DİN KÜLTÜRÜ PERFORMANS ÖDEVİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hüsn-ü Zan Su-i Zan.
Advertisements

Allah’ın Huzurunda Olma Bilinci
AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
KUR’ÂN AKLIMIZI KULLANMAMIZI İSTER
Beyin Fırtınası Bir Öğretim Materyali Olarak Film Tartışma Yöntemi
Kur’ân’da Bilgi Edinme Yolları
KUR'AN-I KERİM'İ TANIYALIM
Kur’ân’da Akıl ve Bilgi
- Bilgi Taassubu Önler BİLGİ TAASSUBU ÖNLER.
HAZIRLAYAN: Kenan SEZER.
KUR’ÂN AKLIMIZI KULLANMAMIZI İSTER
PROF.DR.SÖNMEZ KUTLU ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İBADET - TEMİZLİK İLİŞKİSİ
KUR’AN AKLIMIZI KULLANMAMIZI İSTER
Semavi Kitaplara İman Hilal DEMİRTAŞ.
AHİRET İNANCI.
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
VAHİY Allah’ın peygamberlerine gönderdiği bilgilere ve mesajlara vahiy denir. Vahiy meleği Cebrail’dir.
Temel Eğitici Nitelikleri
10. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
Kur’ân’da Akıl ve Bilgi

8. SINIF 1. ÜNİTE 2.3. Toplumsal Yasalar
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi 11. Sınıf 1. Ünite
BURSA-Mustafakemalpaşa Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi Öğretmeni
5. SINIF 1. ÜNİTE ALLAH İNANCI.
İlköğretim DKAB Dersi 5. Sınıf 1. Ünite Sunusu
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
ÖĞRENME ALANI:İNANÇ 11.SINIF I.ÜNİTE: KAZA ve KADER
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ BÖLÜMÜ
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi 9. Sınıf 1. Ünite
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi Bismillahirrahmanirrahim
AKLIN DİNİ SORUMLULUKTAKİ YERİ VE ÖNEMİ
BAŞKALARININ İNANÇLARINA HOŞGÖRÜLÜ OLMAK
2. Ünite: İslam’da İman Esasları
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
KADER VE EVRENDEKİ YASALAR 1
DİN NİÇİN EVRENSEL BİR GERÇEKLİKTİR?
CEYHUN YILDIZ 7/C&955 KONU:VARLIKLAR ALEMİ.
ALLAHIN YARDIMINA GÜVENİRİM ÇALIŞIRIM,BAŞARIRIM
Sorumluluk Bilinci.
Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
Toplumda Yaygın Olan Bazı Batıl İnançlar
İslam’da Bilginin Kaynakları
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi
Hâlim Ne Olurdu? Nasrettin Hoca bir gün köyden şehre giderken yorulmuş tarlanın kenarındaki ceviz ağacının altında dinleneyim demiş. Şöyle bir etrafına.
Kur'an'da Bilgi Edinme Yolları
Peygamberlerin İnsanlardan Seçilmesinin Nedenleri
İNSANIN İRADESİ VE KADER Cüz'î irade: Allah tarafından insana verilen sınırlı seçme özgürlüğüne cüz'i irade denir. İnsan akıl sahibi olduğu için düşünce,
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
HÜSEYİN SEYMEN SORGUNAİHL
Kaderle İlişkilendirilen Bazı Kavramlar
كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍ
Çalışırım, Allah’ın Yardımına Güvenirim ve Başarırım.
Sınava hazırlanırken …. 2. Sınav Müfredatı: Toplam 5 Üniteden sorumluyuz. 1. ÜNİTE: KAZA VE KADER ÜNİTE: ZEKÂT, HAC VE KURBAN İBADETİ ÜNİTE:
8.Sınıf /1.ünite KAZA ve KADER Hazırlayan:Serpil AKTAŞ.
3.1. İnsanın Özgürlüğü ve Sorumluluğu
ORTAOKUL 8.SINIF 4.ÜNİTE KUR’AN-İ KERİM‘DE AKIL VE BİLGİ
BU DERSTE NELER İŞLEYECEĞİZ?
Bugün neler öğreneceğiz?
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
Bugün neler öğreneceğiz?
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ DERS SUNUSU
Bugün neler öğreneceğiz?
KAZA VE KADER.
aklın dini sorumluluktaki yeri
Ünitemizden Öğrendiklerimiz
DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
ALLAH İNANCI 5. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
Sunum transkripti:

DİN KÜLTÜRÜ PERFORMANS ÖDEVİ

DİN,AKIL VE BİLİM

1-)İnsan Düşünen Bir Varlıktır Yüce Allah, insanı diğer varlıklardan farklı özellikte yaratmıştır.Bunların başında, insanın akıllı ve düşünebilen bir varlık oluşu gelir. Niçin yaratıldığını ve ölümden sonra ne olacağını öğrenmeye çalışır Çeşitli sanatsal ve kültürel etkinliklerde bulunur.Bilimsel çalışmalar yaparak pek çok konuda yeni buluşlar gerçekleştirir.

2-)Akıl Dini Sorumluluğun Ön Şartıdır İnsan,akıllı ve irade sahibi bir varlıktır.O, aklıyla neyin iyi ve yararlı kötü ve zararlı olduğunu bilir.İnsan, akıllı bir varlık oluşu nedeniyle yüce Allah’ın emir ve yasaklarından sorumludur. Bütün bunları ancak akıl sahibi bir varlık olan insan yerine getirebilir.Çünkü insan, aklıyla iyiye yönelmenin, kötüden kaçmanın gerekli ve yararlı olduğunu bilir.Bu nedenle de akıl dinsel sorumluluğun ön koşuludur.

3-)Din, İnsanın Aklına ve Kalbine Hitap Eder Din, pek çok konuda insanın aklına seslenir ve ondan aklını kullanmasını ister.Güneş,ay,yıldızlar ve gezegenlerin birbirlerine çarpmadan kendi yörüngelerinde hareket ettiğinden söz eder. Bununla ilgili olarak bir ayette şöyle buyrulur:’’(İnsanlar)devenin nasıl yaratıldığına, göğün nasıl yükseltildiğine, dağların nasıl dikildiğine, yeryüzünün nasıl yayıldığına bir bakmazlar mı?’’(Gaşiye suresi,17-20. ayetler)

4-)Kur’an Aklımızı Kullanmamızı İster İslam dini,akla ve düşünmeye büyük önem vermekte insandan davranışlarında bilinçli olmasını istemektedir.Kuran’daki “Aklınızı kullanmıyor musunuz?” , “Siz hiç düşünmez misiniz?” , “Hala akıl erdiremiyor musunuz?” gibi ifadeler bunu açıkça ortaya koymaktadır. Evrenin ve içindeki varlıkları kendiliğinden var olacağını yüce bir yaratıcı tarafından yaratıldığını vurgular.Bununla ilgili olarak Kuran’da şöyle buyrulur:”Şüphesiz göklerin ve yerin yaratılmasında, gece ile gündüzün birbiri peşinden gelmesinde, yeryüzünde her çeşit canlıyı yaymasında… düşünen bir toplum için(Allah’ın varlığını ve birliğini ispatlayan)birçok deliller vardır”(Bakara suresi, 164.ayet)

5-)Bilgi Olmadan Bilim Olmaz Bilgi düzeyi yüksek toplumlar,bilimsel alanlarda yeni çalışmalar yapmakta,çeşitli buluşlar gerçekleştirmektedir.Teknolojik alanlarda yenilikler ortaya koymaktadır.

6-)Din ve Bilim İnsanın Anlam Arayışına Cevaptır İnsan; merak eden, araştıran ve sorgulayan bir varlıktır.Bu nedenle de evrenin nasıl oluştuğunu,varlıkların nasıl yaratıldığını öğrenmek ister.Güneş,ay,yıldız ve gezegenler hakkında bilgiler edinmeye çalışırlar. Doğayı ve çevreyi korumanın önemini kavratır.İnsanların batıl ve hurafe bilgilerden arınmalarını,doğru bilgilerden arınmalarını,doğru bilgiler edinmelerini sağlar.

7-)Din ve Bilim İnsanı Özgürleştirir Din insandan aklını kullanmasını, bilime ve yeni yeni bilgiler edinmeye önem vermesini ister.Araştırıp inceleyerek inanmasını ön görür.Herhangi bir dine yada düşünceye körü körüne,bilgisizce bağlanılmamasını öğütler. Kişiyi, kararlarında ve seçiminde özgür bırakır.Örneğin;”Dinde zorlama yoktur…” ayeti ile insanın herhangi bir dini seçip seçmemede özgür olduğunu belirtir.Bütün bunlar,dinin insanı özgürleştirdiğini ortaya koymaktadır.(Bakara suresi, 256. ayet)

8-)Bilgisiz Taklit Taassuba Götürür İnsan bir dini veya düşünceyi, araştırarak ve sorgulayarak bilinçli bir biçimde benimsemelidir.Kabul etmiş olduğu dinin ve inancın ilkelerini doğru olarak ve kaynağından öğrenmelidir.Dolayısıyla araştırma ve incelemeye gerek görmeden bilgisizce yapılan taklit taassuba götürür. Taassup:bir düşünceye, bir inanışa aşırı ölçüde bağlanıp ondan başkasını düşünmeme durumudur.Yüce Allah ise “Onlara(Müşriklere): Allah’ın indirdiğine uyun denildiği zaman onlar, ‘Hayır!Biz, atalarımızı üzerinde bulduğumuz yola uyarız’ dediler.Ya ataları bir şey anlamamış doğruyu da bulamamış idiyseler?”(Bakara suresi, 170. ayet)

9-)İslam Bilimi Teşvik Eder Kur’an’ın ilk inen ayetleri okumayı ve öğrenmeyi teşvik etmektedir. Yüce Allah,bu ayetlerde şöyle buyurmaktadır:”Yaratan Rabb’in adıyla oku!...Oku!İnsana bilmediklerini belleten, kalemle yazmayı öğreten Rabb’in en büyük kerem sahibidir.”(Alak suresi,1-5. ayetler) Hz. Muhammed’de Müslümanların okuma yazma öğrenmeleri ve çeşitli bilgileri edinebilmeleri için “suffe” adlı bir okul yaptırmıştır. Bir sözünde de “İlim Çin’de de olsa alınız” diyerek bilim öğrenmenin önemine değinmiştir.

Zinnur Ozan ZİLBEYAZ 8/D NO:355