Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2005.02.24 - SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2005.02.24 - SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/"— Sunum transkripti:

1 2005.02.24 - SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY tonta@hacettepe.edu.tr yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/

2 2005.02.24 - SLIDE 2BBY208 – Bahar 2005 Babbie, Bölüm 9 Betimleme Araştırması Betimleme Araştırmasına Uygun Konular Soru Sorma İlkeleri Anket Hazırlama Posta Anketleri Görüşme (Mülakat) Telefonla Anket Yeni Teknolojiler ve Betimleme Araştırması Farklı Betimleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması Betimleme Araştırmasının Güçlü ve Zayıf Yönleri İkincil Analiz

3 2005.02.24 - SLIDE 3BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Araştırmasına Uygun Konular Tanımlayıcı Ön araştırma Açıklayıcı

4 2005.02.24 - SLIDE 4BBY208 – Bahar 2005 Soru Sorma İlkeleri Uygun soru formları seçilmeli Sorular açık ve anlaşılır olmalı Bir soruda iki ayrı şey hakkında bilgi toplamaya çalışılmamalı Cevap verenler ehil (kompetan) olmalı

5 2005.02.24 - SLIDE 5BBY208 – Bahar 2005 Soru Sorma İlkeleri Cevap verenler istekli olmalı Sorular ilgili olmalı Sorular kısa olmalı Olumsuz sorulardan kaçınılmalı Önyargılı sorulardan ve terimlerden kaçınılmalı

6 2005.02.24 - SLIDE 6BBY208 – Bahar 2005 Anket Hazırlama İlkeleri Her satıra bir soru sorulmalı Gerektiğinde şartlı sorular sorulmalı Matris soruları kolayca yanıtlanabilecek şekilde biçimlendirilmeli Soruların sıralanmasıyla ilgili hususlara dikkat edilmeli Anketi yanıtlayanlar için talimat hazırlanmalı Ön test yapılmalı

7 2005.02.24 - SLIDE 7BBY208 – Bahar 2005 Anketlerin dağıtımı ve dönüşlerin izlenmesi Posta yoluyla Kapı kapı gezerek Dönüşlerin izlenmesi Anımsatma mektupları

8 2005.02.24 - SLIDE 8BBY208 – Bahar 2005 Kabul Edilebilir Cevap Verme Oranları %50 - analiz ve rapor için uygun %60 - iyi %70 – çok iyi

9 2005.02.24 - SLIDE 9BBY208 – Bahar 2005 Görüşme İlkeleri Görüşmecinin rolü Görüşme yapılacak kişilerinkine benzer giyinilmeli Ankete önceden hazırlanılmalı ve sorulara aşina olunmalı Sorular aynen yazıldığı gibi sorulmalı Cevaplar aynen kaydedilmeli Cevap almak için gerektiğinde teşvik edilmeli

10 2005.02.24 - SLIDE 10BBY208 – Bahar 2005 Görüşme İçin Hazırlanma Genel ilkelerin ve prosedürlerin tartışılması Zor ya da karmaşık durumların nasıl halledileceği tanımlanmalı Gösteri amaçlı görüşmeler yapılmalı “Gerçek” görüşmeler yapılmalı

11 2005.02.24 - SLIDE 11BBY208 – Bahar 2005 Telefon Anketleri Avantajları: Para ve zaman Veri toplamada denetim Dezavantajları: Gerçekte reklam kampanyaları Mesaj bırakma makineleri

12 2005.02.24 - SLIDE 12BBY208 – Bahar 2005 Yeni teknolojiler ve betimleme araştırması Bilgisayar yardımıyla yapılan kişisel görüşmeler Bilgisayar yardımıyla yapılan görüşmeler Bilgisayara dayalı anketler Web anketleri Dokunmatik veri girişi Ses tanıma

13 2005.02.24 - SLIDE 13BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Araştırmasının Güçlü Yönleri Büyük bir kitlenin (evren) özelliklerini tanımlamada yararlı Büyük örneklem seçmeye olanak sağlıyor Toplanan verilerin standart olması Esnek – bir konuda birçok soru sorulabilir Güvenilirliği yüksek

14 2005.02.24 - SLIDE 14BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Araştırmasının Zayıf Yönleri Nadiren toplumsal yaşam bağlamında gerçekleştirilir Bazı yönlerden esnek değildir Yapay Geçerliği zayıf

15 2005.02.24 - SLIDE 15BBY208 – Bahar 2005 İkincil analiz Bir araştırmacı tarafından toplanan ve işlenen verilerin başka bir araştırmacı tarafından genellikle farklı bir amaçla analiz edilmesine dayanan araştırma türü Ucuz veri toplama yöntemi Geçerlik sorunu

16 2005.02.24 - SLIDE 16BBY208 – Bahar 2005 Temel Terimler

17 2005.02.24 - SLIDE 17BBY208 – Bahar 2005 Cevaplayıcı Anket/görüşme sorularına yanıt vererek analiz için veri sağlayan kişi Anket Analiz için yararlı olacak bilgi toplamak için tasarlanmış enstruman

18 2005.02.24 - SLIDE 18BBY208 – Bahar 2005 Açık uçlu sorular Cevaplayıcının soruya kendi cevabını vermesi istenir “Mesleğiniz nedir?” ___________________ Kapalı uçlu sorular Cevaplayıcının araştırmacının sağladığı cevaplar arasından seçme yapması istenir “Mesleğiniz nedir?” O İşçiO Memur O Öğretmen O MühendisO Diğer (Açıklayınız) ____________

19 2005.02.24 - SLIDE 19BBY208 – Bahar 2005 Önyargı Cevaplayıcıların soruları belli bir şekilde cevaplamasına yol açan sorular Şartlı soru Bazı sorulara verilen cevaplara bağlı olarak sadece belli cevaplayıcıların yanıtlanması istenen soru

20 2005.02.24 - SLIDE 20BBY208 – Bahar 2005 Cevap oranı Ankete cevap veren kişi sayısının örnekleme seçilen kişi sayısına oranı Görüşme Görüşmecinin cevaplayıcıya sorular sormasına dayanan veri toplama tekniği

21 2005.02.24 - SLIDE 21BBY208 – Bahar 2005 Teşvik Daha ayrıntılı cevap isteği İkincil analiz Bir araştırmacı tarafından toplanan ve işlenen verilerin başka bir araştırmacı tarafından genellikle farklı bir amaçla analiz edilmesine dayanan araştırma türü

22 2005.02.24 - SLIDE 22BBY208 – Bahar 2005

23 2005.02.24 - SLIDE 23BBY208 – Bahar 2005 Sex Roles, Vol. 49, Nos. 11/12, December 2003

24 2005.02.24 - SLIDE 24BBY208 – Bahar 2005

25 2005.02.24 - SLIDE 25BBY208 – Bahar 2005

26 2005.02.24 - SLIDE 26BBY208 – Bahar 2005

27 2005.02.24 - SLIDE 27BBY208 – Bahar 2005

28 2005.02.24 - SLIDE 28BBY208 – Bahar 2005

29 2005.02.24 - SLIDE 29BBY208 – Bahar 2005


"2005.02.24 - SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları