MİGROS B2B SİSTEMİ Genel Kullanım Bilgileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tanımlar -> Tesis Tanımlama Ekranı
Advertisements

Danışmanlık ve Bilgisayar Sistemleri
turRUS® Otomasyon Sistemi
1 1-Diğer bölümünden Eczane Stok Sayımı bölümüne girilir.
Restaurant Yönetim Sistemi
Restaurant Yönetim Sistemi
Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
Kayıt olun’a tıklayın…
Sigortalı Tescil ve Hizmet Daire Başkanlığı /c
Satış Noktası Yönetimi
İZİN YÖNETİMİ
MILLENIUM MOBILE SUNUMU
AVEA SAHA GÜCÜ OTOMASYON PROJESİ
Servis Talebi Girişi Kullanım Kılavuzu. AMAÇ Servis aboneliğinize bağlı olarak ETG sisteminde yeni bir servis talebi oluşturarak, taleplerinizin daha.
Sipariş Takip Programı
SGB NET Doküman Yönetim Sistemi
e-Fatura İşlemleri e-Fatura İşlemleri İçin Gerekli Adımlar
Taşınır Mal Yönetmeliği Modülü
YEŞİL KART REÇETELERİ İTS İŞLEM REHBERİ
DİCLE ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK BİLGİ SİSTEMİ (AKADEMİKWEB)
Azrael Online Hasta Takip Programı
UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ
Eczane ve Finans Yönetimi Sunumu 2014
Restaurant Yönetim Sistemi
Garanti Bankası Tahsilat Sistemi
Restaurant Yönetim Sistemi
YARDIM MASASI Internet Explorer tarayıcısı açılır ve Yardım Masası adresi yazılarak sayfası açılır. Gelen.
T.C. KİMLİK NUMARASI İLE YAPILAN ÖDEMELER HAKKINDA DUYURU
Halk Sağlığı Müdürlüğü
MUHASEBE Akdeniz Üniversitesi Akdeniz Teknokenti Kat:2 No: 3 ANTALYA
Akdeniz Üniversitesi Akdeniz Teknokenti Kat:2 No: 3 ANTALYA Tel: Fax: STOK – COST CONTROL.
Etüt Destek Programının ana giriş sayfasıdır.
KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ TEDARİK YÖNETİM ZİNCİRİ
YEŞİL KART – İTS – KAREKOD İŞLEM BASAMAKLARI
Kullanıcı Tanımlama İşlemi yapılırken: 1- Eğer tanımlayacağımız kullanıcı birlik personeli ise birlik ekranında iken, hastane kullanıcısı ise hastane ekranına.
T.C. KİMLİK NUMARASI İLE YAPILAN ÖDEMELER HAKKINDA DUYURU
Yıldırım BAHADIR Programcı-Proje Sorumlusu Karabük Valili ğ i Bilgi İş lem Ş ube Müdürlü ğ ü.
1. 2 Cari İşlemler Satıcı, Alıcı,Personel, Lokasyon ve Banka carilerinin ayrı ekranlardan tanımlanabilmesi. Satıcı, Alıcı,Personel, Lokasyon ve Banka.
Hazırlayan Şencan ŞENOCAK Taşınır Kayıt ve Kontrol Yetkilisi
TEFBİS DÖNER SERMAYE İŞLETMELERİ MODÜLÜ KULLANICI EĞİTİMİ
DERS AÇMA İŞLEMLERİ Akademik birimlere; yıl, dönem ve eğitim türü seçilerek ders açma ve açılan dersleri düzenleme ekranıdır. Bu ekran içerinde 3 bölüm.
Öğrencinin aldığı tüm derslerin dönem bazında görülebildiği ve dersler üzerinde tüm değişikliklerin yapılabildiği ekrandır. İlk yapılması gereken Hızlı.
ÖĞRENCİ İŞLERİ ÖĞRENCİ OTOMASYON SİSTEMİ BİLGİ SUNUMU
Halk Sağlığı Müdürlüğü
Derslere grup öğrenci tanımlaması yapılabilen ve ders öğrenci sınıf listelerinin raporlarının alınabildiği ekrandır. Ekran 3 sekmeden oluşmaktadır. Bu.
Hazırlayan Taşınır Kayıt ve Kontrol Yetkilisi
TEFBİS ÖZEL OKULLAR MODÜLÜ KULLANICI EĞİTİMİ TEFBİS ÖZEL OKULLAR MODÜLÜ KULLANICI EĞİTİMİ.
ATAKUM İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Muhtar Bilgi Sistemi.
BİLGİSAYAR MUHASEBE YAZILIMLARI
TEFBİS DÖNER SERMAYE İŞLETMELERİ MODÜLÜ KULLANICI EĞİTİMİ
CTS (TTNET - Cihaz Takip Sistemi)
10 Haziran 2012 tarihinden itibaren rezervasyon sistemindeki yenilikler.
LOGO CRM ve SİPARİŞ OTOMASYONU
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
Gün Öncesi Piyasası Uzlaştırma Yazılımı Ekranları ve Raporları
WEB’DEN KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ KART DOLUMU KILAVUZU. WEB’DEN DOLUM AŞAMALARI Webden dolum için öncelikle internet tarayıcımızın adres Kısmına
Garanti Bankası’nın Paramatiklerinden, Banka Kartınız Olmadan Ödeme Yapabilirsiniz. Bu İşlemi Yaparken Herhangi Bir Ücret Ödemezsiniz, Besaş’ın Hesap.
Logo Netsis B2B
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
Boğaziçi Üniversitesi Bütçe Uygulaması Kullanım Kılavuzu
UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
   .         «Sisteme Giriş» alanı «Dil Seçeneği» alanı.
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
Yerli Direkt Malzeme Fatura Kontrol Süreci
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Elektronik belge yönetim sistemi
ÜRÜN TAKİP SİSTEMİ’NE (ÜTS)
Sunum transkripti:

MİGROS B2B SİSTEMİ Genel Kullanım Bilgileri

MİGROS B2B SİSTEMİ Migros ve tedarikçilerinin birlikte yürüttükleri süreçlerin yönetildiği ve bu süreçlere ait bilgi akışının yönlendirildiği, elektronik iş platformudur.

B2B İÇERİK SİPARİŞ SORGULAMA.....s.5,6,7 SİPARİŞ GÖZLEM.....s.8 ANA SAYFA.....s.4 İŞLEMLER.....s.5-10 SİPARİŞ SORGULAMA.....s.5,6,7 SİPARİŞ GÖZLEM.....s.8 DOSYA OLUŞTURMA.....s.9 ARAÇ TAKİP.....s.10 RAPORLAR.....s.11-33 FATURA.....s.15,16 ÖDEME RAPORU.....s.17 FİYAT LİSTESİ.....s.18 PORTFÖY SORGULAMA RAPORU...S.19 SEVKİYAT TAKİP.....s.20 TRANSİT FİŞİ KESİLEN SATIŞLAR.....s.21,22 TRANSİT-DEPO GİRİŞ FİŞ BİLGİLERİ.....s.23 FİRMA FATURA DETAYI/BORÇ FATURALARI.....s.24 SATIŞTAN ÖDEME RAPORU.....s.25 SAİR GELİR FATURALARI.....s.26 EKSTRE RAPORU.....s.27 STOK FARK RAPORU .....s.28 STOK RAPORLARI.....s.29-31 DETAYLI STOK RAPORU.....s.30 HAREKETSİZ ÜRÜN RAPORU .....s.31 SATIŞ RAPORLARI.....s.32,33 ÜRÜN SATIŞ RAPORU.....s.33 MAĞAZA-DEPO SİPARİŞ RAPORU.....s.34 AYARLAR.....s.34-36 KİŞİSEL BİLGİLER.....s.35 DOSYA FORMAT.....s.36 TESLİM NOKTALARI.....s.37 SATICI ÜRÜN BİLGİLERİ.....s.37 KULLANICI.....s.38,39 KULLANICI BİLGİLERİ.....s.38 ALT KULLANICI TANIMLAMA.....s.39 SİSTEM.....s.40,41 DESTEK MASASI.....s.40 DOSYA ÇEKME.....s.41 UYARILAR.....s.42

ANA SAYFA B2B’ye giriş yaptıktan sonra, menü, haberler ve duyurular alanı ekrana gelir. Yenilikler alanında yeni mağaza duyuruları, Haberler alanında güncel duyurular yer almaktadır. Faturalama Standartları vb. link ve bilgilere de Anasayfa’dan ulaşılabilir.

İŞLEMLER / SİPARİŞ SORGULAMA +/-10 gün teslim tarihi aralığındaki tüm siparişler, bu ekrandan sorgulanabilir. Ekranda otomatik olarak gelen tarih aralığı, sorgulama yapılabilecek en geniş tarih aralığıdır. Ekrandaki seçim alanları kullanılarak, sorgulama kriterleri daraltılabilir.

İŞLEMLER / SİPARİŞ SORGULAMA Sorgulama kriterlerini sağlayan siparişler Arama Sonuçlarında listelenir. “Durum” bilgisinde “Yeni” yazması henüz siparişin onaylanmadığını gösterir. Sipariş onaylandığında, bu bilgi “Alıcıya Döndü” olarak değişir. Sipariş detayını görmek ve ürün bazında onaylama yapmak için ilgili siparişin üzerine tıklanmalıdır.

İŞLEMLER / SİPARİŞ SORGULAMA Siparişin üzerine tıklandığında tüm detay bilgiler ekrana gelir. Sevk edilebilecek sipariş miktarları, “Koli” ya da “Onay Miktar” bölümlerinden girilebilir. (Sipariş artırılamaz, ancak farklı miktarlarda ya da sıfır onaylanabilir.)

İŞLEMLER / SİPARİŞ GÖZLEM İşlemler/Sipariş Sorgulama ekranı ile aynı kullanım mantığına sahiptir, ancak burada onaylama işlemleri yapılamaz.

İŞLEMLER / DOSYA OLUŞTURMA Sipariş bilgilerinin, istenilen format ve dosya tipinde rapor olarak alınabilmesini sağlar. Bu ekrandan veri alınabilmesi için dosya formatının Ayarlar /Dosya Format ekranından önceden belirlenmiş olması gerekir. Diğer sipariş sorgulama ekranları ile aynı kullanım mantığına sahiptir, burada farklı olarak dosya tipi(txt/xml) seçimi yapılır.

İŞLEMLER / ARAÇ TAKİP Depolardan mağazalara yapılan sevkiyatların izlenebilmesini sağlar. Kamyon bilgileri, sevkiyat içerikleri vb. bilgiler raporlanabilir. Seçilen mağazaya sevkiyat yapmakta kamyonlar anlık olarak harita üzerinde görüntülenebilir.

“Gerekli” ibaresinin görüldüğü alanlarda seçim yapmak zorunludur. RAPORLAR “Gerekli” ibaresinin görüldüğü alanlarda seçim yapmak zorunludur. Sorgulama tarihleri, takvim butonuna tıklayarak ya da Gün/Ay/Yıl şeklinde giriş yaparak seçilebilir.

RAPORLAR Kriter seçim alanlarında, herhangi bir kriterin üzerinde tıklandığında alt kriterlere dallandırılır. Yeniden bir üst kriter seçim alanına dönülmek istenirse, “Bir seviye yukarı” butonu kullanılabilir.

RAPORLAR Bir kriteri seçip sağ tarafa atmak için, kriterin üzerine değil yanındaki boş alana tıklanmalıdır.

RAPORLAR Tüm raporlarda, “Dışa Aktarım” butonu kullanılarak, ekrana gelen rapor, excel veya farklı formatlarda alınabilir.

RAPORLAR / FATURA 1. ve 2. alanlar fatura tarihi, 3. ve 4. alanlar faturanın sisteme giriş tarihi ile ilgilidir. Faturanın girişi, fatura tarihinden daha ileri bir tarihte yapılmış olacağı için, 4.alanın 2.alandan daha ileri bir tarih seçilmesi gerekir.

RAPORLAR / FATURA B2B’ye üye olunan tarih itibariyle işleme alınmış tüm faturalar(borç&alacak) bu ekrandan sorgulanabilir. Rapor Çıktısı: Raporlar/Ödenmemiş Faturalar ekranı, bu ekranla aynı kullanım mantığına sahiptir.

RAPORLAR / ÖDEME RAPORU Yapılmış olan ödemeler, bu ekrandan sorgulanabilir. Rapor Çıktısı:

RAPORLAR / FİYAT LİSTESİ Ürünle ilgili Migros sistemlerinde tanımlı barkod, fiyat vb. bilgiler bu raporda görüntülenebilir. (Bir önceki günün kapanışında geçerli olan tanımlar) Yeni bir ürünün bu raporda görüntülenebilmesi için, öncelikle stok bilgisinin oluşması gerekir. Toptan/C&C formatlarında çalışılan ürünlerin bilgileri, ‘Fiyat Listesi Toptan’ ekranından sorgulanmalıdır. Rapor Çıktısı:

RAPORLAR / PORTFÖY SORGULAMA RAPORU Seçilen ürünlerin hangi mağazalarda siparişe açık olduğu bilgisi bu ekrandan görüntülenebilir.

RAPORLAR / SEVKİYAT TAKİP Migros depolarına yapılan sevkiyatların depo giriş-çıkış saatleri, araç plaka no vb. bilgileri bu ekrandan raporlanabilir. Rapor Çıktısı:

RAPORLAR / TRANSİT FİŞİ KESİLEN SATIŞLAR İşletici firmalar, satışlarını günlük olarak bu ekrandan takip edebilir, faturalarını buradaki rakamlara göre kesebilirler. (Diğer tedarikçiler, satışlarını Satış Raporları ekranları aracılığıyla takip etmelidir.) Satışların merkeze çekilmesi, 2-3 günlük bir süreyi bulabileceği için, en yakın 2-3 gün öncesinin satışı sorgulanmalıdır.

RAPORLAR / TRANSİT FİŞİ KESİLEN SATIŞLAR Rapor Çıktısı:

RAPORLAR / TRANSİT-DEPO GİRİŞ FİŞ BİLGİLERİ Depo ve mağaza sevkiyatlarının giriş fiş numaralarına bu ekrandan ulaşılabilir. Rapor Çıktısı:

RAPORLAR / FİRMA FATURA DETAYI-BORÇ FATURALARI Fark faturalarının detayına bu ekrandan ulaşılabilir. Rapor Çıktısı:

RAPORLAR / SATIŞTAN ÖDEME RAPORU Satıştan ödeme çalışan firmalar, vadesi başlayan satışlarını(KDV hariç) haftalık olarak bu ekrandan takip edebilir. Satıştan ödeme rakamları, ilgili tarih aralığında satış görmüş ürünlerin maliyetini gösterir. Ödeme tutarı, bu rakamlardan ilgili dönemlerde düzenlenmiş faturalar (eğer mevcut ise) düşüldükten sonra hesaplanır. Rapor Çıktısı:

RAPORLAR / SAİR GELİR FATURALARI Sair gelir faturaları, bu ekrandan sorgulanabilir. Rapor çıktısında, promosyon numarası ve promosyon adı bilgisi de gelmektedir. Rapor Çıktısı:

RAPORLAR / EKSTRE RAPORU Ekstre bilgilerine bu ekrandan ulaşılabilir. Rapor Çıktısı:

RAPORLAR / STOK FARK RAPORU Satıştan ödeme çalışan firmalar, 3 aylık dönemler için stok fark bilgilerine bu ekrandan ulaşabilir. Rapor Çıktısı:

RAPORLAR / REYON GÖRÜNTÜLEME RAPORU Seçilen mağazanın reyon yerleşim planı, pdf formatında bu ekrandan görüntülenebilir.

RAPORLAR / STOK RAPORLARI Migros mağaza ve depolarındaki stoklar, bu ekranlar aracılığıyla sorgulanabilir. Stok raporları öğleden sonra 15.00’te güncellenmekte ve önceki günün kapanış değerlerini yansıtmaktadır. Raporda gelen stok tutarları, satış fiyatı üzerinden(KDV dahil) hesaplanmaktadır. Örnek olarak Detaylı Stok ekran görüntüleri paylaşılmıştır, diğer stok raporları da benzer sorgulama mantığına sahiptir.

RAPORLAR / STOK RAPORLARI / DETAYLI STOK Rapor Çıktısı:

RAPORLAR / STOK RAPORLARI / HAREKETSİZ ÜRÜN RAPORU Son 6 aylık dönemde hareket görmeyen ürünlerin, lokasyon bazında stok miktar ve tutar bilgilerine bu ekrandan ulaşılabilir. Rapor Çıktısı:

RAPORLAR / SATIŞ RAPORLARI B2B’ye üye olunan tarih itibariyle yapılan satışlar, bu ekranlar aracılığıyla sorgulanabilir. Raporda gelen satış tutarları, satış fiyatı üzerinden(KDV hariç) hesaplanmaktadır. Örnek olarak Ürün Satış ekran görüntüleri paylaşılmıştır, diğer satış raporları da benzer sorgulama mantığına sahiptir.

RAPORLAR / SATIŞ RAPORLARI / ÜRÜN SATIŞ Rapor Çıktısı:

RAPORLAR / MAĞAZA-DEPO SİPARİŞ RAPORU Depodan yüklemesi yapılan mağaza siparişleri, bu ekrandan sorgulanabilir. Rapor Çıktısı:

AYARLAR / KİŞİSEL BİLGİLER Şifre ve kişisel bilgiler değişikliği, bu ekrandan yapılabilir.

AYARLAR / DOSYA FORMAT İşlemler/Dosya Oluşturma ekranından sipariş bilgilerini txt/xml formatında alabilmek için, bu ekrandan dosya formatı belirlenmelidir. Veri, dosyada farklı bir başlıkta görüntülenmek isteniyorsa, bu başlık “Satıcı Kolon Adı” bölümünden tanımlanmalıdır. Dosyada yer alması istenen veriler “Görünür” olarak işaretlenmelidir. “Sıralama” bölümünden, verinin dosyada gelmesi gereken sıra belirlenebilir.

AYARLAR / TESLİM NOKTALARI Migros depo ve mağazaları için teslim noktası kodu tanımlamaları, bu ekrandan yapılabilir. AYARLAR / SATICI ÜRÜN BİLGİLERİ Satıcıya ait ürün kodu&ürün adı tanımlamaları bu ekrandan yapılabilir.

KULLANICI / KULLANICI BİLGİLERİ Bu ekranda “Ara” butonu yardımıyla hesap bilgileri görüntülenebilir. Ana kullanıcı hesabıyla (B2B’ye üye olurken iletilen kullanıcı hesabı) giriş yapıldıktan sonra, ana kullanıcıya bağlı tüm hesapların bilgileri görüntülenebilir.

KULLANICI / KULLANICI BİLGİLERİ / ALT KULLANICI TANIMLAMA Ana kullanıcı, “Yeni Kullanıcı” butonuyla, ekrana gelen penceredeki direktifleri takip ederek, birden fazla alt kullanıcı oluşturabilir ve bu kullanıcılara farklı yetkiler tanımlayabilir. “Alıcı Bilgileri ”, “Satıcı Bilgileri ”, “Menü Bilgileri ” butonlarından, alt kullanıcıların yetkilerinde değişiklik yapılabilir. Önemli Not: Yeni açılan mağazalar, ana kullanıcı hesabına otomatik olarak tanımlanır, ancak alt kullanıcılara otomatik tanımlanmaz. Bu nedenle yeni mağazaların, alt kullanıcı hesaplarına, “Alıcı Bilgileri” bölümünden ana kullanıcı tarafından tanımlanması gerekmektedir.

SİSTEM / DESTEK MASASI Sistemde karşılaşılan teknik problemler ve sistemle ilgili talepler, bu ekran aracılığıyla iletilebilir. Daha önce açılan çağrıların durumu da buradan takip edilebilir.

Mağaza bilgilerine bu ekrandan ulaşılabilir. SİSTEM / DOSYA ÇEKME Mağaza bilgilerine bu ekrandan ulaşılabilir.

UYARILAR B2B sistemi, Google Chrome ile daha uyumlu çalışır. Internet Explorer’dan girişlerde problem yaşanıyorsa, Google Chrome kullanılması tavsiye edilir. İnternet ve güvenlik ayarları, site içeriğine erişime izin verir durumda olmalıdır. Aksi takdirde sipariş sorgulama, rapor alma vb. işlemlerde problem yaşanabilir. Rapor ekranlarında sorgulama kriterleri girilip, rapor çalıştırıldıktan sonra “İsteğiniz çalıştırılıyor” mesajı ekrana gelir. Çalıştırılan raporun içeriğine, büyüklüğüne bağlı olarak raporlar farklı sürelerde ekrana gelecektir.