TeamUp İÇERİK BÖLÜM 1: KİŞİ EKLEME VE DÜZENLEME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Teachertube.com sitesinin ana sayfa görüntüsünu sol taraftaki resimden görebiliyoruz. Teachertube.com slideshare.com ‘a benzer bir sosyal paylaşım sitesidir.
Advertisements

Bilgilerimi sunuyorum
Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
WEB SİTESİ ÜYELİK GİRİŞİNİZ İÇİN ANA HABER EKRANI ÜZERİNDE YER ALAN E- POSTA ADRESİNİZ VE ŞİFRENİZİ MAİL ADRESİNİZE GÖNDERİLEN ÜYELİK BİLGİLERİ İLE YAPINIZ.
DEM MUHASEBE PROGRAMI EĞİTİM SUNUMU
Web Bilgi Girişi Kullanım Rehberi
HIZLI ERİŞİM ARAÇ ÇUBUĞU MENÜLER ŞEKİL , RESİM EKLEME TABLO EKLEME
Power Point’a Resim Nesneleri Ekleme ve Kullanma
OPTİMİZASYON VE AKTARMA İŞLEMİ
İŞLETİM SİSTEMİ.
Support.ebsco.com EBSCOhost Collection Manager Selector Accounts(Seçici Hesaplar) Kullanıcı Kılavuzu.
Kodlama bilgisi gerekmez!
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Wordpress 2. Not
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
Kelime İşlemci Programı
İGOOGLE EBRU KAYA İGOOGLE NEDİR?  iGoogle özelleştirilebilir bir ana sayfadır.  iGoogle, üst bölümünde bir Google arama kutusu, alt bölümünde.
YÖS Başvuru Sayfası Bilgilendirme Sunusu
Support.ebsco.com EBSCOhost Mobil Kullanıcı Kılavuzu.
Görsel Okur-Yazarlık *
Erciyes Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi
Etüt Destek Programının ana giriş sayfasıdır.
Sisteme kaydedilen otel kartları yandaki listede görülmektedir. Burada ki kaydın üzerine çift tıklayarak otel kaydında değişiklik yapılabilir. Listenin.
Records Manager’a çift tıkladığınızda bu ekran gelir.
Microsoft Power Point Dersi
Camtasia Studio Neslihan AYDOĞAN.
Bilgisayarda Ofis Programları
Bilgisayarda Ofis Programları
WordPress ile iTEC Öğretmen Bloğu
Microsoft Office Picture Manager
ETwinning Twinspace Kullanımı Nisan 2014.
Öğrencinin aldığı tüm derslerin dönem bazında görülebildiği ve dersler üzerinde tüm değişikliklerin yapılabildiği ekrandır. İlk yapılması gereken Hızlı.
ÖĞRENCİ İŞLERİ ÖĞRENCİ OTOMASYON SİSTEMİ BİLGİ SUNUMU
HESAP TABLOSU PROGRAMLARI
Oturum aç butonuna tıklayın.
TEMEL NESNE VE TABLO İŞLEMLERİ
Temel Bilgi Teknolojileri
4. LİSTE OLUŞTURMA VE BİÇİMLENDİRME
Microsoft Office Access
Hafta 9. 2 Form Hazırlamak Veritabanın da bulunan tablolara veri girilmesini kolaylaştırmak ve görünümünü güzelleştirmek için form özelliğini kullanabilirsiniz.
Adım 1 adresine gidin.
Microsoft Office Access
Temel belge İşlemlerİ Microsoft Office Word 2007.
Modül 5 FACEBOOK. DURUM Zaman Tüneli Zaman tüneli her Facebook kullanıcısının tüm içeriğini düzenleyebildiği ve gösterebildiği bir sanal alandır. Zaman.
VLC MEDİA PLAYER.
PowerPoint Konu Anlatımı
Az kullanılan ögeler menüden kaldırılabilir. Kısayollar yaratılabilir.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
WİNDOWS LİVE MOVİE MAKER
WORD WORD UYGULAMA.
Bilgisayar Entegre Ofis Programları-I Öğr.Gör. Türkan ÖZBAY.
Modül 5 FACEBOOK. Profil ve gizlilik Gizlilik ayarları Şimdi de Facebook hesabınızın gizliliğini koruma yollarını öğrenelim. Daha önce “Ben kimim” modülünde.
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
ELEKTRONİK TABLOLAMA PROGRAMI: EXCEL
Windows Live Movie Maker Nedir? Movie Maker ile, bilgisayarınızda yer alan fotoğraf ve videolarınızı kullanarak, bunlar üzerinde düzenlemeler, değişiklikler.
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
Kullanıcı Kılavuzu Genel Bakış support.ebsco.com.
EBSCO eBooks Uygulaması
Mailinize gelen şifre aktive edilecek.
Kayıt Yöneticisi (Records Manager) Kullanımı İçin;
Dosya Yönetimi.
Ürün Nasıl Eklenir? Ürün Ekleme Ürün Düzenleme Ürün Gruplama.
powerPoint nedir
E Twinning Eğitimi-1 Muğla e-Twinning İl Koordinatörü BETÜL ŞOHOĞLU.
form nedir ? öğrenmenin en kolay yolu bu slaytta... M İ CROSOFT OFF İ CE ACCES FORM nedir ve nas ı l kullan ı l ı r…
Sunum transkripti:

TeamUp İÇERİK BÖLÜM 1: KİŞİ EKLEME VE DÜZENLEME TeamUp aracı, öğretmenlerin bilgi beceri ve yetenekler doğrultusunda öğrenci grupları oluşturarak sağlık çalışma ortamı sağlamaları konusunda onlara yardımcıdır. Öğrenciler, çalışma yapmak için konu önerebilir ve oylama sürecine katılabilirler. İÇERİK   BÖLÜM 1: KİŞİ EKLEME VE DÜZENLEME BÖLÜM 2: TAKIM OLUŞTURMA BÖLÜM 3: KISA BİLGİLENDİRME VİDEOLARI OLUŞTURMA Do not change fonts, colors or text area locations! YAZARLAR: Anna Keune, Tarmo Toikkanen, Jukka Purma, Teemu Leinonen Translation and localization:  Yücel Tüzün Version 1, 15/9/2011 This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 Unported License.

Bölüm 1: Kişi ekleme ve düzenleme picture of empty grid full grid title screen for

Bölüm 1: Kişi ekleme/düzenleme Yeni kişilerin listesi ile kişi ekleme http://teamup.aalto.fi/ isimli sitedeki ekrana sınıfınıza kişi eklemek için öğrencilerin isimlerini tek tek yazabilirisiniz. Birden fazla kişi yazarken, isimlerin arasına virgul konması gerekmektedir. Örnek: Hasan, Hakan, Elif, Gamze add/edit learners view, camera icon highlighted Öğrencilerden birinin üstüne çift tıklayarak ya da ‘öğrenci ekle/düzenle’ butonu aracılığıyla sınıfı oluşturulabilir. add/edit learners view, name highlighted Ekrandaki ‘+’ butonu aracılığıyla yeni kişi eklenebilir.

Bölüm 1: Kişi ekleme/düzenleme Flash kamera güvenliği Kameranın her kullanılışında,Flash bu eylem için izin sorar. Yeşil buton (izin ver/allow) ile seçiminizi yapın.    Herkesin fotoğrafını kolayca oluşturma Kamerası olan bir bilgisayarın önüne öğrenciler sıra halinde dizilirler. İlk öğrencinin resmi çekilince, sağ oka basılarak yeni sayfaya geçilir. Ve bu, tüm fotoğraflar tamamlanana kadar yapılır. Moodle’dan resim kullanma Eğer TeamUp aracını Moodle ve ya başka bir e-öğrenme ortamı aracılığı ile kullanacaksanız, o sitemde kayıtlı fotoğraflar da kullanılabilir. Ayrıca, onların yerine TeamUp fotoğraflarını da kullanmak mümkündür. Bu durumda söz konusu e-öğrenme ortamındaki resimler silinmez. add/edit learners view, camera icon highlighted Kamera ikonu aracılığıyla bilgisayarın kamerası öğrencinin fotoğrafını çeker. add/edit learners view, name highlighted Resmin hemen alt kısmındaki isim bölümüne tıklayarak öğrencinin adı yazılabilir ya da değistirilebilir.

Bölüm 1: Kişi ekleme/düzenleme T Zihinden not seçeneği Iöğrencilerin özelliklerine göre eşit dağıldıkları (cinsiyet,ilgi alanı) bir sınıf oluşturmak istiyorsanız,İlk önce ilgili alanları doldurmalısınız.Eğer böyle bir amacınız yoksa,herhangi bir not girişine gerek yoktur. Zihinden notların öğrencilerle paylaşılması Bu tip notların sembolleri herkes tarafından görülmektedir.Ancak, çok anlaşılır ve bariz işaretlerden oluşmamaktadır.Kendi yüklemiş olduğunuz anlamlara göre sembol kullanımında bulunabilirsiniz. Örnek: arı sembolü, çok çalışkan yada fazla hareketli gibi iki ayrı manaya gelebilir. Notları yeniden düzenlemek için en iyi zaman Eğer öğrencileri zaten biliyorsanız,notlarınızı dersten önce ya da ilk dersin hemen ardından alabilirsiniz. Ya da,belirli aralıklarla yeni düzenlemeler yapmayı düşünebilirsiniz. add/edit learners view, mental notes highlighted  Ekranın altındaki menüden sembol seçerek profile ekleyebilirsiniz. Sol ve ya sağdaki oklara tıklayarak daha başka semboller (ikonlar) de görmek mümkündür. add/edit learners view, language icon highlighted Başka dil seçeneklerini görmek için dil simgesinin üzerindeki artı tuşuna basınız.

Part 1: How to add and edit learners add/edit learners view, language icon highlighted add/edit learners view view, learners as mental notes highlighted Kişi ekleme/düzenleme bölümünden çıkıp sınıfa dönmek için, sınıf sembolünün üzerine gelip tıklayınız. Öğrenciler arasındaki arkadaşlık ilişkilerini not alabilmek için, seçili profile, diğer bir öğrenciyi temsil eden sembolü getirin. Doğru ikonu bulabilmek için ekranın alt sol ve sağındaki okları kullanabilirisiniz.

Bölüm 2: Takımları kurma full grid team arrangement

Bölüm 2: Takımları kurma   Önce temaları tanıtalım Takım çalışmasına başlamadan evvel, temayı genel hatları ile öğrencilere tanıtmak önemlidir.Böylece kendilerini projeye daha tandık hissedebilirler. Konu gerekememektedir Eğer takımları öğrencilerin belirli özelliklerine göre oluşturmaya karar verdiyseniz, konunun oylanması ve seçilmesi kısmını atlayabilirsiniz. Öğrencilerin fikrini alma Her bir takıma konu önermek yerine, kendi ilgi alanlarına göre konu önermelerini talep edebilirisiniz.Önerilerinin müfredata uygunluğu ve amaca hizmet ediş kalitesini belirlemek öğretmenin insiyatif kullanması ile gerçekleşir. Takım sayısından fazla sayıda öneri topladığınızda, aralarından seçim yapılması kolaylaşacaktır. Takımın büyüklüğüne karar verme TeamUp tarafından otomatik olarak 4’erli gruplar oluşturulmaktadır. Ve bu rakam,çoğunlukla, ideal sayıdır. Sınıf(class) alanının içinde bulunan ‘seçenekler/options’ kısmından,arzu edilen rakam yeniden seçilebilir. Rastlantısal(seçkisiz) gruplama Takım oluşturma sihirbazını kullanmadan, sayfanın tepesindeki ‘takımlar/teams’ sembolüne tıklayarak seçkisiz gruplar oluşturulabilir. Bu,grup oluşturmanın en hızlı yoludur. Bu takımlar, seçenekler bölümünde bulunan ‘takımları sıfırla(reset)’ butonu ile silinebilir. full grid, arrow and start new teams highlighted Ekranın sağındaki oku kullanarak ve ya ‘yeni grup oluşturma’ butonunu kullanarak doğru ekrana ulaşın. enter topic Öğrencilerin seçebilmesi en fazla 10adet olmak üzere konu başlığı girin.

Bölüm2: Takım oluşturma Sınıfta bir konu seçebilme Öğrenciler seçimlerini yapabilmek için; inter-aktif beyaz tahtaya gelerek işlem yapabilir, kendi cevaplama sistemlerini kullanabilir, ya da dizüstü bilgisayarları ve smart telefonları aracılığıyla seçimlerini yapabilirler. Ayrıca, öğrencilerin yorumlarına dayanarak öğretmen tarafından da seçim yapılabilir.   Geçersiz oy ve devamsız öğrenci için seçim yapılması TeamUp aracına giriş yapabilen herkes oyları dağıtarak şekillendirebilir. Bu durumda, o gün okulda olmayan öğrenci adına da bilgi sahibi herhangi bir başka öğrencinin seçim yapması mümkün kılınabilir. Tutulmayan konuların çıkartılması Konulardan birinin rağbet görmemesi durumunda, öğretmen konuyu çıkartabilir ve yahut yenisi ile değiştirebilir. Bu durumda, öğrenciler de seçimlerini yenileyebilirler. Seçilmeyen konular, takımların oluşturulması safhasında görmezden gelinir. vote Öğrenciler seçtikleri konunu yanına kendi profil resimlerini sürükleyerek seçimlerini belli ederler. Her öğrencinin 3 oy hakkı vardır. vote, highlighted arrows Oylama işlemi bitince ekranın sağ ortasındaki oka basılır. Aynı hizadaki sol ok, sınıf görüntüsüne geri dönebilmenizi sağlar.

Bölüm 2: Takım oluşturma   Heterojen takımlar ‘Biraraya getir’ kolonu boş iken, ‘TeamUp’ aracı mümkün olan en heterojen grubu kurmaya çalışacaktır. Eğer, konular, öğrenciler tarafından oylanmış ise, gruplar öğrencilerin konu seçimlerine göre yapılır. Stratejik gruplama hedefi ile birleştirme Bazen belirli özelliklerin baz alınmasıyla, homojen gruplar oluşturulması çok önemli olabilir.Cinsiyete göre ya da benzer yetilere sahip olma durumuna göre, örneğin. Bunu yapabilmek için, aranılan temel özellikleri otomatikman içinde bulunduracak şekilde ve en fazla 3 adet olmak üzere kategori seçebilir ve böylece takım yoğunluğu önceden belirlenebilir. Bring together area highlighted notlarınızı (En fazla 3 tane olmak üzere) sürükleyerek ‘Biraraya getir’ alanına getirerek homojen gruplar oluşturabilirsiniz. team up button highlighted Team UP!'  butonuna basarak gruplarınızı oluşturun

Bölüm 2: Takım oluşturma Kaydedilmiş verilerle takım çalışmasına devam edebilme ‘TeamUp’ aracı takımlarla ilgili kaydedilen her türlü bilgiyi saklar ve istenildiğinde gösterir.Böylece bir sonraki derste en son bırakılan noktadan ve aynı takımlarla devam etmek mümkün olur.   Gruplarda düzenlemeler yapmak Takımları bir kere oluşturduktan sonra,öğrencilerin resimlerini sürükleyerek onları gruplar arası dolaştırabilirsiniz. Tamamen yeni gruplar oluşturmak için, ‘TeamUp!’ butonu ile ekranı değiştirebilir ve kriterleri yeniden seçerek aynı butona bir daha basarak yeni takımları da kolayca oluşturabilirsiniz. Öğrencinin gelmediğini ifade edebilme Takım görüntü sayfasında da sınıf görüntü sayfasında da, öğrencinin resminin üzerine gidilp beklendiğinde, öğrencinin ismi ile birlikte küçük bir ‘x’ çıkacaktır. O ‘x’ e tıklandığında, öğrenci yok/gelmemiş şeklinde görünecektir. team view Öğrencilerin resimlerini sürükleyerek onları takımlar arasında taşıyabilirsiniz. team up button highlighted Ekranın tepesindeki sembollere tıklayarak sınıf sayfası ile takım sayfası arasında geçiş yapabilirsiniz.

Bölüm 3: Kısa bilgilendirme videoları yükleme team view recorded documentation Jukka, please check part 3.

Bölüm 3: Kısa bilgilendirme videoları yükleme Videoları öğrencilere anlatabilme Bu videolar bir dakika uzunluktadır. Grubun ilerlemesini gösterir niteliktedir. Bu ilerlemenin günlük olarak video halinde anlatılması projenin en başından çocuklara söylenmelidir. Öğrenciler bu videoların tüm öğretmen ve öğrenciler tarafından görüldüğünü bilmelidir. 60 saniye kayıt süresi Bu videolar en fazla 60 saniye olabilir. Önceden planlanmış şekilde kayda girilmelidir.Daha uzun süreli videolar aracılığıyla,öğretmenin hepsini gözden geçirmesi olanaksızdır.   Cevabı verilen 3 soru Her biri 20 saniye olmak üzere şu 3 soru cevaplanmalıdır: 1. Bir önceki videodan beri ne yaptık 2. Bundan sonra ne yapacağız 3. Karşılaştığımız ya da karşılaşabileceğimizi düşündüğümüz sorunlar nelerdir team view, microphone highlighted Ders hazırlık çalışmaları sırasında gruplarının ya da bireysel anlamda kendilerinin ilerlemelerini gösteren bu tip videoları kaydetmek ya da daha önceden hazırlanmış olanları tekrar görebilmek için öğrenci, mikrofon sembolüne tıklamalıdır. recording view Videoyu kaydetmek için ‘kaydet’ butonuna basarak kayda girilebilir.

Bölüm 3: Kısa bilgilendirme videoları kaydetme durdur yeniden izle ve kaydet Kayıt, 60 saniyeden önce durdurulabilir. Kayıt, öğretmene gönderilmeden önce, ön izlenebilir ya da yeniden kaydedilebilir.   Video hazırlama süresi İlk videoyu oluşturmak 30 dakika alır. Ardından gelenleri hazırlama süresi ise 2-10 dakika kadar alabilir.   Takımların resimleri Kaydın başında bilgisayar kamerası ile resim çekmek mümkündür. Takımlar kameranın önünde durabilir ve ya kayıtla ilgili bir meteryal göstererek resim verebilirler. recording view, pause highlighted Kaydı sonlandırmak için ‘durdur/stop’ tuşuna basmak gerekir. recording view, preview recording Ön izleme eylemi için, ‘oynat/play’ tuşuna basabilirsiniz.

Bölüm 3: Kısa bilgilendirme videoları kaydetme Diğer takımların ne yaptığını gözlemleyebilme Sınıftaki her öğrencinin her videoya erişimi vardır. İzlemenin haricinde, fikirlerini de diğer takımlarla paylaşma şansı bulurlar. Bu videoları kaydetmenin faydaları Öğrenciler, çalışmalarını özetleyebilmeyi ve sunabilmeyi öğrenirler Öğrenciler,geleceği planlamayı öğrenirler Videolar hatırlatıcı işlevi de gördükleri için, öğrenciler işlerine kaldıkları yerden kolayca devam edebilirler. Videolar, çalışma ürünleri üzerine düşünmek amaçlı ya da geleceği daha iyi planlamak için birere kaynak işlevi görürler. Sadece 60 saniye sürecek şekilde hazırlandıklarından, öğretmenlerce takip ve değerlendirilmesi zor değildir.   Bir videoyu izlemek için, bir tanesi üzerine tıklanarak seçilebilir ve ‘oynat/play’ tuşu ile izlenebilir.