Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Sürdürülen İletişim Becerileri Eğitiminde Görev Alan Standardize Hastaların Performansına İlişkin Öğrenci Görüşleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Insan hakları için.
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
TURİZM SAKTÖRÜNDE PSİKOSOSYAL RİSK ETMENLERİ
KAPATILMA SÜRECİ VE SONRASINDA TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARI.
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
Avrupa Dil Becerileri Ölçme ve Değerlendirme Derneği (EALTA)
Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1.
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
HASTA HAKLARI BİRİM FAALİYETLERİ
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
Klinikte öğrenme ve öğretmenin doğası
e-Danışmanlık Açıköğretim Sisteminde
İzleme - göstergeler AB Eşleştirme Projesi, Ankara 5. Ders Haftası Carin Lindqvist-Virtanen Genel Müdür Yardımcısı Sigorta Bölümü.
Örgün Eğitimde Verimliliğin Uzaktan Eğitim İle Artırılması
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
Prof. Dr. Öner Süzer Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
Geri bildirim: Sürveyansın en önemli bileşenlerinden biri 2.
Toplumda Gelişen Pnömoni Hastalarında Tedavi Başarısı Göstergesi Olarak Serum Prokalsitonin ve C-Reaktif Protein Düzeyleri Mehmet Sezai Taşbakan1, Canan.
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği Taslağı Dr.İskender Sayek TTB Merkez Konseyi Üyesi TUEK 2008 Ankara.
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
ÇIKIŞ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET HEDEFLERİ.
OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİLİKLERİ
KIŞ SPORLARI ve KIŞ TURİZMİ BAĞLAMINDA CAZİBE MERKEZİ OLMAK: 2011 Universiade Kış ve Erzurum’un Tanıtımı Dr. Raci TAŞCIOĞLU Atatürk Üniversitesi İletişim.
SOĞUK ALGINLIĞINDA ÇİNKO Dr. Gülay ŞAHİN Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Malign Mezotelyoma da kanser belirteçlerin rolü: Retrospektif bir çalışma Abdullah Çetin Tanrıkulu, Abdurrahman Abakay, Özlem Abakay, Cengizhan Sezgi,
Klinik Yetiştiricilik
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
TIBBİ KAYITLARIN YÖNETİMİ VE BİR HASTANE UYGULAMASI
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
UZMANLIK TEZLERİ Dr. Süheyla Ocak Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
Dr Hakan Abacıoğlu Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi
Dr. İpek Gönüllü Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
7. 8 ve 9 Basamaklı Doğal Sayıların Basamak Değerleri
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
Etkili İletişim Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
FEN BİLİMLERİ DERSİ 5.SINIFLAR HAFTALIK KONU DAĞILIMI 15 Eylül Eylül 2014 (1) İlk ders genelgesi, 5.Sınıf Fen Bilimleri müfredatının.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER.
DANIŞMANLIK Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
AKRAN EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 181.
Simüle Hasta ile Eğitim
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
7th International Congress of Research in Education
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
Sunum transkripti:

Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Sürdürülen İletişim Becerileri Eğitiminde Görev Alan Standardize Hastaların Performansına İlişkin Öğrenci Görüşleri Mehmet ÖZEN, Ayşen Melek AYTUĞ KOŞAN, İpek GÖNÜLLÜ Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi ve Bilişimi A.D.

AÜTF’de İletişim Becerileri Eğitimi 2007-2008’de (Dönem 1 ve Dönem 2) başladı. Halen; Dönem 2’de: Temel İletişim, Dönem 3’te İleri İletişim (Çatışma Çözme) eğitimi verilmekte… 50 eğitici yetişti. Uygulamalarda 30 kadar standardize hasta (SH) görev alıyor… UTEK 2010, Aydın

AÜTF’de İletişim Becerileri Eğitimi PROGRAM: Teorik dersler: 2 + 2 = 4 saat Uygulama-1: 2 saat Geribildirim: 2 saat Uygulama-2: 2 saat TOPLAM: 10 saat İletişim güçtür UTEK 2010, Aydın

“Uygulama” Öğrencilerin standardize hastalarla (SH) yaptıkları “görüşme”ler UTEK 2010, Aydın

SH’ler ile yapılan görüşmelerin amacına ulaşabilmesi için; Hastaların üstlendikleri rolü gerçekçi biçimde oynamaları, Görüşmede öğrenciyi dikkatli bir biçimde izleyerek, hasta bakış açısıyla geribildirim vermeleri Bu geribildirimin öğrenci tarafından yapıcı biçimde algılanması büyük önem taşımaktadır. UTEK 2010, Aydın

UTEK 2010, Aydın

Araştırma kapsamında; Beş ayrı SH senaryosu için Toplam 1094 değerlendirme formu incelendi. UTEK 2010, Aydın

Bulgular Değerlendirme Hayır Kısmen / Orta Evet + Çok iyi Sorular n % SH rolünü gerçekçi bir şekilde oynadı mı? 13 1,2 67 6,1 1014 92,7 SH'nin geribildirimi sizin performansınıza uygun muydu? 23 2,1 104 9,5 967 88,4 SH'nin verdiği geribildirim yararlı oldu mu? 21 1,9 62 5,7 1011 92,4 UTEK 2010, Aydın

Bütününü göz önüne alarak görüşmeyi değerlendiriniz: Bulgular Bütününü göz önüne alarak görüşmeyi değerlendiriniz: Çok İyi (4) İyi (3) Mükemmel (5) Çok kötü (1) Kötü (2) 543 284 244 4 19 %0,4 %1,7 %26 %22,3 %49,6 Toplam : 1094 yanıt UTEK 2010, Aydın

UTEK 2010, Aydın

SH Bankası oluşturma ve yönetimine ilişkin 12 öneri LİTERATÜR SH Bankası oluşturma ve yönetimine ilişkin 12 öneri UTEK 2010, Aydın

Öneri 8: Bankadaki SH’lara düzenli geribildirim verilmesi LİTERATÜR Öneri 8: Bankadaki SH’lara düzenli geribildirim verilmesi Öneri 9: Eğitilen hastalarla daha kompleks simülasyonlar oluşturabilmek için bankadaki SH’ların yeterlik düzeylerinin kanıta dayalı olarak belgelenmesi UTEK 2010, Aydın

Sonuç Güvenli bir öğrenme ortamı sağlayan SH uygulamalarında, SH’lerin yeterlik düzeylerinin kanıta dayalı olarak belgelenmesi önemli bir gerekliliktir. SH’lerin yeterlik düzeylerinin ortaya konması ve geliştirilmesi açısından öğrenci görüşleri önemli bir geribildirim sağlamaktadır. UTEK 2010, Aydın

Teşekkürler… Öğrencilerimize Standardize hastalarımıza Eğiticilerimize Sizlere Teşekkürler… Tralles - Aydın, 02.06.2010 Mehmet©ZEN