AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMA TAKVİMİ VE İŞ PAKETLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
1 M & M MÜŞAVİRLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ. TAPU ve KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SÜREKLİ KURUMSAL GELİŞİM PROJESİ TANITIM SUNUMU ADRES: Ziyabey Cad. 5. Sokak.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı İDARİ BİRİMLER GENEL DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 08 NİSAN 2016.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
BEK Bilgi Formları Değerlendirmesi “Ön Bulgular” BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ KAPANIŞ TOPLANTISI 16 Haziran ANKARA Yrd. Doç.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Yrd. Doç. Dr. Hikmet MARAŞLI Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Proje Yürütücüsü Türkiye.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Ömer halİsdemir üniversitesİ Bilgi İşlem Daire BAŞKANLIĞI’na Hoşgeldiniz.. Arzu YILMAZ.
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
6.SABDEK Toplantısı nisan 2017, Eskişehir
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Bologna Süreci Koordinatörlüğü
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
AACSB AKREDİTASYONUNDA NEREDEYİZ?
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Öğr. Gör. İbrahim Alper GEDİK
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI
BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
İTÜ Kimya-Metalurji Fakültesi Kimya Mühendisliği Bölümü
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE GÜVENCESİ
ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Açıköğretim e-Destek Hizmeti
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ.
TKGM KADASTRO DAİRESİ BAŞKANLIĞI “GAYRİMENKUL DEĞERLEME ÇALIŞTAYI”
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMA TAKVİMİ VE İŞ PAKETLERİ Birim Koordinatörleri Toplantısı Prof.Dr. Burhan OZKAN Yrd.Doç.Dr.Sibel AYKIN . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 04 Şubat 2011 Bologna Süreci Koordinatörlüğü Tel : 310 60 12 bologna@akdeniz.edu.tr

EĞİTİM PROGRAMI GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI (MÜFREDAT REVİZYONU) AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ EĞİTİM PROGRAMI GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI (MÜFREDAT REVİZYONU) ASLİ İŞ PAKETLERİ (1 OCAK - 31 MAYIS 2011) . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 2

İŞ PAKETİ 1: PROGRAM TANIMLAMA Amaç:Program amaçlarının ve program yeterliliklerinin/ çıktılarının tanımlanması ve bölüm vizyon ve misyonunun oluşturulması Girdi: Program amaçları ve yeterlilikleri/çıktıları tanımlama eğitimi Standart Şablon Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Alan Yeterlilikleri Birim (Fakülte/Enstitü/Yüksekokul/MYO) amaçları/vizyon-misyon Paydaş (mezunlar, iş dünyası) görüşleri . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 3

PROGRAM TANIMLAMA İŞ PAKETİ 1: Çıktı:Tanımlanan program amaç ve yeterlilikleri ile Bölüm vizyonun ve misyonunun oluşturulup, bölüm kurulunda onaylanarak elektronik ve basılı ortamda kayıt altına alınması. Kaynaklar: Beşeri Kaynak: Birim sorumluları/ Çalışma grupları Ayni Kaynak: Maddi Kaynak: . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 4

PROGRAM TANIMLAMA İŞ PAKETİ 1: Sorumlular: Birim Koordinatörleri (Dekan/DekanYrd, Müdür/Müdür Yrd.), Birim Sorumluları (ABD Başkanları/Başkan Yrd), Birim Çalışma Grupları, Bölüm öğretim elemanları çalışmaların yürütülmesinden Rektörlüğe karşı müteselsilen sorumludur. Süre: …ay . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 5

PROGRAM TANIMLAMA İŞ PAKETİ 1: Faaliyetler: Program amaçları ve program yeterlilikleri/çıktıları tanımlama eğitimine katılım Otomasyon sistemi tanıtım toplantısına katılım AKTS anketlerinin uygulanarak sonuçlandırılması Paydaş görüşlerinin alınması . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 6

İŞ PAKETİ 2: DERS TANIMLAMA Amaç: Ders amaçlarının ve ders öğrenme çıktılarının tanımlanması Girdi: Ders amaçları ve öğrenme çıktıları tanımlama eğitimi Standart Şablon Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Alan Yeterlilikleri Paydaş (mezunlar, iş dünyası) görüşleri AKTS anketleri . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 7

İŞ PAKETİ 2: DERS TANIMLAMA Çıktı: Tanımlanan ders amaçlarının ve öğrenme çıktılarının, Bölüm kurulunda onaylanarak, elektronik ve basılı ortamda kayıt altına alınması Kaynaklar: Beşeri Kaynak: Bölüm öğretim elemanları Ayni Kaynak: Maddi Kaynak: . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 8

İŞ PAKETİ 2: DERS TANIMLAMA Sorumlular: Birim Koordinatörleri (Dekan/Dekan Yrd, Müdür/Müdür Yrd.), Birim Sorumluları (ABD Başkanları / Yardımcıları), Çalışma Grupları, Bölüm öğretim elemanları çalışmaların yürütülmesinden Rektörlüğe karşı müteselsilen sorumludur. Süre: …ay . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 9

DERS TANIMLAMA İŞ PAKETİ 2: Faaliyetler: Ders amaçları ve ders öğrenme çıktıları tanımlama eğitimine katılım Otomasyon sistemi tanıtım toplantısına katılım AKTS anketlerinin uygulanarak sonuçlandırılması Paydaş görüşlerinin alınması . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 10

İŞ PAKETİ 2: DERS TANIMLAMA Faaliyetler: Öğretim elemanları tarafından ders amaç ve ders öğrenme çıktılarının tanımlanması Ortak derslere/servis derslerine ilişkin ders amaç ve ders öğrenme çıktılarının Bölüm Kurulunda tartışılarak son halinin verilmesi Ders amaç ve ders öğrenme çıktılarının sisteme yüklenmesi . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 11

İŞ PAKETİ 3: PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON Amaç:Program yeterlilikleri/çıktıları ile ders öğrenme çıktılarını ilişkilendirerek ders ekleme/çıkarma işlemlerinin yapılması Girdi: Program yeterlilikleri/çıktıları ile ders yeterlilikleri/çıktılarını ilişkilendirme eğitimi Standart Şablon Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Alan Yeterlilikleri Birim (Fakülte/Enstitü/Yüksekokul) amaçları/vizyon-misyon Paydaş (mezunlar, iş dünyası) görüşleri AKTS anketleri . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 12

PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON İŞ PAKETİ 3: PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON Çıktı:Yenilenen programların bölüm ve birim kurullarında onaylanarak elektronik ve basılı ortamda kayıt altına alınması Kaynaklar: Beşeri Kaynak: Birim sorumluları, birim çalışma grupları, bölüm öğretim elemanları Ayni Kaynak: Maddi Kaynak: . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 13

PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON İŞ PAKETİ 3: PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON Sorumlular: Birim Koordinatörleri (Dekan/Dekan Yrd, Müdür/ Müdür Yrd.), Birim Sorumluları (Anabilim Dalı Başkanları / Başkan Yardımcıları), Çalışma Grupları, bölüm öğretim elemanları çalışmaların yürütülmesinden Rektörlüğe karşı müteselsilen sorumludur.  Süre: …ay . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 14

PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON İŞ PAKETİ 3: PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON Faaliyetler: Program yeterlilikleri/çıktıları ile ders öğrenme çıktılarını ilişkilendirme eğitimine katılım Otomasyon sistemi tanıtım toplantısına katılım AKTS anketlerinin uygulanarak sonuçlandırılması Paydaş görüşlerinin alınması Açılacak/kapatılacak derslerin belirlenerek Bölüm Kurulunda karara bağlanması 2011-2012 dönemi Dersler Kataloğu oluşturularak Fakülte Kurulunda karara bağlanması . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 15

PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA İŞ PAKETİ 4: PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA Amaç: Program amaç ve program yeterlilikleri/çıktıları ile Birim amaçlarını ilişkilendirerek eğitim amaçlarının / vizyon-misyon tanımının yapılması veya gözden geçirilmesi Girdi: Birim/Bölüm eğitim amacı/vizyon-misyon tanımlama eğitimi Standart Şablon Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Alan Yeterlilikleri Birim (Fakülte/Enstitü/Yüksekokul) amaçları/vizyon-misyon Paydaş (mezun, iş dünyası) görüşleri . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 16

PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA İŞ PAKETİ 4: PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA Çıktı: Tanımlanan Birim eğitim amaçlarının/vizyon-misyonunun Birim Kurulundan geçirilerek elektronik ve basılı ortamda kayıt altına alınması Kaynaklar: Beşeri Kaynak: Birim koordinatörleri, birim kurulları, birim sorumluları Ayni Kaynak: Maddi Kaynak: . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 17

PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA İŞ PAKETİ 4: PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA Sorumlular: Birim Koordinatörleri (Dekan/Dekan Yrd, Müdür/Müdür Yrd), Birim Kurulları (Fakülte/Enstitü/YO/MYO Kurulları), Birim Sorumluları (ABD Başkanları/ Yrd.), Çalışma Grupları çalışmaların yürütülmesinden Rektörlüğe karşı müteselsilen sorumludur. Süre: …ay . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 18

PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA İŞ PAKETİ 4: PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA Faaliyetler: Program amaçları ve program yeterlilikleri/çıktıları ile Birim amaçlarını ilişkilendirme eğitimine katılım Otomasyon sistemi tanıtım toplantısına katılım Paydaş görüşlerinin alınması Birim koordinatörü ve birim sorumlularının katılımıyla yapılacak toplantıda Birim eğitim amaçlarının/vizyon-misyonunun tanımlanması/gözden geçirilmesi Oluşturulan Birim eğitim amaçlarının/vizyon-misyonunun Birim Kurulunda karara bağlanarak sisteme yüklenmesi . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 19

EĞİTİM PROGRAMI GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ EĞİTİM PROGRAMI GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI (MÜFREDAT REVİZYONU) DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ (1 OCAK - 31 MAYIS 2011) . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 20

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ Her bir destek birimi, ilgili iş paketini hayata geçirebilmek için ihtiyaç duyduğu beşeri, ayni ve nakdi kaynağı tanımlar, süre kısıtlarını göz önünde bulundurarak faaliyet planını oluşturur.   . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 21

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ İŞ PAKETİ i: Örgütlenme Amaç: Bologna Süreci çalışmalarına kurumsal kimlik sağlanması ve sahiplenmenin oluşturulması Sorumlular: BEK Başkanlığı Süre: 1-7 Ocak 2011 . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 22

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ İŞ PAKETİ ii: Eğitim Organizasyonu Amaç: Bologna Süreci çalışmalarının sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için gerekli bilgi açığının giderilmesi Sorumlular: Bologna Süreci Koordinatörlüğü Süre: Ocak – Mart 2011 . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 23

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ İŞ PAKETİ iii: Şablonların Oluşturulması Amaç:BS çalışmaları kapsamında oluşturulan verilerin (tanımlanan birim eğitim amaçları/vizyon-misyon, program amaçları, ders amaçları ve ders öğrenme çıktıları, vs.) Üniversitemiz bünyesinde standart bir şekilde sunumu için gerekli çerçevenin elektronik ortamda temini Sorumlular: Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Süre: Şubat – Mart 2011 . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 24

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ İŞ PAKETİ iv: Anketlerin Oluşturulması Amaç: Bologna Süreci çalışmaları yürütülürken kullanılacak AKTS anketlerine ve paydaş (mezun, iş camiası) görüşü almaya yönelik standart bir form ve uygulama yönteminin geliştirilerek klavuz şeklinde öğretim elemanlarının kullanımına sunulması Sorumlular: Kalite Yönetim Kurulu, Kalite Güvencesi Alt-Kurulu Süre: Şubat 2011 . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 25

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ İŞ PAKETİ v: Görünürlüğün/İzlenebilirliğin Sağlanması Amaç: Üniversitemiz Bologna Süreci çalışmalarının kurum içi ve kurum dışından ve hatta yurt dışından takip edilebilmesi için kolay ulaşılabilir, şeffaf bir bilgi yönetim sisteminin geliştirilmesi Sorumlular: Bologna Süreci Koordinatörlüğü, BEK Başkanlığı Süre: Kesintisiz . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 26

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ASLİ VE DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ EĞİTİM PROGRAMI GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI (MÜFREDAT REVİZYONU) ASLİ VE DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ (ARALIK 2010 – HAZİRAN 2011) . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 27

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ SORUMLU/ UYGULAYICI SÜREÇ KRİTİK EYLEM ARALIK 2010 OCAK 2011 ŞUBAT 2011 MART NİSAN MAYIS 2011 HAZİRAN D. İŞ PAKETİ i: Örgütlenme Rektörlük / BEK Başkanlığı 2 ay D.i.1 Bologna Süreci Koordinatörlüğü’nün Kurulması (BSK) 8 Aralık 24 Aralık (Atamalar) 3 Ocak D.i.2 Koordinasyon Kurulu (KK),Alt Kurulların ve Birim Koordinatörlerinin Oluşturulması (ilk BEK toplantısı) 7 Ocak (ilk KK toplantısı) D. İŞ PAKETİ ii: Eğitim Organizasyonu BS Koordinatörlüğü D.ii.1 Farkındalık Yaratma Eğitimi 13 Ocak D.ii.2 Eğitim- Amacı, Program Amacı/Yeterlilikleri/ Çıktıları, Ders Amacı/Öğrenme Çıktıları Hazırlama Eğitimi 21 Şubat D.ii.3 Bologna Süreci ve AKTS Anketleri Hakkında Öğrencilere Yönelik 11 ve 14 Şubat . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 28

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ SORUMLU/ UYGULAYICI SÜREÇ KRİTİK EYLEM ARALIK 2010 OCAK 2011 ŞUBAT 2011 MART NİSAN MAYIS 2011 HAZİRAN D.ii.4 Otomasyon Sistemi Kullanıcı Eğitimi Bilgi İşlem ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlıklarıyla birlikte 11 Mart’dan en az 1 hafta önce Şubat sonu veya Mart’ın ilk haftası D.ii. 5 Rektörlük Brifing 18 Şubat D.ii.6 Birim Bilgilendirme Ziyaretleri TİOY Şubat Mart Nisan Mayıs D. İŞ PAKETİ iii: Şablonların Oluşturulması Bilgi İşlem Daire Başkanlığı / Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı 3 ay D.iii.1 Hazırlık Görüşmeleri Bologna Süreci Koordinatörlüğü ile birlikte 24 Ocak D.iii.2 Pilot Uygulama TIOY 21-28 Şubat D.iii.3 Yaygınlaştırma Tüm birimlerin katılımıyla Mart’dan itibaren . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 29

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ SORUMLU/ UYGULAYICI SÜREÇ KRİTİK EYLEM ARALIK 2010 OCAK 2011 ŞUBAT 2011 MART NİSAN MAYIS 2011 HAZİRAN D. İŞ PAKETİ iv: Anketlerin Oluşturulması Kalite Yönetim Kurulu / Kalite Güvencesi Alt Kurulu 2 ay D.iv.1 AKTS anketlerinin ve uygulayıcı klavuzunun oluşturulması 28 Ocak – 4 Şubat D.iv.2 Paydaş görüşü alma yönteminin belirlenerek uygulayıcı klavuzunun oluşturulması 4-11 Şubat D.iv.3 Öğretim elemanı değerlendirme anketinin ve uygulayıcı kılavuzunun oluşturulması 4-11 Şubat . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 30

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ SORUMLU/ UYGULAYICI SÜREÇ KRİTİK EYLEM ARALIK 2010 OCAK 2011 ŞUBAT MART NİSAN MAYIS 2011 HAZİRAN D.iv.4 AKTS anketi pilot uygulama Tıp Fakültesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okulu’nda 7-11 Şubat D.iv.5 AKTS anketi yaygınlaştırma Tüm birimlerin katılımıyla 14 Ocak 2011 tarih ve 2011/002 sayılı KK kararlarının 6. ve 7. Maddelerinin gereği olarak Güz dönemi dersleri için; Bahar döneminin ikinci haftasında yapılarak sonuçlandırılmış olmalı Bahar dönemi dersleri için; Bahar dönemi vizelerini takip eden hafta içinde yapılarak sonuçlandırılmış olmalı En geç 13 Mayıs’da Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na bildirilmiş olmalı D.iv.6 Paydaş görüşlerinin alınması 21-28 Şubat D.iv.7 Öğretim elemanı değerlendirme anketlerinin yapılması Mayıs . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 31

DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ SORUMLU/ UYGULAYICI SÜREÇ KRİTİK EYLEM ARALIK 2010 OCAK 2011 ŞUBAT MART NİSAN MAYIS 2011 HAZİRAN D.İŞ PAKETİ v: Görünürlüğün/İzle nebilirliğin Sağlanması Bologna Süreci Koordinatörlüğü Kesintisiz D.v.1 Web Sayfasının Hizmete Girişi 27 Aralık D.v.2 Basın-Yayın Kurumları ile İlişkiler Sürekli . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 32

ASLİ İŞ PAKETLERİ SORUMLU/ UYGULAYICI SÜREÇ KRİTİK EYLEM ARALIK 2010 OCAK 2011 ŞUBAT MART NİSAN MAYIS 2011 HAZİRAN BİRİM BAZINDA YAPILACAK MİSYON-VİZYON, PROGRAM, DERS TANIMLAMA VE REVİZYON ÇALIŞMALARI GENEL TAKVİMİ Birim Koordinatörleri Birim Sorumlusu/Öğretim Elemanları 5 ay A. İŞ PAKETİ 1: PROGRAM TANIMLAMA 11 Mart’a kadar bitmiş olmalı A. İŞ PAKETİ 2: DERS TANIMLAMA 15 Nisan’a kadar bitmiş olmalı A. İŞ PAKETİ 3: PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON 29 Nisan’a kadar bitmiş olmalı A. İŞ PAKETİ 4: PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA 13 Mayıs’a kadar bitmiş ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’ na gönderilmiş olmalı BİRİM ÇALIŞMA ÇIKTILARININ SENATOYA GÖNDERİLMESİ 27 Mayıs’a kadar Senato’da karara bağlanmış olmalı . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html 33

Bologna Süreci Koordinatörlüğü Bilmek yeterli değil, uygulamalıyız… İstemek yeterli değil, yapmalıyız… Goethe Bologna Süreci Koordinatörlüğü Tel : +90 - 242 - 310 60 12 bologna@akdeniz.edu.tr