Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
Genel Öğretim İlkeleri
Öğrenci Merkezli Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Newton’un Hareket Kanunları
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
İKTİSADA GİRİŞ-I.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
EYMİR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ ALAN TANITIMLARI
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME MODELLERİ
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
BU SUNUDA OKULUMUZDAKİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİLERE ULAŞABİLECEKSİNİZ.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
EKONOMİK MUCİZENİN ÜLKESİ JAPONYA
Türk-İslam Arkeolojisi
TARİH VE GENÇLİK Prof. Dr. Muammer DEMİREL Uludağ Üniversitesi
Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Bilimsel düşünme becerileri
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
ÖĞRENME, BELLEK, DÜŞÜNME İnsanlar öğrenme dürtüsüyle doğarlar. Öğrenmeye karşı merak ve bundan duyulan zevk insanın doğasında vardır. W. E. Deming (Deming)
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘p’
Dünyadan Bir Örnek: KUZEY NORVEÇ BİLİM MERKEZİ
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
21. YY BECERİLERİ.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı Üniversite Nedir? Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı

Bilim Eğitimi Bilimsel Yöntem Bilimsel düşünme, soru sorma, araştırma Yeni bilgiler üretme Eski bilgileri sınama

Meslek Eğitimi Mesleğe özel eğitim Genel Üniversite eğitimi Örn. Avukatlık, Doktorluk, vb. Genel Üniversite eğitimi Bankacılık, yayımcılık, e-business, vb.

Öğrenmeyi Öğrenmek Üniversitede öğrenmenin çeşitli yolları vardır: Dersler, laboratuar çalışmaları, sunumlar, tartışmalar, bağımsız çalışma, uygulamalı etkinlikler. İlgi duyduğunuz, keyif aldığınız bir konuda daha derin bir anlayışa sahip olmak. Farklı görüşler, farklı yöntemler Etkin öğrenme

Pratik Beceriler Eğitiminiz sırasında hayatın her alanında gerekli olacak pratik beceriler de edinirsiniz. Örneğin: Araştırma yapma, Bilişim teknolojilerini kullanma, Yazı yazma, Sunum yapma, Yabancı diller

İş İmkanları Üniversite mezunları daha geniş iş imkanlarına sahip olur, genellikle daha fazla kazanırlar. Üniversite eğitimi bir ‘proje’dir. Yetişkin bireyler olarak bu projenin tüm sorumluluğu size aittir. Birkaç yıllık bir projeyi başından sonuna götürme başarısını göstermeniz sizi işverenler için çekici kılar.

Herşey Elinizde Potansiyelinizi gerçekleştirmeniz için Üniversite tüm imkanlarını sunar. Ulaşabileceğiniz seviye sınırsız ve size bağlıdır. Size ‘öğretilen’ yer değil, sizin öğrendiğiniz yer. Seçtiğiniz konunun dışında Matematik’ten Biyoloji’ye, Felsefe’den Tarih’e genel bilgiler edinirsiniz. Öğrendiğiniz konuları birçok zaman kendiniz belirlersiniz.

Çok Çalışmak Seçtiğiniz alanda çok şey öğrenirken çok çalışmanız beklenir. Bazen zorlanabilirsiniz ancak elde ettiğiniz başarılar büyük hazlar duymanızı sağlar, özsaygınızı geliştirir.

Yeni insanlar Yeni, farklı insanlarla tanışma ve beraber çalışma imkanı. Dünyanın her yanından gelen öğretim görevlileri, Ülkenin çeşitli yerlerinden ve kesimlerinden gelen diğer öğrenciler Ve daha birçokları

Sorumluluk Evden uzakta: kendi ayaklarınız üstünde durma, sorumluluk, gündelik problemleri çözme yeni bir çevre yeni meraklar, etkinlikler

Yaşam Görüşü Bakışınız değişir: Yaşama, Dünyaya, Evrene