Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DERS BİLGİLERİNE ERİŞİM
Advertisements

B İ L İ Ş İ M TEKNOLOJ İ LER İ DESTEKL İ MATEMAT İ K PROJELER İ MATHEMATICS PROJECTS SUPPORTED BY INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES PRESENTATION.
Özgür GÜVEN GÜNAY, Prof. Dr. Pars TUNÇYÜREK
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
e ğ itim - ö ğ retim yılından ba ş layarak altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi.
BEGEK Bilgilendirme Toplantısı ve Çalı ş ma Takvimi Çukurova Üniversitesi.
Raporlama. ● HAZIRLIK ● ARAŞTIRMA ● RAPOR- genel görünüm - pratik tavsiyeler ● GENEL YORUMLAR ARAŞTIRMA / RAPORLAMA.
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
Öğretim Tasarımına Giriş
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
EĞİTİM OYUNLARI TASARLAMA
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
ETKİLİ OKUMA.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
PORTFOLYO NEDİR? NASIL HAZIRLANIR? ELEKTRONİK PORTFOLYO NEDİR?
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Bilgisayar Destekli Eğitim
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
ÖĞRENCİ İŞLERİ ÖĞRENCİ OTOMASYON SİSTEMİ BİLGİ SUNUMU
Özel Gereksinimli Çocuklar
EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
Uluslar arası Dil Eğitimi Konferansı Sonraki Adımlar ve Kapanış Konuşması.
Değerler Eğitimi Sevgi-Saygı ayında. Bu konuda bir sunu hazırlayınız.
IFBO5520-Bilimsel acıklamalar ve argumanlar 03/04/2015
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
EDA ARSLAN Eylül 2014.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
Çalışma Yaprağı.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
BÖLÜM 5 LİTERATÜR TARAMASI NASIL YAPILIR?BİR MAKALENİN BÖLÜMLERİELEŞTİREL OKUYUCU İÇİN KONTROL LİSTESİARAŞTIRMA RAPORUNUN YAZILMASI Beşinci Bölüm Konuları.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
WEB QUEST. Günümüzün gelişen teknolojisiyle birlikte artık ödevler tozlu ansiklopedilerden değil de derya- deniz internetten yapılır oldu. Buna ayak uydurmak.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİNDE
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR Araştırma Sürecindeki Aşamalar
Kullanıcı Kılavuzu Genel Bakış support.ebsco.com.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
Programın Karşılaştırılması Sunusu
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
Erasmus Staj Hareketliliği
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Değerlendirme Çalışması Raporlama
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Sunum transkripti:

Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı Yrd. Doç. Dr. Türkan Karakuş Hafta 7 Eğitsel Oyunlar

Haftanın rapoRtörü

Ödevler 3 Aralık’ta oyun prototip tasarımı ödevi teslimi 30 Kasım Final ödevinin önerisi

Oyun prototip ödevi Bir eğitsel oyuna ait senaryo ve öykü yaprakları oluşturulacaktır Senaryo Oyunun hikayesi Oyunun öğretimsel amaç ve öğrenme kazanımları Oyunun kendi içindeki amaç (oyuncu neyi amaçlayacak?) Oyunun kuralları Puanlama stratejileri Oyuncunun etkileşime gireceği nesne ve araçlar Kullanıcının seviye atlaması için gerekenler Karakterlerin özellikleri Ortamın betimlemesi Malone motivasyon teorisine göre yerleştirilecek unsurlar Kullanılacak öğretim strateji ve yöntemleri Oyunun öykü yaprakları Oyunun başından bitirilişine kadar oyunun oynanma şeklini ve oyuncunun yapacaklarını anlatan öykü yaprakları

Final odevi Derleme veya içerik analizi şeklinde makale 2000 yılından sonra yapılmış olan «oyunlar, simülasyonlar ve sanal dünyalar ile ilgili araştırmalar» Bir tema çerçevesinde farklı kategoriler altında sonuçların yazılması gerekmektedir Tema ve kategori seçiminde öncelikle genel olarak literatür taranmalıdır Unutmayın sizin temanız «oyunlardan» değil, «araştırmalardan» türetilecektir Örneğin: Ticari oyunların eğitim unsuru olarak kullanıldığı çalışmalara dair bir derleme Bu oyunlar öğrenmenin hangi aşamasında kullanılmış Hangi öğrenme yöntem ve stratejileri uygulanmış Genellikle kullanılan oyun türleri Hangi yöntemle veriler toplanmış Çıkan bulgular neler Final ödevi tam bir makale formatında olmalıdır.

Yansıtıcı Deneme (Reflection) nasıl yazılır? Kendi bakış açınızı mutlaka ortaya koymalısınız Sizden okuduklarınızı özetlemeniz beklenmemektedir Görüşlerinizi organize bir şekilde yazınız Öncelikle kısaca konudan ve kendi görüş açınızdan bahsediniz Soruda sorulan farklı boyutları ele alınız ve görüşlerinizi literatürle destekleyiniz En son olarak düşüncelerinizi toparlayınız. Referansları APA stilinde yazınız

Ders için ricam Lütfen mümkün olduğunca resim kullanmayınız Kullandığınız şekilleri numaralandırıp mutlaka metin işinde atıfta bulununuz Yazınızı, üste soru alta cevap olacak şekilde yazınız, her bir cevabınızın 1 sayfayı geçmemesine dikkat ediniz Kapak sayfası koymayınız, sadece üst bilgide ad soyadınızı yazınız Soruları yansıtıcı yazma kurallarına göre yazınız

Haftanın soruları Yeni teknolojilere açık olmayan bir ilkokul matematik öğretmenine bir mektup yazmanız ve onu derslerinde eğitsel bilgisayar oyunlarını kullanması için ikna etmeniz beklenmektedir. Yarı akademik yarı informal bir dille mektubu yazınız. „“Ne zamanbiröğretimtasarımcısıarayagirse, eğlenceyiberbatederler”- biroyuntasarımcısı- (Prensky, 2004) sözüylePrensky neyiifadeetmek istemektedir. Eğitselamaçlıgeliştirilenoyunlarınmevcutdiğereğlenceamaçlıoyunlarınsağladığıeğlencevemotivasyonusağlamadığıfi krinedenkaynaklanıyorolabilir? „Geçmişten günümüze eğitsel oyun araştırmalarındaki genel trendler nelerdir: Öğretim konusu, hedef kitle, oyun türü, oyun tasarımında temel alınan strateji ve tasarım unsurları yönlerinden ele alarak cevaplayınız „Bir eğitsel oyunda kullanılabilirlik ve oynanabilirliği nicel (sayısal) olarak ölçmek için bir kriter listesi oluşturunuz „Bir önceki ödevde seçtiğiniz oyunlardan farklı bir oyun seçiniz ve bir ders senaryosu oluşturunuz: „Oyunun tanımlanması; senaryo, kurallar „Oyunun hangi derse uygunl olduğunun açıklanması „Oyunun kullanılacağı hedef kitle, sınıf büyüklüğü ve teknik gereksinimler „Derste oyunun kullanma şeklinin açıklandığı senaryoların hazırlanması (ders planı değil senaryo) „Hazırladığınız senaryoya göre uygulamada ne tür sorunlar çıkabileceğine dair görüşlerinizi yazınız

Bir mektup okuyalım? Yarı formal yarı informal bir mektup nasıl yazılır?

Prensky’nin sözü «Ne zaman bir öğretim tasarımcısı araya girse, eğlenceyi berbat eder» Öğretim tasarımın özellikleri nedir? Oyunlara eğitsel öğeler nasıl entegre edilmektedir Pablo Moreno-Ger a,*, Daniel Burgos b, Iván Martínez-Ortiz a, José Luis Sierra a, Baltasar Fernández-Manjón Normal ticari oyunlar nasıl geliştirilmektedir? Bilgisayar oynamayı sevenler neden severler?

Oyun araştırmalarındaki trendler Neler? Öğretim konusu Duyuşsal öğrenmeler Hedef kitle ? Oyun türü Oyun tasarımında temel alınan stratejiler Bireysellikten > sosyal öğrenmeye doğru yönelim Tasarım unsurları

Nicel kriter listesi „Bir eğitsel oyunda kullanılabilirlik ve oynanabilirliği nicel (sayısal) olarak ölçmek için bir kriter listesi oluşturunuz Sizler kriter listelerinizi nasıl oluşturdunuz? Kriter listelerinin oluşturulması için öncelikle oyun oynuyor olmak ve literatür taraması yapmak gerekiyor

Oyunlari derse nasil entegre edebiliriz Sorduğumuz soruyu varolan bir oyunu düşünerek yazmamız bekleniyordu...

Sizin Sorularınız Eğitsel oyunların tasarlanmasında karşılaşılacak güçlükler nelerdir? (Asiye) Prensky eğitimde asıl devrimin eğitimi oyunlarla eğlenceli hale getirildiği zaman yapılacağını söylüyor. Aynı zamanda “Ne zaman bir öğretim tasarımcısı araya girse, eğlenceyi berbat eder” diyen prensky e göre bu devrimi kim gerçekleştirecektir? (Emrah) Bilgisayar okuryazarlığı sınırlı olan – özellikle yaş itibariyle büyük olan- öğretmenlerin eğitsel bilgisayar oyunlarını derste kullanmalarını kolaylaştıracak uygulamalar neler olabilir? (Sümeyye)

Bu konu ile ilgili neleri araştırabiliriz? Sizden gelenler (Araştırma önerilerinde biraz daha belirgin yazalım, çok genel başlıklar önerilmiş genellikle) Üniversite öğrencilerini zeka türleri ile oyun tercihleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi (Arif Cem) Oyunlar bireylerin uzlaşma becerilerini nasıl etkiler? (Asiye) Eğitsel oyunlarla öğretimi desteklenen öğrencilerin bu öğrenmelerinin akademik başarılarına etkisi (Emrah) Ticari oyunlar bayan kullanıcıların ilgisini çekecek hale nasıl getirilebilir? (Fatma) Öğrencileri konu hakkında örnek verilmesi mi daha etkili olmaktadır, yoksa konu hakkında eğitsel bir oyun oynatılması mı? (Şeyda) Öğrencilerin oyun seçimi, oyun piyasasındaki genel trendlerden etkilenir mi? Oyun oynama bir dürtü ile meydana geldiğinden, öğrenci sadece kendi karakterinden yola çıkarak mı oyun seçer? (Sümeyye)

Bir sonraki ders Oyun Tasarım Süreci Sorular: Bir önceki derste yaptığınız kriter listelerini bu kez «kullanılabilirlik, oynanabilirlik ve eğitsellik» unsurlarını ele alarak yeni okumalarınıza göre tekrar düzenleyip güncelleyiniz. Oluşturduğunuz kriter listesine göre «club penguin» isimli oyunu oynayarak değerlendiriniz ve değerlendirmelerinizle ilgili açıklamalar ekleyiniz