LEONARDO DA VINCI PROGRAMI PROJE DÖNGÜSÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları Bütçe Sunumu PROGRAMI.
S. 1 Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı LEONARDO DA VİNCİ Hareketlilik: Mali Yönetim.
Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP) Leonardo da Vinci HAREKETLİLİK
 Yerleştirme Nedir? Yerleştirme bir yararlanıcının Programa katılan başka bir ülkedeki bir İşletme veya Organizasyon bünyesinde mesleki eğitim alma ve/veya.
Leonardo da Vinci Hareketlilik Proje Yönetimi
Doküman Yönetimi Yazı ş ma ve İ statistik Sistemi.
Leonardo Da Vinci Programı
TÜRK ULUSAL AJANSI PROGRAMLARI
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Leonardo da Vinci Hareketlilik Bölgesel Bilgilendirme Toplantıları.
Eğitim ve Kültür ( ULUSAL AJANS ) AB EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ HOŞ GELDİNİZ.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Hareketlilik Faaliyeti
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Mali İstatistik Kullanım Alanları
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Avrupa kültür festivallerine destek Dizin
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
Eğitim ve Kültür LEONARDO DA VINCI Hareketlilik AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Eğitim ve Kültür Leonardo da Vinci Adım Adım Hareketlilik.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Bütçe Formunun Doldurulması
 Jean Monnet Burs Programı, AB üyesi bir ülkedeki üniversitede ya da üniversiteye e ş de ğ er bir kurulu ş ta yüksek lisans e ğ itimi veya ara ş tırma.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
ANKARA’DA SA Ğ LIK TUR İ ZM İ Ankara Valili ğ i İ l Sa ğ lık Müdürlü ğ ü Dr. Dursun AYDIN (Sa ğ lık Müdür Yardımcısı)
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı İşbirliği Projeleri( Dizin )
AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı YENİLİK TRANSFERİ PROJELERİ 2008.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
MESLEKİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMI Prof.Dr.Fazilet N.Alayunt.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
ERASMUS PLUS Şubat 2014 Ahmet BOYLU
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
İSMMMO İSTANBUL VALİLİĞİ AB PROJELERİ İŞBİRLİĞİ HAZİRAN 2009.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
Comenius Okul Ortaklıkları
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
Comenius Okul Ortaklıkları Projeleri Comenius Okul Ortaklıkları Eğitimde kaliteyi arttırmak ve Avrupa boyutunu geliştirmek amacıyla, Avrupa’nın farklı.
Korkut KOÇAK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
2011 LDV ORTAKLIK PROJELERİ BAŞLANGIÇ TOPLANTISI.
Okul Eğitimi Personeline Yönelik Hareketlilik Projesi
Proje Yönetimi.
1 TR-AB MALİ İŞBİRLİĞİ AB MALİ YARDIMLARI ve HİBE PROGRAMLARI Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlığı MİLLİ.
Avrupa Birliği Eğitim Programları
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
ORDU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARGE BİRİMİ-PROJELER EKİBİ
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
SUZAN MEHMET GÖNÇ TİCARET MESLEK LİSESİ 02/09/2013.
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
AB MALİ YARDIMLARI KAPSAMINDA
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
Eurocert European Academy
Avrupa Birliği Komşu Ülkeleri İle İş Birliği
Sunum transkripti:

LEONARDO DA VINCI PROGRAMI PROJE DÖNGÜSÜ T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DEPARTMANI PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LEONARDO DA VINCI PROGRAMI PROJE DÖNGÜSÜ ( ULUSAL AJANS SUNULARINDAN DERLENMİŞTİR.)

LdV’nin hedef kitleleri nelerdir? -Mesleki Eğitim Kuruluşları T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DEPARTMANI PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV’nin hedef kitleleri nelerdir? -Mesleki Eğitim Kuruluşları -KOBİ’ler -Yerel Yönetimler -Sivil Toplum Örgütleri -Kamu Kuruluşları

LdV projelerine kimler başvurabilir? T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DEPARTMANI PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV projelerine kimler başvurabilir? -LdV Projelerine bireysel başvuru yapılamaz; Tüzel Kişilikler başvurabilir.

Projenin hangi kalite kriterlerine uygun olması gerekir? T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DEPARTMANI PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Projenin hangi kalite kriterlerine uygun olması gerekir? - Başvuru kalitesi -Ortaklık kalitesi -(VETPRO – 3 yerel ortak zorunluluk) -Hazırlık kalitesi -Yaygınlaştırma kalitesi

Başvuru kalitesi neleri içerir? T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DEPARTMANI PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Başvuru kalitesi neleri içerir? Hareketlilik Başvuru Formuna internet üzerinden temel bilgilerin girilmesi. Projenin son başvuru tarihine kadar sunulmuş olması. Başvuru formunun yetkili kişi tarafından imzalanması. Bütçe eklenmesi. Niyet mektuplarının eklenmesi.

Niyet mektubunun önemi nedir? -Niyet Mektubu seçilebilirlik ŞARTIDIR. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DEPARTMANI PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Niyet mektubunun önemi nedir? -Niyet Mektubu seçilebilirlik ŞARTIDIR. Ortakların tamamının proje faaliyetlerinde yer almayı taahhüt ettikleri bir belgedir. -Başvuru formunun ekinde en az bir AB Üyesi ülkede bulunan ortaktan alınmış niyet mektubu bulunmalıdır. -Teklifte ortakların hepsinden alınmış niyet mektuplarının bulunması durumunda o teklifin kalitesinin artacağı unutulmamalıdır.

Niyet mektubunda hangi bilgiler bulunmalıdır? -Projenin adı T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DEPARTMANI PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Niyet mektubunda hangi bilgiler bulunmalıdır? -Projenin adı -Leonardo da Vinci programı ile ilgisi -Ortağın rolü ile ilgili kısa bir açıklama -Tarih -Yetkili kişinin imzası, telefonu, faksı, e-postası ve kuruluş içindeki konumu -Ortak kuruluşlar kendi resmi kağıtlarına düzenlemelidir.

Proje kalitesinin göstergeleri nelerdir? T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DEPARTMANI PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Proje kalitesinin göstergeleri nelerdir? Amaçlar, ihtiyaçlar ve süre açık ve net olarak tespit edilmelidir. Eğitim ihtiyacıyla eğitim alınacak yer uyumlu olmalıdır. Çalışma programı açık ve net olmalıdır. Uygun ve yeterli lojistik destek sağlanmalıdır. Yararlanıcıların hazırlıklı olmalıdır. (pedagojik, dilsel ve kültürel hazırlık)

Ortaklık kalitesi ile kast edilen nedir? T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DEPARTMANI PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Ortaklık kalitesi ile kast edilen nedir? -Ortak sayısı (en az bir AB üyesi). Her projenin yurtdışı ortaklarından en az birinin gerçek ortak olması -Sektörler arasında işbirliği (Eğitim & İş Dünyası & STK vb.) -Her projede en az üç farklı sektörden (eğitim kurumu, STK, KOBİ, meslek kuruluşu vb.) üç farklı gönderen ortak bulunması -Ortakların proje konusuyla bağlantısı

Proje sunacak kurumlar nelere dikkat etmelidir? T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DEPARTMANI PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Proje sunacak kurumlar nelere dikkat etmelidir? -Her kurum her bir proje türünden (IVT, PLM, VETPRO) sadece tek bir proje sunabilir. Aynı proje türünden bir kaç proje veren kurumların tüm projeleri geçersiz sayılacaktır. -Kopya projelerin hangisinden kopya yapıldığına bakılmaksızın tamamı reddedilecektir.

LdV mali katkısı neleri içermektedir? -Yönetim ve İzleme -Seyahat T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DEPARTMANI PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV mali katkısı neleri içermektedir? -Yönetim ve İzleme -Seyahat -İaşe İbate -Hazırlık

Proje döngüsünün aşamaları nelerdir? 1.Aşama:Kabul-Sözleşme T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DEPARTMANI PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Proje döngüsünün aşamaları nelerdir? 1.Aşama:Kabul-Sözleşme 2.Aşama:İlk ödeme-Sözleşme-Yurtdışı Çıkış 3.Aşama:Yurtdışı Yerleştirme Faaliyeti 4.Aşama:Dönüş-Yaygınlaştırma-Nihai Rapor-Nihai ödeme

Projedeki aktörler hangi kurum ve kuruluşlardır? -Avrupa Komisyonu T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DEPARTMANI PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Projedeki aktörler hangi kurum ve kuruluşlardır? -Avrupa Komisyonu -Ulusal Otorite -ABEGPM ( Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi) -Proje Sahibi Kurum (Yararlanıcı) -Yurtdışı Ortak

Proje yürütülürken hangi hususlara dikkat edilecektir? T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DEPARTMANI PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Proje yürütülürken hangi hususlara dikkat edilecektir? -Projenin tutarlı, gerçekçi, ihtiyaçlara cevap veren verimli bir yapıya sahip olması, -Sürelere ve kurallara uyulması ( Son teslim tarihi, proje süresi vb)

Proje yürütülürken hangi hususlara dikkat edilecektir? -Dürüstlük T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DEPARTMANI PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Proje yürütülürken hangi hususlara dikkat edilecektir? -Dürüstlük -Güven esası -Kamu görevi -Kurallara aykırılık yaptırımları

Proje yürütülürken hangi hususlara dikkat edilecektir? -Ekonomiklik T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DEPARTMANI PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Proje yürütülürken hangi hususlara dikkat edilecektir? -Ekonomiklik -İspatlanabilen makul harcama -Sürelere ve kurallara uyulması

Proje yürütülürken hangi hususlara dikkat edilecektir? -İşbirliği T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DEPARTMANI PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Proje yürütülürken hangi hususlara dikkat edilecektir? -İşbirliği -İlgili Dokümanlar -İlgili Uzman -Temas kişisi -Kuralların öğrenilmesi ve takibi -ABEGPM Desteği

Proje yürütülürken hangi hususlara dikkat edilecektir? T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DEPARTMANI PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Proje yürütülürken hangi hususlara dikkat edilecektir? -Üçüncü Kişi ve Kurumlarla İlişkiler -Yabancı Ortaklar -Aracı Kurumlar -Yönetici katkısı

Proje yürütülürken hangi hususlara dikkat edilecektir? T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DEPARTMANI PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ Proje yürütülürken hangi hususlara dikkat edilecektir? -Sözleşmeler ve Garanti -Hukuki ve idari sorumluluk -Değişiklikler

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DEPARTMANI PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ TEŞEKKÜRLER