Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İkili Eğitimin Çokamaçlı Modüler Lise Olarak Türkiye Uygulama Modeli Savaş M. Özaydemir TOBB Mesleki Eğitim Komisyonu Başkanı Eskişehir Sanayi Odası Başkanı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İkili Eğitimin Çokamaçlı Modüler Lise Olarak Türkiye Uygulama Modeli Savaş M. Özaydemir TOBB Mesleki Eğitim Komisyonu Başkanı Eskişehir Sanayi Odası Başkanı."— Sunum transkripti:

1 İkili Eğitimin Çokamaçlı Modüler Lise Olarak Türkiye Uygulama Modeli Savaş M. Özaydemir TOBB Mesleki Eğitim Komisyonu Başkanı Eskişehir Sanayi Odası Başkanı

2 Mevcut Sistemin Görünümü

3 Genel Sayısal Veriler KademeOkulÖğrenci Okulöncesi İlköğretim Ortaöğretim Genel Mesleki Örgün Eğitim 11.314 35.168 6.134 2.559 3.575 52.616 Öğretmen Yaygın Eğitim Genel Toplam 7.181 59.797 320.038 10.331.619 3.034.959 2.053.735 981.224 13.686.616 3.038.982 16.725.598 18.921 390.275 148.563 76.735 71.828 557.759 46.247 604.006

4 Mesleki ve Teknik Eğitim Kurumları Örgün Eğitim Erkek Teknik Öğretim Kız Teknik Öğretim Ticaret ve Turizm Öğretimi Din Öğretimi Yaygın Eğitim Çıraklık Eğitimi Halk Eğitimi Özel Mesleki Kurslar

5 İkili Meslek Eğitimi Ülkeye Yöreye Sektöre Göre Olmalı Planlama Uygulama Değerlendirme Birlikte Yapılmalıdır

6 TOBB Mesleki Eğitim Çalışmaları TOBB’un Eğitime Olan Desteği Her zaman Öncelikli Olmuştur. MTE Konusu Sanayi Konseylerinde Ele Alınmıştır. TOBB Başkanı Sn.Rifat HİSARCIKLIOĞLU Özel Olarak İlgilenmiştir. TOBB Bünyesinde Komisyon Kurulmuştur. Komisyon 3 Ay Boyunca Çalışmalarını Sürdürmüştür. Sunulan Rapor TOBB Yönetimince Uygun Bulunmuştur. Rapor Kısa Zamanda Hükümete Sunulacaktır.

7 TOBB Önerisi TOBB Mesleki Eğitim Komisyonu Çalışmalarının Ulaştığı Nokta; “Çok Amaçlı Modüler Lise” Kurulmasıdır.

8 Hedefler Hem Yükseköğretim Hem İş Yaşamı Çağdaş Genel Kültür Ağırlıklı Geniş Tabanlı Sektörel Mesleki Eğitim Sağlam Teknoloji Kültürü Örgün ve Yaygın Eğitim Sunma

9 Hizmet Verilecek Kesimler Ortaöğretim Çağındaki Gençler Belirli Bir İşte Çalışmakta Olanlar İşletmelerin Yöneticileri Mesleki Eğitim Almamış İşsizler Engelliler ve Eski Hükümlüler

10 Program Tipleri Temel Mesleki Eğitim Mesleki Geliştirme Eğitimi İleri Mesleki Eğitim Meslek Değiştirme Eğitimi

11 Eğitimin Dayandığı İlkeleri Bölgesel İnsan Kaynağı Gereksinimleri Modüler Kredili Sistem Öğrencilerin Bireysel Farklılıkları Araştırıcı, Yaratıcı, Girişimci ve Yenilikçi Eğitim Teori-Pratik Bütünlüğü Yeterliğe Dayalı Tam Öğrenme Okul-Sektör İşbirliğini Temel Alan Uygulama Uluslararası Standartlar ve Akreditasyon

12 Eğitimciler Okulda Sözleşmeli Statüde Çalışan Yönetici, Uzman ve Öğretmenler İşletmelerde Özel Olarak Seçilmiş ve Yetiştirilmiş İşyeri Eğitimcileri

13 Değerlendirme Akademik Değerlendirme: Okulda Görev Yapan Öğretmenler Uygulamanın Değerlendirilmesi: Öğretmen ve İşyeri Eğitimcileri Belgelemeye Dönük Değerlendirme: Sektör Temsilcilerinin de Bulunduğu Komisyonlar

14 İstihdam Bölgesel İşgücü Araştırmaları Gereksinimlere Dayalı Eğitim Olanakları Okul-sektör İşbirliği Ortak Eğitim Protokolleri İşe Yerleştirme Çalışmaları Mezunları İzleme Araştırmaları

15 Çokamaçlı Okul Modeli Çalışma Sürekli Eğitim Ortaöğretim Yüksek Öğretim Lisans Eğitimi Ön lisans Eğitimi Sosyal Bilimler Fen Bilimleri Teknik Bilimler Yeterliğe Dayalı İlköğretim Okulöncesi Eğitim Çalışma Yaşamı Yeterliğe Dayalı Eğitim

16 Kazanımlar Yaklaşık 2.000-3.000 Öğrencili Bir Okul Tek Kuruluşta Çok Amaçlı Modüler Eğitim Eğitim Kurumlarındaki Karmaşaya Son Aynı Kuruluşta Örgün ve Yaygın Eğitim Üniversiteye Giremeyenlere Meslek Kazandırma İşsizlik Sigortasından Fonlama Yöre İhtiyacına Göre Eleman Yetiştirme

17 Eylem Planı Okullar, Odalar Himayesinde Vakıf Eliyle Kurulmalı Pilot Proje İlk Olarak Eskişehir OSB’de Başlatılmalı Ardından 10 Adet OSB’de Uygulanmalı En Sonunda Tüm Türkiye’de Yaygınlaştırılmalı

18 Sonuç Global Gelişmeye Uygunluk İçinde Ara Eleman İhtiyacının Karşılanması İyi Yetişmiş Eleman Sayesinde Sanayinin Rekabet Gücünün Artırılması Yeteneğine Uygun Meslek Sahibi Olan Mutlu Çalışanların Yetiştirilmesi Ülke Genelinde İşsiz Sayısının Azaltılması

19 Teşekkürler… Savaş M. Özaydemir TOBB Mesleki Eğitim Komisyonu Başkanı Eskişehir Sanayi Odası Başkanı eso@eso.org.tr

20

21 Uygulama Stratejileri Örgütsel Yapı Rehberlik ve Yönlendirme Eğitim Programları Modüler Kredili Sistem Eğitim Ortamları Öğrenci Akışı Sürekli Eğitim Öğretmen Yetiştirme Finansman Kaynakları İstihdam Olanakları

22 Alman İkili Eğitim Sistemi


"İkili Eğitimin Çokamaçlı Modüler Lise Olarak Türkiye Uygulama Modeli Savaş M. Özaydemir TOBB Mesleki Eğitim Komisyonu Başkanı Eskişehir Sanayi Odası Başkanı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları