Betül GÜLER 130907005.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
1 Rekabet Hukuku ve Türkiye Uygulaması MÜSİAD İstanbul - 12 Ocak 2015 Prof. Dr. Nurettin KALDIRIMCI REKABET KURUMU BAŞKANI.
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
Yeni native mecranız. 2 Neotempo bünyesinde kurulan Yaratıcı Ekip, sizlerden gelen brief’ler üzerinde çalışıp, en etkili Native Reklam fikirlerini onayınıza.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
HAZIRLAYAN VE SUNAN: HAYATİ İBRAHİM GÜVEN. HOŞGELDİNİZ… Konuşmamı ülkemizde misafir ettiğimiz sayın temsilcilere hoş geldiniz diyerek başlamak istiyorum.Ayrıca.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
YAZI TÜRLERİ GURBET DUYMUŞ
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Wal-Mart Stores Inc. Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik.
Pazarlama İlkeleri.
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
Fahriye OBUT.
Hazırlayan: Selim ERDEM
TCHIBO MERVE NUR ÜNER.
MELODİ TAŞDEMİR
Hazırlayan: Hasan ACAR
Tchibo’yu Keşfetmek Dünyanın lider kahve üreticilerinden biri olarak 1949 yılından beri 60 ülkede 1300 mağaza ve 120 bin satış noktasıyla tüketicilere.
TCHIBO MARKA HİKAYESİ Erdem OKTAY
TCHIBO FULYA KARAYAZI.
Hazırlayan ve Sunan Ayşegül ARSLAN
Tchibo Sunumu Hazırlayan;Elif TEK.
TCHİBO MUHAMMED YAYLA.
SAHİBİNDEN.COM ve HEPSİBURADA.COM
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Dünya’nın En Büyük Perakendecisi
Kuruluş Tchibo ,1949 yılında Max Herz ve Carl Tchillinghiryan(çilingiryan)tarafından Hamburg’da kuruldu. İkili iş hayatına öncelikle posta ile kahve satışı.
Uluslararası Pazarlama Araştırması
TCHİBO Ağahan köse
Tchibo Marka Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ
Damla AYDIN TCHİBO SUNUMU
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Ürün veya Hizmet Satışı
TOSHİBA FLASH DİSK.
Uçak Bileti Değiştirme
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Nerede O Mis Gibi Taze Kitap Kokusu?
KARAHANLILAR SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ.
PAZARLAMADA FİYATLAMA
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Mal ve Hizmetler İçin Ürün Planlamanın Unsurları
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Akdeniz Üniversitesi Gerçek Panoramik Fotoğraflarla Kampüs Gezintisi
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Pazarlama İletişimi ve Marka
Eğitim Önemlidir İKS kadrosunun ve çiftçilerin eğitimi İKS sürecinin önemli bir bölümüdür. Hedef çiftçilerin, ve proje çalışanlarının organik çiftçiliğin.
Tüketici Davranışları
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Betül GÜLER 130907005

Nerede, ne zaman, nasıl, kim tarafından ? Tchibo, Almanya merkezli olmak üzere ‘öğütülmüş kahveyi posta yoluyla gönderme fikri’nden yola çıkılarak 1949’da Max Herz ve Carl Tchilling tarafından kurulmuştur.

Geleneksel kahve çeşitlerinin yanında düzenli olarak değişen, değeri yüksek tüketim malları da satışa sunulur. “ Her hafta yeni bir dünya”  sloganıyla Tchibo, haftalık olarak yenilenen 15 ürününü bir tema çerçevesinde sunmaya başlamıştır. Yine aynı yıl yani 1972 yılında restaurant ve bürolara kahve ve kahve makineleri temin eden Tchibo Café Service kuruldu.

1961 yılında ünlü aktör  Mr. Pithey, “Tchibo Man” reklamları ile Almanya’nın en bilinen reklam ikonu seçildi. 1961’den itibaren yaklaşık onbeş yıl boyunca, Tchibo’nun kahve çekirdeklerinin kalitesini ve çeşitliliğini anlatan kişi oldu.

1963 yılında ise Tchibo, pastanelere ve fırınlara Shop in Shop konulması fikriyle, pazarlamada bir devrim yarattı. Tchibo, o yıl ilk kez hafif, yumuşak içimli kahveyi de Alman pazarına sürdü. 1987 yılında ise Shop in Shop sistemi gıda perakendecilerine de yayıldı.

1985 yılında taze kavrulmuş kahve çekirdeği, Tchibo’nun yüksek kalitesinin kolay akılda kalır ve hatırlanabilir sembolü olarak lanse edildi.

Tchibo, seyahat sektörüne de girdi. 2007 yılında, 225 Tchibo, seyahat sektörüne de girdi. 2007 yılında, 225.000’den fazla müşteri seyahatlerini Tchibo aracılığıyla gerçekleştirdi. Tchibo ayrıca ilk kez interneti yeni satış kanalı olarak kullanmaya başladı.

Mobil telefon piyasasında çığır açan Tchibo Mobil 2004 yılında kuruldu Mobil telefon piyasasında çığır açan Tchibo Mobil 2004 yılında kuruldu. Tchibo ve O2 Germany arasındaki ortak girişim, bütçeye uygun mobil  paketler  sunan ilk sağlayıcı oldu.

Rakiplerinden ayrıldığı nokta; Tchibo’yu rakiplerinden ayıran en önemli farklardan biri müşterilerini misafir gözüyle görmesi diyebiliriz. Onlara bir aile ortamı sunarak alışverişlerini kolaylaştırıyor, onları sanki evinde ağırlıyormuş havası ile hizmet veriyor. Bu tarz farklılaştırılmış pazarlama stratejileri kullanarak müşterileri kendisine çekmeyi başarıyor.

Tchibo’nun kullandığı  stratejilerden birisi de deneyim mağazacılığı olarak karşımıza çıkıyor. Deneyim mağazacılığı kısaca; müşterinin mağazada 5 duyu organına aynı anda ve birlikte seslenen bir mağazacılık anlayışı kurgulanmasıdır. Böylelikle müşteri bu ortamdan ve sahneden etkilenir. Müşteri için bu an “unutulmaz bir andır” ve duygulara kodlanır. Sonuç olarak mağazadan, markadan ve hizmet tasarımından hoşlanır hale gelir.

Hız ve deneyimin yanı sıra bu mağazacılık uygulamasını müşterinin gözünde farklı kılan bir başka etmen ise görsel sunum içinde ürünün hızlı yenilenmesinden kaynaklanan  “müşterinin merak duygusunun sürekli gıdıklanması” da var. Müşteri Tchibo ile olan alışveriş süreci içinde şöyle düşünüyor: “Acaba bir sonraki mağaza yenilenmesinde Tchibo bana hangi farklı ürün sunumuyla gelecek, ben mağazada kahvemi de yudumlarken bana ne tür ilginç ürünler ve  fırsatlar sunacak?”  bu merak duygusu müşterinin alışveriş tutkusunu sürekli “diri” tutmayı başarıyor. 

. Müşteri sadakatinin giderek düştüğü genel perakende sektöründe Tchibo, mağazacılığının başarısıyla topladığı ve her geçen gün büyüttüğü  “müşteri sadakati”  evrensel olarak incelenmeye değer duruyor.

Teşekkürler Betül GÜLER 130907005