Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı"— Sunum transkripti:

1 Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Hakan TÜZÜN Hacettepe Üniversitesi- Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Hazırlayan: Ayça FİDAN

2 İçerik Tasarımcının Hikayesine karşı Oyuncunun Hikayesi
Hikaye Anlatma Yolları Oyun Dışı Oyun İçi Dış Materyaller Oyun Hikayeleri

3 Bilgisayar Oyunlarının Hikayelere İhtiyacı Var mıdır?
Oyunların hikayelere ihtiyacı yoktur. Ama; oyunlarda hikaye kullanımı oyunu daha güçlü kılabilir. Bazı oyunlarda hikaye oyunun önemli bir parçasını oluşturur.

4 Tasarımcının Hikayesi
Çoğu oyun tasarımcısı oyunun hikayesini önceden kurgulanmış olaylar serisi olarak tasarlar. Bu olaylar oyuncunun oyundaki eylemlerine göre değişmeyen, statik bir yapıdadır. Oyunun hikayesinde kısmen; oyuncunun yapması gereken görevler verilir. Hikayeler çoğunlukla oyuncunun başarısı veya başarısızlığıyla sonuçlanır. Bazı oyunlarda hikayenin dallanmasına izin verilir, fakat yine bu dallanmalar da tasarımcı tarafından önceden belirlenir.

5 Oyuncunun Hikayesi Oyunda; Oyuncunun en çok dahil olduğu
Oyuncunun kararlarının oyunun kaderini belirlemede en çok etkisinin olduğu Oyuncuyu başarıya ya da başarısızlığa götüren her seviye/bölüm için geliştirdiği stratejiler Diğer oyunculara anlatacağı başarı hikayeleri (başkalarına ilginç gelmese de kendisi için muhteşem bir başarıdır)

6 Tasarımcının Hikayesi
İdeal Hikaye Oyuncunun Hikayesi Tasarımcının Hikayesi İdeal hikaye Böylece oyuncuların oyunun niteliklerini değiştirmeden oyunun hikayesine gerçek bir etkisi olabilir.

7 Hikaye Anlatma Yolları
Tasarlayacağımız oyunun hikayesini anlatmak için kullanılacak çeşitli yöntemler var ve bu yöntemleri belirleyen unsurlar ise; Anlatmayı düşündüğümüz hikayenin türü Kullanılacak teknoloji Gameplay

8 Hikaye Anlatma Yolları
Oyun dışında Oyun çalışıyorken fakat oyuncu oyunu oynamaya başlamadan ya da kontrolü kaybettiğinde Cut-scenes, metin, görüntü, ses Oyunun içinde Oyuncu oyunu oynarken Metin, seviye, diyalog, nonplayercharacter davranışları, Dış materyaller Oyun haricinde farklı bir formatta gelen

9 Oyun Dışı Cut-scenes: Oyuncunun karakteri üzerinde kontrolünü kaybetmesi sonucu herhangi bir görüntünün devreye girmesi ( Hikayenin oyuncu ile iletişim kurması amacıyla kullanılır Sinematik teknikleri içerir 2 ya da 3 boyutlu ortamlarda, kesinti veya kamerayı bir taraftan öbür tarafa çevirme süresinde(180 derece kuralı) uygulanır. Metin: Oyunun hikayesi anlatılırken veya oyunculara yaklaşmakta olan görevle ilgili bilgi verilirken kullanılır. Metin bütün ekranı kaplayabilir Oyuncunun okuma hızına göre ekranda kaydırılabilir

10 Oyun Dışı Görüntü: Ses:
Oyunda herhangi bir bölgenin haritası Karşılaşılacak zorluklarla ilgili görüntüler Oyuncuların başarıyla tamamladığı bölümü özetleme Genelde metinle kullanılır Bazen çizgi roman teknikleri kullanılır Ses: Diyaloglar, yönlendirmeler sadece ses kullanılarak verilebilir Oyuncu ile etkileşim yok, tek etkileşim oyuncunun okumak veya görmek, dinlemek istemediği durumlarda hikayeyi geçip oyuna dönmesi (skip)

11 Oyun İçi Oyuncu, oyun karakteri üzerindeki kontrolünü oyun süresince kaybetmez. Metin: Yönlendirmeler, ipuçları, duvar yazıları, oyuncuların okuması için etrafa bırakılan kitaplar… Seviye ayarları: Hikayesi olsun olmasın bütün oyunlarda kullanılan bir teknik Metinlerle oyunu anlatmak yerine oyuncuların kendilerini keşfetmesi Diyalog: Oyuncu olmayan karakterlerle (NPC) diyalog Diyalog etkileşimli ya da etkileşimsiz olarak kurulabilir. NPC Davranışları: NPC’ler sadece oyuncu ile konuşmamalı, hikayeye uygun eylemlerde de bulunmalılar. Oyuncu hiçbir zaman oyunda kontrolünü kaybetmediği için bazen hikayenin bir kısmını kaçırabilir

12 Oyun Hikayeleri Oyun hikayesi doğrusal olmamalı
Oyunda çok fazla karakter olmamalı Oyunda çok fazla cut-scenes kullanılmamalı Oyuncunun etkileşim için oyun oynadığı unutulmamalı Hikaye oyuncuya oyunda bazı özgürlükler tanımalı Kiminle konuşup kimleri es geçebileceğine, bazı yazıları okuyup bazılarını okumadan geçmeye Hikaye sık sık tekrarlanmamalı Oyuncu kendini oyunun içinde hissedebilmeli Oyuncu ilginç ve şaşırtıcı karakterlerle karşılaşmalı

13 Oyun Hikayeleri Hikaye oyuncunun oyun oynama isteğini desteklemeli
Oyunun hikayesi oyuncuya istediği düzeyden başlamasına izin vermelidir Kolay, orta, zor Hikaye anlatımında arka plan detayları abartılmamalı Hikayenin bütün detayları verilmemeli Küçük ipuçları verilerek spekülasyonlara açık tutulmalı Oyuncular ne olacağı konusunda kendi yorumlarını yapmalı Hikaye, kullanılan teknoloji ve oyun mekaniği ile uyumlu olmalıdır.

14 Kaynakça Rouse III, R. (2005). Game design: Theory and practice (2nd ed.). Wordware Publishing


"Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları