V. ULUSAL MESLEK YÜKSEKOKULLARI MÜDÜRLER TOPLANTISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

Nevşehİr Ünİversİtesİ
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
2914 SAYILI YÜKSEK ÖĞRETİM PERSONEL KANUNU
YAŞAR ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
SAÇ BAKIMI VE GÜZELLİK HİZMETLERİ PROGRAMI
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Uluslararası Hareketlilik ve Finansman İzmir Ekonomi Üniversitesi Oturumu.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Prof. Dr. YUNUS SÖYLET İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ
Meslek Yüksekokulu Akademik Genel Kurul Toplantısı 11 Haziran 2013 Çankırı.
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
Türk yükseköğretim sisteminin Bologna karnesinde yaşam boyu öğrenim Sorunlar ve çözüm önerileri Ayşe Soysal Boğaziçi Üniversitesi.
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
ISCED ve MYO Bölüm-Program İsimleri
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ Mali Durumları
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
Süleyman Demirel Üniversitesi 5. MYO Müdürleri Toplantısı Prof.Dr. Metin Lütfi BAYDAR Rektör.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürleri Toplantısı 1. Komisyon Raporu Meslek Yüksekokullarında İşyeri Eğitimi -İşyeri eğitiminin planlanması ve kredilendirilmesi.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
5. ULUSAL MESLEKYÜKSEKOKULLARI MÜDÜRLERİ TOPLANTISI 2.KOMİSYON: BOLOGNA SÜRECİ VE MESLEK YÜKSEKOKULLARI MODERATÖRLEREŞ MODERATÖR Prof.Dr.Vecihi KIRDEMİRProf.Dr.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ VE SERTİFİKASYON (6. Komisyon)
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Mesleki ve Teknik Eğitimin Bugünkü Durumu ve Sorunlar
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
PANEL KONUSU: TÜRKİYE’DE AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEMEL POLİTİKASI Modelleri – Kurumları – Mevzuatı KATILIMCILAR Prof. Dr. Üstün ÖZEN-Atatürk Üniversitesi.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
MEZ İ TL İ KIZ ANADOLU İ MAM HAT İ P L İ SES İ Adres Yeni Mah. Bahar Cad. No 6 Mezitli / MERSİN Telefon Web
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI sayılı Kanunun 35 inci Maddesi Uyarınca Geçici Kadro Tahsisi ile Mecburi Hizmet Yükümlülü.
OKULUN GENEL GÖRÜNÜM RESMİ VE OKULUN AMBLEMİ KONULACAK.
T.C. GAZİ ÜNİVERSİTESİ POLATLI SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU FİNANS, BANKACILIK VE SİGORTACILIK BÖLÜMÜ MALİYE PROGRAMI.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş Ders-2
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
Görev ve Sorumluluklar
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
TOKAT SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Düzce Üniversitesi Gümüşova MYO
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi ve TEŞVİK
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
Bilişim Teknolojileri Meslek Seçimi ve Ücretler (2019)
Sunum transkripti:

V. ULUSAL MESLEK YÜKSEKOKULLARI MÜDÜRLER TOPLANTISI KOMİSYON 5 MESLEK YÜKSEKOKULLARININ SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ MODERATÖR EŞ MODERATÖR Doç. Dr. Seyfettin ÇAKMAK Prof. Dr. Abdullah ÇAVUŞOĞLU Süleyman Demirel Üniversitesi Karabük Üniversitesi Isparta Meslek Yüksekokulu Müdürü YÖK MYO Programları Çalışma Grubu Üyesi SEKRETERYA Yrd.Doç.Dr. Gonca Manap DAVRAS Öğr. Gör. A. Celil KOÇ Öğr. Gör. Nilgün DOLMACI 1-4 Aralık 2010 Süleyman Demirel Üniversitesi ISPARTA

Meslek Yüksekokullarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Komisyon Raporu Dönem başında yapılan öğretim elemanı görevlendirmelerinde, Rektörlüklerden gelen onay yazılarının gecikmesi sonucunda bazı mali sorunlarla karşılaşılmaktadır. Programların çeşitliliği ve kadrolu öğretim elemanı kısıtlılığı nedeniyle bu prosedürün uzun sürmesi eğitim öğretim programını yürütmekte sıkıntı yaratmaktadır. Sistemli ve düzenli staj yapılması konusunda sorunlar yaşanmaktadır. Staj yeri bulunması sıkıntısı ve denetim yapan öğretim elemanlarına ücret ödenmemesi sıkıntıları giderilmelidir. YÖK’te staj yapılabilecek işyerlerinden oluşan bir veri tabanı oluşturulmalıdır.

Meslek Yüksekokullarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Komisyon Raporu Sınavsız geçiş sistemi büyük bir sıkıntı yaratmaktadır. Sınavsız geçiş kesinlikle kaldırılmalıdır. Hali hazırda meslek liselerinden gelen öğrencilerin alt yapıları çok yetersizdir. Uygulama derslerinin azaltılması uygulamanın önemli olduğu meslek yüksek okullarında önemli bir eksikliktir. Bölüm başkanlığına öğretim görevlilerinin asaleten atanamamaları, bölüm başkanlığının özlük haklarından yararlanamamalarına yol açmaktadır.

Meslek Yüksekokullarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Komisyon Raporu MYO’ların mesleki kurslar düzenleyebilmeleri için önemli bir engel döner sermayeden ve bundan kaynaklanan okul bütçesinden mahrum olunmasıdır.Aynen ikinci öğretim ve yaz okulu için olduğu gibi bütçeye YÖK ve Maliye Bakanlığının bilgisi altında kurs, seminer vb. gibi bütçe oluşturulabilmesi halinde konuya ilişkin verimli bir uygulama sağlanabilecektir. Kalite/verimlilik parametreleri dikkate alınarak öğretim elemanlarına performansa dayalı maaş ve ücret takdiri gerçekleştirilmelidir. MEB’de görevli öğretmenlerin mali durumları yer yer üniversite öğretim elemanlarından daha iyi olabilmektedir.

Meslek Yüksekokullarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Komisyon Raporu İkinci öğretim gelirlerinin en fazla %20’si SKS’ye kesilmeli, geri kalanı öğretim elemanlarına ders ücreti olarak verilmelidir. Öğretim görevlilerinin akademik kariyer yapmaları önündeki engeller kaldırılarak teşvik edilmelidir. Bu bağlamda Araştırma Görevlilerinde olduğu gibi yüksek lisans ve doktora harçları alınmamalıdır. Meslek Yüksekokulları ile ilgili olarak, 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanununda daha açık tanımlamalar yapılmalıdır. Böylece, yaşanan kimlik ve imaj sorunu çözülebilecektir. MYO mezunlarının işsizlik/istihdam sorunları vardır. Yasadışı fazla çalıştırmanın önlenmesi ve haftalık iş saatlerinin azaltılması ile bu sorunlara çözüm bulunabilir.

Meslek Yüksekokullarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Komisyon Raporu İKMEP uygulamasının çok aceleye getirilmesi krediler açısından ve dolayısıyla dikey geçişte sıkıntılar doğuracaktır. Burada yapılan müfredat çalışmalarının söz konusu sıkıntılar ve Bologna süreci de dikkate alınarak tekrar gözden geçirilmesi gerekmektedir. MYO’larının altyapı eksikliğinin giderilmesi gerekmektedir. İKMEP kapsamında hazırlanan 5. seviye yeterlilikleri ile MEB tarafından hazırlanan 4. seviye yeterlilikleri yeterli düzey farklılığı tanımlamaktan uzaktır. Üniversitelerin Yönetim Kurulunda MYO’lar temsil edilmelidir. Ayrıca rektörlük seçimlerinde öğretim görevlilerine de oy kullanma hakkı verilmelidir. Kadro yetersizliğinin giderilmesi için her bölüme/programa 3 öğretim elemanı olacak şekilde kadro tahsisleri gerçekleştirilmelidir.

Meslek Yüksekokullarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Komisyon Raporu 2008’de yapılan 4. Ulusal MYO Müdürler Toplantısında alınan kararlar hâlâ hayata geçirilememiştir. Sanayi-Üniversite işbirliği doğrultusunda sanayide çalışan uzmanların üniversiteye kazandırılması ile ilgili düzenlemeler yapılmalıdır. Öğretim Elemanlarının %30’nun sektörden transfer edilmesi yoluna gidilmelidir. Belli MYO’lar belli alanlarda uzmanlaşmalıdır. Gereksinimlere uygun programlar açılmalıdır. Bilimsel araştırma projelerinde proje yürütücülerinin, yalnızca öğretim üyelerinden olması zorunluluğu kaldırılarak öğretim görevlilerinin de proje yürütücüsü olabilmeleri sağlanmalıdır.

Meslek Yüksekokullarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Komisyon Raporu Sosyal bilimler alanında eğitim veren MYO mezunlarının kamu personeli istihdamında ilgili programlardan mezun olma şartı getirilmelidir. KPSS ve DGS sınavlarında ön-lisans alanlarıyla ilgili sorular da yer almalıdır. Her üniversitede MYO’ları temsil etmek üzere bir ‘Danışma Kurulu’ ve her program için ‘Danışma Komitesi’ oluşturulmalıdır. Danışma Komitesi iş dünyası ile bağı sağlamak, nitelikli eleman ve istihdam olanağı sağlayacaktır. İl İstihdam ve Eğitim Kurullarında MYO’ların da temsil edilmesi gerekmektedir.

Meslek Yüksekokullarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Komisyon Raporu MYO’larda kadrolu öğretim elemanlarından Profesör veya Doçent varken Yardımcı Doçentlerin müdür olarak atanması engellenmelidir. Yurtdışı görevlendirmelerinde öğretim görevlileri de öğretim üyeleriyle aynı statüye getirilmelidir. Öğretim elemanının sayısal yetersizliği nedeniyle program kapatılması riski diploma programı bölüm olarak eşdeğer kabul edildiğinde aşılabilir. YÖK tarafından olumsuz imaj yaratacak program ismi değişiklikleri program kontenjanlarının dolmamasına yol açmaktadır.

Meslek Yüksekokullarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Komisyon Raporu MYO sorunlarının giderilmesi amacıyla YÖK bünyesinde Mesleki ve Teknik Eğitim Koordinasyon Merkezi kurulmalıdır. Kontenjan artışları bir standarda oturtulmalıdır. Ders kredilerinin belirlenmesinde üniversiteler arasındaki farklılıklar giderilmelidir. Yatay ve dikey geçişteki sorunlar çözümlenmelidir. Bölüm başkanlığı ve program başkanlığı statüsü açıklığa kavuşturulmalıdır.

Meslek Yüksekokullarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Komisyon Raporu İlçe ve beldelerdeki MYO ’lardaki yurt sorunları devlet eliyle çözümlenmelidir. Danışmanlık, mazeret ve af sınavları ücretlendirilmelidir. Bazı MYO ’larının kendi binası olmadığı için MEB tarafından belli bir süreyle tahsis edilen binaların daha sonra geri alınması sıkıntı yaratmaktadır. Temininde güçlük çekilen alanlarda öğretim görevlisi görevlendirilmesi için açıktan atama imkânının yeniden getirilmesi gerekmektedir.

Meslek Yüksekokullarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Komisyon Raporu Sağlık Hizmetleri MYO’ları Sağlık Yüksek Okullarının gölgesinde bulunmaktadır. Bu durumun net bir düzenlemeyle giderilmesi gerekmektedir. MYO’ları ile Sağlık Hizmetleri MYO’larındaki benzer programların birleştirilmesi gerekmektedir. Sağlık Meslek Liseleri mezunlarının yanı sıra diğer lise mezunlarının da İşçi Sağlığı ve Güvenliği programına başvurabilmeleri sağlanmalıdır. Yaşlı Bakımı programı mezunları için Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) vb. ile yerleşebilecekleri iş alanları tanımlanmalıdır. Yağ Teknolojileri programına Gıda vb. programlarda olduğu gibi sayısal puan ile öğrenci alınmalıdır.

Meslek Yüksekokullarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Komisyon Raporu YÖK’ün İKMEP kapsamındaki müfredat çalışmalarında sağlık alanındaki düzenlemeler karmaşıktır. Kredi ve ders saati sınırlamalarının getirilmesi ve bazı derslerde AKTS kredilerinin yüksek olması sorunlar doğurabileceği için bu konuda bir komisyon oluşturulması gerekmektedir. Sağlık Bakanlığından da bir yetkilinin toplantılara davet edilmesinin sağlanması. Sağlık Hizmetleri MYO’larına farklı Meslek Liselerinden de sınavsız öğrenci alınabilmelidir. 6. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürleri Toplantısında belirlenecek her komisyon çalışmasına tüm müdürlerin katılımı sağlanmalıdır.

Meslek Yüksekokullarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Komisyon Raporu 1. Rapor Doç. Dr. Rıza GÜRBÜZ Çankırı Karatekin Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Müdürü Meslek Yüksekokullarında Yaşanan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri 2..Rapor Hüseyin AYHAN Sağlık Hizmetleri Sınıfı Çalışanları Derneği Genel Başkanı Sağlıkta İnsan Gücü Ve Meslek Yüksek Okulları 3.Rapor Öğr.Gör.Cemil İŞLEYEN Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu .M.Y.O. Müdür Yardımcısı 4.Rapor Prof. Dr. M.Kemal KÜLEKCİ Mersin Üniversitesi, Tarsus Teknik Eğitim Fakültesi Meslek Yüksekokullarında Yaşanan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri             5.Rapor Yrd. Doç.Dr. Halil Murat ÜNVER, Yrd. Doç.Dr Hasan YAYLI Kırıkkale Üniversitesi, Hacılar Hüseyin Aytemiz Meslek Yüksekokulu Kırıkkale Üniversitesi, Keskin Meslek Yüksekokulu Taşra Meslek Yüksekokullarının Sorunları Ve Çözüm Önerileri 6.Rapor Yrd.Doç.Dr.Zeki YILMAZ Dumlupınar Üniversitesi EMET M.Y.O Emet M.Y.O’nun Emet Sosyo-ekonomik Yapısına Etkileri 7.Rapor Prof.Dr. Ayşe Yücel ÇETİN Gazi Üniversitesi Ankara Meslek Yüksekokulu Müdürü Meslek Yüksekokullarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri