Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI"— Sunum transkripti:

1 AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI
BİRİM BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI Prof. Dr. Burhan ÖZKAN Yrd. Doç. Dr. Sibel AYKIN . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 23 Şubat 2011 Bologna Süreci Koordinatörlüğü Tel :

2 İÇERİK Bologna Süreci (BS)
Rekabetçi dünya bize sadece iki alternatif sunuyor; ya kaybedeceksin ya da kaybetmek istemiyorsan değişimi gerçekleştireceksin…. Lester Thurow İÇERİK Bologna Süreci (BS) BS’ ne Uyum için Üniversitelerden Beklenenler Üniversitemizde BS Çalışmaları Üniversitemizde Bologna Süreci İş Paketleri Üniversitemizde Bologna Süreci Çalışma Takvimi BS Özet Çalışma Takvimi Tartışma ve Öneriler

3 Bologna Süreci (BS)

4 BOLOGNA SÜRECİ (BS) Bologna sürecinin temelleri 1998 yılında Sorbonne’da atılmış ve Avrupa’da ortak bir Yükseköğretim Alanı (AYA) yaratma fikri geliştirilmiştir. 1999 yılında İtalya’nın Bologna kentinde düzenlenen ve 29 Avrupa ülkesinin yükseköğretiminden sorumlu Bakanları’nın imza attıkları Bologna Bildirgesi’yle Bologna Süreci resmen başlamıştır. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 4

5 Bologna Süreci (BS) Bologna Süreci, 2012 yılına kadar Avrupa Yükseköğretim Alanı yaratmayı hedefleyen bir Avrupa reform sürecidir. 47 üye ülkesi vardır. Sürece üyelik devletlerarası herhangi bir anlaşmaya dayanmamaktadır. BS kapsamında yayımlanan bildirilerin yasal bir bağlayıcılığı bulunmamaktadır. Süreç tamamen her ülkenin özgür iradeleri ile katıldıkları bir oluşumdur ve ülkeler Bologna Süreci’nin öngördüğü hedefleri kabul edip etmeme hakkına sahiptirler. 5

6 Bologna Süreci Avrupa Yükseköğretim Alanı’nda hedeflenen, çeşitlilik ile birlik arasında bir denge kurulmasıdır. AYA nda gerçekleşmesi arzulanmayan tek şey, üye ülkelerin eğitim sistemlerinin tek tip yükseköğretim sistemi haline getirilmesidir. Amaç, yükseköğretim sistemlerinin kendilerine özgü farklılıkları korunarak birbirleriyle karşılaştırılabilir ve uyumlu hale getirilmesinden ibarettir. Bu şekilde, bir ülkeden ya da yükseköğretim sisteminden diğerine geçiş kolaylaşması ve böylece öğrenciler ve öğretim elemanlarının hareketliliği ve istihdamının artırılması planlanmaktadır. 6

7 Bologna Süreci Avrupa, gerek yükseköğretim ve gerekse iş imkanları açısından dünyanın diğer bölgelerinden kişiler tarafından tercih edilecek hale getirilecektir. Yeterlikler çerçevesi, tanınırlık, saydamlık, dolaşabilirlik, ortak derece sistemi oluşturulacaktır. 7

8 BS HEDEFLERİ Kolay anlaşılır ve birbirleriyle karşılaştırılabilir yükseköğretim diploma ve/veya dereceleri oluşturmak (DE uygulaması), Yükseköğretimde Lisans ve Yüksek Lisans olmak üzere iki aşamalı derece sistemine geçmek (2003 Berlin Bildirgesi ile üç aşamalı derece sistemine geçiş benimsenmiştir), Avrupa Kredi Transfer Sistemini (AKTS) uygulamak, Öğrencilerin ve Öğretim elemanlarının hareketliliğini sağlamak ve yaygınlaştırmak, . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 8

9 BS HEDEFLERİ Yükseköğretimde kalite güvencesi sistemleri ağını oluşturmak ve yaygınlaştırmak, Yükseköğretimde Avrupa boyutunu geliştirmek, Yaşam boyu öğrenimi teşvik etmek, Öğrencilerin ve yükseköğretim kurumlarının sürece aktif katılımını sağlamak, Avrupa Yükseköğretim Alanını cazip hale getirmek, Avrupa Araştırma Alanı (ERA) ile Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA) arasında bir sinerji kurmak ve Doktora çalışmaları. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 9

10 BOLOGNA SÜRECİ (BS) Yükseköğretimin yeniden yapılandırılmasında ve eğitim kalitesinin geliştirilmesinde önemli araçlar sunmaktadır. Temel Hedef: Yükseköğretim sistemlerini birbiri ile uyumlu, kolay anlaşılır, ulusal ve uluslararası bir çerçevede tanınır duruma getirmektir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 10

11 Bologna Süreci Kazanımlar Hedef Çıktılar
Çıktı temelli eğitim Daha kontrollü ve yönetilebilir süreçler Çeşitlilik ve birlik arasında denge Yükseköğretim sistemlerinin kendilerine özgü farklılıkları korunarak birbirleriyle karşılaştırılabilir ve uyumlu hale getirilmesi Bir ülkeden veya yükseköğretim sisteminden diğerine geçişin kolaylaşması ve böylece öğrenciler ve öğretim elemanlarının hareketliliği ve istihdamının artırılması Yükseköğretim ve iş imkanları açısından tercih edilecek hale gelmek Yeterlikler çerçevesi, tanınırlık, saydamlık, dolaşabilirlik, ortak derece sisteminin oluşturulması Hedef Çıktılar Diploma Eki Etiketi (DS Label) AKTS Etiketi (ECTS Label) Bologna Süreci hakkında bilgi  Yükseköğretimde Yeniden Yapılanma: 66 Soruda Bologna Süreci Uygulamaları 11

12 BS’ ne Uyum İçin Üniversitelerden Beklenenler

13 BS’ DE ÜNİVERSİTELERDEN BEKLENENLER
BS’ DE ÜNİVERSİTELERDEN BEKLENENLER Bologna sürecine uyum kararlılığı, Bologna Sürecinin tanıtılması ve paydaşların sürece katılımının özendirilmesi ve sağlanması, Üniversitelerde BS Birimi/Çalışma grubu kurulması ve bu birime/gruba yönetsel destek verilmesi, Öğretim Programlarının gözden geçirilmesi, 13 13

14 BS’ DE ÜNİVERSİTELERDEN BEKLENENLER
Tüm programlar için program çıktılarının tanımlanması, Her bir dersin öğrenme çıktılarının belirlenmesi, Kalite iyileştirme mekanizmalarının oluşturulması ve sürekliliğinin sağlanması, BS çalışmalarının bürokratik bir işlem değil üniversitelerin ev ödevi olarak görülmesi. 14

15 YETERLİLİKLER, PROGRAM VE
ÖĞRENME ÇIKTILARI Eğitim amaçları, bir programın eğitsel misyonunu nasıl planlamayı sağladığını ve paydaşlarının gereksinimlerini nasıl karşılayacağını bildiren açık, genel ifadelerdir. Ulusal düzeyde yükseköğretim yeterlilikleri arasındaki ilişkiyi açıklayan, ulusal ve uluslararası paydaşlarca tanınan ve ilişkilendirilebilen, yeterliliklerin belirli bir düzen içerisinde yapılandırıldığı bir sistemdir. Ulusal Yeterlilikler Çerçevelerinin ilgi tutulabileceği ve bu sayede farklı ülkelerin yeterliliklerini birbirleriyle ilişkilendirilebileceği şemsiye (üst) çerçevelerdir. Ulusal düzeyde yükseköğretim yeterlilikleri gözönünde bulundurularak herhangi bir meslek alanındaki yeterliliklerin ilgili paydaşların görüşleri alınarak belirli bir düzen içerisinde yapılandırıldığı bir sistemdir. Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Kurum Misyonu Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Bölüm Misyonu Temel Alan Yeterlilikleri Paydaş Görüşleri Eğitim Amaçları Program Çıktıları Dış paydaş görüşleri (Mezunlar, işverenler, meslek odası temsilcileri,….) İç paydaş görüşleri (Öğretim elemanları, Bölüm personeli, öğrenciler, ..) Program çıktıları; öğrencilerin programdan mezun oluncaya kadar kazanmaları gereken bilgi, beceri ve tutumu tanımlayan ifadelerdir. Ders Öğrenme Çıktıları

16 1 Dersin amacı Ders öğrenme çıktıları 3 Alan yeterlilikleri 4 Program yeterlilikleri / öğrenme çıktıları ile ders çıktıları ilişkisi Dersin amacı Ders öğrenme çıktıları 2 Programın amacı Program yeterlilikleri/çıktıları Dersin amacı Ders öğrenme çıktıları PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 D1 X D2 D3 Dersin amacı Ders öğrenme çıktıları Ulusal yeterlilikleri Dersin amacı Ders öğrenme çıktıları Dersin amacı Ders öğrenme çıktıları

17 Program Çıktıları PROGRAM YETERLİLİKLERİ/ÇIKTILARI BELİRLENMESİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI Program Çıktıları Ders A Ders B Ders C Ders D Öğrenme Çıktıları Öğrenme Çıktıları Öğrenme Çıktıları Öğrenme Çıktıları Öğretenin ne anlattığına değil, öğrenenin ne kazandığına dayanan öğrenme 17

18 PROGRAM ÇIKTILARINI DERS ÇIKTILARI İLE İLİŞKİLENDİRME (Kesit)
X D2 D3 D4 D5 D6 D1: Genel Meyvecilik D2: Bahçe Bitkileri Islahı D3: Bitki Biyokimyası D4: Fitopatoloji D5: Mesleki Projelendirme D6: Genetik Ders çıktılarını program çıktıları ile karşılaştırmak için dereceleme sistemi oluşturulabilir. 18

19 YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) (Program Yeterlilikleri)
AVRUPA YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (EQF) TÜRKİYE YÜKSEK ÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) Temel Alan Yeterlilikleri Öğrenme Çıktıları İş Yükü AKTS Kredisi Program Çıktıları (Program Yeterlilikleri) Ders 19 19

20 DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Alana Özgü Yeterlilikler Program Çıktıları Müfredat Ders A Ders B Ders C Ders D Öğrenme Çıktıları Öğrenme çıktıları Öğrenme Çıktıları Öğrenme Çıktıları (Öğretenin ne anlattığına değil, öğrenenin ne kazandığına dayanan öğrenme)

21 Süreç Adımları Programların Eğitim Amaç ve Hedeflerinin Belirlenmesi
Programların Yeterliklerinin Belirlenmesi Stratejik Plan Eğitim Öğretim Süreçleri Çerçevesinde Sürekli İzleme ve İyileştirme Ders Planlarının Oluşturulması

22 Üniversitemizde BS Çalışmaları

23 BS’NE UYUM ÇALIŞMALARINDA ÖNEMLİ NOKTALAR
Her akademik birimin kendine özgü özelliklerini dikkate alarak sürecin her adımında alınacak kararlara dahil olması, Öğrencilerin ve diğer paydaşların tüm sürece katılımının sağlanması, Tüm uygulamaların uzlaşı içerisinde gerçekleşmesi,

24 BS ‘NE UYUM ÇALIŞMALARINDA ÖNEMLİ NOKTALAR
Her bir akademik birimin ayrı dinamiklere sahip olduğu düşüncesinden hareketle, Bologna ilkelerinin içselleştirilmesi ve sürece katılımın sağlanması için sistemli bir şekilde bilgilendirme toplantılarının yapılması Kimlerle? BEK üyeleriyle BS Kurullarıyla (Koordinasyon Kurulu ve Alt Kurullar Birim Koordinatörleri Birim Sorumluları ve Çalışma Grupları Paydaşlar ………………

25 BS’ NE UYUM ÇALIŞMALARINDA ÖNEMLİ NOKTALAR
Üniversitemizin bütün öğretim elemanlarının, BS’ ni aynı ölçüde kavranmış olması (Süreçteki zincirin tüm halkaları aynı güçte olmalıdır), BS çalışmalarında “katılımcılığın” esas alınması, Her adımın birlikte atılarak, karşılıklı öğrenme ve paylaşımla BS çalışmalarının yürütülmesi. 25

26 YÜKSEKÖĞRETİMDE YENİDEN YAPILANMA
tarihli YÖK Genel Kurul Kararı ile; Yükseköğretim kurumlarının, BS esasları doğrultusunda yeniden yapılandırılmasını, sürdürülebilir gelişmesini yönlendirmek ve eşgüdümü sağlamak üzere her yükseköğretim kurumunda “Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK)” oluşturulmuştur. Bu karar çerçevesinde Üniversitemizde 24 Aralık tarihinde BS Süreci çalışmalarını yürütmek üzere BS Stratejisi ve Eylem Planı Uygulamaya başlatılmıştır. 26 26 26

27 İzleme ve Değerlendirme
Yol Haritamız Aralık 2010 Ocak 2011 Şub- Mart 2011 Nis-May 2011 Haziran 2011 Eyl-Kasım 2011 Aralık 2011 Kurumsal Kararlılık Organizasyon İnceleme, Araştırma, Deneyim Paylaşımı Kurumsal Kimlik Kazanılması Anket yapılması BS Eğitimlerinin Yapılması Bilgi Paylaşımı ve Deneyim Paylaşımı Fakülte/Enstitü/ YO Program Yeterlilikleri, Dersler, Ders Öğrenme Çıktılarını Tanımlama, Anket uygulaması AKTS Kredileri Geribildirim Düzeltici ve Geliştirici Çalışmalar Ders Planları Öğretim Yöntem Stratejileri Ölçme Yöntemleri Düzeltici ve Geliştirici Çalışmalar İzleme ve Değerlendirme Periyodik (haftalık, aylık) izleme-değerlendirme toplantıları BS Koordinatörlüğü 27

28 REKTÖR BEK BAŞKANI Haftalık toplantı BS- Birim Sorumluları (1 kişi)
(Rektör Yardımcısı) İki ayda bir toplantı BEK Üyeleri (32 kişi) ADEK Başkanı AKTS/DE ve Erasmus Koordinatörü Öğrenci İşleri Daire Başkanı Öğrenci Konseyi Başkanı Birim Temsilcileri Bologna Süreci Koordinatörlüğü (BSK) Bologna Kurum Koordinatörü Koordinatör Yardımcısı Uzman (2 adet) Sekreter BS- Koordinasyon Kurulu (BS-KK) (9-11 kişi) BEK Başkanı BS-Kurum Koordinatörleri BS- Alt Kurul Başkanları BEK Başkanın uygun gördüğü diğer üyeler Haftalık toplantı BS Alt Kurullar (BS-AK) (5-7 kişi) Yeterlilikler Çerçevesi AK Diploma ve Derecelerin tanınması AK(AKTS/DE) Kalite Güvencesi AK Öğrenci Katılımı ve Sosyal Boyut AK Ayda bir toplantı BS- Birim Koordinatörleri (1-2 kişi) Fakülte/Enstitü/YO/MYO/Kons. BS- Birim Sorumluları (1 kişi) Bölüm/ABD/Program BS –Birim Çalışma Grupları (3-5 kişi) Bölüm/ABD/Program

29 Birimler Düzeyinde BS Organizasyonu BS- Birim Sorumluları (1 kişi)
Birim bazında örgütlenme Birimlerin inisiyatifine bırakılmıştır. Altyapısı uygun olan Birimler 4 faaliyet alanına (Yeterlilikler Çerçevesi, Kalite Güvencesi, Derecelerin Tanınması, Öğrenci Katılımı ve Sosyal Boyut) göre Koordinasyon Kurulu oluşturabilirler. BS- Birim Koordinatörleri (1-2 kişi) Fakülte/Enstitü/YO/MYO/Kons. BS- Birim Sorumluları (1 kişi) Bölüm/ABD/Program BS –Birim Çalışma Grupları (3-5 kişi) Bölüm/ABD/Program

30 AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ ASLİ İŞ PAKETLERİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI
EĞİTİM PROGRAMI GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI (MÜFREDAT REVİZYONU) ASLİ İŞ PAKETLERİ (1 OCAK - 31 MAYIS 2011) . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 30

31 İŞ PAKETİ 1: PROGRAM TANIMLAMA
Amaç:Program amaçlarının ve program yeterliliklerinin/ çıktılarının tanımlanması ve bölüm vizyon ve misyonunun oluşturulması Girdi: Program amaçları ve yeterlilikleri/çıktıları tanımlama eğitimi Standart Şablon Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Alan Yeterlilikleri Birim (Fakülte/Enstitü/Yüksekokul/MYO) amaçları/vizyon-misyon Paydaş (mezunlar, iş dünyası) görüşleri . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 31

32 İŞ PAKETİ 1: PROGRAM TANIMLAMA
Çıktı:Tanımlanan program amaç ve yeterlilikleri ile Bölüm vizyonun ve misyonunun oluşturulup, bölüm kurulunda onaylanarak elektronik ve basılı ortamda kayıt altına alınması. Kaynaklar: Beşeri Kaynak: Birim sorumluları/ Çalışma grupları Ayni Kaynak: Maddi Kaynak: . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 32

33 İŞ PAKETİ 1: PROGRAM TANIMLAMA
Sorumlular: Birim Koordinatörleri (Dekan/Dekan Yrd., Müdür/Müdür Yrd.), Birim Sorumluları (ABD Başkan/Başkan Yrd.), Birim Çalışma Grupları, Bölüm Öğretim Elemanları çalışmaların yürütülmesinden Rektörlüğe karşı müteselsilen sorumludur. Süre: …ay . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 33

34 PROGRAM TANIMLAMA İŞ PAKETİ 1: Faaliyetler:
Program amaçları ve program yeterlilikleri/çıktıları tanımlama eğitimine katılım Otomasyon sistemi tanıtım toplantısına katılım AKTS anketlerinin uygulanarak sonuçlandırılması Paydaş görüşlerinin alınması . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 34

35 DERS TANIMLAMA İŞ PAKETİ 2:
Amaç: Ders amaçlarının ve ders öğrenme çıktılarının tanımlanması Girdi: Ders amaçları ve öğrenme çıktıları tanımlama eğitimi Standart Şablon Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Alan Yeterlilikleri Paydaş (mezunlar, iş dünyası) görüşleri AKTS anketleri . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 35

36 İŞ PAKETİ 2: DERS TANIMLAMA
Çıktı: Tanımlanan ders amaçlarının ve öğrenme çıktılarının, Bölüm kurulunda onaylanarak, elektronik ve basılı ortamda kayıt altına alınması Kaynaklar: Beşeri Kaynak: Bölüm öğretim elemanları Ayni Kaynak: Maddi Kaynak: . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 36

37 İŞ PAKETİ 2: DERS TANIMLAMA
Sorumlular: Birim Koordinatörleri (Dekan/Dekan Yrd., Müdür / Müdür Yrd.), Birim Sorumluları (ABD Başkan/ Başkan Yrd.), Çalışma Grupları, Bölüm öğretim elemanları Çalışmaların yürütülmesinden Rektörlüğe karşı müteselsilen sorumludur. Süre: …ay . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 37

38 DERS TANIMLAMA İŞ PAKETİ 2: Faaliyetler:
Ders amaçları ve ders öğrenme çıktıları tanımlama eğitimine katılım Otomasyon sistemi tanıtım toplantısına katılım AKTS anketlerinin uygulanarak sonuçlandırılması Paydaş görüşlerinin alınması . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 38

39 Faaliyetler: İŞ PAKETİ 2: DERS TANIMLAMA
Öğretim elemanları tarafından ders amaç ve ders öğrenme çıktılarının tanımlanması Ortak derslere/servis derslerine ilişkin ders amaç ve ders öğrenme çıktılarının Bölüm Kurulunda tartışılarak son halinin verilmesi Ders amaç ve ders öğrenme çıktılarının sisteme yüklenmesi . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 39

40 İŞ PAKETİ 3: PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON
Amaç:Program yeterlilikleri/çıktıları ile ders öğrenme çıktılarını ilişkilendirerek ders ekleme/çıkarma işlemlerinin yapılması Girdi: Program yeterlilikleri/çıktıları ile ders yeterlilikleri/çıktılarını ilişkilendirme eğitimi Standart Şablon Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Alan Yeterlilikleri Birim (Fakülte/Enstitü/Yüksekokul) amaçları/vizyon-misyon Paydaş (mezunlar, iş dünyası) görüşleri AKTS anketleri . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 40

