Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Pazarlama İletişimi ve Marka

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Pazarlama İletişimi ve Marka"— Sunum transkripti:

1 Pazarlama İletişimi ve Marka

2 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Marka Benzer ürünleri yada hizmetleri başkalarının ürün yada hizmetlerinden ayırt etmek üzere kullanılan yada belirli bir hizmetin sunulması sırasında kullanılan AYIRT EDİCİ İŞARET marka olarak tanımlanmaktadır. Sözcükler, Sayılar, Harfler, Şekiller, Ürünün Şekli veya Ambalajı ile bunların birlikte sunuluşları marka olarak değerlendirilmektedir. AMA: marka bir isim, işaret, sembol tasarım veya hepsinin bir birleşimi olarak, bir satıcının veya satıcılar grubunun ürünlerinin veya servislerinin tanıtılması ve rakip şirketler için farklılık yaratmasıdır Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

3 Tüketicinin Haber Aldığı Kaynaklar
Planlanmış mesajlar Planlanmamış mesajlar Taşınan Mesajlar Algılanan Mesajlar Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

4 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Marka Konumlandırma Çok farklı kanallardan çok farklı mesajlarla karşılaşan tüketici, markalar hakkındaki tutumlarını oluştururken söz konusu markayla ilgili olarak genel bir kurumsal itibar tanımlaması yaparlar. Bu tanımlama, ayrıca onların o markaya kendi hafızalarında ayırdıkları alanı ve önemi ifade etmektedir. Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

5 Pazarlama İletişimi Süreci ve Marka Değeri
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

6 Markanın İçerdiği Altı Anlam
Nitelik: Marka bir ürünün niteliklerini simgeler. (Porsche-Hızlı,prestijli, pahalı) Yararlar: Niteliklerin uzantılarıdır (Porsche- alıcının önemli bir şahıs gibi hissetmesini sağlar) Değerler: Markanın üretici hakkında öne çıkardığı değerlerdir (Porsche-Hızlı-Klasik-Güvenli) Kültür: Marka bir kültürü temsil eder (Porsche-Alman kültürü) Kişilik: Marka kişiliği yansıtır. (Porsche- Aktif dinamik kişilik) Kullanıcı: Marka ürünün kimler tarafından kullanıldığının hakkında fikir verir. Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

7 Marka Değeri ve Marka Sadakati
Marka Değeri: tüketicilerin varolan bir marka hakkında ne düşündüğüdür. Teknik olarak marka değeri finansal bir kavramdır. Muhasebe raporlarında bulunur ve şirketin varlığı olarak gözükür Hesaplamak kolay değildir, tüketicilerin gözünde oluşan bir değerdir. Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

8 …Marka Değeri ve Marka Sadakati
Marka Sadakati şöyle ölçülür; Marka bilinirliği: İnsanların ürün hakkında bilgisinin olması Marka tercihi: İnsanların markayı (markanın ürünlerini) satın alması Marka Israrcılığı: Sürekli o markayı satın almayı istemek Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

9 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Marka Oluşturmak Marka Adı Seçmek Logo, Slogan, Sembol, Renk Belirleme Paketleme ve Etiketleme Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

10 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Marka Adı Seçmek Kişisel Adlar Aile Adı Ayrı Aile Adları Ticari Ad ve Kişisel Ürün Adını Beraber Kullanma Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

11 Logo, Slogan, Sembol, Renk Belirleme
Hepsi de markaların öğeleridir. İnsanlar ürünler için bilinçli yargıya, ilk baktıkları 90 saniye içerisinde varmaktadır. Bu yargının da %62-%90’ı arası da yalnız renge dayalı olmaktadır. Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

12 Paketleme ve Etiketleme
Birincil Paketleme İkincil Paketleme Nakil İçin Paketleme Önemi; Kendiliğinden Satış Tüketici Zenginliği Şirket ve Marka İmajı Yenilik Fırsatları Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU


"Pazarlama İletişimi ve Marka" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları