Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN."— Sunum transkripti:

1 Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN

2

3 Pazarlama - Marketing Pazarlama faaliyetleri pazar adı verilen ve çeşitli öğelerdenoluşan bir pazarlama sistemi içinde gerçekleşir. Bu sistemde EN GENEL halde 3 grup aktör rol oynar. Üreticiler: Pazarın ihtiyacı olan mal ve hizmetleri üretim faktörlerini bir araya getirerek üreten ve ortaya çıkaran taraftır. Tüketiciler: Çeşitli ihtiyaç, istek ve arzularını tatmin etmek amacıyla satın alma faaliyetlerinde bulunarak pazarlama sistemine katılan taraftır. Aracılar: üreticiler ile tüketiciler arasındaki bağlantının sağlanmasına yardımcı olan toptancı, perakendeci, satıcı veya daha da genel bir ifadeyle pazarlamacılardan oluşur.

4 Pazarlama - Marketing İki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını tatmine yönelik insan faaliyetleridir. (Kotler, 1986) Kişisel ve örgütsel amaçlara ulaşmayı sağlayabilecek mübadeleleri gerçekleştirmek üzere malların, hizmetlerin ve fikirlerin geliştirilmesi, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtılmasına ilişkin planlama ve uygulama sürecidir. (AMA, 1985)

5 Pazarlama - Marketing Bireylerin ve grupların istek ve ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla bir değer içeren malların yaratılması, sunulması, ve diğerleriyle (değer arz eden mal ve hizmetlerle) mübadelesini kapsayan sosyal ve yönetsel bir süreçtir. (Kotler, 1998) “Pazarlama, müşteriler için değer yaratma, değeri tanıtma ve sunmayı hedefleyen ve organizasyona ve onun paydaşlarına fayda sağlama amacıyla müşteri ilişkilerini yönetmeye yönelik bir süreçler dizisi ve örgütsel bir fonksiyondur. (AMA, 2004) “Pazarlama; müşteriler, alıcılar, paydaşlar ve genel olarak toplum için değer yaratma, haberdar etme, sunma ve değişim için kurumsal düzenleme ve süreçleri içeren faaliyetlerdir.(AMA,2007)

6 Pazarlama - Marketing “Pazarlama, taraflarına değer yaratan değişim ilişkileri ağlarını oluşturma, sürdürme ve geliştirmeyi amaçlayan uygulamalı bilimdir” (Erdoğan, 2009) Hedef pazardaki müşterilerine değer sunacak ürünlerin geliştirilmesi ve pazara sunulmasını sağlamak amacıyla, pazardan elde edilen bilgilerin şirket içinde paylaşılması, uzun vadeli işletme hedeflerini sağlamak üzere müşteri ilişkilerinin yönetilmesi ve bütün bunlarla birlikte toplumsal kaynakların sürdürülebilirliği sağlanarak işletmenin paydaşlarını dikkate alan değer temelli faaliyetler bütünüdür. (Torlak, 2008)

7 Pazarlama Tanımlarında Yer Alan Önemli Noktalar
Pazarlama bir mübadele /değişim sürecidir. İnsan ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik faaliyetler bütünüdür. Etkinlik ve kârlılık esasına göre değerlendirilir. Ekonomik değerlerle (Mallar, hizmetler ve fikirlerle) ilgilidir. Üretim, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım faaliyetlerinden oluşur. Dinamik bir ortamda gerçekleşir. Yönetim süreci olup, sosyal bir ortamda gerçekleşir. Değer yaratma, değer değişimi ile ilgili süreçleri içerir. Faaliyet alanı olarak kâr amaçlı işletmelerle sınırlı değildir. Değişimi kolaylaştıran ve gerçekleştiren faaliyetleri kapsar.

8 Pazarlama ALICI (TÜKETİCİ) SATICI (İŞLETME) ORTAM (Pazar)
DEĞER İFADE EDEN ŞEY ( Para, kredi, emek, mal) ALICI (TÜKETİCİ) SATICI (İŞLETME) DEĞER İFADE EDEN ŞEY (Mal, hizmet, fikir...) ORTAM (Pazar)

9 Pazarlama - Marketing

10 Pazarlamada Temel Kavramlar
PAZARLAMA MİYOPLUĞU ???

11 Pazarlamanın Kapsamı Mallar Hizmetler Fikirler Kişiler (bireyler)
Şehirler veya bölgeler Etkinlikler Örgütler (Şirketler, kamu kuruluşları vs.) Tüketim deneyimleri İyilik amaçlı pazarlama

12 Pazarlama Anlayışındaki Değişim

13

14 Pazarlama Yaklaşımı Toplumsal Pazarlama
Bu anlayışa göre işletme yaptığı faaliyetler esnasında tüm toplumu ilgilendiren konularda toplumun yararına hareket etmelidir. Gönüllü olarak yapılır. Sosyal pazarlama da denilir. İşletmenin 3 amaç arasında denge kurması beklenir. Bu amaçlar; örgütsel amaç, tüketici amacı, toplumsal amaç tır. Ör; çevre kirlenmesine sebebiyet vermemek. Pazar Odaklılık Organizasyonun tüm birimlerine yayılmalıdır. Müşteriye rakiplerden daha üstün değer sağlayabilmek müşteriyi tanımaktan geçer. İlişkisel Pazarlama CRM Birebir pazarlama Mikro pazarlar

15

16 Pazarlama Yönetimi Pazarlama yönetimi
Değişimlerin/mübadelelerin etkin ve verimli bir şekilde gerçekleşmesini kolaylaştıracak ve hızlandıracak pazarlama faaliyetlerinin planlanması, organizasyonu, uygulanması ve kontrol edilmesi sürecidir. ETKİNLİK: Pazarlamaya konu olan değişim olayının işletme amaçlarına ulaşmada sağladığı katkının derecesini ifade etmektedir. VERİMLİLİK: İstenen değişimleri gerçekleştirmede kaynak kullanımının minimum seviyede tutulmasını ifade etmektedir. Hedef Pazar: bir firmanın ilgisini çekmek istediği benzer (homojen) özellikler sergileyen tüketici (müşteri) grubudur. Pazarlama Karması: seçilen hedef pazardaki tüketicilerin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda Müşteri tatminini sağlamak amacıyla İşletmenin kotrolünde olan değişkenlerden meydana gelen bir karmadır.

17 (PAZARLAMA İLETİŞİMİ)
Pazarlama Karması 4P ÜRÜN (PRODUCT) FİYAT (PRİCE) DAĞITIM (PLACE) TUTUNDURMA (PROMOTİON) (PAZARLAMA İLETİŞİMİ)

18 Pazar Odaklı Yaklaşımda Pazarlama Karması

19 Hizmetler İçin Pazarlama Karması

20 TEŞEKKÜRLER...


"Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları