Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ"— Sunum transkripti:

1 ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ
VE TÜRLERİ

2 Pazarlama Araştırması Nedir?
Pazarlama araştırması, bir pazarlama problemi ya da fırsatı hakkında veri toplama, sınıflandırma, analiz etme, yorumlama ve raporlama eylemidir. Pazarlama araştırması kapsamlı ve süreklidir. Pazarlama araştırması sistematiktir. Pazarlama araştırması bilimseldir. Pazarlama araştırması tarafsızdır.

3 Pazarlama Araştırmalarının İşletme İçindeki Rolü

4 Amaçlarına Göre Pazarlama Araştırmaları
Araştırma Tasarımı Keşfedici Araştırma Nitel Keşfedici Nicel Keşfedici Kesin araştırma Betimsel Araştırma İlliyet Araştırması

5 Pazarlama Araştırması Türleri
Probleme Bakışlarına Göre Pazarlama Araştırması Türleri Uygulamalı araştırma Temel araştırma Amaçlarına Göre Pazarlama Araştırması Keşfedici araştırmalar Kesin araştırmalar Vasıfî (betimsel) araştırma, İlliyet (nedensellik) araştırması

6 PAZARLAMA ARAŞTIRMASI KARARLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Araştırmanın amaç ve önemi Araştırılan bilginin türü ve özelliği Zamanlama Araştırma kaynakları Fayda-Maliyet

7 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Karar Destekleme Sistemi
Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama karar alıcısına sunulmak amacıyla yerinde bilgi toplanması ya da sınıflandırılması, analizi, değerlendirilmesi, depolanması ve dağıtımı için formel ve rutin hâle getirilmiş sürekli bir dizi işlemlerdir. Pazarlama bilgi sistemi üç türlü bilgiyi içerir: Periyodik tekrarlanan bilgiler İstihbarata dayalı bilgiler Tekrarlanmayan Araştırmalar

8 Karar Destekleme Sistemi
Karar destekleme sistemi, donanım, iletişim ağı, veri tabanı, model tabanı, yazılım tabanı gibi konuları içeren entegre bir bilgi sistemidir. Karar Destekleme Sistemlerinin Özellikleri Karşılıklı etkileşimlidir Esnektir Keşfedicidir Kullanıcı dostudur

9 Pazarlama Bilgi Sistemi

10 Pazarlama Araştırmasının İşletme İçinde Örgütlenmesi
İşlevsel örgütlenme Kurmay örgütlenme Tepe örgütlenme

11 PAZARLAMA ARAŞTIRMASI SÜRECİ VE HATÂLARI

12 Birinci Aşama: Ön Hazırlık
Konunun geçmişi Araştırmanın amacı Araştırmanın yargılanması

13 İkinci Aşama: Araştırmanın Tasarımı
Problem ve/veya fırsatın tanımlanması Araştırma taslağının hazırlanması Araştırma yönteminin seçimi Örnekleme yönteminin seçimi

14 Üçüncü Aşama: Araştırmanın Uygulanması
Verilerin toplanması Verilerin tasnifi Verilerin analizi Bulguların yorumu Raporun hazırlanması Sonuçların uygulanması ve izlenmesi

15 PAZARLAMA ARAŞTIRMASI HATALARI

16 Araştırma Raporu ve Makale Yazımı
Başlık Özet Giriş Literatür Taraması ve Konunun Geçmişi Yöntem Örnekleme Yöntemi ve İşlemleri Ölçekler Araştırma Tasarımı Bulgular Sonuç Kaynaklar


"ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları