Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Tchibo’yu Keşfetmek Dünyanın lider kahve üreticilerinden biri olarak 1949 yılından beri 60 ülkede 1300 mağaza ve 120 bin satış noktasıyla tüketicilere.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Tchibo’yu Keşfetmek Dünyanın lider kahve üreticilerinden biri olarak 1949 yılından beri 60 ülkede 1300 mağaza ve 120 bin satış noktasıyla tüketicilere."— Sunum transkripti:

1

2 Tchibo’yu Keşfetmek Dünyanın lider kahve üreticilerinden biri olarak 1949 yılından beri 60 ülkede 1300 mağaza ve 120 bin satış noktasıyla tüketicilere hizmet vermektedir.

3 Tchibo’yu Keşfetmek Tchibo, resmi web sayfasında kendisini şöyle ifade etmektedir: “Tchibo, mağazalarında, tüm damak tatlarına uygun farklı yoğunluk ve yumuşaklıkta öğütülmüş, hazır ve çekirdek kahveler, kahve ekipmanları ve kahve makinaları , alışveriş yorgunluğunu nefis kahve ve atıştırmalıkları tadarak atmak isteyenler için Kahve Barı ve her hafta değişen, birbirinden farklı ürünleri ile tüketicilerimizi şaşırtan temalarıyla birlikte üç ayrı bölüm bulunmaktadır”.

4 Tarihçe 1949– Max Herz ve Carl Tchilling-Hiryan, farklı fikirlerini girişimcilik ruhları ile birleştirerek hayata geçirirler ve müşterilerine posta ile kahve satışına başlarlar.

5 Tarihçe Aynı zamanda bugünkü Maxinvest grubun ilk yeri olan dükkanlarını açarlar ve adını Tchilling ve “bean” (kahve çekirdeği) kelimelerinin birleşimi olarak Tchibo koyarlar.

6 Tarihçe 1952- Son moda tüyolar, eğlenceli hikayeler, dar bütçeler için tarifler, usta dikiş kalıpları, romanlar ve güzellik ipuçları içeren Tchibo dergisi,  aylık olarak yayınlanmaya başlar.

7 Tarihçe 1954 yılna gelindiğinde Gold-Mocca Almanya’nın en popüler kahvesi haline gelir. Gold-Mocca’nın özelliği farklı dokuz kahvenin harmanı olmasıdır. Gold-Mocca’ya kadar, mocca harmanları genellikle farklı beş kahveden oluşmaktaydı.

8 Tarihçe 1955– Kahveye olan yoğun ilginin ve Tchibo’nun başarısının sonucu olarak Hamburg Almanya'da kahve tadım mağazasını açarlar. Bu yeni konsept ile Tchibo müşterilerine kahve satın almadan önce, eşsiz lezzet ve aromaya sahip kahvelerini tatma fırsatı sunar.

9 Tarihçe 1958’de hemen hemen her hafta bir yenisi açılan Almanya’daki Tchibo mağazalarının sayısı 77’ye ulaşır. Öyle ki; 1965 yılına gelindiğinde mağaza sayısı 400’e ulaşır. Tchibo’nun Gold-Mocca markası Almanya kahve piyasasında bir numara olur.

10 Tarihçe Takvimler 1961 yılını gösterdiğinde nnlü aktör  Mr. Pithey, “Tchibo Man” reklamları ile Almanya’nın en bilinen reklam ikonu seçilir. Mr. Pithey, 1961’den itibaren yaklaşık 15 yıl boyunca, Tchibo’nun kahve çekirdeklerinin kalitesini ve çeşitliliğini anlatan kişi olur.

11 Tarihçe 1963- Tchibo pastanelerde ve tatlı dükkanlarında ‘Frischedepots’ (tazelik depoları) açar. Bu tazelik depolarının sayısı 1971 yılına gelindiğinde 2,900’e ulaşır. İlk yumuşak kahvenin tanıtılmasıyla kahve uzmanları için artık yeni bir çağ başlar.

12 Tarihçe 1964– Tchibo, ilk büyük ölçekli kahve kavurma fabrikasını Hamburg Almanya’da kurar.  1965- Kuruculardan Max Herz  vefat eder ve ailesi Tchibo yönetimini devralır. 1972- Tchibo Kahve Servisi kurulur.

13 Tarihçe 1973– Tchibo geleneksel ürün yelpazesini genişletir ve mağazalarında kahvenin yanı sıra gıda dışı farkı konseptte ürünler de satmaya başlar. En çok satılan ürünler masa takımları ve kahvaltı masaları olur.

14 Tarihçe 1975- Tchibo’nun yeni seyyar pastaneleri kırsal alanlara kahve ve taze hamur işleri sunmaya başlar. Her hafta ortalama 30 ürün sunulmaya başlanır.

15 Tarihçe 1977- İkinci büyük kahve kavurma fabrikası Berlin’de faaliyete başlar. 1984- Tchibo, espresso makinesi ‘Picco’ yu piyasaya sunar. İlk yıl 200 binden fazla makina satılır. 

16 Tarihçe 1985- Taze kavrulmuş kahve çekirdeği, Tchibo’nun yüksek kalitesinin kolay akılda kalır ve hatırlanabilir sembolü olarak lanse edilir.

17 Tarihçe 1986- Tchibo mağazaları, farklı kahve ekipmanları satmaya başlar.   1987- Tchibo Kahve ve Gıda Dışı ürünler pek çok süpermarkette bulunmaya başlar. İyi kahveler tıpkı iyi şaraplar gibi kendi kişiliklerine sahiptir. Ekim 1987’den beri Tchibo’nun Privat Kaffee serisi, seçkin üretici ülkelerden gelen en iyi kahveleri sunmaktadır. Her bir çeşit, kendine özgü bir lezzete sahiptir. 1990-Tchibo ürünleri, Tchibo mağazalarında, süpermarketlerde ve pastanelerde bulunmaya başlanır.

18 Tarihçe 1991- Tchibo Macaristan (Tchibo Budapeşte) ve Slovakya (Tchibo Slovensko) pazarına girer. Çek Cumhuriyeti’nin ilk tesisi Prag’ta kurulur. 1992- Tchibo Polonya’nın lansmanı gerçekleştirilir ve Tchibo Macar pazarına girilir. 1993- Bratislava’da Slovak şube ofisinin kuruluşu gerçekleşir, bu ofis daha sonra Prag’a taşınır.

19 Tarihçe 1994- Tchibo Coffee Service GmbH; otellere servis veren ayrı bir şirket haline gelir. Tchibo, St. Petersburg, Rusya’da bir mağaza açar. Yine aynı yıl Polonya Marki’de şirkete ait bir kahve kavurma fabrikası kurulur. 1995- Rusya Moskova’da ikinci tesis açılır.

20 Tarihçe 1996- Tchibo Direct GmbH kurulur.
Artık Gıda dışı ürünler ve Tchibo kahvesi Almanya’da katalog üzerinden sipariş verilmeye başlanmıştır. 1997- Tchibo Holding AG, şirketler grubu Eduscho’yu satın alır. Tchibo, seyahat sektörüne girer ve 2007 yılında, 225 binden fazla müşteri seyahatlerini Tchibo aracılığıyla gerçekleştirir.  Tchibo ayrıca ilk kez interneti yeni satış kanalı olarak kullanmaya başlar.

21 Tarihçe 1998- Eduscho kahve satışlarına Slovakya’da başlar.
1999- Polonya’da, ‘Gala’ ikinci marka olarak tanıtılır. 2000- Londra’da ilk Tchibo mağazası açılır. Tchibo Romanya pazarına girer. Tchibo Direct GmbH Avusturya’da tanıtılır.

22 Tarihçe 2001- Tchibo golf sporuna ucuz yollu bir başlangıç yapmak isteyenler için, ilk kez komple bir golf setini ve “golf kartı” nı müşterilerine sunar. Tchibo, Almanca konuşulan İsviçre pazarında direkt faaliyetlerine başlar.

23 Tarihçe 2002- Tchibo finansal hizmetler sunmaya başlar: sigorta uzmanı AXA’nın katkılarıyla mağazalarda ve internet üzerinden sekiz farklı sigorta sunulmaya başlanır. Tchibo, Fleesensee Golf & Country Club’ta ilk golf kursunu açar. Kulüp ile işbirliği içerisinde golf dersleri verilmeye başlanır.

24 Tarihçe 2003- Tchibo, Almanya’nın en büyük kahve dükkanı işletmecisi olur. Tchibo, ünlü tenör Luciano Pavarotti konseri için oldukça düşük fiyatla özel biletler sunar. Tchibo, Avrupa’nın en büyük ambarını Bremen’de açar.

25 Tarihçe 2004- Mobil telefon piyasasında çığır açan Tchibo Mobil kurulur. Tchibo ve O2 Germany arasındaki ortak girişim, bütçeye uygun mobil  paketler  sunan ilk sağlayıcı olur. 2005- Cafissimo’nun lansmanını gerçekleştirir. Tek bir makina ile üç farklı kahve çeşidi hazırlayabilen Almanya’daki ilk tek-servis sistemi olur.

26 Tarihçe 2006- Tchibo yenilikçi hizmetler adında yeni bir pazarlama platformu başlatır ve bu hizmet ile Tchibo müşterilerine konser biletleri, el sanatları ürünleri gibi farklı sürprizleri makul fiyatlar ile, şeffaf koşullar altında gerçekleştirmeye devam eder yılından beri bu hizmetler ‘Tchibo Plus’ markası altında sunulmaya başlanır. Türkiye’de, Avrupa’nın en büyük alışveriş merkezi olan İstanbul Cevahir AVM’de ilk Tchibo mağazası açılır.

27 Tarihçe 2008- ‘Her hafta yeni bir dünya’ sloganına, tüm Tchibo ülkerindeki reklamlarda ve promosyonlarda kullanılan ‘Sadece Tchibo Dünyasına Özel’  sloganına dönüşür. 2009- Türkiye online satış mağazasının lansmanı gerçekleşir. Tchibo’nun 60. Kuruluş Yıldönümünü kutlanır.

28 Tarihçe 2011 -Tchibo 45. mağazasını Mart ayında İstiklal Caddesi Demirören Alışveriş Merkezi’nde açar.

29 Tchibo Türkiye’de Tchibo, Türkiye’ye 2006 yılında Cevahir AVM içerisindeki mağaza ile giriş yapmıştır. 2005 yılından beri Türkiye’de faaliyet gösteren Tchibo, ülkemizde 11 ilde 54 mağazası, online alışveriş keyfi sunan internet mağazası ve numaralı telefonla sipariş hattı ile tüketiciyle buluşmaktadır.

30 Tchibo Türkiye’de Tchibo, Türkiye’de her hafta değişen tema konseptiyle “özgün” bir perakendecilik hizmeti sunmayı ve öncelik Türkiye’yi bununla tanıştırmayı amaçlamıştır. Öyle de olur ve tüketici zamanla alışır; hatta alışılmanın da ötesinde Tchibo’yu çok sever.

31 Tchibo Türkiye’de Perakendeciliğe yepyeni bir anlayış getiren Tchibo, tüketiciye ulaşırken iki temel ilkeye özel önem verdiğini vurgulamaktadır: Kalite ve uygun fiyat. 

32 Tchibo Türkiye’de Tchibo, tüketicisine alanında ne kadar iddalı olduğunu şu sözlerle ifade etmektedir: “Tchibo’yu bir kez keşfettikten sonra, bizde bulduğunuz her ürünün her zaman en yüksek kalitede ve uygun fiyatlarda olduğunu göreceksiniz. Tüm ürünlerimiz sadece Tchibo dünyasına özeldir”.  

33 Danışman: Prof. Dr. Hüseyin Altuntaş


"Tchibo’yu Keşfetmek Dünyanın lider kahve üreticilerinden biri olarak 1949 yılından beri 60 ülkede 1300 mağaza ve 120 bin satış noktasıyla tüketicilere." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları