Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı"— Sunum transkripti:

1 Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
Yrd. Doç. Dr. Türkan Karakuş Hafta 7 Eğitsel Oyunların Değerlendirilmesi

2 Ödevler Final Ödevleri??? Oyun Sunumu

3 Araştirma sorusu nasil yazilir?
Soru kesinlikle ölçülebilir bir ifade şeklinde yazılmalı Her bir soruda araştırmanın bir boyutu ele alınmalı Ölçülecek değişkenler belirgin şekilde ifade edilmeli

4 Haftanın soruları Okumalardan faydalanarak bir eğitsel oyunda kullanılabilirlik, eğitsellik ve oynanabilirliği nicel (sayısal) olarak ölçmek için bir kriter listesi oluşturunuz, kriter listesindeki maddeler için lütfen gerekli açıklamaları ve referansları sağlayınız ve Club Penguin oyununu bu kriterlere göre yorumlayınız.

5 Nicel kriter listesi oluşturma
„Bir eğitsel oyunda kullanılabilirlik ve oynanabilirliği nicel (sayısal) olarak ölçmek için bir kriter listesi oluşturunuz Sizler kriter listelerinizi nasıl oluşturdunuz? Kriter listelerinin oluşturulması için öncelikle oyun oynuyor olmak ve literatür taraması yapmak gerekiyor Kriter listesini neye göre geliştirdiniz?

6 Club penguin oyunu Genel Değerlendirmeniz Nedir?

7 Kullanılabilirlik: ürünün belirli kullanıcılar tarafından belirli amaçlarla etkili, verimli ve belirli bir kullanım çerçevesinde memnuniyetle kullanabilme derecesi Etkililik Verimlilik Memnuniyet Bir ürünün etkili olarak kullanılması, kullanıcıların belirli amaçlardaki doğruluk ve bütünlüğe ulaşması; Verimli olarak kullanılmasi ise ulaşılan amaçların doğruluk ve bütünlüğü için harcanan kaynakların ölçülmesi Memnuniyet kullanım zorluklarından uzak olma ve ürün kullanımındaki pozitif tutumların ölçülmesi

8 Oynanabilirlik Oynanabilirlik: Bir oyunun ne ölçüde kolay oynandığı, ya da oyunun süre ve fazlalık olarak oynanması, oyun oynama kalitesi Oyun oynanış şekli Oyun öyküsü (karakter ve oyun içi talimatlar) Oyun mekanikleri (ödül, ceza, puanlama vb) Kullanılabilirlik

9 oynanabilirlik İyi oyun Fun channel entertaınment Oynanabilirlik

10 Oynanabilirlik Çerçeve Kullanılabilirlik Hikâye Etkileşim Teknoloji
Amaç Ruhsal durum Nesne Aksiyon Özne Lokasyon Memnuniyet Verim Öğrenebilirlik Hatalar Hatırlanabilirlik Plan Strateji Gerçeklik derecesi Zaman Yoğunluk İlerleme hızı Yanıt verme Güvenilebilirlik Erişebilirlik Grafikler Ses

11 eğitsellik ???

12 Okumalardan yola çikarsak
Oyunlarda hangi tasarım unsurları yer almaktadır?

13 Eğitsel oyun tasarim unsurlari
Etkileşim Oyun teorisi Motivasyon Oyun türü Oyunun öykülemesi (hem başta hem de leveller arasındaki ifadeler) Arayüz Görüntü Amaçlar ve kurallar Ses Öğrenme teorileri Kamera açıları Constructivism Constructionism Ödül Dönüt Farklı duyulara hitap eden unsurlar Seçimler ve sonuçları Kaynak ve bütçe kullanımı

14 Soru Eğitsel oyunda kullanılabilirlik, eğitsellik ve oynanabilirliğin eksiksiz olması oyunun amacına ulaşması için yeterli midir? (İsmail) Flow adına bir kriter listesi oluşturulacak olsa, oynanabilirlik ve kullanılabilirlik kriterlerinden hangileri ortak kümede yer alır? (Süleyman)

15 Etkinlik Önce herkes 15 dakika Club Penguin Oynayacak
Gruplar oluşturulacak Kullanılabilirlik, Oynanabilirlik ve Eğitsellik dışında oyunlar için hangi ölçme başlıkları oluşturulabilir her grup kendi ölçme konusunu belirleyecek O ölçme konusuna göre en az 10 maddelik kriter listesi oluşturulacak Kriter oluşturulduktan sonra her grup, kendi grubundan olmayan bir öğrenci seçecek ve oluşturdukları kriterlere göre seçtikleri oyunla ilgili bir değerlendirme yapmasını isteyecek En ilginç ve anlamlı ölçme konusu ve kriterlerini belirleyen grup en yüksek notu alacak Lütfen kriter listesi geliştirme prosedürünüzü not ediniz

16 Sorular Tüm kriterlere bağlı olarak geliştirilen eğitsel bir oyunun bağımlılık yapması muhtemel midir? Eğitsel bir oyunun bağımlılık oluşturması bir paradoks haline dönüşebilir mi? (Süleyman)

17 Araştırma konuları “Oyun geliştirme esnasında, kontrol ve değerlendirme amaçlı olarak oyunu tekrar tekrar oynayan oyun geliştiricilerin oyuna bakış açıları ve tutumları zamanla ne ölçüde değişmektedir?” Oyun oynamaya karşı motivasyon üzerinde oyun ve oyuncu faktörü Bazı kişiler oyunla adeta bütünleşmiş ondan kopamaz hale gelmiştir. Onlar için oyun oynamak bir boş zaman etkinliği değil ihtiyaçtır. Bunun yanı sıra bilgisayar oyunlarıyla tanışmayan ya da bunlardan zevk almayan insanlar vardır. Bilgisayar oyunu oynamayan kişilere çeşitli türlerden oyunlar oynatılarak nasıl sonuçlar elde edileceğine bakılabilir. Acaba zamanla oyunlardan zevk almaya başlayacaklar mı yoksa ilgilerinde herhangi bir değişiklik olmayacak mı?

18 Gelecek Haftanın sorusu
“Ne zaman bir öğretim tasarımcısı araya girse, eğlenceyi berbat ederler”- bir oyun tasarımcısı- (Prensky, 2004) sözüyle Prensky neyi ifade etmek istemektedir. Eğitsel amaçlı geliştirilen oyunların mevcut diğer eğlence amaçlı oyunların sağladığı eğlence ve motivasyonu sağlamadığı fikri neden kaynaklanıyor olabilir? Beğendiğiniz bir ticari oyunu belirleyiniz ve bazı unsurlarına bölünüz. Oyunu yeniden eğitsel olarak tasarlasanız, her bir unsurda eğitsel içerikleri nasıl adapte edersiniz, tartışınız.


"Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları