ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ’NDE Ders Açma İşlemi Öğrenci ve Bilişim Koordinatörlüğü Haziran 2015 Ankara.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Giden Evrak Yıldırım BAHADIR Programcı-Proje Sorumlusu
Advertisements

Kuşman Programında çalışabilmek için öncelikle, havuzdan Dr
turRUS® Otomasyon Sistemi
G-DUY Sanal Dönem Web Uygulaması Kullanma Kılavuzu
ÖĞRETİM ÜYESİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
Ankara Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
Düzenleme: Bülent ALTINÇELİK
Ülke, Şehİr ve bÖlge tanimlamasi
Tur Programının Kaydı.
MILLENIUM MOBILE SUNUMU
Arıtma Var Mı? Hayır seçilirse atıksu bertaraf yönteminin seçilmesi gerekmektedir.
Menü’den Evrak Projesine ulaşılır.
1.Adım: Bölgede dağıtıcı yetkisi olan kişi Bilgi Edinme Başvuru Bilgileri sekmesini seçerek giriş yapabilir.
Garanti Bankası Tahsilat Sistemi
2. AŞAMA BELGE KAYDI.
SAĞLIK BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Halk Sağlığı Müdürlüğü
HASTA ÇIKIŞ İŞLEMLERİ.
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
SAYIN ÖĞRETİM ELEMANI SINIF LİSTELERİ İÇİN AŞAĞIDAKİ ADIMLARI İZLEYEBİLİRSİNİZ.
Kütahya Sağlık Müdürlüğü 2014 SAĞLIK TURİZMİ HASTA TAKİP SİSTEMİ SAĞLIK TURİZMİ HASTA TAKİP SİSTEMİ.
Kullanıcı Tanımlama İşlemi yapılırken: 1- Eğer tanımlayacağımız kullanıcı birlik personeli ise birlik ekranında iken, hastane kullanıcısı ise hastane ekranına.
Kullanıcı Tanımlama İşlemi yapılırken: 1- Eğer tanımlayacağımız kullanıcı birlik personeli ise birlik ekranında iken, hastane kullanıcısı ise hastane ekranına.
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI KAYIT YENİLEME VE DERS KAYITLARI ÖNCESİ HAZIRLIK TOPLANTISI 27/01/2015 Sunum: Bilgi İşlem Dairesi ve Öğrenci.
OBS KULLANIMI SUNUMU (Akademik Personeller, Danışman Akademik Personeller, İdari Personeller için)
ÖĞRENCİ İŞLERİ BİLGİ SİSTEMİ İNTERAKTİF KAYIT SÜRECİ
OKUL SPORLARI BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ
TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI.
ÖĞRETİM ÜYESİ DERS KAYITLANMA BİLGİLENDİRME SUNUMU.
BİLGİ İŞLEM DAİRE BAŞKANLIĞI Microsoft Outlook 2010 Kurulumu
DERS AÇMA İŞLEMLERİ Akademik birimlere; yıl, dönem ve eğitim türü seçilerek ders açma ve açılan dersleri düzenleme ekranıdır. Bu ekran içerinde 3 bölüm.
Bir dönem ya da daha fazla yurtdışında öğrenim görmüş öğrencilerin yurtdışında olduğu dönemde gördüğü derslerin, yurtiçinde okuyacağı dönemdeki öğretim.
Öğrencinin aldığı tüm derslerin dönem bazında görülebildiği ve dersler üzerinde tüm değişikliklerin yapılabildiği ekrandır. İlk yapılması gereken Hızlı.
ÖĞRENCİ İŞLERİ ÖĞRENCİ OTOMASYON SİSTEMİ BİLGİ SUNUMU
Halk Sağlığı Müdürlüğü
Derslere grup öğrenci tanımlaması yapılabilen ve ders öğrenci sınıf listelerinin raporlarının alınabildiği ekrandır. Ekran 3 sekmeden oluşmaktadır. Bu.
ATAKUM İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TABLETLERİN OKULLARA TESLİMATI
BİLGİSAYAR MUHASEBE YAZILIMLARI
ANKARA ÜNİVERSİTESİ DERS SEÇME (İNTERAKTİF KAYIT YENİLEME) DÖKÜMANI
Yönetim Paneli Kullanımı
Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi İnternetten Danışman Kayıt Yenileme Onayları.
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI DERS SEÇİM İŞLEMİ VE KAYIT YENİLEME HAKKINDA AÇIKLAYICI BİLGİLER ISPARTA-2015.
(ÖĞRENCİ TAKİP KONTROL SİSTEMİ) SUNUMU
10 Haziran 2012 tarihinden itibaren rezervasyon sistemindeki yenilikler.
TABLETLERİN OKULLARA TESLİMATI. Okullara Tablet Teslimatı Nasıl Yapılacak? Tabletler Dağıtım Planına göre Üretici Firma tarafından kargoya verilir. Tablet.
ESER İSTEK (KİTAP SİPARİŞİNDE BULUNMA) Kütüphanenin ana sayfasından Giresun Üniversitesi Katalog Tarama tıklanır. Gelen ekranda Oturum Aç sekmesi seçilir.
BİMER SİSTEMİ KULLANICI REHBERİ
SOSYAL HAK VE YARDIM ÖDEMELERİ Devlet Memurlarına yapılan sosyal hak ve yardımlardan; - Doğum yardımı ( öncesi doğumlar) - Ölüm yardımı - Ödül.
ELEKTRONİK TABLOLAMA PROGRAMI: EXCEL
EBYS KULLANIMI.
DERS: MESLEKİ BİLGİSAYAR
TAPU KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DÖNER SERMAYE İŞLETMESİ MÜDÜRLÜĞÜ TAKBİS/ERP DE BANKA BİLGİSİ DEĞİŞTİRME DÖNER SERMAYE İŞLETMESİ MÜDÜRLÜĞÜ / PERSONEL SERVİSİ.
Sinem TÜRKOĞLU Sınıfı: 10 – Bilişim No : 59 BILIŞIM TEKNOLOJILERININ TEMELLERI PROJE ÖDEVI WINDOWS 7 KURULUMU.
TAPU KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DÖNER SERMAYE İŞLETMESİ MÜDÜRLÜĞÜ GEÇİCİ GÖREVLİ PERSONELE FAZLA MESAİ UYGULAMASI DÖNER SERMAYE İŞLETMESİ MÜDÜRLÜĞÜ / PERSONEL.
DERS: MESLEKİ BİLGİSAYAR MODÜL -3: İŞLETİM SİSTEMİNİN KULLANILMASI.
ALMS KOKPİT KULLANICI KILAVUZU. Kokpit yöneticinin (veya sistem yöneticisinin) ALMS sisteminde yapı (kurum veya üniversite) oluşturmak veya mevcut yapıya.
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
ANKARA ÜNİVERSİTESİ DERS SEÇME (İNTERAKTİF KAYIT YENİLEME) DÖKÜMANI
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
AMELİYAT EKRANINDA GELİŞTİRMELER – 1
BOLOGNA VE EĞİTİM BİLGİ SİSTEMİ
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Ürün Nasıl Eklenir? Ürün Ekleme Ürün Düzenleme Ürün Gruplama.
Bitirme Dersi Danışman Seçme Sistemi (Ta-Bi-S)
www. mersis. gumrukticaret. gov
www. mersis. gumrukticaret. gov
TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI DERS
Sunum transkripti:

ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ’NDE Ders Açma İşlemi Öğrenci ve Bilişim Koordinatörlüğü Haziran 2015 Ankara

Bir dersin açılabilmesi için öncelikle dersin ders havuzuna tanımlanması gerekmektedir. Ders havuzunda oluşturulmayan ders açılamaz. DERS AÇMA

DERS AÇMA Üst menüden Öğrenci BYS/Ders İşlemleri/Ders Açma İşlemleri/Ders Açma Yönetimi seçilir.

Ekranda “Açılan Dersler” “Açılan Dersler” kısmında ilgili yarıyılda ders açma işlemi yapılan dersler, “Açılması Gereken Dersler” “Açılması Gereken Dersler” kısmında ise ilgili derslerden kalan öğrenci sayıları ile açılması önerilen dersler bulunmaktadır. DERS AÇMA Öğrenci BYS/Ders İşlemleri/Ders Açma İşlemleri/Ders Açma Yönetimi

ekranında “Birim” “Birim” kısmında ilgili MYO/Fakülte vs, “Bölüm” “Bölüm” kısmında ilgili bölüm, “Ders Tipi” “Ders Tipi” kısmında ilgili ders t ipi (dönemlik/yıllık) “Dönem” “Dönem” kısmında ilgili akademik dönem seçilip “Listele” butonuna basılır. DERS AÇMA Öğrenci BYS/Ders İşlemleri/Ders Açma İşlemleri/Ders Açma Yönetimi

Listele Butonuna basıldıktan sonra ilgili birimde (varsa) Açılmış olan dersler listelenecektir. “Ders Açma – Yeni” butonu. DERS AÇMA Öğrenci BYS/Ders İşlemleri/Ders Açma İşlemleri/Ders Açma Yönetimi

Ders Açma – Yeni Ders seçeneğine açılması istene n dersin kodu yazılır. (Örn. İST301) Kredi, AKTS, Teori ve Uygulama kı sımları ders seçildikten sonra otomatik olarak doldurulur. Grup seçeneğine (gerekiyorsa) ilgili dersin grubu (A, B, A+B vs.) girilir. “Sorumlu Akademik Personel” kısmına ders ile ilgili not girişi yapacak olan akademik personelin ismi yazılmalıdır.

Eğer ders ortalamaya katılmıyorsa işaretli gelen “Ortalamaya Katılır” kutucuğu tıklanarak boş hale getirilmelidir. Ders Açma – Yeni

UYARI:  Eğer açılan ders öğrencinin tabi olduğu müfredatta yoksa ders açılırken öğrencinin bölümüne/genel kontenjan vs verilse dahi öğrenci dersi ders seçme ekranında göremez. Ders Açma – Yeni

Açılan derse Personel Kontenjan bilgilerinin de girilmesi gerekmektedir. Ders Açma – Yeni

Personel eklenmesi için “Personel” menüsü seçiliyken “Yeni” butonuna basılır. Ders Açma – Yeni Açılan Derse Personel Eklenmesi

“Personel ”Açılan ekranda “Personel ” kısmına dersi verecek akademik personel(ler)in adı girilmelidir. Birden fazla akademik personelin aynı dersi vermesi d urumlarında öncelikle Sorumlu Akademik Personel, Personel kısmına eklenerek Kaydet butonuna basılıp kontenjan verilmeli, sonrasında tekrar “Yeni” butonuna basılarak diğer akademik personel(ler) derse eklenmelidir. Ders Açma – Yeni Açılan Derse Personel Eklenmesi

Ders tipi kısmında Teori için ayrı, Uygulama için ayrı şekilde personel eklenmesi yapılmalıdır. Dersi tek akademik personel verse dahi eğer teori ve uygulama i çin ayrı ayrı saatler varsa, aynı akademik personel Teori için ayrı, Uygulama için ayrı olarak saatleri ile birlikte eklenmelidir. Ders Açma – Yeni Açılan Derse Personel Eklenmesi

Burada kırmızı renkli ders saati akademik personelin programına ait, sarı renkli ders saati ise dersliğin programına aittir. UYARI: Burada birden fazla kırmızı rengin çakışması akademik personelin aynı anda farklı derslikte olması, birden fazla sarı rengin çakışması derslikte aynı anda birden fazla ders olması anlamına gelmektedir. Bu tür durumlarla karşılaşıldığında akademik personelin ya da dersliğin programının çakışma olmayacak şekilde ayarlanması gerekmektedir. Haftalık Ders Saati

Haftalık programda ders saatleri, ders açma yapılıp “Kaydet” butonuna basıldıktan sonra dersi düzenlemek için tekrar girildiğinde yeni bilgileri ile b irlikte görünecektir. Kampüs, Bina, Derslik, Gün, Ders Tipi ve Saat kısımları doldurulur.

Gerekli düzenlemeler y apıldıktan sonra ders K aydet butonuna basılarak kaydedilmelidir. Ders Açma – Yeni

Kaydet butonuna basıldıktan sonra ders, açılan dersler listesinde görüntülenecektir

Ders Açma-Düzenle

Ders Kaydedildikten sonra Aksiyon Kısmından Düzenle Butonlarına tıklandığında ilgili dersin personel bilgileri ve haftalık saatleri görünecektir.

Yapılan düzenlemelerden herhangi biri kaldırılmak isteniyorsa aksiyon kısmından Çöp Kutusu butonuna basılarak silme işlemi yapılabilir. Ders Açma- Silme

“Kontenjan” Menüsü Seçiliyken “Yeni” Butonuna Basılır. Ders Açma – Yeni Açılan Derse Kontenjan Verilmesi

Kontenjan verilen Akademik birim, Bölüm, Öğretim türü, Kontenjan türü seçilir. Burada, dersi Daha Önce Alanlara ve dersi İlk Defa Alanlara istenirse ayrı ayrı kontenjan verilebilir. Eğer “Tümü” seçeneği seçilirse ilgili bölüm müfredatına tabi olan tüm öğrenciler o d ersi seçebilirler. Ders Açma – Yeni Açılan Derse Kontenjan Verilmesi

Normal öğretimlere ayrı, İkinci öğretimlere ayrı kontenjan verilmelidir. Normal öğretimler ve İkinci öğretimler birbirinin k ontenjanlarını göremezler. Ders Açma – Yeni Açılan Derse Kontenjan Verilmesi

Ders Açma – Yeni Açılan Derse Kontenjan Verilmesi Bir seçmeli grup yerine kontenjan verilmek istendiğinde “Yerine Verilecek Ders” kısmına Seçmeli Grubun kodu yazılmalı dır(Örnek: İSTMESSEC). Ders program dışı seçilebiliyorsa “Program Dışı Seçilebilir” kutucuğu tiklenmeli, yoksa boş bırakılmalıdır.

“Kaydet” butonuna basılarak kontenjan kaydedilmelidir. Eğer tekrar yeni bir kontenjan verilecekse kontenjan tanımlama işlemi tekrarlanmalıdır. Ders Açma – Yeni Açılan Derse Kontenjan Verilmesi

Eğer tüm fakülteye k ontenjan verilmek isteniyorsa «Akademik Birim» Fakülte, «Bölüm» ise tümü seçilmelidir. Ders Açma – Yeni Açılan Derse Kontenjan Verilmesi

Eğer tüm üniversiteye kontenjan verilmek isteniyorsa «Akademik Birim « tümü seçilmeli, «Bölüm» kısmı da aynı şekilde tümü olarak kalmalıdır. Ders Açma – Yeni Açılan Derse Kontenjan Verilmesi

Kontenjan(lar) verildikten sonra “Aksiyon” kısmından düzenleme ve silme işlemleri yapılabilir. Ders Açma – Yeni Kontenjan Düzenle

Personel ekleme Ve kontenjan verme işlemleri yapıldıktan sonra kaydet butonuna basılır ve ders açılmış olur. Ders Açma – Yeni

Teşekkür Ederiz. Öğrenci ve Bilişim Koordinatörlüğü Haziran 2015 Ankara