41 PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON
İŞ PAKETİ 3: PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON Çıktı:Yenilenen programların bölüm ve birim kurullarında onaylanarak elektronik ve basılı ortamda kayıt altına alınması Kaynaklar: Beşeri Kaynak: Birim sorumluları, birim çalışma grupları, bölüm öğretim elemanları Ayni Kaynak: Maddi Kaynak: . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 41

42 PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON
İŞ PAKETİ 3: PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON Sorumlular: Birim Koordinatörleri (Dekan/Dekan Yrd., Müdür/ Müdür Yrd.), Birim Sorumluları (ABD Başkan/Başkan Yrd.), Çalışma Grupları, Bölüm öğretim elemanları Çalışmaların yürütülmesinden Rektörlüğe karşı müteselsilen sorumludur.  Süre: …ay . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 42

43 PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON
İŞ PAKETİ 3: PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON Faaliyetler: Program yeterlilikleri/çıktıları ile ders öğrenme çıktılarını ilişkilendirme eğitimine katılım Otomasyon sistemi tanıtım toplantısına katılım AKTS anketlerinin uygulanarak sonuçlandırılması Paydaş görüşlerinin alınması Açılacak/kapatılacak derslerin belirlenerek Bölüm Kurulunda karara bağlanması dönemi Dersler Kataloğu oluşturularak Fakülte Kurulunda karara bağlanması . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 43

44 PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA
İŞ PAKETİ 4: PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA Amaç: Program amaç ve program yeterlilikleri/çıktıları ile Birim amaçlarını ilişkilendirerek eğitim amaçlarının / vizyon-misyon tanımının yapılması veya gözden geçirilmesi Girdi: Birim/Bölüm eğitim amacı/vizyon-misyon tanımlama eğitimi Standart Şablon Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Alan Yeterlilikleri Birim (Fakülte/Enstitü/Yüksekokul) amaçları/vizyon-misyon Paydaş (mezun, iş dünyası) görüşleri . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 44

45 PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA
İŞ PAKETİ 4: PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA Çıktı: Tanımlanan Birim eğitim amaçlarının/vizyon-misyonunun Birim Kurulundan geçirilerek elektronik ve basılı ortamda kayıt altına alınması Kaynaklar: Beşeri Kaynak: Birim koordinatörleri, birim kurulları, birim sorumluları Ayni Kaynak: Maddi Kaynak: . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 45

46 PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA
İŞ PAKETİ 4: PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA Sorumlular: Birim Koordinatörleri (Dekan/Dekan Yrd., Müdür/Müdür Yrd.), Birim Kurulları (Fakülte/Enstitü/YO/MYO Kurulları), Birim Sorumluları (ABD Başkan/ Başkan Yrd.), Bölüm Çalışma Grupları Çalışmaların yürütülmesinden Rektörlüğe karşı müteselsilen sorumludur. Süre: …ay . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 46

47 İŞ PAKETİ 4: PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA
Faaliyetler: Program amaçları ve program yeterlilikleri/çıktıları ile Birim amaçlarını ilişkilendirme eğitimine katılım Otomasyon sistemi tanıtım toplantısına katılım Paydaş görüşlerinin alınması Birim koordinatörü ve birim sorumlularının katılımıyla yapılacak toplantıda Birim eğitim amaçlarının/vizyon-misyonunun tanımlanması/gözden geçirilmesi Oluşturulan Birim eğitim amaçlarının/vizyon-misyonunun Birim Kurulunda karara bağlanarak sisteme yüklenmesi . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 47

48 AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI
EĞİTİM PROGRAMI GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI (MÜFREDAT REVİZYONU) DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ (1 OCAK - 31 MAYIS 2011) . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 48

49 DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ
Her bir destek birimi, ilgili iş paketini hayata geçirebilmek için ihtiyaç duyduğu beşeri, ayni ve nakdi kaynağı tanımlar, süre kısıtlarını göz önünde bulundurarak faaliyet planını oluşturur. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 49

50 DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ
İŞ PAKETİ i: Örgütlenme Amaç: Bologna Süreci çalışmalarına kurumsal kimlik sağlanması ve sahiplenmenin oluşturulması Sorumlular: BEK Başkanlığı Süre: 1-7 Ocak 2011 . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 50

51 DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ
İŞ PAKETİ ii: Eğitim Organizasyonu Amaç: Bologna Süreci çalışmalarının sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için gerekli bilgi açığının giderilmesi Sorumlular: Bologna Süreci Koordinatörlüğü Süre: Ocak – Mart 2011 . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 51

52 DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ
İŞ PAKETİ iii: Şablonların Oluşturulması Amaç:BS çalışmaları kapsamında oluşturulan verilerin (tanımlanan birim eğitim amaçları/vizyon-misyon, program amaçları, ders amaçları ve ders öğrenme çıktıları, vs.) Üniversitemiz bünyesinde standart bir şekilde sunumu için gerekli çerçevenin elektronik ortamda temini Sorumlular: Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Süre: Şubat – Mart 2011 . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 52

53 DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ
İŞ PAKETİ iv: Anketlerin Oluşturulması Amaç: Bologna Süreci çalışmaları yürütülürken kullanılacak AKTS anketlerine ve paydaş (mezun, iş camiası) görüşü almaya yönelik standart bir form ve uygulama yönteminin geliştirilerek klavuz şeklinde öğretim elemanlarının kullanımına sunulması Sorumlular: Kalite Yönetim Kurulu, Kalite Güvencesi Alt-Kurulu Süre: Şubat 2011 . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 53

54 DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ
İŞ PAKETİ v: Görünürlüğün/İzlenebilirliğin Sağlanması Amaç: Üniversitemiz Bologna Süreci çalışmalarının kurum içi ve kurum dışından ve hatta yurt dışından takip edilebilmesi için kolay ulaşılabilir, şeffaf bir bilgi yönetim sisteminin geliştirilmesi Sorumlular: Bologna Süreci Koordinatörlüğü, BEK Başkanlığı Süre: Kesintisiz . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 54

55 AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI
EĞİTİM PROGRAMI GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI (MÜFREDAT REVİZYONU) ASLİ VE DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ (ARALIK 2010 – HAZİRAN 2011) . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 55

56 DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ
SORUMLU/ UYGULAYICI SÜREÇ KRİTİK EYLEM ARALIK 2010 OCAK 2011 ŞUBAT 2011 MART NİSAN MAYIS 2011 HAZİRAN D. İŞ PAKETİ i: Örgütlenme Rektörlük / BEK Başkanlığı 2 ay D.i.1 Bologna Süreci Koordinatörlüğü’nün Kurulması (BSK) 8 Aralık 24 Aralık (Atamalar) 3 Ocak D.i.2 Koordinasyon Kurulu (KK),Alt Kurulların ve Birim Koordinatörlerinin Oluşturulması (ilk BEK toplantısı) 7 Ocak (ilk KK toplantısı) D. İŞ PAKETİ ii: Eğitim Organizasyonu BS Koordinatörlüğü D.ii.1 Farkındalık Yaratma Eğitimi 13 Ocak D.ii.2 Eğitim- Amacı, Program Amacı/Yeterlilikleri/ Çıktıları, Ders Amacı/Öğrenme Çıktıları Hazırlama Eğitimi 21 Şubat D.ii.3 Bologna Süreci ve AKTS Anketleri Hakkında Öğrencilere Yönelik 11 ve 14 Şubat . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 56

57 DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ
SORUMLU/ UYGULAYICI SÜREÇ KRİTİK EYLEM ARALIK 2010 OCAK 2011 ŞUBAT 2011 MART NİSAN MAYIS 2011 HAZİRAN D.ii.4 Otomasyon Sistemi Kullanıcı Eğitimi Bilgi İşlem ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlıklarıyla birlikte 11 Mart’dan en az 1 hafta önce Şubat sonu veya Mart’ın ilk haftası D.ii. 5 Rektörlük Brifing 18 Şubat D.ii.6 Birim Bilgilendirme Ziyaretleri TİOY Şubat Mart Nisan Mayıs D. İŞ PAKETİ iii: Şablonların Oluşturulması Bilgi İşlem Daire Başkanlığı / Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı 3 ay D.iii.1 Hazırlık Görüşmeleri Bologna Süreci Koordinatörlüğü ile birlikte 24 Ocak D.iii.2 Pilot Uygulama TIOY 21-28 Şubat D.iii.3 Yaygınlaştırma Tüm birimlerin katılımıyla Mart’dan itibaren . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 57

58 DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ
SORUMLU/ UYGULAYICI SÜREÇ KRİTİK EYLEM ARALIK 2010 OCAK 2011 ŞUBAT 2011 MART NİSAN MAYIS 2011 HAZİRAN D. İŞ PAKETİ iv: Anketlerin Oluşturulması Kalite Yönetim Kurulu / Kalite Güvencesi Alt Kurulu 2 ay D.iv.1 AKTS anketlerinin ve uygulayıcı klavuzunun oluşturulması 28 Ocak – 4 Şubat D.iv.2 Paydaş görüşü alma yönteminin belirlenerek uygulayıcı klavuzunun oluşturulması 4-11 Şubat D.iv.3 Öğretim elemanı değerlendirme anketinin ve uygulayıcı kılavuzunun oluşturulması 4-11 Şubat . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 58

59 DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ
SORUMLU/ UYGULAYICI SÜREÇ KRİTİK EYLEM ARALIK 2010 OCAK 2011 ŞUBAT MART NİSAN MAYIS 2011 HAZİRAN D.iv.4 AKTS anketi pilot uygulama Tıp Fakültesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okulu’nda 7-11 Şubat D.iv.5 AKTS anketi yaygınlaştırma Tüm birimlerin katılımıyla 14 Ocak 2011 tarih ve 2011/002 sayılı KK kararlarının 6. ve 7. Maddelerinin gereği olarak Güz dönemi dersleri için; Bahar döneminin ikinci haftasında yapılarak sonuçlandırılmış olmalı Bahar dönemi dersleri için; Bahar dönemi vizelerini takip eden hafta içinde yapılarak sonuçlandırılmış olmalı En geç 13 Mayıs’da Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na bildirilmiş olmalı D.iv.6 Paydaş görüşlerinin alınması 21-28 Şubat D.iv.7 Öğretim elemanı değerlendirme anketlerinin yapılması Mayıs . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 59

60 DESTEKLEYİCİ İŞ PAKETLERİ
SORUMLU/ UYGULAYICI SÜREÇ KRİTİK EYLEM ARALIK 2010 OCAK 2011 ŞUBAT MART NİSAN MAYIS 2011 HAZİRAN D.İŞ PAKETİ v: Görünürlüğün/İzle nebilirliğin Sağlanması Bologna Süreci Koordinatörlüğü Kesintisiz D.v.1 Web Sayfasının Hizmete Girişi 27 Aralık D.v.2 Basın-Yayın Kurumları ile İlişkiler Sürekli . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 60

61 ASLİ İŞ PAKETLERİ SORUMLU/ UYGULAYICI SÜREÇ KRİTİK EYLEM ARALIK 2010 OCAK 2011 ŞUBAT MART NİSAN MAYIS 2011 HAZİRAN BİRİM BAZINDA YAPILACAK MİSYON-VİZYON, PROGRAM, DERS TANIMLAMA VE REVİZYON ÇALIŞMALARI GENEL TAKVİMİ Birim Koordinatörleri Birim Sorumlusu/Öğretim Elemanları 5 ay A. İŞ PAKETİ 1: PROGRAM TANIMLAMA 11 Mart’a kadar bitmiş olmalı A. İŞ PAKETİ 2: DERS TANIMLAMA 15 Nisan’a kadar bitmiş olmalı A. İŞ PAKETİ 3: PROGRAM-DERS İLİŞKİLENDİRME VE REVİZYON 29 Nisan’a kadar bitmiş olmalı A. İŞ PAKETİ 4: PROGRAMLARDAN BİRİM TANIMLARINA ULAŞMA 13 Mayıs’a kadar bitmiş ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’ na gönderilmiş olmalı BİRİM ÇALIŞMA ÇIKTILARININ SENATOYA GÖNDERİLMESİ 27 Mayıs’a kadar Senato’da karara bağlanmış olmalı . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 61

62 BS ÖZET ÇALIŞMA TAKVİMİ
No İş Tanımı Tarih 1. Bologna Süreci (BS) Kurum Koordinatörü Atanması 8 Aralık 2010 2. Koordinatör Yardımcısı Atanması 24 Aralık 2010 3. BEK Toplantısı 4. Bologna Süreci organizasyon yapısının kabul edilmesi ve ilgili Kurulların Oluşturulması 5. Bologna Süreci organizasyonunda yer alan Kurulların görev Tanımlarının belirlenmesi 27Aralık 2010 6. Bologna Süreci Koordinatörlüğü web sayfasının kullanıcıların hizmetine sunulması ( 27 Aralık 2010 . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 62

63 BS ÖZET ÇALIŞMA TAKVİMİ
No İş Tanımı Tarih 7. BS Sekretaryası için Görevlendirme yapılması 3 Ocak 2011 8. BS Koordinasyon Kurulu toplantısı: BS Koordinatörlüğü tarafından önerilen Bologna Süreci Kurullarının görev tanımlarının kabulüne 7 Ocak 2011 9. BS Kurumsal Eğitim Çalıstayı-I : Prof. Dr. Miraç AKÇAY ve Prof. Dr. Hasan MANDAL tarafından verilen farkındalık eğitimi. 13 Ocak 2011 10. BS Koordinasyon Kurulu Toplantısı: Güz dönemi dersleri AKTS anketlerinin bahar döneminin ikinci haftasında; Bahar dönemi dersleri AKTS anketlerinin bahar dönemi vizelerinin bitimini takiben yapılmasına 14 Ocak 2011 . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 63

64 BS ÖZET ÇALIŞMA TAKVİMİ
No İş Tanımı Tarih 11. BS Koordinasyon Kurulu Toplantısı: BS Alt-Kurullarından Diploma ve Derecelerin Tanınması, Öğrenci Katılımı ve Sosyal Boyut ve Kalite Güvencesi Alt-Kurullarının kendi özel çalışma alanlarına yönelik SWOT analizlerini sunmaları 21 Ocak 2011 12. BS Koordinasyon Kurulu Toplantısı: Yeterlilikler Çerçevesi Alt Kurulunun SWOT Analizinin sunulması 28 Ocak 2011 13. AKTS Anketlerinin ve uygulayıcı kılavuzunun oluşturulması 28 Ocak-4 Şubat 2011 14. Paydaş görüşü alma yönteminin belirlenerek uygulayıcı kılavuzun oluşturulması 4-11 Şubat 2011 15. Öğretim elemanı değerlendirme anketinin ve uygulayıcı kılavuzunun oluşturulması . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 64

65 BS ÖZET ÇALIŞMA TAKVİMİ
No İş Tanımı Tarih 16. BS Koordinasyon Kurulu toplantısı: Müfredat Revizyonu eylem planı ile iş paketlerinin karara bağlanması 4 Şubat 2011 17. BS Birim Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı: Birim Koordinatörleri Görev Tanımlarının kabulü ve Müfredat Revizyonu eylem planı ile iş paketleri hakkında bilgi verilmesi 18. Bologna Süreci Bilgi Paylaşımı Toplantısı-I ( Ziraat Fakültesi) 10 Şubat 2011 19. AKTS Anketi Pilot uygulamalarının yapılması(Tıp Fak. ve Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik YO) 7-11 Şubat 2011 20. Bologna Süreci Öğrenci Bilgilendirme Toplantısı-I 11 Şubat 2011 . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 65

66 BS ÖZET ÇALIŞMA TAKVİMİ
No İş Tanımı Tarih 21. BS Koordinasyon Kurulu Toplantısı: Bologna Süreci Birim Sorumluları, Birim Çalışma Grubu Üyeleri ve Öğretim Elemanlarının İş Tanımlarının kabul edilmesi 11 Şubat 2011 22. Bologna Süreci Bilgi Paylaşımı Toplantısı- II (Hukuk ve Su Ürünleri Fakülteleri) 23. Bologna Süreci Öğrenci Bilgilendirme Toplantısı-II 14 Şubat 2011 24. Güz Dönemi AKTS Anketlerinin Yapılmasına Başlama 25. Bologna Süreci Bilgi Paylaşımı Toplantısı- III (Edebiyat ve Eğitim Fakülteleri) 16 Şubat 2011 . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 66

67 BS ÖZET ÇALIŞMA TAKVİMİ
No İş Tanımı Tarih 26. BS Koordinasyon Kurulu Toplantısı: Otomasyon Sistemi Eğitiminin Nisan ayının ilk haftasında yapılması ve ders izlence şablonunun belirlenmesi 18 Şubat 2011 27. Rektörlük Brifingi 28. Güz Dönemi AKTS Anketlerinin Tamamlanması 21 Şubat 2011 29. Bologna Süreci Kurumsal Eğitim Çalıştayı II: Uygulamalı Program Çıktıları ve Öğrenme Çıktıları Hazırlama Eğitimi 30. Paydaş görüşlerinin alınmasına başlama . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 67

68 BS ÖZET ÇALIŞMA TAKVİMİ İş Tanımı (Yapılacak İşler)
No İş Tanımı (Yapılacak İşler) Tarih 31. Şablonların oluşturulması pilot uygulamasına başlama (TİOY ve Gıda Mühendisliği) 21 Şubat 2011 32. Şablonların oluşturulması pilot uygulamasının tamamlanması (TİOY ve Gıda Mühendisliği) 28 Şubat 2011 33. Paydaş görüşlerinin alınmasının tamamlanması 34. Şablonların oluşturulmasının tüm birimlerde yaygınlaştırılması 01 Mart 2011 35. Program Tanımlamanın tamamlanması 11 Mart 2011 . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 68

69 BS ÖZET ÇALIŞMA TAKVİMİ İş Tanımı (Yapılacak İşler)
No İş Tanımı (Yapılacak İşler) Tarih 36. Otomasyon Sistemi Eğitiminin yapılması 02 Nisan 2011 37. Bahar Dönemi AKTS Anketlerinin Yapılmasına Başlama 11 Nisan 2011 38. Ders Tanımlamanın tamamlanması 15 Nisan 2011 39. Bahar Dönemi AKTS Anketlerinin tamamlanması 18 Nisan 2011 40. Program-Ders İlişkilendirme ve Revizyon faaliyetlerinin tamamlanması 29 Nisan 2011 . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 69

70 BS ÖZET ÇALIŞMA TAKVİMİ İş Tanımı (Yapılacak İşler)
No İş Tanımı (Yapılacak İşler) Tarih 41. Programlardan Birim Tanımlarına ulaşılması ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilmesi 13 Mayıs 2011 42. Birim Çalışma Çıktılarının Senatoda görüşülmek üzere Rektörlüğe gönderilmesi 27 Mayıs 2011 43. Öğretim elemanı değerlendirme anketlerinin yapılması 31 Mayıs 2011 . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 70

71 Sonuç ve Tartışma 71

72 Programların Eğitim Amaçları ve Yeterliliklerinin Belirlenecek
Sonuç: Yapılacak Çalışmalar Programların Eğitim Amaçları ve Yeterliliklerinin Belirlenecek Her program için “Program Amaçları”; Program amaçlarına ulaşabilmek için mezunların ne tür yeterliliklere sahip olmaları gerektiğinin açıklandığı “Program Yeterlilikleri” hazırlanacak. 72

73 Programları Gözden Geçirilecek
Sonuç: Yapılacak Çalışmalar Programları Gözden Geçirilecek Program yeterliliklerine ulaşabilmek için hangi derslerin verilmesi gerektiği esas alınarak ders programları yeniden gözden geçirilecek ve tüm bölüm/programların programlarında amaçlara uygun değişiklikler yapılacak. 73

74 Sonuç: Yapılacak Çalışmalar
Her bir dersin “Öğrenme Çıktıları (Kazanımları)” belirlenecek. Her bir ders için iş yükü ve buna bağlı olarak ECTS kredisi hesaplanacak. Her bir dersin öğrenim çıktılarının program yeterlilikleri ile ilişkisi (katkı düzeyi) tespit edilecek. Verilmesi öngörülen her ders için“Ders Tanıtım ve Uygulama Bilgileri Formu” (Syllabus) hazırlanacak. 74

75 Sonuç: Yapılacak Çalışmalar
Senato Onayı Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi, Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi ve Alan Yeterlilikleri Çerçevesinde Bologna sürecine uyumlu olarak hazırlanacak yeni “Öğretim Planları” Üniversite Senatosu’nda görüşülerek onaylanacak. 75

76 NEREYE GİTTİĞİMİZİ BİLMEZ İSEK, KENDİMİZİ HERHANGİ BİR YERDE
BULABİLİRİZ 76


"AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları