Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

www. mersis. gumrukticaret. gov

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "www. mersis. gumrukticaret. gov"— Sunum transkripti:

1 www. mersis. gumrukticaret. gov
internet adresinden kullanıcı kaydı ile giriş yapıldıktan sonra gelen ekranda “Mersis” sekmesi alt menüsü olan “Tescil Başvuru” sekmesi tıklanır.

2 Gelen ekranda “Kuruluş İşlemleri” menüsü altında yer alan “Yeni Şirket Kuruluş İşlemleri” sekmesi tıklanır.

3 Açılacak ekranda “Anonim Şirket, Tek Kişilik Anonim Şirket” butonlarından ortak sayısına göre ilgili olanı tıklıyoruz. Burada birden fazla ortağımız olduğunu varsayarak “Anonim Şirket” butonunu tıklıyoruz.

4 “İl ve İlçe” sekmelerini sırasıyla seçmemizi takiben ilgili “Ticaret Sicili Müdürlüğü” otomatik olarak ekranımıza geldikten sonra “Kuruluş Başlat” diyoruz.

5 Ekranın sol tarafında görülen alanlardan (
Ekranın sol tarafında görülen alanlardan (!) işaretli zorunlu kısımları doldurmamız gerekiyor. İlk ortağımızı eklemek için “Gerçek Kişi Şirket Ortağı Ekle” butonunu tıklıyoruz.

6 Gelen ekranda zorunlu alanlar doldurulduktan sonra “Kaydet” diyoruz.

7 2.Ortak için de aynı adımları tekrarlayarak “Kaydet” dedikten sonra “Şirket Ortağı” kısmının yanındaki (!) işareti ortadan kalktığını görürüz.

8 “Şirket Ünvanı” sekmesinden “Yeni Şirket Ünvanı Belirle” butonunu tıklıyoruz.

9 Çekirdek kelime, sektörler ve ilgili özel kelimeler girildikten sonra “Ünvanı Sorgula” dedikten sonra Açılacak ekranda “Ünvanı rezerve edebilirsiniz” diyorsa “Rezerve Et” dedikten ve ekranda 15 gün süre ile rezerve edildiğine dair bilgilendirme notunu gördükten sonra “Kapat” diyoruz.

10 Ekranda rezerve edilen unvan ve ilgili zorunlu alan hatırlatmasının silindiği görülecek.

11 “Adres” zorunlu alanına girildikten sonra sırası ile “Adres Bilgileri” satırındaki “Gir/Düzelt” sekmesinin içerisine firma adresi ve “İletişim Bilgileri” sekmesinin içerisine de var olan bilgiler girilerek kaydedildiğinde “Adres” alanına ilişkin işlemin tamamlandığı görülür.

12 “Amaç ve Konu” sekmesindeki “Amaç ve Konu Ekle/Güncelle” butonu tıklanarak şirketin amaç ve konusuna ilişkin metin girilerek kaydedilir.

13 Burada metnin önceden hazır olması halinde kopyalayıp yapıştırmak suretiyle de söz konusu amaç-konu girişi yapılabilir.

14 Görüldüğü üzere şirketimize ait amaç-konumuz kaydedildi ve zorunlu alan uyarısı ekrandan kayboldu.

15 NACE Kodları sekmesini tıkladığımızda sağ üst tarafta yer alan ”Gir/Düzelt” butonu ile NACE girişi yapılır.

16 İlgili kod seçilerek eklendikten sonra ekran sol yukarıdan kapatılır.
*** NACE Kodu girilirken her iki basamaktan sonra (.) konulmalı. *** Şirketin birden fazla faaliyet konusu olabilir. Ancak NACE Kodu belirlenirken vergi levhasında tanımlanması istenen, ağırlıklı faaliyet konusuna ilişkin olan kodun belirlenmesi gerekmektedir.

17 İlgili NACE Kodu girilip ekranı “Kapat” dedikten sonra “Nace Kodları” ile ilgili zorunlu alan uyarısının kaybolduğunu görürüz.

18 “Sermaye Girişi” sekmesini tıklıyoruz.

19 “Toplam Sermaye” ve “Bir Hissenin Değeri” alanlarını doldurup kaydediyoruz.

20 Ekranda ortakların sadece isimleri, toplam hisse ve toplam sermaye gözüküyor. Ortakların karşısındaki “+” sekmesi tıklanır.

21 Her bir ortak ile ilgili hisse sayısı ve sermaye miktarı girildikten sonra kaydet denir.
*** Ayni sermaye söz konusu ise nakdi sermaye ve ayni sermaye miktarları ayrı ayrı girilir. *** Ayni sermaye söz konusu ise bilirkişi tespitine ilişkin bilgiler girilerek “Ayni Sermaye Açıklamasını Oluştur” butonu tıklanır.

