YHGP: YEŞİLIRMAK HAVZASI GELİŞİM PROJESİ ÖDEVİ ŞÜHEDA NUR ARISOY 11TM/A 266 İYİ SEYİRLER…

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özürlüler Destek Programı Hibe Programının Konusu:
Advertisements

Bölgesel Gelişme ve Yönetişim Sempozyumu, 7-8 Eylül 2006, Ankara
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
BAŞKANDAN •BİLKA ‘nın amacı siyasi, ekonomik, sosyal, kültürel, fenni ve teknik konularda, her türlü araştırma metodunu kullanarak veri elde etmek ve.
Amasya orman bölge müdürlüğü
ORMAN KADASTRO KOMİSYONLARI KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Meriç Belediyeler Birliği
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Vaka Çalışması Su ve Atık Su Altyapısı Kuzey İrlanda Martin.
Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Başkanlığı Yrd.Doç.Dr.Mustafa AKSOY
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE GÜMÜŞLÜK BELEDİYESİ EĞİTİM İŞBİRLİĞİ
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
Bahtiyar ÇETİN Endüstri Mühendisi Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Bakanlar Kurulunca tarihinde kararlaştırılan ve
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
TESK AB VE DIŞİLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ Av. Elif Güliz BAYRAM Müdür Vekili 24 Şubat 2012 Antalya.
Yeşilırmak Havzası Kalkınma Birliği PROGRAM TEKNİK KOORDİNATÖRÜ
HATAY VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM M Ü D Ü RL Ü Ğ Ü Strateji Geliştirme Hizmetleri Bölümü "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
1 RİSK YÖNETİMİ VE KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ. Risk Yönetimi Eşleştirme Projesi Etkin ve etkili Risk Analizi çalışmalarını gerçekleştirebilmeyi teminen AB.
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
Bölgenin sosyal, kültürel ve ekonomik gelişimine katkıda bulunmak Vizyon’ u Güçlü bir sivil toplum bilinci ve ileri teknolojiyi kullanan, rekabet gücü.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
Bölgesel Gelişme Politika ve Uygulamaları
BÖLGESEL KALKINMA PROJELERİ
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
2. Bölgesel Kalkınma ve Yönetişim Sempozyumu
PLANLAMA VE PROJE FAALİYETLERİ
SEL ÖNLEME ÇALIŞMALARINDA AĞAÇLANDIRMA VE TERASLAMANIN ÖNEMİ
Türkiye’nin Küresel Çevre Fonu(GEF)’na Yaklaşımları ve Beklentileri
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Belediye Ortaklık Ağları Projesi TUSENET – Türk –İsveç Belediye Ortaklık Ağları / Turkish – Swedish Municipal Network.
YOLSUZLUKLA MÜCADELEDE SON GELİŞMELER BAŞBAKANLIK TEFTİŞ KURULU 2009.
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
ÇÖLLEŞME VE EROZYONLA MÜCADELE GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
AKARÇAY HAVZASI.
Kastamonu-Çankırı-Sinop Meslek Yüksekokulları İşbirliği Toplantısı 15 Eylül Kastamonu Doç. Dr. Rıza Gürbüz Çankırı MYO Müdürü.
İSMMMO İSTANBUL VALİLİĞİ AB PROJELERİ İŞBİRLİĞİ HAZİRAN 2009.
Toprak ve Havza Yönetimi Giriş Prof. Dr. Günay Erpul
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İLLER BANKASI.
Danışman: Prof. Dr. A. Güldem CERİT
1 TR-AB MALİ İŞBİRLİĞİ AB MALİ YARDIMLARI ve HİBE PROGRAMLARI Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlığı MİLLİ.
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
U Ş AK İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
ERZURUM ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ YAPI MALZEMELERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
MARMARA BÖLGESİNDEKİ HAVZA KORUMA EYLEM PLANI
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
T.C. ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
IPARD II YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARI DESTEKLERİ TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ IPARD YÖNETİM OTORİTESİ İstanbul 07 Nisan
Veysi GÜMÜŞ Jeoteknik Hizmetler ve Yeraltısuları Dairesi Başkanlığı Etüd ve Değerlendirme Şube Müdürü 09 – 11 Şubat /21 T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI.
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Uygunluk ve Ortaklık Şartları - - Uygunluk ve Ortaklık Şartları -
Ölüm Nedeni İstatistikleri. Ölüm Nedenleri İstatistiklerinin KULLANIMI 1.Ölümlülük modellerini yer ve zaman ayrımında açıklar, 2.Nüfus projeksiyonlarının.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
GIDA GÜVENLİĞİ PROJESİ KOBİ EĞİTİM SEMİNERİ
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
Üretici Birliklerinin ve Kooperatiflerin Güçlendirilmesi
Sunum transkripti:

YHGP: YEŞİLIRMAK HAVZASI GELİŞİM PROJESİ ÖDEVİ ŞÜHEDA NUR ARISOY 11TM/A 266 İYİ SEYİRLER…

Yeşilırmak Havza Gelişim Projesi; Amasya, Tokat, Samsun, Çorum İllerini içine alan ve Türkiye'nin kalkınmışlık çizgisinin altında kalan bu bölgenin topyekün planlı bir kalkınma çizgisine ulaştırılması hedeflenerek hazırlanmış bir "bölgesel kalkınma modeli"dir.

 Projenin en önemli özelliklerinden biri bölgesel niteliği ve proje yönetiminin bir yerel yönetim birliği olmasıdır YHP; üye il özel idarelerinin bölgesel kalkınma amacıyla bir araya gelerek oluşturduğu Hizmet Birliği ve yerel-bölgesel kalkınma modelidir.. Bu nedenle Sivil Toplum Kuruluşlarını bir çatı altında toplayabilmesi açısından AB tarafından son derece cazip bulunmuş ve özellikle yönetim açısından diğer NUTS-II bölgelerine model olarak alınması uygun görülmüştür.

 Yeşilırmak ve kollarında oluşan kirliliği ve nedenlerini önlemek için gerekli tedbirleri almak, bölgede erozyon giderici çalışmaları yapmak, akış rejimini düzenlemek, Yeşilırmak Havzasında bulunan yerleşim birimlerinin sosyal, kültürel ve ekonomik kalkınmalarına yönelik her türlü çalışmaları yapmak, yaptırmak ve bu amaçla ilgili kamu ve özel kurum ve kuruluşları ile işbirliği yapmak üzere havzadaki 5 ilin (Amasya, Çorum, Samsun, Tokat ve Yozgat) katılımıyla "Yeşilırmak Havzası İl Özel İdareleri Hizmet Birliği" kurulmuştur.

 2004 yılında Tüzük değişikliğine gidilerek Birliğin adı Kalkınma Birliği olarak değiştirilmiştir. (İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflandırılması doğrultusunda Yozgat, Ocak 2004 itibarıyla Bölgemizden ve Hizmet Birliği üyeliğinden ayrılarak, Kayseri-Sivas-Yozgat Bölgesini oluşturmuştur.)

 PROJENİN AMACI  Akı rejiminin düzenlenmesi, erozyonun önlenmesi ve mer'a ıslahı, su kirliliğinin giderilmesi, suyun ekonomik kullanımı, şehirleşme ve sanayileşmede plansızlığın giderilmesi, havzada sosyal, kültürel ve ekonomik kalkınmaya yönelik her tür çalışmanın yapılmasıdır.

 PROJENİN KAPSAMI  Projenin coğrafi alanı, Yeşilırmak Havzası sınırları içinde bulunan 4 ilin (Amasya, Çorum, Samsun ve Tokat) bulunduğu, yaklaşık km² lik ve 450 km. uzunluğunda olan alandır. NUTS II sınıflandırmasında TR 83 olarak isimlendirilen bölgedir. Bu illere bağlı olarak, havzada 44 ilçe, 195 belde ve 2446 köy bulunmaktadır. Projede öngörülen analiz ve çalışmaların tamamı veya büyük bir bölümü havza sınırları içinde olan ve yukarıda belirtilen iller kapsamında gerçekleştirilecektir.

 PROJENİN YÖNETİMİ  Projenin yönetimi Havzada yer alan 5 ilin temsilcilerinin katılımı ile oluşturulan, 23 Eylül 1997 tarih ve 97/9992 sayılı Bakanlar Kurulu kararnamesi ile kurulmasına izin verilen ve 7 Ekim 1997 tarih ve Sayılı Resmi gazetede yayımlanarak resmen faaliyete geçen "Yeşilırmak Havzası Kalkınma Birliği" vasıtasıyla sağlanmaktadır. Birliğin merkezi Amasya, başkanı Amasya Valisidir.

 Bölgemizde kullanılacak AB Yapısal Fonlarının etkin kullanımı için Kalkınma Birliğinde DPT nın da katkıları ile proje ekibi kurulmuştur. Proje ekibinde 1 adet Proje Koordinatörü, 4 adet Proje Direktörü, 1 adet Bilgi İşlem Uzmanı, 1 Sayman ve CBS için 1 adet Harita Teknikeri görevlendirilmiştir. Görevlendirilen elemanların eğitim çalışmaları ve bölgenin konu hakkında bilgilendirilmesi Kalkınma Birliğince sürdürülmektedir.

 YEŞİLIRMAK HAVZASI İLE İLGİLİ ALT PROJELER  Coğrafi Bilgi Sistemi Altyapısı Projesi (CBS)  Yeşilırmak Havzası il Özel İdareleri Hizmet Birliği'nin kurulmasıyla Coğrafi Bilgi Sistemi (CBS) çalışmaları başlamış ve halen devam etmektedir.  Coğrafi Bilgi Sistemi veri tabanında havza illerinin tümüne ait; kompozit uydu görüntüleri, yollar ve yerleşim yerleri, mülki sınırlar, vejetasyon verileri, akarsular ve göller, sayısal yükseklik, ( eğim, bakı ve aydınlanma) verileri, toprak verileri (arazi kullanım kabiliyet sınıfları, büyük toprak grupları, erozyon durumu, diğer toprak özellikleri vs.), meteorolojik veriler bulunmaktadır. Bu bilgi katmanları güncellenmeye açıktır. Gerektiğinde bu katmanlardan yeni veri katman bilgileri oluşturulabilmektedir.

 TÜRKİYE İÇİN AB KATILIM ÖNCESİ MALİ YARDIM PROGRAMI ÇERÇEVESİNDE YAPILAN ÇALIŞMALAR  DPT-AB işbirliği ile başlatılan Yeşilırmak (Amasya, Çorum, Samsun, Tokat) Kalkınma Programının DPT koordinasyonunda ve Hizmet Birliği ile işbirliği çerçevesinde yürütülmesi esası çerçevesinde DPT ce Samsun (Amasya, Çorum, Samsun ve Tokat), Kastamonu ve Erzurum NUTSII Bölgelerinde (toplam 10 il) Bölgesel Kalkınma Proje Fişi hazırlanmış, Kalkınma Birliği'nin yapılanması ile ilgili olarak eleman görevlendirmeleri yapılmış ve Teknik Yardım Ekibi İhalesi sürmektedir. Kalkınma Birliği'ne AB ortak fonlu hibe programları proje uygulamalarını yürütmek amacıyla görevlendirilen elemanların eğitim çalışmaları devam etmektedir.

 Projenin amacı; 1. Yerel kalkınma insiyatifleri için bir hibe programını, 2. KOBİ ler için bir hibe programını, 3. Küçük ölçekli bir altyapı hibe programını, 4. Proje uygulamasını destekleyecek bir teknik yardım hizmetini uygulamaya koymaktır.

 Bölgesel düzeyde uygulanacak bu hibe programı, ekonomik kalkınmaya bölgesel yaklaşımın aracı olarak görülebilir. Ayrıca bu proje ile bölgesel düzeyde işlevsel uygulama yapılarını tesis etme sürecine ivme kazandırmak suretiyle Katılım Ortaklığına da katkı sağlayacaktır.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER..