleri: Genel yapı ve Lisans/YL kıyaslaması.
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
Sunum İçeriği Mühendislik Eğitimi Akreditasyonu ve MÜDEK
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
BOLOGNA BİRİM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI OCAK, 2016 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz: Sakarya Üniversitesi Prof. Dr. Muzaffer ELMAS İstanbul – Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz:
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
STAJ İŞLEMLERİ T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

Lisansüstü Programların Akreditasyonu: Avrupa ve Türkiye’den Örnekler Erbil PAYZIN MÜDEK Yönetim Kurulu Başkanı FENBİLKON 5 16-18 Mayıs 2013, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir

Sunum İçeriği Lisansüstü program akreditasyonu için Avrupa’dan örnekler: Mühendislik Enformatik Kimya Diğer Mühendislik yüksek lisans programları için MÜDEK akreditasyonu: MÜDEK YL değerlendirme ölçütleri geliştirme süreci Ölçüt geliştirme sürecinde gözetilen çerçeve MÜDEK YL değerlendirme ölçütleri yapısı MÜDEK YL program çıktıları Uygulamaya geçiş süreci FENBİLKON 5, 16-18 Mayıs 2013, EOGÜ, Eskişehir

Mühendislik Alanında Lisansüstü Program Akreditasyonu European Network for Accreditation of Engineering Education (ENAEE) tarafından mühendislik lisans ve yüksek lisans programlarına EUR-ACE etiketi vermek için yetkilendirilmiş akreditasyon kuruluşları: Birleşik Kırallık (Engineering Council): First Cycle (FC) ve Second Cycle (SC) Fransa (CTI): SC İrlanda (Engineers Ireland): FC ve SC İtalya (QUACING): FC ve SC Portekiz (OE): SC Rusya (AEER): FC ve SC Romanya (ARACIS): FC Türkiye (MÜDEK): FC 01.04.2013 itibarıyla 16 ülkeden 688 mühendislik yüksek lisans programına EUR-ACE (SC) etiketi verildi (http://www.enaee.eu) Engineering Council 2012 yılında EngD (Engineering Doctorate) programlarının akreditasyonuna başladı (http://www.engc.org.uk) FENBİLKON 5, 16-18 Mayıs 2013, EOGÜ, Eskişehir

Enformatik Alanında Yüksek Lisans Program Akreditasyonu European Quality Assurance Network for Informatics Education (EQANIE): Enformatik alanında lisans ve yüksek lisans programlarını çıktılara dayalı olarak akredite ediyor. Akredite edilen programlara EURO-INF (First Cycle) ve, EURO- INF (Second Cycle) etiketleri veriyor. 18.04.2013 itibarıyla enformatik alanında akredite edilen lisansüstü programlar: Yüksek Lisans: 28 EURO-INF etiketi (7 ülke) http://www.eqanie.eu/ FENBİLKON 5, 16-18 Mayıs 2013, EOGÜ, Eskişehir

Kimya Alanında Lisansüstü Program Akreditasyonu European Chemistry Thematic Network Association (ECTNA): Kimya alanında lisans, yüksek lisans ve doktora programlarını çıktılara dayalı olarak akredite ediyor. Akredite edilen programlara Eurobachelor, Euromaster ve Eurodoctorate etiketleri veriyor. 08.03.2013 itibarıyla kimya alanında akredite edilen lisansüstü programlar: Yüksek Lisans: 48 Euromaster etiketi (15 ülke) Doktora: 1 Eurodoctorate etiketi (İtalya) http://ectn-assoc.cpe.fr/ FENBİLKON 5, 16-18 Mayıs 2013, EOGÜ, Eskişehir

Diğer Alanlarda Lisansüstü Program Akreditasyonu Örnekleri Yönetim Bilimleri: EFMD-European Foundation for Management Development (http://www.efmd.org): EQUIS –Yön. Bil. alanında kurumsal değerlendirme EPAS –Yön. Bil. lisans, yüksek lisans, MBA ve doktora programlarının akreditasyonu AMBA - The Association of MBAs (UK) (www.mbaworld.com): Yön. Bil. MBA, DBA, MBM programlarının akreditasyonu AACSB - The Association to Advance Collegiate Schools of Business (ABD) (http://www.aacsb.edu): Yön. Bil. ve Muhasebe alanlarında lisans, yüksek lisans, MBA ve doktora programlarının akreditasyonu Müzik: AEC-The European Association of Conservatoires (http://www.aecinfo.org): Konservatuvarların müzik alanındaki lisans ve yüksek lisans programlarını akredite ediyor FENBİLKON 5, 16-18 Mayıs 2013, EOGÜ, Eskişehir

