Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Eğitim Grundtvig Kimdir? *Danimarkalı yazar, düşünür, şair ve öğretmen (1783-1872). *Bireylerin aydınlanması taraftarı *Çalışma.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Erasmus+ Eğitim,öğretim, gençlik ve spor konularında neler sağlıyor?
Advertisements

ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
TÜRK ULUSAL AJANSI PROGRAMLARI
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
GRUNDTVIG 2 ÖĞRENME ORTAKLIKLARI. Öğrenme Ortaklıkları  Yetişkin eğitimi alanında çalışan kuruluşlar arasında KÜÇÜK ÖLÇEKLİ İŞBİRLİĞİ etkinlikleridir.
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE GÜMÜŞLÜK BELEDİYESİ EĞİTİM İŞBİRLİĞİ
Eğitim ve Kültür ( ULUSAL AJANS ) AB EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ HOŞ GELDİNİZ.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
EYLEM 2 AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı.
Eğitim ve Kültür 1.AVRUPA İŞBİRLİĞİ PROJELERİ A.EĞİTİM KURSLARI
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
GRUNDTVIG Grundtvig Ağları 4.2 Konulu Seminerler YETİŞKİN EĞİTİMİ VE YAŞAM Eğitim ve Kültür Socrates/ Grundtvig.
İkili Eğitimin Çokamaçlı Modüler Lise Olarak Türkiye Uygulama Modeli Savaş M. Özaydemir TOBB Mesleki Eğitim Komisyonu Başkanı Eskişehir Sanayi Odası Başkanı.
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI (LLP) (ÇEŞİTLİ SUNULARDAN DERLENEREK HAZIRLANMIŞTIR.)
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
OKULLARIMIZIN BAŞVURABİLECEĞİ HİBE PROGRAMLARI VE KAZANDIRACAKLARI
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
SORULARLA MERAK ETTİKLERİMİZ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
EYLEM 2 AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
Bilgi ve Yenilik İktisadı
Comenius Programı Onur AYDEMİR
ERASMUS PLUS Şubat 2014 Ahmet BOYLU
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
ERASMUS+ Gençlik.
DEĞİŞME VE EĞİTİM.
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMINA HOŞGELTİNİZ Erdoğan ERDOĞAN AR-GE Uluslararası Projeler Sorumlusu Ocak 2014.
ANKARA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Bilgilendirme Toplantısı
- Politika ve Yenilik Komitesi toplantısı Marc Durando Avrupa Okul Ağı etkinlikleri sunusu.
Avrupa Birliği Eğitim Programları
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Dr. İsmail DEMİR Eğitim Politikaları Daire Başkanı.
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET!
EĞİTİMİN MALİYETİ VE FİNANSMANI
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Eğitim Grundtvig Kimdir? *Danimarkalı yazar, düşünür, şair ve öğretmen ( ). *Bireylerin aydınlanması taraftarı *Çalışma için öğrenme kadar ruhsal ihtiyaçlar için de öğrenmenin gerekliliğini *Öğrenirken diyaloğa daha çok değer vermek

İnsan yaşamında eğitim asla sona ermez! Rekabet Bilginin Hızla Eskimesi Güncel Olmak Nüfus Yapısındaki Değişme (Yaşlı Oranı) Teknolojideki Hızlı Değişme Amaç Kişisel Gelişme Yaşamlarının herhangi bir döneminde eğitim ortamına tekrar başlayabilmek Yaşamlarının herhangi bir döneminde eğitim ortamına tekrar başlayabilmek Kültürler arası Farklılığın Bilincine Varmak Kültürler arası Farklılığın Bilincine Varmak Aktif Katılım Toplumla Bütünleşme ve Aktif Katılım İstihdam fırsatlarını artırmak Ekonomik Refah ve İstihdam fırsatlarını artırmak

Avrupa Komisyonunun Yetişkin Eğitiminde Öncelikleri Eğitime olan talebi artırmak - Öğrenici ile eğitim fırsatlarını buluşturmak Bilgilendirme, rehberlik ve yönlendirme Temel beceriler Yenilikçi pedagojik teknikler Öğrenmeye para ve zaman ayırma Eğitime olan talebi artırmak - Öğrenici ile eğitim fırsatlarını buluşturmak Bilgilendirme, rehberlik ve yönlendirme Temel beceriler Yenilikçi pedagojik teknikler Öğrenmeye para ve zaman ayırma

GRUNDTVIG YETİŞKİN KİMDİR ●25 yaşın üstündeki herkes ●Grundtvig, örgün eğitimini tamamlayamamış 25 yaşın altındaki bireyleri de “yetişkin” kabul etmektedir

GRUNDTVIG ÖNCELİKLİ HEDEF KİTLE Özel eğitim ihtiyacı olan yetişkinler,özürlüler, yaşlılar, Temel eğitim ve niteliklerden yoksun yetişkinler, kadınlar, Kırsal ya da sosyo-ekonomik açıdan geri kalmış yörelerde yaşayanlar, Kendilerine ulaşılması güç gruplar, etnik gruplar,

Grundtvig Programı Ne Sağlar ? Eğlencelidir. Öğrenme ve öğretme motivasyonunu artırır. Diyalog kurma fırsatı sağlar. Yeni öğretim yöntemlerinin ve yaklaşımlarının öğrenilmesine fırsat verir. Öğretim ve öğrenim deneyimlerinin paylaşılmasını, üstüne yenilikler katılmasını sağlar.

Başka neler sağlar ? Kurumun yeni bağlantılar oluşturmasını, Kurumun prestijinin yükselmesini, Bizzat Avrupa deneyiminin yaşanmasını, Ön yargıların yok olmasını ve başka kültürlerin ve toplumların anlaşılmasını, Yeni arkadaşlıkların kurulmasını, Herkesin eğitime karşı daha olumlu yaklaşmasını ve öneminin anlaşılmasını, Kurumun yeni bağlantılar oluşturmasını, Kurumun prestijinin yükselmesini, Bizzat Avrupa deneyiminin yaşanmasını, Ön yargıların yok olmasını ve başka kültürlerin ve toplumların anlaşılmasını, Yeni arkadaşlıkların kurulmasını, Herkesin eğitime karşı daha olumlu yaklaşmasını ve öneminin anlaşılmasını,

Hangi Kurumlar Programa Katılabilir? Yetişkin eğitiminde doğrudan veya dolaylı rol oynayan tüm kuruluşlar: Kamu veya özel yetişkin eğitimi kurumları Kamu veya özel yetişkin eğitimi kurumları Yerel idareler ve bölgesel kuruluşlar Yerel idareler ve bölgesel kuruluşlar Müze, kütüphane gibi kültürel kuruluşlar Yerel, bölgesel ve ulusal düzeydeki Sivil Toplum Kuruluşları (NGO) Hapishaneler, hastaneler, yaşlı evleri, hemşehrilik dayanışma örgütleri vb. Mesleki kuruluşlar ve sendikalar Özel sektör kuruluşları

Kimler Programa Katılabilir? Bu kuruluşlarda veya bunlarla birlikte çalışan herkes... Eğitmenler Yöneticiler, müdürler, idari personel Denetçiler, müfettişler Rehberler ve danışmanlar Yetişkin öğrenciler (doğrudan sadece Grundtvig 1 ve 2 faaliyetlerinde destek alabilirler) Yetişkin öğrenciler (doğrudan sadece Grundtvig 1 ve 2 faaliyetlerinde destek alabilirler)

Grundtvig Faaliyetleri Grundtvig 1 Avrupa Düzeyi İşbirliği Projeleri Grundtvig 2 Öğrenme Ortaklığı Projeleri Grundtvig 3 Yurtdışı Bireysel Eğitim Destekleri Grundtvig 4 Bilgi, İletişim ve İşbirliği Ağları

BÖLGESEL DAĞILIM 2005

Ülke Sayıları (2005) ÜLKE Başvuru Sayısı Artış Oranı Kabul Edilen Toplam Tahsis Edilen Bütçe (€) Belçika97% İspanya296% Fransa148% Danimarka62% Almanya245% Yunanistan125% Türkiye175% İngiltere140% İtalya363%

Toplam (2005) Başvuru Sayısı Artış Oranı Kabul Edilen Toplam Tahsis Edilen Bütçe (€) Toplam3231%

İstatistiki Bilgiler (2005) Proje Bütçe Ortalaması (€) Standart Miktar Ortalaması (€) Değişken Miktar Ortalaması (€) Ortalama Personel Değişimi Ortalama Öğrenci Değişimi Avrupa Ortalaması

FAYDALI LİNKLER partbase.programkontoret.separtbase.programkontoret.se groups.yahoo.com/group/grundtvig_partn ersgroups.yahoo.com/group/grundtvig_partn ers Ulusal Ajans-İletişim TelefonlarTelefonlar FaxFax