Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda."— Sunum transkripti:

1 VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda Öğrenci Rolü & UTEAK Çalışmalarında Öğrencilerin Katkısı

2 Tıp fakültelerinde uygulanan mezu- niyet öncesi tıp eğitiminin ülkemiz koşullarına uygun bir şekilde standartlarını belirleyen ve bu standartların karşılaması ve gelişiminin özendirilmesi amacıyla çalışmalarını sürdü- ren bağımsız bir kuruldur. Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu www.uteak.org

3 6.2. Öğretim Elemanı Seçim, Atama & Yükseltmeleri Tıp fakülteleri öğretim elemanı seçim, atama ve akademik yükseltmelerde mutlaka akademik liyakatı göz önüne almalı ve kriterler kullanmalıdır. Eğitici gelişimi programlarına katılımın belge- lenmesi atama kriterleri arasında mutlaka yer almalıdır.

4 AKREDİTASYON ÖĞRENCİ Akreditasyon Sürecine Başvurmamış Fakültelerdeki Öğrenciler UTEAK'taki Öğrenciler Akreditasyon Sürecine Başvurmuş Fakültelerdeki Öğrenciler

5 Akreditasyon Süreci Başlamış Fakültelerdeki Öğrencilerin Rolü

6 Akreditasyon Süreci Başlamış Fakültelerdeki Öğrencilerin Rolü Özdeğerlendirme Grubunda Yer Alan Öğrenciler Fakültenin diğer Öğrencileri

7 Özdeğerlendirme Grubu Özdeğerlendirme Raporu, değerlendirme süreci kapsamında UTEAK ve değerlendirme ekibi üyelerine değerlendirilen fakülte ile ilgili temel bilgileri veren belgedir. Fakülte Özdeğerlendirme Grubu: Dekan / Dekan Yardımcısı Özdeğerlendirme Koordinatörü Mezun (Pratisyen / Aile Doktoru) Öğretim Üyesi (Temel-Dahili-Cerrahi) Asistan İdari Personel Öğrenci (İntörn-Klinik-Preklinik) Fakülte Özdeğerlendirme Grubu: Dekan / Dekan Yardımcısı Özdeğerlendirme Koordinatörü Mezun (Pratisyen / Aile Doktoru) Öğretim Üyesi (Temel-Dahili-Cerrahi) Asistan İdari Personel Öğrenci (İntörn-Klinik-Preklinik)

8 Akreditasyon Süreci Başlamış Fakültelerdeki Öğrencilerin Rolü Özdeğerlendirme Grubunda Yer Alan Öğrenciler Fakültenin diğer Öğrencileri DEĞERLENDİRME ZİYARETLER "Her hekim kendisini farklı kılan birçok özelliğini öğrencilik veya meslek hayatının herhangi bir döneminde kendi hekim arkadaşının ona verdigi geribildirimlerden kazanmaktadır" (Prof.Tim Dornan,Manchester, 2008.)

9 Akreditasyon Süreci Başlamamış Fakültelerdeki Öğrencilerin Rolü

10 Akreditasyon Süreci Başlamamış Fakültelerdeki Öğrencilerin Rolü Neden başvurmuyoruz??

11 UTEAK Çalışmalarına Öğrencilerin Katkısı

12 Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu Standartları Belirleme ve Geliştirme Komisyonu Özgül PAMUK İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi Boran YAVUZ Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Gizem TOMAŞAN Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi

13 1. Adım >> Standartların belirlenmesi (1-3 Temmuz 2008) UTEAK Çalışmalarına Öğrencilerin Katkısı

14 2.EĞİTİM PROGRAMI 2.2. Gelişim Standardı 2.6. Temel standard 2.6. Gelişim Standardı 2.8. Temel standard 2.8. Gelişim Standardı 3.ÖĞRENCİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 3.1. Temel Standard 3.2. Temel Standard 3.3. Temel Standard 3.3. Gelişim Standardı 3.4. Temel Standard 3.4. Gelişim Standardı 3.5. Temel Standard 3.5. Gelişim Standardı 7. EĞİTSEL KAYNAK VE OLANAKLARI 7.1. Gelişim Standardı 7.2. Temel Standard 7.3. Temel Standardı 7.3. Gelişim Standardı 7.5. Temel Standard 7.5. Gelişim Standardı 8.YÖNETİM VE YÜRÜTME 8.2. Temel Standard 9.SÜREKLİ YENİLENME VE GELİŞİM 4.ÖĞRENCİLER 4.2. Temel standard 4.2. Gelişim Standardı 4.3. Temel standard 4.3. Gelişim Standardı 4.4. Temel Standard 4.4. Gelişim Standardı 4.5. Temel Standard 4.5. Gelişim Standardı 5. PROGRAM DEĞERLENDİRME 5.1. Temel Standard www.uteak.org Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Standartları

15 4.2. Öğrenci Temsiliyeti Tıp Fakülteleri eğitim öğretim ile ilgili tüm süreçlerinde eğitimin önemli bir paydaşı olarak öğrenci temsiliyetini mutlaka sağlamalıdır. TEMEL STANDART

16 2.Adım >> Akreditasyon Sürecine Katılım (11 Toplantı) 3.Adım >> Tüm Süreçte Öğrenci Katılımının Arttırılma Çalışmaları 4.Adım >> Paylaşım 5.Adım >> Akreditasyon Kararı

17 Teşekkürler...


"VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları