Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde"— Sunum transkripti:

1 Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
Dönem Sonu Ders Dosyalarının Hazırlanması

2 TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ)
Akreditasyon ve yeterlilik çerçevelerinin temelinde, Eğitim Amaçlarının Program Çıktılarının Ders Öğrenme Çıktılarının Öğrenci iş yüküne dayanan kredinin (AKTS) Belirlenmesi ve buna izlenmesi gerekmektedir.

3 PROGRAM ÇIKTILARININ BELİRLENMESİ

4 PROGRAM BİLGİ PAKETİNİN KAPSAMI
Program Hakkında Genel Bilgi Öğretim Programı Kazanılan Derece Ders‐Program Yeterlilikleri Matrisi Öğrenim Düzeyi Program Çıktıları Kayıt Kabul Koşulları Mezunların Mesleki Profili Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar Bir üst öğrenime geçiş Önceki öğrenmelerin tanınması Öğretim Programının yapısı Programın Amacı

5 PROGRAM ÇIKTILARI (Program Yeterlilikleri, Program Kazanımları, Program Öğrenme Kazanımları)
Öğrencilerin ilgili programdan mezun oluncaya kadar kazanmaları gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri tanımlayan ifadelerdir. Öğrencilerin mezun olduğunda neyi bilmesinin, neyi yapabilmesinin ve nelere yetkin olmasının beklendiği program çıktıları ile açıklanır.

6 Program çıktılarının belirlenmesinde
Nasıl bir ? mezun program sorularına yanıt aranmaktadır.

7 Program Çıktılarını belirlerken öncelikle programın eğitim amaçları ve hedefleri oluşturulmalıdır.
Eğitim Amaçları; bir programın eğitsel misyonunu nasıl planlamayı sağladığını ve paydaşlarının gereksinimlerini nasıl karşılayacağını bildiren açık, genel ifadelerdir. Programın eğitim amaçları, mezunların bir programı bitirmelerini izleyen birkaç yıl içinde gerçekleştirmeleri beklenenleri tanımlayan ifadelerdir. Program çıktıları programın eğitim amaçlarını karşılayacak şekilde oluşturulmalıdır.

8 PAYDAŞLAR Program ile etkileşime girmiş ve halen etkileşim halinde olan; Bireyler (Mezun olan ya da henüz öğrenim görmekte olan öğrenciler) Toplumsal Birimler (İşveren, Meslek Odaları, Sendikalar, Dernekler ….) Program Yürütücüleri (Öğretim Elemanları, Bölüm Personeli … )

9 Öğrenme Çıktıları Ulaşılabilir olmalıdır (öngörülen düzey için ve ölçülebilir) Genel olmalıdır (spesifik olursa öğrenme çıktılarının sayısı artar, gerçekçi olmaz) Herkes için anlaşılır olmalıdır.

10 Öğrenme Çıktıları-Örnekler
Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci (nin); bilişim teknolojilerini tanır. (tanıması beklenir.) yazılım - donanım ve işletim sistemleri ile ilgili temel kavramları açıklar. (açıklaması beklenir.) bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkilerini fark eder/ açıklar. (açıklaması beklenir.) bilişim sistemleri güvenliğini ve ilgili etik kavramlarını günlük yaşamında uygular. (uygulaması beklenir.)

11 DERS DOSYALARININ İÇERİĞİ VE HAZIRLANMASI

12 DERS DOSYASINDA BULUNMASI GEREKENLER:
Genel İçerik Dönemsel İçerikler Ders Değerlendirme Raporları Genel İçerik kısmında bulunması gerekenler: •Kapak •İçindekiler dizini •Dersin bilgi paketi (İçeriği)

13 Dönemsel İçerikler kısmında bulunması gerekenler: (Dersin verildiği her dönem için eklenmelidir.)
•Sınav sorularının hangi çıktıları ölçtüğünü gösteren formlar ( Sınav Soruları ile Öğrenme Çıktıları İlişki Formu ) •Arasınav, Final ve Bütünleme sınavlarındaki en iyi, orta düzeyde ve en kötü durumdaki öğrenci cevap kağıtlarının birer kopyası •Tüm Öğrencilere verilmiş olan ödevler ve değerlendirme sonuçları(CD ortamında da teslim edilebilir) •Öğrencilere verilen Sunum, Ödev, Proje, Deney Raporu vb. evraklar (CD ortamında da teslim edilebilirler)

14 Ders Değerlendirme Raporları kısmında bulunması gerekenler:
Aşağıdaki değerlendirme formları öğretim elemanı tarafından doldurulup ders dosyasına koyulacaktır. Sınav İstatistikleri Sınav Notları Ders İçeriği Değerlendirme Formu Öğrenci Ders Anketi Ders Tanıtım Formu Değerlendirme Ölçeği

15 Sınav İstatistikleri

16 Sınav Notları

17

18


"Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları