Kültür.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tarih Bilimleri.
Advertisements

Etik Günü Göktuğ Kubat 4-C 414 Göktuğ Kubat.
NESİLLER BULUŞUYOR PROJESİ
Sosyalleşme & Sosyal Ahlak
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
DİL- KÜLTÜR İLİŞKİSİ
MALİ SOSYOLOJİ
Toplumsal Yapı ve Toplumsal İlişkiler
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Analitik Eğitim Felsefesi
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
KIRSAL SOSYOLOJİ. KIRSAL SOSYOLOJİ “Kırsal Alanda Yaşayan Her İnsan Geçimini Tarımsal Faaliyet İle Sağlar” “Geçimini Tarımsal Faaliyetlerden Elde Ettiği.
SPOR SOSYOLOJİSİ. SOSYOLOJİ: Kelime anlamı toplumbilimidir. Latince toplum anlamına gelen Socius ile Yunanca bilgi demek olan logos sözcüklerinin birleşmesinden.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI
KÜRESEL ORTAM:BÖLGELER VE ÜLKELER
ATATÜRK İLKELERİ.
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Yaşam Boyu Bakış Açısı A) Yaşam Boyu Bakış Açısı B) Gelişimin Doğası C) Gelişim Kuramları D) Yaşam-Boyu Gelişimde Araştırma.
DERS-2: Milli Güvenlik Stratejimiz
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Örgüt Külütü, İklimi ve Sağlığı
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
İKTİSADA GİRİŞ-I.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TÜRK DİLİ-I Dil-Kültür İlişkisi
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Kültür ve Dil Hüdayi Can Çankırı, 2014.
Zaman içinde bilim.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
BAZI TASARIM ÖRNEKLERİ
Temel Kavramlar ve İlkeler
Eğitimin ve Toplum.
EĞITIM VE KÜLTÜR. Bireylerin toplum için hazırlanmasında şüphesiz kültür aktarımının önemli bir yeri bulunmaktadır.
6. BÖLÜM EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
DİL-KÜLTÜR-UYGARLIK İLİŞKİSİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
KÜLTÜR NEDİR? İnsana ilişkin bir kavram olarak kültür, tarih içerisinde yaratılan bir anlam ve önem sistemidir. Bir grup insanın bireysel ve toplu yaşamlarını.
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
GÜZEL ÜLKEM TÜRKİYE.
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
Sağlık ve Kültür Doç.Dr. Melike KAPLAN.
KÜLTÜR TURİZMİ.
İSLAMİYET ÖNCESİ EĞİTİM
KÜLTÜR ÇEŞİTLERİ.
Kültür ve Özellikleri.
İŞLETME YÖNETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
Sosyoloji Tarihi-A- Klasik Sosyoloji Tarihi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TOPLUMSAL BİR BİLİM OLARAK SOSYOLOJİ
TOPLUMSAL BİR OLGU OLARAK KENT VE KENTLİLİK
“TEARUF” Kavramı ve İlişkili Görülen Kavramlar Açısından Metin Analizi- Kuruluma esas olan metin: M. Selçuk, Birlikte Yaşamaya Kur’anî Bir Yaklaşım ( Kültürel.
Sunum transkripti:

Kültür

Kültür farklı anlamları olan bir terimdir. İnsana ilişkin bir kavram olarak kültür, tarih içerisinde yaratılan bir anlam ve önem sistemidir. Bir grup insanın bireysel ve toplu yaşamlarını anlamada, düzenlemede ve yapılandırmada kullandıkları inançlar ve adetler sistemidir.

Türk Dil Kurumu sözlüğüne göre ise, kültür (ekin, eski dilde hars) kavramının tanımı şu şekildedir: “Tarihsel, toplumsal gelişme süreci içinde yaratılan bütün maddi ve manevi değerler ile bunları yaratmada, sonraki nesillere iletmede kullanılan, insanın doğal ve toplumsal çevresine egemenliğinin ölçüsünü gösteren araçların bütünü.”Sosyolojik olarak, kültür bizi saran, insanlardan öğrendiğimiz toplumsal mirastır.

Kültürün oluşmasında ikili bir süreç vardır; birinci süreçte insan pasif ve alıcı konumdadır. Belli bir coğrafi çevrede yaşıyor, beslenme ve barınma ihtiyaçlarını orada gideriyordur. Doğayla kurulan bu öncül ilişki, yani ihtiyaçları doğrultusunda edindiği bilgi, dili, davranışları ve maddi üretim ve tüketim aletleri kültürün yaratılmasında birinci aşama olarak karşımıza çıkar.

İkinci aşamada ise insan alıcı konumdan çıkar ve üretmeye başlar; yani yaşadığı çevreye etkin ve aktif bir güç olarak katılır. Bu süreç ilk aletlerin yaratılmasıyla sınırlı olarak başlayıp Neolitik Çağ’la birlikte hız kazanmıştır. Kültür birikimle birlikte ivmesi artan bir toplumsal yapı bileşenidir. Giderek her nesil miras aldığı kültüre maddi ve manevi bir katkı yapar ve onu kendinden sonrakilere miras bırakır.

Bireyler için ise yargılama, zevk ve eleştirme yeteneklerinin öğrenme ve tecrübeler yoluyla geliştirilmiş olan biçimine o kişinin kültürü denir. Bireyin edindiği bilgileri anlatmak için de kültür sözcüğü kullanılır.

Kültür-Eğitim ilişkisi Kültürel ögeler dil yoluyla aktarılır. Dil (söz ve yazı) ile aktarmanın kurumlaşması sonucu “eğitim” ortaya çıkmıştır. Eğitim kurumu ile kültürel değerler düzenli ve bilimsel bir şekilde yeni kuşaklara geliştirilerek aktarılır. Kültürün temel özelliklerinden biri olan “öğrenilirlik” eğitim yoluyla sistemleştirilmiştir. Toplumsallaşma (sosyalleşme) ve kültürel değerleri kazanma öncelikle aile kurumunda başlar.

Aile kurumunda başlayan bu süreç eğitim kurumlarında belirli bilimsel kurallara uygun ve sistematik bir şekilde devam eder. Eğitim, maddî ve maddî olmayan kültür ögelerini aktararak bireyin belli bir meslekte uzmanlaşmasını sağlar. Kültürün maddî unsurlarındaki değişmelere ve bilimsel yeniliklere ancak eğitim yoluyla ulaşabiliriz.

Atatürk’ün eğitim alanında yaptığı devrimler, kültürel ögelerin bilimsel, çağdaş ve lâik bir anlayışla aktarılmasını sağlamıştır. Hızlı toplumsal gelişmeler ve kültürel değişmeler, kültürün bilimsel olarak aktarıl-masında eğitimin önemini daha fazla hissettirmektedir.

HAZIRLAYAN; Ömer KILINÇER Etem Can DOĞAN