MÜDEK Yüksek Lisans Ölçütleri: Geliştirme Süreci 2007-2010: TYYÇ Mühendislik Temel Alanı Yeterlilikleri’ni geliştirme sürecinde MDK’ya destek verildi 18.06.2011: MÜDEK YL Ölçütleri Çalışma Grubu oluşturuldu: A. Bülent Özgüler, Ayşegül Tanık, Canan Özgen, Ekrem Ekinci 12.04.2012: Taslak YL Ölçütleri paydaş görüşüne sunuldu www.mudek.org.tr e-posta: Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürleri, Müh. Fak. Dekanları FENBİLKON 4 24. MDK 23.07.2012: MÜDEK YL Ölçütleri yayımlandı: Mühendislik Yüksek Lisans Programları Değerlendirme Ölçütleri (Sürüm 1.0 – 23.07.2012), www.mudek.org.tr Yüksek Lisans Program Özdeğerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzu (Sürüm.1.0 – 31.10.2012) FENBİLKON 5, 16-18 Mayıs 2013, EOGÜ, Eskişehir

MÜDEK Yüksek Lisans Ölçütleri: Geliştirme sürecinde gözetilen çerçeve Çıktılara dayalı akreditasyon ölçütleri: TYYÇ Mühendislik Temel Alanı 7. seviye yeterlilikleri (akademik) ile uyum EUR-ACE Çerçeve Standartları ile uyum: EUR-ACE (Second Cycle) program çıktılarının kapsanması EUR-ACE ölçütleri 1-5 ile uyum MÜDEK Lisans Ölçütleri ile uyum (format temelinde) FENBİLKON 5, 16-18 Mayıs 2013, EOGÜ, Eskişehir

MÜDEK Mühendislik Yüksek Lisans Ölçütlerinin Yapısı Lisans Ölçütleri (10 ad) Öğrenciler Program Eğitim Amaçları Program Çıktıları Sürekli İyileştirme Eğitim Planı Öğretim Kadrosu Altyapı Kurum Desteği ve Parasal Kaynaklar Organizasyon ve Karar Alma Süreçleri Programa Özgü Ölçütler Yüksek Lisans Ölçütleri (9 ad) Öğrenciler Program Eğitim Amaçları Program Çıktıları Sürekli İyileştirme Eğitim Planı Öğretim Kadrosu Altyapı Kurum Desteği ve Parasal Kaynaklar Organizasyon ve Karar Alma Süreçleri FENBİLKON 5, 16-18 Mayıs 2013, EOGÜ, Eskişehir

FENBİLKON 5, 16-18 Mayıs 2013, EOGÜ, Eskişehir

EUR-ACE ve MÜDEK Program Çıktıları: Kavramsal Kıyaslama FENBİLKON 5, 16-18 Mayıs 2013, EOGÜ, Eskişehir

Ölçüt 3: Program Çıktıları Lisans Ölçütü 3.1 Öğrencilerin programdan mezun oluncaya kadar kazanmaları gereken bilgi, beceri ve davranışları tanımlayan ifadeler olan program çıktıları, program eğitim amaçlarına ulaşabilmek için gerekli bilgi, beceri ve davranış bileşenlerinin tümünü kapsamalı ve Tablo 3.1 de sunulan MÜDEK Çıktıları’nı da içerecek biçimde tanımlanmalıdır. Programlar, eğitim amaçlarıyla tutarlı olmak koşuluyla, kendilerine özgü ek çıktılar tanımlayabilirler. Yüksek Lisans Ölçütü 3.1 Öğrencilerin programdan mezun oluncaya kadar, kazanmaları gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri tanımlayan ifadeler olan program çıktıları, program eğitim amaçlarına ulaşabilmek için gerekli bilgi, beceri ve davranış bileşenlerinin tümünü kapsamalı ve aşağıdaki tabloda sıralanan MÜDEK Yüksek Lisans Çıktılarını da içerecek biçimde tanımlanmalıdır. Programlar, eğitim amaçlarıyla tutarlı olmak koşuluyla, kendilerine özgü ek çıktılar tanımlayabilirler. FENBİLKON 5, 16-18 Mayıs 2013, EOGÜ, Eskişehir

