HOŞ GELDİNİZ “SOSYAL TESİSLER MODÜLÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Mart 2013
Advertisements

TİCARİ İŞLEMLER VE VARLIK KAYNAK YAPISINA ETKİLERİ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
EK DERS ÜCRETİ (1) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 11 inci maddesi hükümleri gereği Yükseköğretim Kurumlarında kısmı statüde çalışanlar dahil.
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
TEFBİS SİSTEMİ TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN FİNANSMANI
YIL SONU YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER ve HATIRLATMALAR
Döner Sermaye Mali Yönetim Sistemi DEVİR İŞLEMLERİ
MİHDİYE ORHAN YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR
TİCARİ İŞLEMLER VE VARLIK KAYNAK YAPISINA ETKİLERİ
KBS TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
BİLANÇO GELİR TABLOSU.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Mali İstatistik Kavramı ve Ülkemiz Uygulamaları
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Finansal Planlama Birimi Sorumlusu HOŞGELDİNİZ
Devlet Muhasebe Uzmanı Genel Yönetim Mali İstatistikleri Şubesi
ANKARA DEFTERDARLIĞI Muhasebe Denetmenliği
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
TİCARİ KAR VEYA ZARARIN HESAPLANMASINDA TEK DÜZEN HESAP PLANINDA YAPILAN DÖNEM SONU KAYITLARI Bilanço Hesaplarında Maliyet Hesaplarında Gelir Tablosu.
Erkan KARAARSLAN OCAK AYI İŞLEMLERİ Erkan KARAARSLAN
T.C. KİMLİK NUMARASI İLE YAPILAN ÖDEMELER HAKKINDA DUYURU
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
HESAP KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
HESAPLARIN SAYIŞTAYA VERİLMESİ
HAZIR DEĞERLER VE MENKUL KIYMETLER
YAYIMLANAN MALİ VERİLER .
NAKİT TALEP AKTARIM SİSTEMİ (NTAS)
Nakit Yönetimi Dairesi
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Harcama Yetkilileri.
NET İŞLETME (ÇALIŞMA) SERMAYESİ DEĞİŞİM TABLOSU
Hastane İşletmeciliği Uzmanı
ÜNİTE 5 (Bölüm 1) FİNANSAL ANALİZ
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
MANİSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
NUMARALANDIRMA VE KOD SİSTEMİ.
MUHASEBE UYGULAMALARI
Sosyal Tesisler Mali İstatistikleri
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI Bütçe Daire Başkanlığı
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
T.C. Sağlık Bakanlığı Ankara İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı Taşınır İşlemler Yönetim Birimi İl Konsolide.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
GENEL MUHASEBE 1 Yrd. Doç. Dr. Serhan Gürkan KBÜ İşletme Fakültesi
HARCAMA.
Sigorta Denetleme Kurulu
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
MUHASEBEDE KULLANILAN FİNANSAL TABLOLAR
TEK DÜZEN HESAP PLANI PROF. DR. METİN SABAN YRD. DOÇ. DR. HAKAN VARGÜN
ÖDENEK GÖNDERME BELGESİ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
= + TEMEL MUHASEBE EŞİTLİĞİ VARLIKLAR SERMAYE BORÇLAR
Alınan çekler,verilen çekler hesabı,işleyişleri
BİLANÇO VE UYGULAMALARI
HESAP KavramI.
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
HESAPLAR.
HESAP PLANI.
KDV Katma değer vergisi, yapılan mal ve hizmet teslimlerinde, mal veya hizmeti teslim alanın, teslim edene ödediği vergi türüdür. İşletmeler de müşterileri.
Sunum transkripti:

HOŞ GELDİNİZ “SOSYAL TESİSLER MODÜLÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA” KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ “SOSYAL TESİSLER MODÜLÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA” HOŞ GELDİNİZ

Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca İşletilen Sosyal Tesislerin Muhasebe Uygulamalarına Dair Esas ve Usuller

Basit anlamda MUHASEBE; hesap tutma anlamına gelmektedir. Her ailenin belli bir geliri ve yapılması gereken giderleri vardır. Gelirin en verimli şekilde harcanması ve mümkünse tasarruf yapılması her ailenin amacıdır. Bu denkliği sağlamak için yapılan hesaplamalar bile küçük çapta bir muhasebe işlemi gerektirir. Kaldı ki büyük işletmelerin ve devletin gelir, gider, alım, satım işlemleri bir aileninki ile kıyaslanamayacak kadar geniş çaplıdır. İşte bu amaçla devlet kendi muhasebesini yapmak, elde ettiği rakamları analiz ve yorum yapmak durumundadır.

Kaydedilen, sınıflandırılan ve özetlenen işlem ve olaylar analiz ve yorum ile kullanılır hale gelir. İşletme sahibi ya da işletme ile ilişkisi bulunan herkesin muhasebe konusunda bilgili olması beklenemez. İşlemler analiz ve yorum ile işletme ile ilgili kişi ve kuruluşların anlayabileceği bir hale gelir. Yorumlar devletin geleceğe ilişkin karar almasında etkili olmaktadır.

Kaydedilen, sınıflandırılan, özetlenen, analiz edilen ve yorumlanan işlem ve olaylar ile ilgili veriler, devlet yönetimi ile ilgisi bulunan kişi ve kuruluşlara bilgilendirme amacı ile sunulur.

HESAP KAVRAMI İşletmede yapılan faaliyetler sonucu varlık, kaynak, borç, alacak, gelir ve gider tutarlarında sürekli değişiklikler meydana gelir. Değişikliklerin tablolar üzerinde izlenmesi pratik değildir ve imkânsızdır. İşte bu karışıklıkları önlemek ve zorlukları gidermek için hesap adı verilen çizelgeler kullanılır. Böylece varlık, kaynak, borç, alacak unsurlarının her biri için bir hesap açılır artış ve azalışlar bu hesaplar üzerinde incelenir. Aynı nitelikteki işlemlerin artış ve azalışlarının izlendiği çizelgelere HESAP denir. Örneğin “bankalar hesabı” gibi. Ayrıca her hesabın detayları için o hesaba ait alt hesaplar da açılabilir. Örneğin; Bankalar hesabının alt hesapları olarak “A Bankası”, “B Bankası” gibi alt hesaplar açılabilir.

Muhasebe uygulamalarında kolaylık sağlamak amacı ile hesap T şeklinde çizilmekte sadece borç ve alacak tarafına tutarlar yazılmaktadır.

BORÇ KASA HESABI ALACAK 500.000.- 150.000.- 300.000.- 250.000.-

HesabIn BorçlandIrIlmasI Bir işlemin hesabın borç tarafına yazılmasına hesabın borçlandırılması denir.

Hesabın AlacaklandIrIlmasI Bir işlemin hesabın alacak tarafına yazılmasına hesabın alacaklandırılması denir.

HesabIn Kalan (Bakİye) Vermesİ Bir hesabın borç ve alacak tutarları arasındaki farka kalan ya da bakiye denir. Hesabın borç tutarı fazla ise borç kalanı, alacak tutarı fazla ise alacak kalanı verir.

Banka Hesabının borç tutarı 800 TL, alacak tutarı 600 TL olduğunu düşünelim. Borç tutarı daha fazladır. Bu nedenle aradaki 200 TL farka borç kalanı denir. Yani, aradaki 200 TL fark bizim Bankadan alacağımızı göstermektedir. Banka Hesabının borç tutarı 200 TL, alacak tutarı 700 TL olduğunu düşünelim. Alacak tutarı daha fazladır. Bu nedenle aradaki 500 TL farka alacak kalanı denir. Aradaki 500 TL fark bizim Bankaya olan borcumuzu gösterir. Bankadan borç aldığımızı gösterir.

