Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI"— Sunum transkripti:

1 ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI

2 Öğretim araçları: Bilginin öğrenene ulaştırılabileceği farklı yollar & ortamlar
Öğretim materyalleri: farklı araçlarla sunulan bilgiler, mesajlar & malzemeler

3 İçerik çok iyi tasarlanmış, etkili ve doğru yöntemle sunulmamışsa 
Bir öğretim aracı ne kadar mükemmel olursa olsun, içerik kötü tasarlanmışsa İçerik çok iyi tasarlanmış, etkili ve doğru yöntemle sunulmamışsa öğrenme açısından hiçbir yararı olmayacaktır.

4 Araç-gereç seçimini etkileyen faktörler
Öğrenim Kazanımları Araç-gereç Özellikleri Öğretmenin (tutum, beceri..) Yöntem Seçimi Araç-gereç Seçimi Öğrenci Özellikleri Kısıtlamalar (bütçe, zaman..) Öğretim Ortamı (ışıklandırma, öğrenci sayısı vb.)

5 Öğrenim Kazanımları Bilişsel, Duyuşsal ve Devimsel

6 Araç-gereç Özellikleri

7 Öğretmen Özellikleri Araç-gereçlerin etkililiğine inanma, istekli olma
Kullanım bilgi ve becerisine sahip olma

8 Öğretim Yöntemi Sunuş Yoluyla Öğretim İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Doğrudan Öğretim Kavram Öğretimi Problem Tabanlı Öğretim Tartışma

9 Öğrenci Özellikleri Öğrenme tercihleri Bireysel farklılıklar Seviye

10 Öğretim Ortamı Ortamın özellikleri (büyüklüğü, niteliği, ışıklandırma)
Sınıf Laboratuar Alan Gezisi vb. Öğrenci sayısı Sınıf düzeni

11 Öğretim Materyali Hazırlama İlkeleri

12 Öğretim Materyali; basit, sade ve anlaşılır olmalıdır.
dersin öğrenim kazanımlarına uygun seçilmeli ve hazırlanmalıdır. dersin konusunu oluşturan içeriğin tümünü değil, yalnızca özet bilgiyi kapsamalıdır. Görsel özellikler (resim, grafik vb.) önemli noktaları vurgulamak amacıyla kullanılmalı, aşırılıktan uzak olmalıdır.

13 Öğretim Materyali; İçerisinde kullanılan yazılı metin ve görsel-işitsel öğeler öğrencinin pedagojik özelliklerine uygun olmalı ve gerçek hayatıyla tutarlık göstermelidir. Öğrenciye alıştırma-uygulama olanağı sağlamalıdır. Olabildiğince gerçek hayatı yansıtmalıdır.

14 Öğretim Materyali; Her öğrencinin erişimine ve kullanımına açık olmalıdır. Dayanıklı olmalı, tek seferde zarar görmemelidir. Gerektiğinde kolayca geliştirilmeli ve güncellenebilmelidir.

15 Kaynaklar Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti. Halis, İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık.


"ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları