2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Advertisements

Gösterip Yaptırma Yöntemi
10.HAFTA DRAMA TEKNİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
 Projenin Amacı: Farklı öğrenme ortamlarından, farlı öğrenme tekniklerinden yararlanma, öğrencileri derse motive etme, zevkli,
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
PROJE TABANLI ÖĞRENME Konu Adı: Dünyamızın İklim Zenginliği.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
PARMAK OYUNLARI.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Derya Duygu KARSLI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
PROJE TABANLI ÖĞRENME NEDEN GEREKLİDİR?
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
ROL OYNAMA ve DRAMA.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
SINIF YÖNETİMİ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
Probleme Dayalı Öğrenme
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
Sosyal Kabulün Artırılması
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş DRAMA 2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş

Niçin Yaratıcı Drama Yöntemi? - Öğrencinin okula karşı tutumunu olumlu yönde etkiler. - Öğrenme motivasyonunu artırır. - Kalıcı öğrenmeler sağlar.

Kendini ifade etme, ilgi, yetenek ve becerileri ortaya koyma fırsatları yaratır. -Farklı yollarla öğrenen öğrencilere öğrenme fırsatları sunar. Öğrenme süreci ile yaşanılan çevreyi ve gerçek yaşamı bütünleştirir.

Niçin Yaratıcı Drama Yöntemi? - Öğrenme güçlüğü ve dikkat problemleri yaşayan öğrencilerin öğrenme sürecine katılmalarını kolaylaştırır. - Öğretmene sınıf yönetimi konusunda kolaylıklar sağlar. - Farklı zekâ alanlarına yönelik etkinlikleri içerir. - Öğrencinin bir bütün olarak gelişmesini sağlar.

Uygulama nasıl Yapıldı? Hazırlık : - Konunun hedef ve davranışlarına uygun bir öykü oluşturma Öykünün konusuna ve öğrenci özelliklerine göre rol kartları hazırlama Planlama : - Yaratıcı drama etkinlikleri tasarlama - Ders planının yapılması

Uygulama Nasıl Yapıldı? Öğrenme Öğretme Etkinlikleri : - Belirlenen öğrencilere rol kartlarının 2-3 gün önceden verilmesi - “Gözlemci” öğrencilerin saptanması ve görevlerinin anlatılması - Ders planına uygun olarak etkinliklerin tamamlanması

Değerlendirme : Öğrencilerle birlikte sürecin gözden geçirilmesi Grup ürünlerinin sınıfa sunulması ve sergilenmesi Konu ile ilgili öğrenilenlerin özetlenmesi

Uygulama Nasıl Sonuçlar Vermiştir? - Öğretmen ve öğrenciler için keyif verici bir etkinliktir. - Kalıcı öğrenmeler sağlamaktadır. - Öğrencileri yeni uygulamalar konusunda motive etmektedir. - Kavrama ve uygulama düzeyinde öğrenmeler sağlamaktadır. - Velilerden olumlu geribildirimler alınmaktadır.

Kurslar ve uygulama örnekleri, öğretmenlerin ilgisini çekmektedir. -Öğrencilerin etkin katılımını sağlamaktadır. -Sınıf yönetimini kolaylaştırmaktadır.

Sınırlılıkları : - Öğretmenin yaratıcı drama eğitimi almış olmasını gerektiriyor. - Kalabalık sınıflarda uygulanırken sorunlar yaşanabilir. - Öğrencilerin temel iletişim becerilerin gelişmiş olması gerekir.

Sonuç Olarak Ne Söylenebilir? Yaratıcı drama, eğitimde bir yöntem olarak kullanıldığında öğrenme sürecini olumlu yönde etkilemektedir. Uygun konular seçildiğinde her düzeyde ve her derste uygulanabilir. Eğitimin hedeflerine ulaşmada etkili olan BU YÖNTEM ÖĞRENİLMELİ ve UYGULANMALIDIR. www.yapiogretmenligi.aku.edu.tr/files/ooy1/yaraticidrama.ppt