Hesap kalanInIn ne anlama geldİğİnİ anlamak İçİn bİr örnek: KASA HESABI Kasa hesabının borç tarafında 800 TL, alacak tarafında 300 TL vardır. Borç tarafı daha fazla olduğu için 500 TL borç kalanıdır. Bu sonuç işletmenin kasasında 500 TL bulunduğunu ifade etmektedir.

HesabIn KapalI OlmasI Hesabın borç ve alacak tutarlarının birbirine eşit olması ve kalan vermemesi durumudur. Borç (BANKA HESABI) Alacak 5.000 5.000

Aktİf Karakterlİ Hesap Açılış kaydı borç tarafından yapılan ve borç kalanı veren hesaplara aktif karakterli hesap denir. Bu hesaplar bilânçonun aktif tarafında yer alır ve “varlık hesapları” olarak bilinir.

Pasİf Karakterlİ Hesap Açılış kaydı alacak tarafından yapılan ve alacak kalanı veren hesaplara pasif karakterli hesap denir. Bu hesaplar bilânçonun pasif tarafında yer alır ve “kaynak hesapları” olarak bilinir.

BİLANÇO Bilanço varlık ve kaynaklardaki değişimleri gösteren muhasebe tablosudur. Tablo aktif ve pasif olmak üzere iki kısımdan oluşur. Bilanço, hesapta olduğu gibi T şeklinde gösterilir. MEVCUTLAR+ALACAKLAR=SERMAYE+BORÇLAR dan oluşur.

Hesap PlanI İşletme faaliyet konusu ve alanına göre kullanacağı hesapları önceden belirler ve bunların bir listesini yapar. Hesaplar belirli bir düzene göre sıralanır ve gruplanır. Bir işletmede kullanılacak hesapların gruplandırılmış olarak yer aldığı listeye hesap planı denir. Hesap planı oluşturulurken uyulması gereken bazı kurallar vardır:  Hesaplar ihtiyaçlara cevap verecek şekilde belirlenmelidir.  İşletme için gerekli hesaplar açılmalıdır.  Bilanço ve gelir tablosunun hızlı hazırlanmasına imkân sağlamalıdır.  Hesap planı muhasebenin temel kavramlarına uygun olmalıdır.  Hesap planı değişikliklere imkân verecek esnek bir yapıda olmalıdır. Hesap planında hesaplar desimal (ondalık) sisteme göre kodlanır. Örneğin 100 Kasa Hesabı gibi

mİzan Muhasebede kullanılan hesapların belirli dönemlerde toplamları alınır. Bulunan rakamlar mizan denilen bir tabloya aktarılır. Hesaplar kod numaraları, aktif ve pasif karakterli olmaları da dikkate alınarak mizan denilen tabloya yazılır. Hesapların borç ve alacak rakamlarında bulunan rakamlar aynı şekilde yerleştirilir. Borç ve alacak rakamlarının toplamları birbirine eşit olmalıdır. Mizan da ayrıca kalan (bakiye) sütunu olması gerekir. Kalan rakamların borç ve alacak toplamlarının da birbirine eşit olması gerekir. Mizan geçici ve kesin mizan olarak düzenlenir.

mİzan SIRA NO HESAP KODU FONKS. KOD EKO. KOD HESAP ADI TUTAR BORÇ ALACAK KALAN(BAKİYE) 1 100 0.0.0.0. KASA 7.000.- 4.000.- 3.000.- - 2 101 ALINAN ÇEKLER 3 102 BANKA 8.000.- 6.000.- 2.000.- 4 600 3.1.2.36 SOSYAL TESİSLER İŞ. GEL. 5.000.- 5 6 7 15.000.-

Sosyal tesislerin mizan bilgilerinin girişinin kümülatif olarak yapılmasına dikkat edilecektir.

Sosyal tesisler modülüne borç tutarı ve alacak tutarına ilişkin bilgilerin girişi yapılacaktır. Borç ve alacak bakiyesi rakamları girilmeyecektir !

Mizan bilgileri aylık olarak girilecektir. Kurumların(sosyal tesislerin) Ocak ayı verileri Şubat ayının 10’ncu iş günü sonuna kadar mizan bilgilerinin girilmesi gerekir.

İl millî eğitim müdürlüğümüzde şifre alan personel kendilerine bağlı merkez ve ilçelerdeki tüm sosyal tesislerin Bakanlığımız hangi birimlerine bağlı olursa olsun sisteme giriş işlemlerinden sorumlu olacaklardır.

İl düzeyindeki tüm sosyal tesisler mizan bilgilerini girdikten sonra takip eden ayın en geç 20’nci iş günü sonuna kadar ilde şifre alan personel tarafından onay verilerek Strateji Geliştirme Başkanlığına gönderilecektir.

İl milli eğitim müdürlüklerince, sosyal tesislere ilişkin verilerin Sosyal Tesisler Modülüne giriş işlemleri için kurum/okullarca belirlenen bir personele kullanıcı adı ve şifresi, il MEBBİS yöneticileri tarafından verilecektir. Herhangi bir nedenle görevinden ayrılan personelin kullanıcı adı ve şifresinin iptal işleminden doğacak yasal sorumluluk kurum/okul müdürlüklerine ait olacaktır.

Sosyal tesislerin bulunduğu kurum/okul müdürlüklerinde görevlendirilen personelin; T.C. vatandaşlık no, adı, soyadı, unvanı, telefonu, (iş ve GSM olarak), ve elektronik posta (e-mail) adresleri İl Milli Eğitim Müdürlüğünün (muhasebe38@meb.gov.tr) adresine mail olarak bildirilecektir. Ayrıca ilçe milli eğitim müdürlükleri kanalıyla da yazı ile müdürlüğümüze gönderilecektir.

MÜEYYİDE (YAPTIRIM) 5018 sayılı Kanunun 53’üncü maddesinde yer alan; “52’inci maddenin son fıkrasına göre belirlenen kamu idarelerinden, mali istatistiklerine esas verilerini süresinde göndermeyenlere Maliye Bakanlığınca bir ay ek süre verilir. Ek süre sonunda da verilerin gönderilmemesi halinde, Maliye Bakanlığının talebi üzerine, ilgili kamu idaresinin üst yöneticileri tarafından mali hizmetler birimi yöneticisi ile muhasebe yetkilisine, her türlü aylık,ödenek, zam ve tazminat dâhil yapılan bir aylık net ödemeler toplamı tutarında idari para cezası verilir. İdari para cezası uygulanmış olması bilgi verme yükümlülüğünü ortadan kaldırmaz. İdari para cezaları, bu Kanunun 73 üncü maddesi hükümlerine göre tahsil edilir.” hükmüne istinaden herhangi bir yaptırımla karşılaşılmaması için ilgili sosyal tesislerin yöneticileri gereken tedbirleri alacaklardır.

MİZAN BİLGİLERİ GİRİLMEYECEK OLANLAR Sosyal tesisler, elde ettiği gelirlerin tamamını genel bütçeye kaydediyor ise ve giderlerinin tamamını da genel bütçeden karşılıyor ise Sosyal Tesisler Modülüne herhangi bir veri girişi yapılmayacak, bunun dışındaki tüm sosyal tesislerin verileri sisteme girilecektir.

Programın Kullanımı

Sonuç Sosyal Tesis Projesi, MEB bünyesindeki kurumların mizan bilgilerinin takibini sağlayarak KBS sistemine aktarılmasına yardımcı olacaktır. MEB’in çağdaş kurum kimliğine katkı sağlayacaktır.

KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MUHASEBE/MUTEMETLİK BÖLÜMÜ Tel : 0 352 330 11 25 Faks : 0 352 320 90 09 E-Posta:muhasebe38@meb.gov.tr TEŞEKKÜR EDERİM.