22 “Şirket Ortakları Sermaye Bilgileri” girişi tamamlandıktan sonra “Ödemeye İlişkin Açıklama” bilgisini girmemiz gerekiyor.

23 “Gir/Düzelt” bölümünde listeden “1/4’ü tescilden önce ve kalanı ise şirket tescilini izleyen 24 ay içinde ödenir. Hisse senetleri muhtelif küpürler halinde bastırılabilir. Sermayenin tamamı ödenmedikçe hamiline yazılı hisse senedi çıkarılamaz.” metni seçilir yada “…tarafından tamamen taahhüt edilmiş ve nakden taahhüt edilen esas sermaye paylarının itibari değerlerinin ¼ ü şirketin tescilinden önce ödenmiş olup, geri kalan ¾’ü ise yönetim kurulunun alacağı kararlara göre şirketin tescilini izleyen yirmidört ay içinde ödenecektir. Hisse senetleri muhtelif küpürler halinde bastırılabilir. Sermayenin tamamı ödenmedikçe hamiline yazılı hisse senedi çıkarılamaz. Bu husustaki ilanlar şirket sözleşmesinin ilan maddesine göre yapılır.” ibaresi manuel olarak girilebilir. Ancak burada ¼’den fazlasının ya da tamamının tescilden önce ödenmesi gibi mevzuata uygun başka bir uygulama olması durumunda ilgili metin tarafınızca manuel olarak ödeme şekline uygun hale getirilmeli.

24 “Şirketin Ana Sermaye Bilgisi”, “Şirket Ortakları Sermaye Bilgileri” ve “Ödemeye İlişkin Açıklama” girildikten sonra sermaye ve paylara ilişkin zorunlu bilgiler tamamlanmış olur.

25 “SÜRE” sekmesi ile ilgili zorunlu bilgimizi, “Yıl” kısmına süre yazarak ya da “Sınırsız” kutucuğunu işaretleyip kaydet dediğimizde girmiş oluruz.

26 “Yönetim Kurulu Süre ve Sayı Değişikliği”, “Yönetim Kurulunun Görev Dağılımı ve Yetkililer” alanlarını doldurmamız gerekiyor.

27 “Yönetim Kurulu Süre ve Sayı Belirlemesi” alanına “En Az” – “En Çok” Üye ve Süre ile belirlenen yönetim kurulu süresi girildikten sonra kaydedilir.

28 Yönetim Kurulu Üyeleri mevcut üyelerden ise “Görev Ver” butonundan temsilci bilgileri düzenlenerek kaydedilir.

29 Görev verilen yönetim kurulu üyesinin görev başlangıç tarihi tescil tarihi süre ise mevcut yönetim kurulu görev süresi olarak ekranda görüldükten sonra kapatılır.

30 “Yönetim Kurulunun Görev Dağılımı ve Yetkililer” alanı doldurulur.

31 Tek yetkili olduğunu varsayar isek görevini “Yönetim Kurulu Başkanı”, “Yetki Şeklini” de “Münferiden Temsil ve İlzama Yetkilidir-Merkezin işlerine özgü” olarak listeden belirleyerek kaydederiz.

32 Gelen ekranda yönetim kurulu üyemizin görevi, başlangıç tarihi ve süresi belirlenmiş olarak karşımıza çıkar.

33 Yönetim Kurulunun en az –en çok üye, görev süresi ve göreve dağılımına ilişkin bilgilerini gördüğümüz ekranda aynı zamanda sadece hesap dönemine ilişkin zorunlu alanımızın kaldığını görürüz.

34 “Hesap Dönemi Bilgisi”ne ilişkin “Gir/Düzelt” butonunu tıklarız.

35 Özel hesap dönemi olmadığını varsayarak “1 Ocak” tarihini kaydederiz.

36 Karşımıza gelen ekranda doldurmamız gereken bir alan kalmadığı görülür.

37 Ana sözleşme ile ilgili zorunlu alanlarımız tamamlandıktan sonra “Başvuru Hazırla” sekmesi tıklanınca açılacak ekranda “Kuruluş Bildirim Formu” düzenlenmesi gerektiğine ilişkin bir uyarı ile karşılaşırız.

38 “Kuruluş Bildirim Formu”na ilişkin sekme tıklanarak zorunlu alanlar doldurulduktan sonra “Onaya Gönder” denir.


"www. mersis. gumrukticaret. gov" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları