Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi"— Sunum transkripti:

1 Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN Rektör Yardımcısı Kurumsal İlerleme Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

2 Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
BOLOGNA SÜRECİ 2010 yılına kadar, Avrupa Yüksek Öğretim Alanının oluşturulması için ortaya konan, hedef ve reformları ifade eden süreç. Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

3 Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANI Her ülkede ulusal durum ve kültürle uyumlu olmak kaydıyla; Eğitim kalitesini arttırmayı İş dünyası ve sivil toplum beklentilerine uygun bir şekilde: Deneyimleri paylaşmayı; İşbirliğini; Kazanılan yetkinliklerin geçerliliğini sağlamayı amaçlamaktadır. Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

4 Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
BOLOGNA SÜRECİ 1999’da 29 ülkenin eğitim bakanları başlattı. 2005’de 45 ülke, 2001’de Türkiye de dahil oldu. 2010 yılında sürecin tamamlanması sözkonusu. Bu süreçte iki yılda bir gelişmelerin ülkeler seviyesinde ve Avrupa genelinde izlenmesi (EUA-Trends Raporları) hedeflenmiştir. Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

5 BOLOGNA SÜRECİNİN HEDEFLERİ
BOLOGNA SÜRECİNİN HEDEFLERİ 1999 2010 Kolay anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir bir akademik derece sistemi ve temel olarak 2/3 kademeli yükseköğretim sistemi (Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora) Ortak bir kredi sistemi (ECTS-AKTS) Öğrenci/Öğretim üyesi Hareketliliği Kalite güvencesi konusunda işbirliği Yükseköğrenimde Avrupa boyutu Yaşam boyu öğrenme Öğrencilerin süreçlere katılımı Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA)’nın çekiciliğinin arttırılması Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA) ile Avrupa Araştırma Alanı (ERA) arasındaki sinerjinin oluşturulması Bu çalışmaların 2010 yılına kadar tamamlanması ve EHEA‘nın oluşturulması Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

6 BU HEDEFLERE ULAŞIRKEN:
BU HEDEFLERE ULAŞIRKEN: Ülkelerin Eğitim sistemlerindeki farklılıkların korunarak ortak hedeflerin benimsenmesi; Şeffaflık; Karşılıklı güven ve tanıma; Birbirinin deneyimlerinden yararlanma. Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

7 Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
Güncel Aksiyonlar 2009 Yeterlilikler Çerçevesi (Qualifications Framework); Derece Sistemi (Degree System); Kalite Güvence (Quality Assurance); Tanınma (Recognition); Araştırma (Research); Öğrencilerin İstihdam Edilebilirliği (Employability); Yaşam Boyu Öğrenme (Life Long Learning); Hareketlilik (Mobility); Ortak Dereceler (Joint Degrees); Sosyal Boyut (Social Dimension); Küresel Bağlamda İşbirlikleri (Global Context); Durum Değerlendirme (Stocktaking). Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

8 Öğrenme Perspektifi – Yeterlilikler Çerçevesi
Türkiye’de “TYUYÇ – Türkiye’de Yükseköğretimde Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi”; Seviye Belirleyicileri; Öğretim Yeterlilikleri; Öğrenim Çıktıları. Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

9 Öğrenme Perspektifi – Ortak Kredilendirme
ECTS – AKTS (European Credit Transfer System – Avrupa Kredi Transfer Sistemi); Ders Yükü Hesabı: Yeterlilikler; Öğrenme Çıktıları. Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

10 Transfer ve Biriktirme için AKTS (ECTS)
ÖZET OLARAK BOLOGNA SÜRECİ Kalite Güvencesi Eğitim Planı Tasarlama Öğrenme Çıktıları Öğrenci iş yükü Tanınma Öğrenme çıktıları Öğrenci iş yükü Derecelerin karşılaştırılabilirliği (I, II, III) Öğrenim dönemleri Ortak dereceler APEL Yeterlikler Çerçevesi Transfer ve Biriktirme için AKTS (ECTS) Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi

11 Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN Rektör Yardımcısı Kurumsal İlerleme
Teşekkürler... Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN Rektör Yardımcısı Kurumsal İlerleme Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN - Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi


"Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları