Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ"— Sunum transkripti:

1 PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ

2 Proje Nedir? Belli bir sürede gerçekleşen, benzersiz bir ürün ya da hizmet ortaya koymak için yapılan işler. Belirli bir zaman ve bütçe çerçevesinde, belirli bir amaca ulaşmayı sağlayacak sonuçları üretmek üzere sosyal ve fiziksel kaynakların bir araya getirilmesi.

3 Proje Döngüsü

4 Proje Öğeleri Proje Amacı Çalışma Planı Zaman Planı Proje Bütçesi
Paydaşlar Proje Faaliyetleri Proje Sonuçları ve Çıktıları

5 Proje Yönetimi Proje amacına ulaşmak için gerekli olan faaliyetleri planlama, zamanlama ve kontrol etmedir. Amaç Süreç

6 Proje Tabanlı Öğrenme Nedir?
PROJE GELİŞTİRME YÖNTEMLERİNİN EĞİTİM AMAÇLI KULLANILMASI İlgi ve motivasyonu arttırır. Üst düzey eğitimsel kazanımlara ulaşmayı sağlar. Birden fazla beceri/bilgi/yöntem kullanmayı gerektirir. Anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirir. Aktif rol çocuklarındır. Çocuk katılımı ve tercihleri esastır. Bilgi ve becerilerin uygulanmasına odaklanır. İçsel motivasyonu arttırır. Bireysel farklılıklara duyarlıdır. Öğretimin odağı değişir. Gerçek yaşamla bağlantılıdır

7 Proje Çalışmasının Aşamaları
1. Aşama: Hazırlık ve Planlama 2. Aşama: Uygulama ve İzleme 3. Aşama: Sonuç ve Değerlendirme

8 1. Aşama: Hazırlık ve Planlama
Konu ve problemi taslak olarak belirleme Proje amacının belirlenmesi Amacın neden seçildiğinin belirlenmesi Projenin odaklanacağı konu veya sorunun belirlenmesi Çalışma planının oluşturulması Proje Özetinin Oluşturulması

9 2. Aşama: Uygulama ve İzleme
Planların uygulamaya geçirilmesi İhtiyaç duyulan bilgileri belirleme Bilgi kaynaklarını belirleme Araştırma yapma Veri toplama araçlarını uygulama Bilgileri düzenleme ve raporlaştırma Proje aktivitesini planlama ve gerçekleştirme Proje ürünlerini oluşturma Grup sürecinin kaydedilmesi

10 3. Aşama: Sonuç ve Değerlendirme
Sonuçların ve Ürünlerin Paylaşılması Ürünlerin tamamlanması ve sunuma hazır hale getirilmesi Sunum yönteminin belirlenmesi Sunum/paylaşım yapılması Proje sürecinin değerlendirilmesi

11 Grup Süreci Öğeleri Geribildirim Yansıtma Hedef belirleme Kutlama

12 PROJE DÖNGÜSÜ DÜŞÜN CANLANDIR SOR PLANLA HEDEF GELİŞTİR YAP OLUŞTUR

13 SOR AYŞE ÇOK ÜZGÜN NEDEN?

14 DÜŞÜN CANLANDIR

15 PLANLAMA KRİTERLER KISITLAMALAR
Gruplar halinde çalışma yapılacak Köprünün uzunluğu EN AZ 50 cm olmalıdır. Köprünün yerden yüksekliği EN AZ 15 cm olmalıdır. Köprü 10 sn boyunca verilen ağırlığı taşımalıdır. Masanın üzerine inşa edilmelidir. KISITLAMALAR Köprüyü inşa etmek için 25 dakikalık süre verilecektir. Her gruba 100 adet pipet, 100 adet karıştırma çubuğu verilecektir. Makas ve cetvel yapım malzemesi olarak kullanılmaz. 10 kez silikon tabancası kullanma hakkınız var. Her gruba 50 cm lik bant parçası verilecektir. Gruplar belirlenen ağırlığı kısa bir süre için ellerinde tutarak fikir sahibi olurlar fakat yapım aşamasında ağırlığı test edemezler. Malzemeler tamamen ikiye ayrılarak parçalanamaz.

16


"PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları