Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Tchibo Sunumu Hazırlayan;Elif TEK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Tchibo Sunumu Hazırlayan;Elif TEK."— Sunum transkripti:

1 Tchibo Sunumu Hazırlayan;Elif TEK

2 Tık Tık; Bir Kahveniz Vardı …
1949’da öğütülmüş kahveyi postayla gönderme fikriyle ortaya çıkan Max Herz ve Carl Tchilling – Hiryan, bugünkü Tchibo şirketler topluluğunun temelini de atmış oldular. TCHIBO firması, başlangıç günlerinde kaliteli ve taze kahveyi posta yoluyla müşterilerine gönderirken, bugün çok uluslu dev bir şirkete dönüştü. ** Firmaya ismini veren Tchibo kelimesi, Tchilling isminin ilk hecesinin, almanca çekirdek anlamındaki “Bohnen”  kelimesinin ilk hecesiyle birleşiminden yaratıldı.

3 Tchibo’da Neler Oldu ? 1952-Tchibo aylık dergisini yayınlamaya başladı. 1954-Dokuz farklı kahveden oluşan Gold Mocca Almanya’nın en popüler kahvesi haline geldi. 1955-Hamburg’da kahve tadım mağazası açtılar. 1958- Tchibo’nun mağaza sayısı 77’ye yükseldi. 1964– Tchibo, ilk büyük ölçekli kahve kavurma fabrikasını Hamburg Almanya’da kurdu.  1972- Tchibo Kahve Servisi kuruldu.

4 1973– Tchibo geleneksel ürün yelpazesini
genişletti,kahve dışı ürünleri de satmaya başladı. 1975- Tchibo’nun yeni seyyar pastaneleri kırsal alanlara kahve ve taze hamur işleri sunmaya başladı. 1977- İkinci büyük kahve kavurma fabrikası Berlin’de faaliyete başladı. 1985- Taze kavrulmuş kahve çekirdeği, Tchibo’nun yüksek kalitesinin kolay akılda kalır ve hatırlanabilir sembolü olarak lanse edildi. 1990-Tchibo ürünleri, Tchibo mağazalarında, süpermarketlerde ve pastanelerde bulunmaya başlandı.

5  1991- Tchibo Macaristan ve Slovakya pazarına girdi.
Çek Cumhuriyeti’nin ilk tesisi Prag’ta kuruldu. 1992- Tchibo Polonya’nın lansmanı gerçekleşti. 1994- Tchibo Coffee Service GmbH; otellere servis veren ayrı bir şirket haline geldi. 1994- Tchibo, St. Petersburg, Rusya’da bir mağaza açtı. 1996- Tchibo Direct GmbH kuruldu. Artık Gıda dışı ürünler ve Tchibo kahvesi Almanya’da katalog üzerinden sipariş verilmeye başlandı. 1997- Tchibo Holding AG, şirketler grubu Eduscho’yu satın aldı. İlk dağıtım şirketlerinden biri olan Tchibo bu yıldan itibaren yeni bir yöntem izlemeye başladı:Tüketim malları ve kahve artık internet üzerinden sipariş edilebiliyordu.

6 1997- Tchibo, seyahat sektörüne girdi. 2007 yılında, 225
1997- Tchibo, seyahat sektörüne girdi yılında, ’den fazla müşteri seyahatlerini Tchibo aracılığıyla gerçekleştirdi.  2000- Londra’da ilk Tchibo mağazası açıldı. 2001-İlk kez komple bir golf setini ve “golf kartı” nı müşterilerine sundu. 2002- Tchibo finansal hizmetler sunmaya başladı: sigorta uzmanı AXA’nın katkılarıyla mağazalarda ve internet üzerinden sekiz farklı sigorta sunulmaya başlandı.

7 2002-Tchibo yılbaşı döneminde ilk kez Almanya’nın en büyük mücevher ürünleri tedarikçisi haline geldi. 2003- Tchibo, Almanya’nın en büyük kahve dükkanı işletmecisi oldu. 2003-Tchibo , FIAT Automobil AG ile işbirliği içerisinde ilk kez satılık arabalar sundu, 2004- Mobil telefon piyasasında çığır açan Tchibo Mobil kuruldu. Tchibo ve O2 Germany arasındaki ortak girişim, bütçeye uygun mobil  paketler  sunan ilk sağlayıcı oldu.

8 2005- Cirosu 4 milyar Euro’ya ulaştı.
2006- Tchibo yenilikçi hizmetler adında yeni bir pazarlama platformu başlattı. Bu hizmet ile Tchibo müşterilerine konser biletleri, el sanatları ürünleri gibi farklı süprizleri makul fiyatlar ile, şeffaf koşul ve şartlar altında gerçekleştirmeye sunmaya devam etti yılından beri bu hizmetler ‘Tchibo Plus’ markası altında sunulmaya başlandı. 2008- ‘Her hafta yeni bir dünya’ sloganına, tüm Tchibo ülkerindeki reklamlarda ve promosyonlarda kullanılan ‘Sadece Tchibo Dünyasına Özel’  sloganına dönüştü. 2009- Türkiye online satış mağazasının lansmanı gerçekleşti. Şuan 60 ülkede 1300 mağazası ve satış noktasıyla hizmet vermekte.

9 Tchibo nasıl Tchibo Oldu ?
Tchibo’yu rakiplerinden ayıran en önemli farklardan biri müşterilerini misafir gözüyle görmesi.Onlara bir aile ortamı sunarak alışverişlerini kolaylaştırıyor, onları sanki evinde ağırlıyormuş havası ile hizmet veriyor. Tchibo’nun kullandığı stratejilerden birisi de deneyim mağazacılığı olarak karşımıza çıkıyor. Deneyim mağazacılığı kısaca “müşterinin mağazada 5 duyu organına aynı anda ve birlikte seslenen bir mağazacılık anlayışı kurgulanmasıdır. Böylelikle müşteri bu ortamdan ve sahneden etkilenir. Müşteri için bu an “unutulmaz bir andır” ve duygulara kodlanır. Sonuç olarak mağazadan, markadan ve hizmet tasarımından hoşlanır hale gelir.

10 Online alışveriş sitesinde, ziyaretçisini yormadan aradığını bulabilmesini sağlaması ve o haftaki temasına uygun kataloglar gibi avantajları takipçileri tarafından oldukça seviliyor. Bahçe Keyfi, Haydi Spora, Kahvaltı Keyfi, Yaratıcı Fikirler, Bu Hafta Ailece Dışarı Çıkıyoruz! Kahve ve benzer tatlarının yanı sıra gıda dışı ürünlerde temalar her hafta değişiyor. Böylelikle de pazarlama anlayışını canlı tutmayı başarıyor. Hız ve deneyimin yanı sıra “müşterinin merak duygusunun sürekli gıdıklanması” da var. Müşteri Tchibo ile olan alışveriş süreci içinde şöyle düşünüyor:“-Acaba bir sonraki mağaza yenilenmesinde Tchibo bana hangi farklı ürün sunumuyla gelecek, ben mağazada kahvemi de yudumlarken bana ne tür ilginç ürünler ve  fırsatlar sunacak?”  bu merak duygusu müşterinin alışveriş tutkusunu sürekli “diri” tutmayı başarıyor. 

11 Kalite de Tchibo’da … İyi Kalite ve Optimum Hizmeti Garanti Eden 6 Kural 1. EŞSİZLİK Tüm ürünlerimiz sadece müşterilerimiz için üretilir. Tchibo tarafından belirlenen en yüksek kalite standartlarını karşılar. 2. GÜVENLİK Her bir Tchibo ürünü, güvenlik ve/veya zararlı maddelere karşın en az bir bağımsız test kurumu tarafından incelenir ve test edilir. 3. KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK (KSS) Dünyanın dört bir yanında Tchibo ürünlerinin üretiminde sosyal ve çevresel açıdan sorumlu üretim koşullarını talep ediyor ve destekliyoruz.

12 4. DAYANIKLILIK Tüm teknik ürünlerde ve her fermuarda 3 yıl tam garanti* veriyoruz.
5. DAHA HIZLI HİZMET Bir ürünün defolu olması halinde, bu ürün 14 gün içerisinde tamir edilecek, yenisiyle değiştirilecek veya kasa fişinin gösterilmesi halinde tüm mağazalarda parası tamamen geri ödenecektir.* 6. ESNEKLİK Tchibo Türkiye ürün iade ve değiştirme işlemlerini, satış belgesi üzerinde bulunan tarih itibariyle en geç 3 ay içerisinde, ürünlerin hiçbir sekilde kullanılmamış, tam, eksiksiz ve ambalajlarının bozulmamış olması şartıyla, satış fişinin ibrazı ile kabul eder. * Herhangi bir Tchibo mağazasında satış fişinin gösterilmesi halinde

13 Türkiye’de Tchibo 2005 yılında Türkiye pazarına giren Tchibo’nun Eskişehir,İstanbul,Ankara,İzmit,Bursa,Antalya,Mersin,Adana,Denizli Tekirdağ ve İzmir olmak üzere 52 mağazası bulunuyor. Bulunduğu hemen her ülkede çekirdek kahve alanında pazar lideri konumunda olan Tchibo,Türkiye’de genel olarak haftalık temaları ve gıda dışı ürünleri ile ön plana çıkmış durumda. Diğer ülkelerde mağaza cirosunun yaklaşık %30’u kahve satışlarından oluşmaktayken Türkiye’de bu oran henüz %10.

14 Tchibo Sunumu Hazırlayan;Elif TEK


"Tchibo Sunumu Hazırlayan;Elif TEK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları