Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Sürdürülen İletişim Becerileri Eğitiminde Görev Alan Standardize Hastaların Performansına İlişkin Öğrenci Görüşleri Mehmet ÖZEN, Ayşen Melek AYTUĞ KOŞAN, İpek GÖNÜLLÜ Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi ve Bilişimi A.D.
AÜTF’de İletişim Becerileri Eğitimi 2007-2008’de (Dönem 1 ve Dönem 2) başladı. Halen; Dönem 2’de: Temel İletişim, Dönem 3’te İleri İletişim (Çatışma Çözme) eğitimi verilmekte… 50 eğitici yetişti. Uygulamalarda 30 kadar standardize hasta (SH) görev alıyor… UTEK 2010, Aydın
AÜTF’de İletişim Becerileri Eğitimi PROGRAM: Teorik dersler: 2 + 2 = 4 saat Uygulama-1: 2 saat Geribildirim: 2 saat Uygulama-2: 2 saat TOPLAM: 10 saat İletişim güçtür UTEK 2010, Aydın
“Uygulama” Öğrencilerin standardize hastalarla (SH) yaptıkları “görüşme”ler UTEK 2010, Aydın
SH’ler ile yapılan görüşmelerin amacına ulaşabilmesi için; Hastaların üstlendikleri rolü gerçekçi biçimde oynamaları, Görüşmede öğrenciyi dikkatli bir biçimde izleyerek, hasta bakış açısıyla geribildirim vermeleri Bu geribildirimin öğrenci tarafından yapıcı biçimde algılanması büyük önem taşımaktadır. UTEK 2010, Aydın
UTEK 2010, Aydın
Araştırma kapsamında; Beş ayrı SH senaryosu için Toplam 1094 değerlendirme formu incelendi. UTEK 2010, Aydın
Bulgular Değerlendirme Hayır Kısmen / Orta Evet + Çok iyi Sorular n % SH rolünü gerçekçi bir şekilde oynadı mı? 13 1,2 67 6,1 1014 92,7 SH'nin geribildirimi sizin performansınıza uygun muydu? 23 2,1 104 9,5 967 88,4 SH'nin verdiği geribildirim yararlı oldu mu? 21 1,9 62 5,7 1011 92,4 UTEK 2010, Aydın
Bütününü göz önüne alarak görüşmeyi değerlendiriniz: Bulgular Bütününü göz önüne alarak görüşmeyi değerlendiriniz: Çok İyi (4) İyi (3) Mükemmel (5) Çok kötü (1) Kötü (2) 543 284 244 4 19 %0,4 %1,7 %26 %22,3 %49,6 Toplam : 1094 yanıt UTEK 2010, Aydın
UTEK 2010, Aydın
SH Bankası oluşturma ve yönetimine ilişkin 12 öneri LİTERATÜR SH Bankası oluşturma ve yönetimine ilişkin 12 öneri UTEK 2010, Aydın
Öneri 8: Bankadaki SH’lara düzenli geribildirim verilmesi LİTERATÜR Öneri 8: Bankadaki SH’lara düzenli geribildirim verilmesi Öneri 9: Eğitilen hastalarla daha kompleks simülasyonlar oluşturabilmek için bankadaki SH’ların yeterlik düzeylerinin kanıta dayalı olarak belgelenmesi UTEK 2010, Aydın
Sonuç Güvenli bir öğrenme ortamı sağlayan SH uygulamalarında, SH’lerin yeterlik düzeylerinin kanıta dayalı olarak belgelenmesi önemli bir gerekliliktir. SH’lerin yeterlik düzeylerinin ortaya konması ve geliştirilmesi açısından öğrenci görüşleri önemli bir geribildirim sağlamaktadır. UTEK 2010, Aydın
Teşekkürler… Öğrencilerimize Standardize hastalarımıza Eğiticilerimize Sizlere Teşekkürler… Tralles - Aydın, 02.06.2010 Mehmet©ZEN