Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hazırlayan: Selim ERDEM

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hazırlayan: Selim ERDEM"— Sunum transkripti:

1 Hazırlayan: Selim ERDEM

2 TCHIBO Kuruluş Tarihi : 1949
Kurucular : Max Herz ve Carl Tchilling-Hiryan Şehir : Hamburg Ülke : Almanya Tchibo, ana merkezi Almanya’da bulunan kahve üreticisidir.

3 Hizmet Bölgesi: BAE

4 Şirketin ismi Tchilling ve “bean” (kahve çekirdeği)kelimelerinin birleşimiyle oluşturuldu. Aynı zamanda bugünkü Maxinvest grubun ilk yeri olan dükkanlarını açtılar.   1952 yılında, dar bütçeler için tarifler, son moda tüyolar gibi içerikler barındıran Tchibo Dergisi aylık olarak yayınlanmaya başlandı. Tchibo, Starbucks ile birlikte dünyanın en büyük kahve üreticilerinden biridir. Günümüzdeki pazarlama ve satış çalışmalarında ana hatlarını hemen her hafta farklı bir ürün grubuyla devam ettirmekle beraber kahve satışı markanın en önemli ürün grubudur. Firmanın Almanya sloganı " Her hafta yeni bir dünya" şeklindedir

5 Tchibo faaliyetlerini 1
Tchibo faaliyetlerini 1.000'in üzerindeki mağaza sayısıyla devam ettirmektedir. Tchibo markalı kahveler ABD, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Romanya, Türkiye, Macaristan, Ukrayna, Suriye, İsrail, Ürdün, Rusya, Birleşik Arap Emirlikleri ve Polonya'da son kullanıcılara ulaşmaktadır. 1954 yılında ilk kez satışa sunulan Gold Mocca, Almanya'da kısa bir süre içerisinde popüler hale geldi. Bu kahvenin özelliği farklı dokuz kahvenin harmanlanarak üretilmiş olmasıydı.

6 1972 yılında Tchibo Kahve Servisi kuruldu.
1961 yılında  ünlü aktör  Mr. Pithey, “Tchibo Man” reklamları ile Almanya’nın en bilinen reklam ikonu seçildi. 1961’den itibaren yaklaşık onbeş yıl boyunca, Tchibo’nun kahve çekirdeklerinin kalitesini ve çeşitliliğini anlatan kişi oldu. 1964 yılında Tchibo, ilk büyük ölçekli kahve kavurma fabrikasını Hamburg Almanya’da kurdu. 1965 yılında Kuruculardan Max Herz  vefat etti ve ailesi Tchibo yönetimini devraldı. 1972 yılında Tchibo Kahve Servisi kuruldu.

7 1973 yılında ise Tchibo geleneksel ürün yelpazesini genişletti ve mağazalarında kahvenin yanı sıra gıda dışı farkı konseptte ürünler de satmaya başladı. En çok satılan ürünler masa takımları ve kahvaltı masaları oldu. 1975 yılında Tchibo’nun yeni seyyar pastaneleri kırsal alanlara kahve ve taze hamur işleri sunmaya başladı. Her hafta ortalama 30 ürün sunulmaya başlandı.

8 1984’te ise Tchibo, espresso makinesi ‘Picco’ yu piyasaya sundu
1984’te ise Tchibo, espresso makinesi ‘Picco’ yu piyasaya sundu. İlk yıl 200,000’den fazla makina satıldı. 1985’te taze kavrulmuş kahve çekirdeği, Tchibo’nun yüksek kalitesinin kolay akılda kalır ve hatırlanabilir sembolü olarak lanse edildi.

9 Polonya Marki’de şirkete ait bir kahve kavurma fabrikası kuruldu.
Artık Gıda dışı ürünler ve Tchibo kahvesi Almanya’da katalog üzerinden sipariş verilmeye başlandı.

10 1997’de Tchibo Holding AG, şirketler grubu Eduscho’yu satın aldı
1997’de Tchibo Holding AG, şirketler grubu Eduscho’yu satın aldı. Tchibo, seyahat sektörüne girdi yılında, ’den fazla müşteri seyahatlerini Tchibo aracılığıyla gerçekleştirdi.  Tchibo ayrıca ilk kez interneti yeni satış kanalı olarak kullanmaya başladı. 2002’de Tchibo finansal hizmetler sunmaya başladı: sigorta uzmanı AXA’nın katkılarıyla mağazalarda ve internet üzerinden sekiz farklı sigorta sunulmaya başlandı. Tchibo yılbaşı döneminde ilk kez Almanya’nın en büyük mücevher ürünleri tedarikçisi haline geldi.

11 Tchibo , FIAT Automobil AG ile işbirliği içerisinde ilk kez satılık arabalar sundu, Fiat Stilo ‘TCM Edition’ 14,990€ fiyatıyla piyasaya sürüldü. 2003 Eylül ayından beri müşteriler  adresi üzerinden çiçek siparişi vermeye başladı. 2004- Mobil telefon piyasasında çığır açan Tchibo Mobil kuruldu. 2005- Cafissimo’nun lansmanı gerçekleşti. Tek bir makina ile üç farklı kahve çeşidi hazırlayabilen Almanya’daki ilk tek-servis sistemi oldu.

12 Türkiye’de, Avrupa’nın en büyük alışveriş merkezi olan İstanbul Cevahir AVM’de ilk Tchibo mağazası açıldı. 2008 yılında ‘Her hafta yeni bir dünya’ sloganına, tüm Tchibo ülkelerindeki reklamlarda ve promosyonlarda kullanılan ‘Sadece Tchibo Dünyasına Özel’  sloganına dönüştü. Tchibo’nun 60. Kuruluş Yıldönümünü kutlandı.

13 2011’deTchibo 45. mağazasını Mart ayında İstiklal Caddesi Demirören Alışveriş Merkezi’nde açtı.
Tchibo Türkiye resmi web sayfasından genel bir görünüm:

14 TEŞEKKÜRLER


"Hazırlayan: Selim ERDEM" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları