Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TCHIBO MARKA HİKAYESİ Erdem OKTAY-130908018.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TCHIBO MARKA HİKAYESİ Erdem OKTAY-130908018."— Sunum transkripti:

1 TCHIBO MARKA HİKAYESİ Erdem OKTAY

2 TCHIBO Posta ile kahveden uluslararası zincire uzanan yol..
1949’ da Max Herz ve Carl Tchilling tarafından kurulmuş olan TCHIBO firması, başlangıç günlerinde kaliteli ve taze kahveyi posta yoluyla müşterilerine gönderirken, bugün çok uluslu dev bir şirkete dönüştü. Gelinen noktada firmanın faaliyetleri, yalnızca geleneksel kahve dağıtımı ile sınırlı kalmayarak, kahveyi tamamlayan ya da kahve dışı daha pek çok perakende üründe ve farklı sektörlerde devam etmekte.

3 Federal Almanya Cumhuriyetinin 1949’da kurulduğunda, öğütülmüş kahveyi postayla gönderme fikriyle ortaya çıkan Max Herz ve Carl Tchilling – Hiryan, bugünkü Tchibo şirketler topluluğunun temelini de attılar. Firmaya ismini veren Tchibo kelimesi, Tchilling isminin ilk hecesinin, almanca çekirdek anlamındaki “Bohnen”  kelimesinin ilk hecesiyle birleşiminden yaratıldı. Kuzey Almanya’nın liman şehri Hamburg’da ilk Tchibo şubesi, deneme standının yanında 1955 yılında kahve mağazası olarak açıldı. Böylece Tchibo müşterilerine kahveyi satın almadan önce deneme imkanı da sundu.

4 “Gold Mocca” markasıyla Tchibo Alman kahve pazarında bir numaraya yükseldi.
1961 yılında , aktör Mr. Pithey, kahve uzmanı olarak çıktığı TV programı ile Almanya’daki evlere konuk olmaya başladı. Pithey, 15 yıl boyunca yayınlanan televizyon programını izleyenlere, Tchibo kahve mağazalarından, en iyi çekirdekleri nasıl zahmetsizce bulabileceklerini anlatmaya başladı. Tchibo, 1969 yılında ise pastanelere ve fırınlara Shop in Shop konulması fikriyle, pazarlamada bir devrim yarattı. Tchibo, o yıl ilk kez hafif, yumuşak içimli kahveyi de Alman pazarına sürdü.

5 Tchibo bünyesinde, Hamburg’ da 1964’de o yıllara göre çok ileri teknolojide bir kahve öğütme fabrikası kuruldu.   Kuruculardan Max Herz,1965 yılında beklenmedik bir şekilde vefat etti, bir aile şirketi olan Tchibo’ nun yönetimi oğlu Günter Herz’ e geçti. Geleneksel kahve çeşitlerinin yanında, artık düzenli olarak değişen, değeri yüksek tüketim malları da satışa sunuldu. “ Her hafta yeni bir dünya”  sloganıyla Tchibo, haftalık olarak yenilenen 15 ürününü bir tema çerçevesinde sunmaya başlamıştır. Yine aynı yıl, restaurant ve bürolara kahve ve kahve makineleri temin eden Tchibo Café Service kuruldu. 1977 yılında Tchibo, başarılı bir ürün çeşitlendirme politikası için gerekli temeli, Beiersdorf AG’ nin azınlık hisselerini satın alarak attı.

6 Tchibo, 1980’de Reemtsma sigara fabrikasının hisselerinin çoğunu satın alarak kuruluş iştirakleri arasına kattı. Shop in Shop sistemi gıda perakendecilerine de yayıldı. Firma, 1988’de Tchibo Holding AG adını aldı. Çekirdek kahve alanı, yan kuruluş haline gelen ilk şirket Tchibo Frisch-Röst-Kaffee( taze çekilmiş kahve)  GmbH'e devredildi. 1991’de Hamburg’da alt şirket olan Tchibo International, özellikle Doğu Avrupa pazarı göz önüne alınarak, yurtdışı planlarını gerçekleştirme amaçlı ve stratejik büyümeye yönelik olarak kuruldu.  Pazarlama ve satış şirketleri Tchibo Varşova (Polonya), Tchibo Budapeşte (Macaristan) ve Tchibo Slovensko (Slovakya) kuruldu. Polonya ve Macaristan’da ek kahve öğütme fabrikaları kuruldu. 1994 yılına gelindiğinde, St. Petersburg’ da açılan ilk şubeyle Rus pazarına girildi. Restorant ve bürolar için Café Service bağımsız bir şirkete dönüştü ve böylece Tchibo Holding AG’ nin yeni bir alt şirketi daha oldu.

7 Mevcut işletmeye ek olarak, bir dağıtım şirketi de kuruldu
Mevcut işletmeye ek olarak, bir dağıtım şirketi de kuruldu. Bütün tüketim malları, kahve de dahil olmak üzere, katalog üzerinden sipariş edilebilir hale geldi. Tchibo  turizm sektörüne de bir giriş yaparak kendi hazırladığı Tchibo Seyahati lanse etti. Kendi seçtiği kampanyalarla başlayan pilot proje, zamanla çok kapsamlı bir seyahat programına dönüştü. Tchibo Holding, Eduscho firma topluluğunu satın aldı. İlk dağıtım şirketlerinden biri olan Tchibo bu yıldan itibaren yeni bir yöntem izlemeye başladı: Tüketim malları ve kahve artık internet üzerinden sipariş edilebiliyordu. Londra’da açılan ilk Tchibo şubesiyle birlikte İngiltere pazarına ilk kez girildi. Tchibo kahve ilk kez Romanya’da satılmaya başlandı. İsviçre’nin Almanca konuşan kesiminde, Almanya ve Avusturya ile 3. dağıtım şirketi birleştirildi. Haftada yaklaşık 1 milyon adette Tchibo Dergisi, Tchibo şubelerinden tüketicilerine ulaşmaya başladı. 2002’de Tchibo bu yıl içinde İsviçre’deki ilk 10 şubesini açtı.

8 Tchibo Bremen’de Avrupa’nın en büyük, en yüksek raf deposunu açtı ve ünlü tenör Luciano Pavarotti konseri için oldukça düşük fiyatla özel biletler sundu. 2004 yılnda Mobil telefon piyasasında çığır açan Tchibo Mobil kuruldu. Tchibo ve O2 Germany arasındaki ortak girişim, bütçeye uygun mobil  paketler  sunan ilk sağlayıcı oldu. Cafissimo’nun lansmanı gerçekleşti. 2005’de tek bir makina ile üç farklı kahve çeşidi hazırlayabilen Almanya’daki ilk tek-servis sistemi oldu. Tchibo Frisch – Röst – Kaffee ( taze çekilmiş kahve) GmbH, ismi değiştirilerek Tchibo GmbH oldu. Tchibo GmbH L’ Homme Moderne, Fransa’yı satın aldı. Eylül ayında firma Hollanda piyasasına açıldı. Ekim ayında Tchibo, Mobilfunk GmbH ile ortaklık kurarak, GSM pazarına el attı. Tchibo, gıda alanındaki çeşitlerine bir de Tchibo özel çikolatasını ekledi. 2005’de Cirosu 4 milyar Euro’ya ulaştı. 2006 yılına gelindiğinde Dünya çapındaki çalışanlarının sayısı 13 bini geçti. Toplam mağaza sayısı 1300 oldu. Toplam satış noktası 120 bin adede ulaştı

9  Tchibo yenilikçi hizmetler adında yeni bir pazarlama platformu başlattı. Bu hizmet ile Tchibo müşterilerine konser biletleri, el sanatları ürünleri gibi farklı süprizleri makul fiyatlar ile, şeffaf koşul ve şartlar altında gerçekleştirmeye sunmaya devam etti yılından beri bu hizmetler ‘Tchibo Plus’ markası altında sunulmaya başlandı. Türkiye’de, Avrupa’nın en büyük alışveriş merkezi olan İstanbul Cevahir AVM’de ilk Tchibo mağazası açıldı.

10 ‘Her hafta yeni bir dünya’ sloganına, tüm Tchibo ülkerindeki reklamlarda ve promosyonlarda kullanılan ‘Sadece Tchibo Dünyasına Özel’  sloganına dönüştü. 2009 yılında, Türkiye online satış mağazasının lansmanı gerçekleşti. Tchibo’nun 60. Kuruluş Yıldönümünü kutlandı. 2011’e gelindiğinde ise Tchibo 45. mağazasını Mart ayında İstiklal Caddesi Demirören Alışveriş Merkezi’nde açtı.

11 Erdem OKTAY -SON-


"TCHIBO MARKA HİKAYESİ Erdem OKTAY-130908018." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları