Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT mehmet_aksut@mynet.com Nihat ÇAKIN  ncakin@hotmail.com.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT mehmet_aksut@mynet.com Nihat ÇAKIN  ncakin@hotmail.com."— Sunum transkripti:

1 ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN  Veli ÇINAR Gülay ERKAN

2 Sunu Akışı Amaç Giriş Yabancı Dil Düzeyi
Yabancı Dil Öğretiminde Hangi Yöntem Daha Yararlı ve Ekonomiktir? Öğretici Yeterli mi? Yabancı Dil Öğrenirken Hangi Kaynaklardan Yararlanıyorsunuz? Sonuç ve Öneriler Akademik Bilişim 2006

3 ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
Bu çalışmanın amacı; Üniversite öğrencilerinin internet ortamında yabancı dil öğretiminin yapılmasına ilişkin görüşlerinin tespit edilmesidir. Araştırmada betimleme (survey) yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma evrenini Uşak Eğitim Fakültesi öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem ise tabakalandırılmış seçimle oluşturulmuştur. Akademik Bilişim 2006

4 ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
Ulusların konuştukları dillerin farklı olması nedeniyle yabancı dil öğrenme gereksinimi günümüzde de önemini korumaktadır. Yabancı dil öğretiminde yüz yüze, açık öğretim ya da internet aracılığı ile öğretim önemli bir yer tutmaktadır. İnternet ortamında eğitim verilmesinin, diğer eğitim uygulamalarına göre zaman, mekan ve eleman açısından üstünlüklere sahip olduğu söylenebilir. Akademik Bilişim 2006

5 ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
Günümüz yabancı dil eğitimi İlköğretim 4. sınıf seviyesinde başlamakta. Okul öncesi eğitim veren Özel kurumlarda yabancı dil öğretimi yapıldığı bilinen bir gerçektir. Yabancı dil ağırlıklı öğretim yapılan liselerde yapılan yabancı dil öğretimi beklenen hedefe erişmekten uzaktır. Kamu personeli yabancı dil sınavına giren yabancı dil öğretmenleri arasında geçerli not alamayanların sayısı küçümsenemeyecek boyuttadır. Bunun sonucu olarak lisans eğitimine gelen öğrencilerden, lise1 düzeyindeki soruları içeren muafiyet sınavında başarılı olanlar %30 ‘ larda kalmaktadır. Akademik Bilişim 2006

6 ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
Bilgisayar öğretimi konusunda da başta donanım eksikliği ardında öğretici eksikliği göze çarpmaktadır. Bununla birlikte dengesiz dağılım; örneğin bilgisayar öğretmenin olduğu yerde bilgisayar laboratuvarının olmaması yada laboratuvarın olduğu yerde bilgisayar öğretmeninin olmaması da istenilen sonucun alınmamasına neden olmaktadır. Milli Eğitim düzeyinde geleneksel eğitim ile internet tabanlı eğitim arasındaki farklılıklar anlamlı bir şekilde ortaya konulmalıdır. ( Gürol,2005) Akademik Bilişim 2006

7 ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
İnternet bilgi edinme aracı olarak yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Bu çok yönlü kaynağın eğitimde kullanılması ve yaygınlaştırılması büyük yararlar sağlayacaktır. Bu yaygınlaştırma çerçevesinde yabancı dil öğretiminin internetle yapılması olasıdır. Akademik Bilişim 2006

8 Yabancı Dil Düzeyi DÜZEY TOPLAM f % Çok Düşük 112 20,51 Düşük 179
32,78 Orta 169 30,95 İyi 66 12,09 Çokiyi 4 0,73 Boş 16 2,93 Toplam 546 100,00 Akademik Bilişim 2006

9 Yabancı Dil Öğretiminde Hangi Yöntem Daha Yararlı ve Ekonomiktir?
Toplam f % İnternet 65 12,22 Açıköğretim 6 1,13 Yüz yüze 361 67,86 Hiçbiri 71 13,35 Boş 29 5,45 532 100,00 Akademik Bilişim 2006

10 Öğretici Yeterli mi? DÜZEY Toplam f % Hiç 126 23,08 Az 133 24,36 Orta
192 35,16 Çok 39 7,14 Pek çok 12 2,20 Boş 44 8,06 546 100,00 Akademik Bilişim 2006

11 Yabancı Dil Öğrenirken Hangi Kaynaklardan Yararlanıyorsunuz?
Toplam f % Kitap 153 35,01 İnternet 24 5,49 Cd 11 2,52 Öğretmen 175 40,05 Özel Kurs 30 6,86 Boş 44 10,07 437 100,00 Akademik Bilişim 2006

12 Sonuç ve Öneriler Araştırma sonucunda; öğrencilerin ilk ve orta öğretimde almış oldukları yabancı dil eğitiminin çok yetersiz olduğunu düşündükleri, internet üzerinden eğitim yapılmasının ekonomik olduğu, ancak öğrencilerin bu yönteme sıcak bakmadıkları, daha çok yüz yüze eğitimi tercih ettikleri, öğreticilerin yetersiz olduğu görüşünde oldukları tespit edilmiştir. Kitap ve diğer materyalleri de öne çıkardıkları görülmüştür. Üniversite öğrencilerinin internet üzerinden yabancı dil öğretimi ile ilgili tanıtıcı çalışmalara ağırlık verilmesi önerilmektedir. Akademik Bilişim 2006

13 İlginize Teşekkürler Akademik Bilişim 2006


"ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT mehmet_aksut@mynet.com Nihat ÇAKIN  ncakin@hotmail.com." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları