Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME"— Sunum transkripti:

1 BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Prof. Dr. Burhan ÖZKAN Yrd. Doç. Dr. Sibel MEHTER AYKIN . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 11 Şubat 2011 Bologna Süreci Koordinatörlüğü (BSK)

2 İÇERİK Bologna Süreci Temel Faaliyetleri ve Kazanımları
Rekabetçi dünya bize sadece iki alternatif sunuyor; ya kaybedeceksin ya da kaybetmek istemiyorsan değişimi gerçekleştireceksin….Lester Thurow İÇERİK Bologna Süreci Temel Faaliyetleri ve Kazanımları Bologna Süreci Koordinatörlüğü Görev Tanımı Bologna Sürecinde Akdeniz Üniversiteli Öğrencilerimizden Beklentilerimiz

3 Faaliyetleri ve Kazanımları
Bologna Süreci Temel Faaliyetleri ve Kazanımları

4 BOLOGNA SÜRECİ (BS) Önemli Tarihler
1998/Sorbonne – (Fransa, İtalya, Almanya ve İngiltere Eğitim Bakanları) Avrupa’da ortak bir yükseköğretim alanı yaratma fikri 1999/Bologna – 29 ülkenin taraf olduğu Bologna Bildirisi, 6 hedef 2001/Prag – Türkiye dahil 32 ülke taraf, 3 yeni hedef 2003/Berlin – 40 ülke taraf, 1 yeni hedef 2005/Bergen – 45 ülke taraf, sosyal boyut önem kazanır 2007/London, 2009/Leuven, 2010/Budapest-Vienne, 47 ülke taraf . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 4

5 BS HEDEFLERİ Kolay anlaşılır ve birbirleriyle karşılaştırılabilir yükseköğretim diploma ve/veya dereceleri oluşturmak (DE uygulaması), Yükseköğretimde Lisans ve Yüksek Lisans olmak üzere iki aşamalı derece sistemine geçmek (2003 Berlin Bildirgesi ile üç aşamalı derece sistemine geçiş benimsenmiştir), Avrupa Kredi Transfer Sistemini (AKTS) uygulamak, Öğrencilerin ve öğretim görevlilerinin hareketliliğini sağlamak ve yaygınlaştırmak, . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 5

6 BS HEDEFLERİ Yükseköğretimde kalite güvencesi sistemleri ağını oluşturmak ve yaygınlaştırmak, Yükseköğretimde Avrupa boyutunu geliştirmek, Yaşam boyu öğrenimi teşvik etmek, Öğrencilerin ve yükseköğretim kurumlarının sürece aktif katılımını sağlamak, Avrupa Yükseköğretim Alanını cazip hale getirmek, Avrupa Araştırma Alanı (ERA) ile Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA) arasında bir sinerji kurmak ve Doktora çalışmaları. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 6

7 KISACASI… Bologna Süreci, 10 temel hedef ve bir dizi araç çerçevesinde, mevcut eğitim-öğretim sistemi ile müfredatın toplumun değişen ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde gözden geçirilerek yeniden yapılandırılmasını ve sürekli olarak iyileştirilmesini öngörmektedir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 7

8 KISACASI… Bologna Süreci hedefleri doğrultusunda, BS Koordinatörlüğü de eğitim-öğretim sistemlerinin farklılıklarını ve özerkliklerini koruyarak, toplumun ihtiyaçlarını karşılayan, ulusal ve uluslar arası normlara uygun, kolay anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir bir öğretim sistemi oluşturmak; Üniversitemiz bünyesinde verilen eğitimin kalitesini arttırmak; kalite güvence sistemlerini oluşturmak; diğer ulusal ve uluslar arası yükseköğretim kurumları ile işbirliğini ve hareketliliği geliştirmek ve mezunların istihdam edilebilirliğini arttırmak üzere bir hareket başlatmıştır. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 8

9 NEREDEN? NEREYE? ÖĞRETEN MERKEZLİ’DEN ÖĞRENEN MERKEZLİ’YE
Ulusal Krediler AKTS Pasif Rol Sorumluluk Öğretme Öğrenme ÖĞRETEN MERKEZLİ’DEN ÖĞRENEN MERKEZLİ’YE

10 BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMA ALANLARIMIZ
1. Yeterlilikler Çerçevesi Çalışmaları (Müfredat Revizyonu) 2. Diploma ve Derecelerin Tanınması Çalışmaları 3. Kalite Güvencesi Çalışmaları 4. Öğrenci Katılımı ve Sosyal Boyut Çalışmaları . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 10

11 BOLOGNA SÜRECİ KAZANIMLARI
Ulusal özelliklerin muhafaza edildiği, ancak Avrupa Yükseköğretim Alanında uygulanan ile uyumlu bir müfredat, Öğrenci merkezli, çıktı temelli eğitim sistemi, Eğitim-öğretim sürecinde öğrenciyi aktif hale getiren bir sistem, Yeterliliklere dayalı (öğrencinin neleri bileceğinin, uygulayabileceğinin, hangi sosyal ve iletişim becerilerine sahip olabileceğinin tanımlandığı) eğitim sistemi, Eğitim-öğretim ve ölçme-değerlendirme süreçlerinin öğrenme çıktıları ile ilişkilendirilmesi, . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 11

12 Öğretme Yaklaşımları Öğretmen Merkezli Yaklaşım Öğrenci Merkezli Yaklaşım

13 BOLOGNA SÜRECİ KAZANIMLARI
Bir başka eğitim kurumunda alınmış olan derslerin tanınması, Yatay ve dikey geçişlerde eğitim/öğretim sistemlerinin karşılaştırılabilir ve anlaşılabilir hale gelmesi, Uluslar arası düzeyde diploma ve derecelerin / sahip olunan niteliklerin tanınması, Öğrenci / işgücü hareketliliğinin kolaylaştırılması, İş dünyası tarafından talep edilen niteliklerle donatılmış mezun garantisi, Ulusal ve uluslararası düzeyde rekabet edebilirlik, Ulusal ve uluslararası düzeyde istihdam edilebilirlik, . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 13

14 Eğitim Sistemindeki Değişiklik
GİRDİ Sessiz olun ve söylediğim her şeyi yazın ÇIKTI 14

15 BOLOGNA SÜRECİ KAZANIMLARI
Esnek öğrenme yöntemlerinin geliştirilmesi, Öğrencilerin kendi öğrenme yükümlülüklerini almaları, Öğrencilerin yükseköğretim kurumlarında yönetime katılmaları, Herkes için eğitim/öğretime eşit erişim koşullarının yaratılması, Yaşamboyu öğrenme anlayışının yerleştirilmesi, “Öğrenen Kampüs” sloganından hareketle, eğitim, öğrenci ve öğretim elemanı kalitesinin sürekli artırılması. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 15

16 DE ve AKTS Etiketi Başvuruları
İyi Uygulamalar… DE ve AKTS Etiketi Başvuruları 2009 Yılı Başvuruları 2010 Yılı Başvuruları 7 Üniversite DE Etiketi almıştır Bilkent Üniversitesi Ege Üniversitesi Gebze Üniversitesi KTÜ ODTÜ Sabancı Üniversitesi Sakarya Üniversitesi DE Etiketi Anadolu Üniversitesi İzmir Ekonomi Üniversitesi İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Marmara Üniversitesi AKTS Etiketi Karadeniz Teknik Üniversitesi Sakarya Üniversitesi

17 Bologna Süreci Koordinatörlüğü Görev Tanımı

18 YÜKSEKÖĞRETİMDE YENİDEN YAPILANMA
tarihli YÖK Genel Kurul Kararı ile; Yükseköğretim kurumlarının, BS esasları doğrultusunda yeniden yapılandırılmasını, sürdürülebilir gelişmesini yönlendirmek ve eşgüdümü sağlamak üzere her yükseköğretim kurumunda “Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK)” oluşturulmuştur. 18 18 18

19 BOLOGNA SÜRECİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ GÖREV TANIMI (Genel)
Bologna çalışmalarına kurumsal kimlik kazandırmak, Kurumun Bologna Süreci stratejisini belirlemek, Bologna Süreci’ne ilişkin farkındalık yaratmak, Varolan farkındalığı harekete dönüştürmek, Yurtiçi/dışı, kurum içi/dışı çalışmaları takip etmek, Arşiv oluşturmak. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 19

20 BOLOGNA SÜRECİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ GÖREV TANIMI (Özel)
Koordinasyon Kurulu gündemini oluşturmak, Bologna Süreci Kurumsal eğitim planlarını belirlemek, Bologna Süreci Kitapçığına son halini vermek, BEK raporuna son halini vermek, AKTS ve DE Etiketi başvuru proje dosyalarını hazırlamak. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 20

21 REKTÖR BEK BAŞKANI BS- Birim Sorumluları (1 kişi)
(Rektör Yardımcısı) BEK Üyeleri (32 kişi) ADEK Başkanı AKTS/DE ve Erasmus Koordinatörü Öğrenci İşleri Daire Başkanı Öğrenci Konseyi Başkanı Birim Temsilcileri Bologna Süreci Koordinatörlüğü (BSK) Bologna Kurum Koordinatörü Koordinatör Yardımcısı Uzman (2 adet) Sekreter BS- Koordinasyon Kurulu (BS-KK) (9-11 kişi) BEK Başkanı BS-Kurum Koordinatörleri BS- Alt Kurul Başkanları BEK Başkanın uygun gördüğü diğer üyeler BS Alt Kurullar (BS-AK) (5-7 kişi) Yeterlilikler Çerçevesi AK Diploma ve Derecelerin tanınması AK(AKTS/DE) Kalite Güvencesi AK Öğrenci Katılımı ve Sosyal Boyut AK BS- Birim Koordinatörleri (1-2 kişi) Fakülte/Enstitü/YO/MYO/Kons. BS- Birim Sorumluları (1 kişi) Bölüm/ABD/Program BS –Birim Çalışma Grupları (3-5 kişi) Bölüm/ABD/Program

22 Bologna Sürecinde Akdeniz Üniversiteli Öğrencilerimizden Beklentilerimiz

23 BEKLENTİLERİMİZ… Bologna Sürecine ilişkin farkındalık yaratma çalışmalarına katkıda bulunulması, Bologna sürecine ilişkin görüş ve önerilerin Koordinatörlük ile paylaşılması, Güncel gelişmeleri takip etmek üzere adresinin sürekli ziyaret edilmesi, AKTS ve öğretim elemanı değerlendirme anketi sorularının ciddiyetle cevaplanması. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 23

24 AKTS ANKETLERİ Sıkça Sorulan Sorular
AKTS Anketi Ne İçin Yapılıyor? AKTS anketleri derslerin kredilerini iş yükleriyle orantılı olarak belirlemek için Ankette Kaç Soru Var? Anket 11 sorudan ibaret Soruların Kapsamı Ne? Bir dersi başarıyla tamamlamak için o derse ayırdığınız süreyi ölçmeye yönelik sorular mevcut Anketlere Nereden Ulaşabiliriz? Anketler adresinde öğrenci köşesinde mevcut . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 24

25 AKTS ANKETLERİ Sıkça Sorulan Sorular
Anketleri Kim Uygulayacak? Anketleri dersi veren öğretim elemanı tarafından uygulanacak Anketler Ne Zaman Uygulanacak ? Anketler Güz dönemi dersleri için Bahar Döneminin ikinci haftasında; Bahar dönemi dersleri için vizelerin bitimini takiben uygulanacak Anket Uygulamasına Katılmasam Olmaz mı? Anket sonuçları sizlerin daha iyi bir eğitim-öğretim sistemine kavuşmanızı sağlayacağı için uygulamaya katılmanız şiddetle tavsiye edilir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: 25

26 DÜNYAMIZA HOŞ GELDİNİZ İŞTE UYMANIZ GEREKEN KURALLAR
26 26

27 Bilmek yeterli değil, uygulamalıyız…
İstemek yeterli değil, yapmalıyız… Goethe


"BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları