Akran Koçluğu Koçluk Becerileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
PERFORMANS GELİŞTİRMEDE DENETİM
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİLİKLERİ
Mustafa Balkaş Enka Okulları
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Çağdaş Yönetim İlkeleri
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Paydaşların Katılımı Süreçleri Jim Woodhill Yönetici: Wageningen International – Kapasite Geliştirme ve Kurumsal Değişim.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
REHBERLİK.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
AÇIK EĞİTİM YAKLAŞIMI.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
Soru Cevap.
ÖFKE KONTROLÜ SEMİNERİ
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ HAZIRLAYAN: GMT.
Sosyal Beceri Eğitimi.
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI HALKKENT İLKOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
Mentör Öğretmenlik.
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Aile Atölyeleri Projesi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
FAHRİ KİRT ORTAOKULU ÖĞRENCİ KOÇLUĞU PROJESİ.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 13 Yazma Bir Bilişsel Yazma Modeli Faaliyet Ortamı.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Öğretmenlere, sporcular gibi koçluk edilirse, yeni edindikleri becerileri uygulamaya koyacaklardır. Akran Koçluğu Akran Koçluğu Koçluk Becerileri.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
AKSARAY GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
Sunum transkripti:

Akran Koçluğu Koçluk Becerileri Öğretmenlere, sporcular gibi koçluk edilirse, yeni edindikleri becerileri uygulamaya koyacaklardır.

En iyi mesleki gelişim nasıl sağlanır? Tartışma Sorusu En iyi mesleki gelişim nasıl sağlanır?

Ders Tipi Çalıştaylar; Bilgi vermek açısından iyidir. Amaç, değerlerde ve davranışlarda değişikliğe yol açmak olduğunda ise yetersizdir.

Denetim ve Ders Tipi Çalıştaylar Etkili mi? Joyce ile Beverly’nin, (1980) yürüttüğü araştırma, denetimin ve ders tipi hizmet içi eğitimin, öğretmenin öğretiminde bir değişime yol açmada etkili olmadığını ortaya koymaktadır.

Eğitim Türlerine Göre Öğrenilenlerin Aktarımı Sağlanan Eğitim Beceri Gelişimi Derste Doğru Kullanım Kuram/Bilgi %5 0 to %5 Kuram/Örnekleme %50 Kuram/Örnekleme/ Pratik/Geribildirim %90 Pratik/Geribildirim/ KOÇLUK % 75 - 90 Kaynak: The coaching of teaching (Öğretimde koçluk). Joyce ile Showers 1993.

Akran Koçluğu Nedir? İki denk arasındaki – birinin, kendini bireysel ve mesleki açıdan geliştirmeye adadığı ilişkidir.

Akran Koçluğu’nun değerlendirmeden farkı nedir?

Değerlendirme/Koçluk Hattı Dış Kriterler Okulun kriterleri Mentorluk Denetim Akran Koçluğu Öğretmenin seçtiği kriterler

Usta ve profesyonel eğitimciler, koçluğa ihtiyaç duyarlar mı? Neden? Okulda çalışanlar hangi sıklıkta gözlenmeli ve geribildirim edinmelidir? Okulda çalışan herkes haftada bir kez gözlemlenmelidir ve geribildirim edinmelidir. Usta ve profesyonel eğitimciler, koçluğa ihtiyaç duyarlar mı? Neden? En usta ve profesyonel eğitimciler, koçluğa en çok ihtiyaç duyanlardır. (Tiger Woods sendromu)

Azami düzeyde faydalı olabilmesi için, geribildirim nasıl olmalıdır?

Faydalı olabilmesi için, Geribildirim; açıklayıcı, kesin, olumlu

Uygulama Eğimi Mükemmel İyi Koç, bu zor zamanda coşturan kişidir

Gözlem Öncesi Görüşme Gözlem Gözlem Sonrası Görüşme

İlkeler ve Kabuller Koçluk edilen kişi, bozuk değildir, onarılmaya, düzeltilmeye ihtiyacı yoktur. Yalnızca gelişmek, daha iyi hale gelmek ister. Koç, soruları sorar; cevaplar ise koçluk edilen kişidedir. Güç, ilişkidedir, koçta değildir.

İlkeler ve Kabuller İlişki, koçluk edilen kişiye göre belirlenir, biçimlendirilir. Koçluk edilen kişi sorumlu olandır; ilişki, koçluk edilen kişinin istediği sonuçlara ulaşması üzerine odaklanır. Koçluk oturumlarındaki bütün sohbetler, özel ve gizli kalır.

İlkeler ve Kabuller Koç, koçluk ettiği kişinin, her zaman için gelişmeye, amacına ulaşmaya ve başarıya doğru yol almasını sağlar. Toplantıların odak noktası, koçluk edilen kişi üzerindedir – gündemi, koçluk edilen kişi belirler. Koç ile koçluk edilen kişi, daha önceden ayarlanan toplantılara zamanında katılmayı kabul eder.

İletişim, her zaman açık, dürüst ve samimi olmalıdır. İlkeler ve Kabuller İletişim, her zaman açık, dürüst ve samimi olmalıdır. Koç ile koçluk edilen kişi, çözmeye çalışmadan önce, sorunu belirme konusunda anlaşmaya varırlar.

İlkeler ve Kabuller Koçluk ilişkisinde bir şey yürümüyorsa, koçluk edilen kişi, aradaki güveni sağlam tutmak için, bunun farkına varır varmaz, bu konu hakkında konuşma sorumluluğunu taşır.

İlkeler ve Kabuller Koçluk edilen kişi, kendisi açısından iyi yürüyen şeyleri paylaşma sorumluluğunu taşır. Koç, tarafsız, nesnel ve destekleyicidir. Koçluk edilen kişi, önerilere, değişikliklere ve gelişime açıktır.

İlkeler ve Kabuller Koçluk edilen kişi, değişmek, gelişmek, beceri ve davranış öğrenmek için gerekli çalışmaları yapmayı kabul eder. Koç, koçluk ettiği kişi istemedikçe, yargıda bulunmaktan, değerlendirmekten, eleştirmekten, tavsiyelerini, görüşlerini paylaşmaktan kaçınır.

Gözlem öncesi görüşme

Gözlem sonrası görüşme