Ölçüt 3: Program Çıktıları Lisans Ölçütü 3.2 Program çıktılarının sağlanma düzeyini dönemsel olarak belirlemek ve belgelemek için kullanılan bir ölçme ve değerlendirme süreci oluşturulmuş ve işletiliyor olmalıdır. 3.3 Mühendislik programları, mezuniyet aşamasına gelmiş olan öğrencilerinin program çıktılarına sahip olduklarını kanıtlamalıdır. Yüksek Lisans Ölçütü 3.2 Program çıktılarının sağlanma düzeyini dönemsel olarak belirlemek ve belgelemek için kullanılan bir ölçme ve değerlendirme süreci oluşturulmuş ve işletiliyor olmalıdır. 3.3 Mezuniyet aşamasına gelmiş olan öğrencilerin program çıktılarını sağladıkları kanıtlanmalıdır. FENBİLKON 5, 16-18 Mayıs 2013, EOGÜ, Eskişehir

MÜDEK Program Çıktıları Lisans Çıktıları (11 ad.) i. Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. ii. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. Yüksek Lisans Çıktıları (12 ad.) Alanında bilimsel araştırma yaparak, bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. FENBİLKON 5, 16-18 Mayıs 2013, EOGÜ, Eskişehir

MÜDEK Program Çıktıları Lisans Çıktıları (11 ad.) iii. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. iv. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. Yüksek Lisans Çıktıları (12 ad.) 4. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. 5. Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 6. Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. FENBİLKON 5, 16-18 Mayıs 2013, EOGÜ, Eskişehir

MÜDEK Program Çıktıları Lisans Çıktıları (11 ad.) v. Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. vi. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. Yüksek Lisans Çıktıları (12 ad.) 7. Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. 8. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir; bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. 9. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. FENBİLKON 5, 16-18 Mayıs 2013, EOGÜ, Eskişehir

MÜDEK Program Çıktıları Lisans Çıktıları (11 ad.) ix. Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. x. Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. xi. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık,çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. Yüksek Lisans Çıktıları (12 ad.) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. FENBİLKON 5, 16-18 Mayıs 2013, EOGÜ, Eskişehir

MÜDEK YL Akreditasyonu: Uygulamaya geçiş süreci 23.07.2012: MÜDEK YL Ölçütleri yayımlandı. 2013 yılında YL akreditasyonu için 1-2 programın başvurması bekleniyordu. 16.01.2013: EUR-ACE (SC) Etiketi yetkisi için ENAEE’ye başvuruldu. 2013 yılında YL akreditasyonu için başvuru olmayacağı anlaşıldı! 23.04.2013: EUR-ACE (SC) Etiketi yetkisi başvurusu geri çekildi! 2014 yılında YL akreditasyonu için 1-2 programın başvuracağı umuluyor! FENBİLKON 5, 16-18 Mayıs 2013, EOGÜ, Eskişehir

http://www.mudek.org.tr/ TEŞEKKÜRLER FENBİLKON 5, 16-18 Mayıs 2013, EOGÜ, Eskişehir

Kaynakça ENAEE-European Network for Accreditation of Engineering Education, www.enaee.eu D. Seddon, UK engineering degree accreditation: the Engineering Doctorate, 1st. ENAEE Conference, 12-13.11.2012, Porto, Portekiz EQANIE-European Quality Assurance Network for Informatics Education, www.eqanie.eu/ ECTN, European Chemistry Thematic Network Association, http://ectn-assoc.cpe.fr MÜDEK Mühendislik Lisans Programları Değerlendirme Ölçütleri (Sürüm 2.0.0 - 26.12.2008), www.mudek.org.tr MÜDEK Mühendislik Yüksek Lisans Programları Değerlendirme Ölçütleri (Sürüm 1.0. - 23.07.2012), www.mudek.org.tr TYYÇ Mühendislik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi), www.yok.gov.tr EUR-ACE Framework Standards for the Accreditation of Engineering Programmes, 5.11.2008, www.enaee.eu FENBİLKON 5, 16-18 Mayıs 2013, EOGÜ, Eskişehir