Şimdi buradasınız: Genel bilgiler >> Literatürün değerlendirilmesi & çalışma metodolojileri>> Biyoistatistik >> Bilgi için gereksinimlerin belirlenmesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANLATIM TÜRLERİNİ SINIFLANDIRMA. Edebî türler veya metin türleri olarak bilinen yazılarda farklı anlatım birlikleri bir araya gelir. Bir hikâyede betimleme,
Advertisements

/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENMEYİ İSTİYORUM, FAKAT... BENİM STİLİM NE? Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi.
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Bir asistanın, asistanlık dönemimdeki bilgilerinin sistem üzerinden takibinin yapılmasını sağlamak.
Hastane tabanlı Sağlık Teknolojileri Değerlendirme (H-STD) Doç. Dr. Rabia KAHVECİ.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Tıp ve Sağlık Kuruluşlarında Bilgi Yönetimi. Giriş Akademik tıp ve sağlık bilimleri kuruluşları, hastaneler, sağlığa ilişkin çeşitli dernek ve kuruluşlar.
Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
- 1 Kurumsal arşiv Açık Erişim Kurumsal Arşiv: Bir kurumun ürettiği bilimsel literatürünün dijital ortamda toplandığı, saklandığı, indekslendiği, korunduğu.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
İLAÇ KULLANIMINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 2
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Mekanda Strüktür Çalışmaları
ARAŞTIRMANIN RAPORLAŞTIRILMASI
Şimdi buradasınız: Genel bilgiler >> Literatürün değerlendirilmesi & çalışma metodolojileri>> Biyoistatistik >> Bilgi için gereksinimlerin belirlenmesi.
GÖRÜNTÜLEME TEKNİĞİYLE DOKUMA VE ÖRME KUMAŞ HATALARININ TESPİTİ DETERMINATION OPF TECHNICAL ERRORS.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
EMRE ŞİMŞEK E-Anket.
Diyabet ve Cinsel Sağlık
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
APA Style Central Sunumu
Görev 1 31 Ekim e kadar Görev 1’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor.
Bu bölümün sonunda aşağıdaki kavramları açıklamanız gerekmektedir :
Entegre Müfredat Modeli
Bu bölümün sonunda bilmeniz gerekenler:
İNTERNET ORTAMINDA AKADEMİK ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR?
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Music World.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA.
MAKALE ÖZET VE ÇEVİRİSİ
Gözde Görüntü Oluşumu ve Göz Kusurları
Farmasötik Teknoloji Anabilim Dalı Güz Yarıyılı
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Geniş Ölçekli Testlerde Madde Yapıları
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Intel® Öğretmen Programı Çevrimiçi Temel Kursu
Verimli ve Doğru Çalışma
Verilerin kodlanması.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ YAZIM ÇALIŞTAYI
Rastgele Nesneler Dersi
Personel Eğitimi Konunuzu buraya yazın.
Bilimsel Araştırma Süreci
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Literatür Değerlendirme Kriterleri
Uzm. Dr. Kemal Türker ULUTAŞ
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
VADEMECUMONLINE KULLANIM KILAVUZU
Adınız | Öğretmeninizin adı | Okulunuz
VADEMECUMONLINE KULLANIM KILAVUZU
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Farmakoloji AbD
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Bellek içi raporlama sistemleri için denormalizasyon uygulaması
Araştırmaya Karar Vermek
Sunum transkripti:

Şimdi buradasınız: Genel bilgiler >> Literatürün değerlendirilmesi & çalışma metodolojileri>> Biyoistatistik >> Bilgi için gereksinimlerin belirlenmesi >>Literatürün taranması ve kanıtların belirlenmesi Üst kanin dişinde Miller Klas 2 dişeti çekilmesi bulunan kadın hastanız üst çenede soğuk/buzlu yiyecek ve içeceklerin oluşturduğu kısa süreli keskin ağrı tarif etmekte. Tedavi için 2 seçenek bulunmaktadır: Cerrahi olmayan tedavi: yüzeysel hassasiyet gidericilerin kullanılması veya kök yüzeyine lazer uygulaması Cerrahi tedavi: kök yüzeyinin kapatılması teknikleri Miller Klas 1 ve 2 dişeti çekilmesinde hipersensitivitenin önlenmesinde cerrahi tedaviler cerrahi olmayanlardan daha iyimidir?

Şimdi buradasınız: Genel bilgiler >> Literatürün değerlendirilmesi & çalışma metodolojileri>> Biyoistatistik >> Bilgi için gereksinimlerin belirlenmesi >>Literatürün taranması ve kanıtların belirlenmesi Literatürde en iyi bilimsel kanıtı aradıktan sonra aşağıdaki iki makaleyi tespit ettiniz: Is surgical root coverage effective for the treatment of cervical dentin hypersensitivity? A systematic review.” Douglas de Oliveira DW, Oliveira-Ferreira F, Flecha OD, Gonçalves PF. J Periodontol. 2013 Mar;84(3):295-306). In-office treatment for dentin hypersensitivity: a systematic review and network meta-analysis. Lin PY, Cheng YW, Chu CY, Chien KL, Lin CP, Tu YK. J Clin Periodontol. 2013 Jan;40(1):53-64.) Bu makalelerde kullanılan araştırma metodlarını değerlendirerek en iyi kanıtın ne olduğunu açıklayınız.

Doğru çalışma tasarımını tespit edebilmek Şimdi buradasınız: Genel bilgiler >> Literatürün değerlendirilmesi & çalışma metodolojileri>> Biyoistatistik >> Bilgi için gereksinimlerin belirlenmesi >>Literatürün taranması ve kanıtların belirlenmesi Öğrenme çıktıları: Doğru çalışma tasarımını tespit edebilmek Değişik çalışma tasarımlarının kısıtlılıklarını ve güçlü yönlerini açıklayabilmek Bilimsel metodun ne olduğunu tanımlayabilmek Randomize kontrollü çalışmaların (RCT) dağıtma, saklama, körleme, biyoetik ve olasılık gibi ana özelliklerini açıklayabilmek. Aşağıdaki çevrimiçi kaynaklarda araştırma tasarımlarını tanımlayan geleneksel çevrimiçi ders içeriği (1) ve video ders (2) yer almaktadır Konu ile ilgili çevrimiçi kaynaklar: https://hsl.lib.umn.edu/biomed/help/understanding-research-study-designs https://www.youtube.com/watch?v=99FyAqwrIdI HOME

Doğru çalışma tasarımını tespit edebilmek Şimdi buradasınız: Genel bilgiler >> Literatürün değerlendirilmesi & çalışma metodolojileri>> Biyoistatistik >> Bilgi için gereksinimlerin belirlenmesi >>Literatürün taranması ve kanıtların belirlenmesi Öğrenme çıktıları: Doğru çalışma tasarımını tespit edebilmek Değişik çalışma tasarımlarının kısıtlılıklarını ve güçlü yönlerini açıklayabilmek Bilimsel metodun ne olduğunu tanımlayabilmek Randomize kontrollü çalışmaların (RCT) dağıtma, saklama, körleme, biyoetik ve olasılık gibi ana özelliklerini açıklayabilmek. Aşağıdaki çevrimiçi kaynaklarda çalışma tasarımlarının kısıtlılıklarını ve güçlü yönlerini açıklayan ppt sunusu (1), pdf kaynak (2) ve 60 dakikalık video(3) yer almaktadır Konu ile ilgili çevrimiçi kaynaklar: http://www.smbs.buffalo.edu/GME/documents/researchmethods2.pdf http://www.cebm.net/wp-content/uploads/2014/06/CEBM-study-design-april-20131.pdf https://www.youtube.com/watch?v=VoUhbxTeiVw HOME

Doğru çalışma tasarımını tespit edebilmek Şimdi buradasınız: Genel bilgiler >> Literatürün değerlendirilmesi & çalışma metodolojileri>> Biyoistatistik >> Bilgi için gereksinimlerin belirlenmesi >>Literatürün taranması ve kanıtların belirlenmesi Öğrenme çıktıları: Doğru çalışma tasarımını tespit edebilmek Değişik çalışma tasarımlarının kısıtlılıklarını ve güçlü yönlerini açıklayabilmek Bilimsel metodun ne olduğunu tanımlayabilmek Randomize kontrollü çalışmaların (RCT) dağıtma, saklama, körleme, biyoetik ve olasılık gibi ana özelliklerini açıklayabilmek. Aşağıdaki çevrimiçi kaynaklarda bilimsel metodun aşamalarını Wiki bilgisi ve şema (1), bilimsel metodların özeti (2), bilimsel olan ve olmayan araştırmanın farkı ile ilgili ilginç bir tartışma (3) yer almaktadır Konu ile ilgili çevrimiçi kaynaklar: https://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_method http://www.sciencebuddies.org/science-fair-projects/project_scientific_method.shtml https://www.ukessays.com/essays/philosophy/an-approach-of-scientific-and-non-scientific-knowledge-philosophy-essay.php HOME

Doğru çalışma tasarımını tespit edebilmek Şimdi buradasınız: Genel bilgiler >> Literatürün değerlendirilmesi & çalışma metodolojileri>> Biyoistatistik >> Bilgi için gereksinimlerin belirlenmesi >>Literatürün taranması ve kanıtların belirlenmesi Öğrenme çıktıları: Doğru çalışma tasarımını tespit edebilmek Değişik çalışma tasarımlarının kısıtlılıklarını ve güçlü yönlerini açıklayabilmek Bilimsel metodun ne olduğunu tanımlayabilmek Randomize kontrollü çalışmaların (RCT) dağıtma, saklama, körleme, biyoetik ve olasılık gibi ana özelliklerini açıklayabilmek. Aşağıdaki çevrimiçi kaynaklarda Wikipedia genel bilgisi(1), makale (2), sözluk (3), ve 10 dakikalık video(4) yer almaktadır. Konu ile ilgili çevrimiçi kaynaklar: https://en.wikipedia.org/wiki/Randomized_controlled_trial http://www.nature.com/ebd/journal/v8/n1/full/6400473a.html https://www.nice.org.uk/Glossary?letter=A https://www.youtube.com/watch?v=Wy7qpJeozec HOME