RÖNESANS DÖNEMİ SAN PİETRO KİLİSESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ADIM ADIM TÜRKİYE Yurdumuzu Dolaşırken.
Advertisements

RÖNESANS HEYKEL SANATININ ÖZELLİKLERİ
RÖNESANS MİMARLIĞI FARNESE SARAYI TUBA GÜNEŞ
ERENLERDEKİ KUTSAL MEKAN: TEKKE
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
KONULAR LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI GIULIA VİLLASI EKİN GAMZE YÖNEY
HAT SANATI Mustafa Süreyya SEZGİN.
Selman ALBAY Din Kül. ve Ahl. Bil.
AVRUPA MİMARİSİ İL GESU KİLİSESİ AUGSBOURG BELEDİYE BİNASI
EŞREFOĞLU CAMİİ 1299 yılından günümüze... Yer Beyşehir merkezi ve gölün kenarı...
HİTİTLER · M.Ö 2000 yıllarında Anadolu’ya gelerek Kızılırmak çevresinde devlet kurmuşlardır. · Başkentleri Hattuşaş ( Boğazköy) şehridir. Çorum yakınlarındadır.
Medeniyetlerin kesişim noktası
ÇALINAN HAZİNELERİMİZ
Değerli Dostlar, ne demiştik, Tarih budur... “ Hasankeyfe Sadakat ” denince genelde Diclenin üzerindeki yeni köprü ile eski köprüden geriye kalan kalıntıların.
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE)
GOTİK MİMARİ BELÇİKA- HOLLANDA Mimarlık-2 Fatma GÜRHAN
Algürppsx En büyük Bizans kilisesidir. Eski kaynaklara göre, burada bulunan Roma döneminden kalma Artemis, Afrodit ve Apollon mabetlerinin kalıntılarından.
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
MICHELANGELO Beril Eremsoy.
Değerli Dostlar, 25. ve 26. Aralık günleri Hıristiyanlık aleminin önemli günleri olması dolayısıyla bu sunumum Noel Baba, Weihnachtsmann veya Santa Claus.
NERMİN KAMACI.  Orta Karadeniz'de, Yeşilırmak vadisi Harşena Dağı eteklerine kurulmuştur.  7 bin yılın üzerindeki eski tarihi boyunca krallık başkentliği.
KONU : İtalyadaki kİlİseler ,almanya ve fransadakİ barok mimarİ
Tempietto Kilisesi, Roma
İKİ RESİM ARASINDAKİ 6 FARKI ve 1 ORTAK TARAFI BULUNUZ.
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI ALMANYA-İTALYA
SANAT TARİHİ.
YÜZEY ALANININ BAĞINTISI
ERKEN RÖNESANSTAN YÜKSEK RÖNESANSA GEÇİŞ
Işık ışınları doğrular halinde (doğrusal yolla) yayılır.
GEÇ GOTİK MİMARLIK ( ) İSPANYA/PORTEKİZ.
SOĞUKÇEŞME SOKAĞI.
KÜBRA GÜLTEN KAYNAKLAR: 1)Mimarlık tarihi ders notları 1
EŞREFOĞLU CAMİİ 1299 yılından günümüze... Yer Beyşehir merkezi ve gölün kenarı...
ALACAHÖYÜK.
Hitit Kaya Anıtları, Hititlerce kutsal sayılan su kaynaklarının ve doğal geçitlerin yakınında bulunan stratejik noktaların çevresinde yer almaktadır. Hitit.
Ay ve Ayın Şekilleri Şehit Polis İsmail Özbek Ortaokulu Kestel/Bursa.
SAN JAN KİLİSESİ EFES AZİZ JAN’IN MEZARI ÜSTÜNE BİR TÜRBE YAPILMIŞTI.
SAN MARCO KİLİSESİ.
Altostratus (As): Gökyüzünü kısmen veya tamamen kaplar, lif veya düzdür. Grimsi veya mavimsi bulutlardır. Kalın kısımları ışığı geçirmez. İnce kısımlarında.
TARİHTE VATİKAN Vatikan eskiden oldukça büyük bir devletti.Toprakları km yi ,nüfusu da 3.5 milyonu aşıyordu.Daha sonra topraklarını komşu İtalya.
RÖNESANS Siyasal Yaşam;
ÇİN İlk yaşam MÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
BİZANS MİMARLIĞI.
Ülkemizin Güzel Yerleri
ÇİN İlk yaşam İÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
Uzayda Kapalı Yüzeyler
DİNLERDE İBADET YERLERİ
MANİYERİZM VE BAROK SANATI
BİZANS RESİM SANATI.
ESK İ MISIR SANATI KONU: KRALLAR VAD İ S İ (VALLEY OF THE K İ NGS)
V. Bayrakv v Arma v Ulusal Marş "Inno e Marcia”Inno e Marcia.
LOGO Öğrenciler: Beyzanur Akdağ Songül Pulat Nazlı Doğan ADIYAMAN Danışman Öğretmen Haşim Taş.
SANAT TARİHİ Barok Dönem.
^_^ …. Bslangıç  Bizans mimarisi, Bizans İmparatorluğu mimarisidir. İmparatorluk, Büyük Konstantin, Roma İmparatorluğu başkentini Roma'dan Byzantion'uma.
SOĞUKÇEŞME SOKAĞI PPS: Cem Yurtsev Fotoğraflar : Cem Yurtsev Müzik: Enstrümantal BU SUNU SANALDUNYA GRUBU İÇİN HAZIRLANMIŞTIR. GRUP ÜYELİĞİ .
AY’IN GÖRÜNÜŞÜ NEDEN DEĞİŞİR. Ay; yerkürenin tek doğal uydusudur. Ay’da oksijen, su ve atmosfer yoktur. Ay çıplak gözle görülebilir. Ancak bir ışık kaynağı.
Donato Bramante ( ).
ÇİN İlk yaşam MÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
Pietro Perugino ( ), Sistina Şapelinden Vaftiz, 1482
BAROK SANAT Barrocco sözcüğünden gelmektedir. Tam yuvarlak olmayan inci. Yamuk yumuk, düzgün olmayan inci. Mecazi olarak gülünç, tutarsız anlamında. Reform’a.
ESKİ ANTAKYA SOKAKLARI, EVLERİ, ÇARŞISI.Hatay/Antakya'nın Tarih Kokan Evleri, Tarihçesi.
KONYA SIRÇALI MEDRESE Konya Sırçalı Medrese ismini çini süslemelerinden almaktadır. Medrese II. Alaeddin Keykubad tarafından 1242 yılında inşa ettirilmiştir.
PAGODA EVLERI ÇIN’IN FEODAL TOPLUMUNUN EKONOMIK VE KÜLTÜREL GELIŞIMININ TANG HANEDANı DÖNEMINDE DORUĞA ÇıKMASıNıN YANı SıRA MIMARLıK TEKNIĞI VE SANAT.
Hıristiyan Mezhepleri
DÜNYANIN YEDİ HARİKASI Mahir Kılıç 8/a 334. TAÇ MAHAL Babür İmparatoru Şah Cihan tarafından yaptırılan Taç Mahal, Hindistan’ın Agra şehrindedir. Şah Cihan’ın.
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
İBADET Hıristiyanlığın ilk üç asırlık döneminde belli bir ibadet şekli yoktu. Bu nedenle, dördüncü yüzyılın ikinci yarısına kadar günlük olarak yapılan.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
 - KARŞILIKLI OLARAK 5-5 OLMAK ÜZERE 10 KLOZETTEN OLUŞMAKTADIR.  8 ADET LAVABO BULUNMAKTADIR.  YERLERDE HİJYENİ BELLİ ETMEK İÇİN KREM RENGİNDE 30*30.
Sunum transkripti:

RÖNESANS DÖNEMİ SAN PİETRO KİLİSESİ

1450-1626 yılları arasında yapılan, dünyanın en büyük Katolik Kilisesidir, yaklaşık 60 bin kişiyi aynı anda barındırabilir. Bramante, San Pietro’da yunan haçı planını, yani merkezi planı uygulamak istemiştir. Papa II. Jül de bunu onaylamıştır. Bramante’nin planı geometrik olarak parlak,(Çünkü Rönesans Döneminde kilise mimarisinde kare ve daire planı esas alınmıştır.Daire Tanrı’nın kusursuzluğunu temsil eder.) litürjik ( Dini törenlere veya tapınma biçimine ilişkin kuralların tümü) olarak olumsuzdu.

Belirsizlikler vardı: 4 eşit absidin hangisine sunak yerleştirilecekti? Sunak merkezi kubbeye yerleştirilirse töreni yapan papaz hangi yöne bakacaktı? Merkezi kubbeyi taşıyan payelerde Erken Rönesans’ın insan nispetlerine uygun ölçülerinden eser kalmamıştır.Plandaki payeler masif taş elemanlardır ve bir heykeltraş eliyle boşaltılmışlardır.

Absid ve şapeller gibi iç mekanlar da çok kalın duvarlardan oyulmuş gibidir.Bu heykeltraş tutumu Barok Mimariye bir geçiştir. Erken Rönesans’tan, Yüksek Rönesans’a geçiş, zerafetten büyüklüğe, yüzeylerin ince planlara ayrılması ilkesinden yüksek rölyefler(kabartma) halinde modele edilmesine geçiştir. Bramante’nin başladığı inşaattan bugün yalnız 4 büyük payenin temeli kalmıştır.

Michelangelo, San Pietro’da çok büyük izler bırakmıştır. Kubbenin tasarımı ona aittir. Kubbe St. Petrus’un mezarının üstüne yapılmıştır.

Kubbenin çapı 42.5 m, yüksekliği 132 m’dir. Kubbe 16 sivri kemer içine örülmüştür. Kemer uçları yukardan bir aydınlık bacayla birleşir. Aydınlık bacası da 16 çift küçük sütundan meydana gelir.

Kubbenin içinde dev harflerle ( Her harfin boyu 2 m) latince : “Tv es petrvs et svper hanc petram aedificabo ecclesiam mean et tibi dabo claves regni caelorvm” yazılı. Anlamı: “Sen Petrus’sun ve ben bu taşın üstüne kilisemi kurucağım. Sana da gökler krallığının anahtarlarını teslim edeceğim.”

Michelangelo, Bramante’nin planını biraz daha uzatarak Latin haçına çevirmiştir. Böylelikle Bramantenin litürjik sorununa çözüm bulmuştur. Giriş daha belirginleşmiş, Sunağın yeri ve Papa’nın tahtının yerleri de belirlenmiştir. Kilisenin son şeklinde; Uzunluk=180 m Genişlik= 135m (Transeptler arası) Kilisede toplam 284 sütun bulunmaktadır.

Sistine Şapeli- Michelangelo tarafından yapılmıştır Sistine Şapeli- Michelangelo tarafından yapılmıştır. Mahşer, Yaratılış adlı resimleri de buradadır. Yaptığı resimlerde oranları, renkleri o kadar güzel ayarlamıştır ki bakıldığında kabartma gibi durur resimler.Michelangelo Sistine Şapelini 4,5 yılda bitirmiştir. Hazine Müzesi&Kutsal Emanetler Giriş Obelisk’in iki yanında bulunan, meydandaki simetriyi pekiştiren çeşmeler.

Sistine Şapeli-Michelangelo’nun Eseri

Meydanın ortasında,Mısır’ dan getirilen 25 m Meydanın ortasında,Mısır’ dan getirilen 25 m. yükseklikte kırmızı granitten obelisk (dikilitaş) bulunur. Roma’da, üzerinde hiyeroglif olmayan tek dikilitaştır. Güneş saati işlevi görmektedir.

San Pietro Meydanını Bernini tasarlamıştır. Bu alanda bulunan revaklar ( ön yüz kemerli – arkası duvar, önü açık sundurma anlamında kullanılır )  arasında kalan meydan , 300 bin kişiyi içine alabilir. Bernini, 11 yılda, dor üslubuyla yapılmış 284 traverten(yer altındaki sıcak su kaynaklarının erittiği kalsiyum karbonatın yeryüzünde katılaşmasıyla oluşmuş beyaz tortular) sütun ile üzerinde 140 aziz heykelini tamamlamıştır. Vatikan’ın bu revaklarının tüm dünyadaki hacıları kucakladığı söylenir.

Vatikan meydanına (Piazza San Pietro ) girildiğinde sağ ve sol köşelerede 2 heykel vardır.Sağ taraftaki St Paul , soldaki ise St Peter ‘ dir.Her ikisi de Hıristiyanlık aleminde Aziz olarak önemli şahsiyetleriyle tarihe geçmişlerdir.

SAN PİETRO

Kilisenin ön cephesinde meydandaki gibi aziz heykelleri bulunmaktadır. Sütunlar dor nizamlıdır.

Sir Joseph Altarı Aziz Petrus Heykeli-Öpülmekten ayağı aşınmış. Vaftizhane Pius’un Heykeli Sebastian Şapeli

Filarete Kapısı denilmektedir. En eski kapıdır. ~Ölüm Kapısı~ Eskiden cenazeler bu kapıdan çıkarıldığı için adı ölüm kapısı olmuştur. ~Orta Kapı~ Filarete Kapısı denilmektedir. En eski kapıdır. ~Kutsal Kapı~ En sağdadır. 25 yılda bir açılır ve bu kapıdan geçildiğinde cennete gidileceğine inanılır. En son açılış jübilesi 2000 yılında yapılmıştır.

San Pietro’daki en önemli eserlerden biri Michelangelo’nun Pieta’sıdır(Pieta=Merhamet). Bu heykelde, İsa çarmıhtan indirildikten sonra Meryem’in onu kucağına alması anlatılmaktadır. Michelangelo’nun imzasının bulunduğu tek eserdir. Eskiden kilisede açık şekilde duran heykel saldırıya uğradıktan sonra kurşun geçirmez cam fanus içine alınmıştır.

Kubbenin altındaki “ baldacchino”, altarın (tapınağın içinde ya da yakınında bulunan, tanrılara sunulan adaklar için kullanılan, genellikle taştan yapılmış öğe ) üzerinde yer alır. Altar St. Petrus’un mezarının üstüne yapılmıştır.

Absidte (kiliselerde koronun arkasında bulunan ve camilerdeki mihrap kısmının karışlığı olan, tonoz ya da kubbe ile örtülü bölüm )Bernini’nin, süslemeli, barok üslubu kullanılmış, bronz & mermerden yapımış Aziz Petrus kürsüsü vardır. Kürsünün hemen arkasındaki parlak kısım mermerdir. O kadar inceltilmiştir ki ışığı geçirir hale gelmiştir.

FATMA TÜRK 200910403028