Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Çağdaş Yönetim İlkeleri

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Çağdaş Yönetim İlkeleri"— Sunum transkripti:

1 Çağdaş Yönetim İlkeleri
Dr. Şule N. Aytaç SASDER 2. ULUSAL KONGRESİ

2 Çağdaş Yönetim İlkeleri
Yönetmek, öğrenilebilir bir beceri işidir. Kişilik özellikleri ile mutlaka bağlantılı değildir. Başlangıçta çok çalışmak zorunda kalabilirsiniz.

3 Çağdaş Yönetim İlkeleri
Üç Yönetim Tarzı 1. Otokratik 2. Demokratik 3. Güç (Power)

4 Çağdaş Yönetim İlkeleri
Geleneksel olarak bir yöneticinin dört temel beceriye gereksinimi vardır: Hedef Saptama Brifing ve Delegasyon İzleme ve Arıza bulma Geri bildirim

5 Çağdaş Yönetim İlkeleri
Bir yöneticinin amacı hedef saptamak ve bu hedefe ekibiyle birlikte ulaşmaktır. Çağımızda etkin bir yönetici, sadece hedeflerine ulaşmasından değil, aynı zamanda altında çalışanların serpilmesi ve başarıya ulaşmasından bellidir. Bu nedenle, çağımızda iki beceri daha önem kazanmıştır: İletişim ‘Coaching’ - Koçluk

6 Çağdaş Yönetim İlkeleri
Bilinen ama çoğu kez unutulanlar: Karşınızdaki de, siz de insansınız Yanınızda çalışanlara genellikle güvenmezsiniz Onlar hakkındaki varsayımlarınız çoğu kez olumsuzdur Onların: - hata yapacaklarını, - sizi aldatmaya çalışacaklarını, - size karşı olduklarını ve - aynı amaç etrafında birleşmediklerini düşünürsünüz..

7 Çağdaş Yönetim İlkeleri
İşleri tersine çevirmek mümkün: Gerçekten kendiniz olabilir, Olumsuz varsayımları olumluya değiştirebilir, Hayatta herkesin amacının aynı olduğunu hatırlayabilirsiniz. Bu evrensel amacı bilen ve buna göre davranan yönetici: - sadık - yaratıcı ve - doygun çalışanlar yaratabilir.

8 Çağdaş Yönetim İlkeleri
Denetçi mi Etkin Yönetici mi? Tersine davranış korku ve baskı yaratır Yönetim sadece “Denetim”, yönetici de “Denetçi” olur Çalışanlar bu tür baskıya karşı koymak için “en az katarak en çok ne alabilirim” gibi kaytarmacı bir tavır sergilerler.

9 Çağdaş Yönetim İlkeleri
Denetçi mi Etkin Yönetici mi? (Devamı) Etkin bir Yönetici ne Yapar? Olumlu ve üretken davranışı teşvik eder ve güçlendirir; Gelişmeyi yakından izler, başarıyı hemen fark eder; İş görenlerin sorunlarını onların yerine çözmez, onların kendi problemlerini çözebilmelerini kolaylaştırır Kendisini de geleceği yaratabilmek için özgürleştirmiş olur.

10 Çağdaş Yönetim İlkeleri
Çağdaş Yönetim İlkeleri ışığında: 1. Sistemler 2. Tutum ve davranışlar 3. İletişim becerileri, süreçlerin iyileştirilmesi için yerli yerinde olmalı; geliştirilen standartlar uygulanmalıdır.

11 Doruk Performans Dilimi
ZORLUĞUN ALGILANMASI PANİK DİLİMİ aşırı yüklü MEYDAN OKUYAN sinirli sizi yeteneğinizin tam dışına uzatır USTALIK kabiliyet sınırlarınız içinde TEKDÜZEN DİLİMİ sıkılmış de motive BİLİNEN KAYNAKLAR (YETENEK) Anthony Robbins tarafından geliştirilmiştir.

12 Çağdaş Yönetim İlkeleri
İletişim Haberleşme olarak ta bilinen ve bireyler arasında ortak bir simgeler sistemi ile gerçekleştirilen anlam ve bilgi alış verişidir. İletişimin ilk kez ayrı bir yaşam alanı olarak tanımlanması 1928’de ve şu tanımla önemi vurgulanıyor: “Bir zihnin başka bir zihinde kendi yaşadığı deneyimin canlandırılmasını sağlayabilmesi.”

13 Çağdaş Yönetim İlkeleri
Sağlıkta İletişimin Yeri Sağlık hizmeti duyarlı bir bakım sanatıdır. Duyarlılığı nasıl aktaracağız? Herhangi bir duygu ve düşünceyi aktarmanın yolu iletişimdir. Davranış ta bir iletişim biçimidir. Söz ve davranışlar birbiri ile uyumlu olmalıdır.

14 Çağdaş Yönetim İlkeleri
İletişimle İlgili Bazı Bilgiler İletişim ile yarattığımız izlenimin %60’ı, beden diliniz, el kol hareketleri, mimikler ve jestlerden oluşur. %32’si ses tonunuz ile taşınır. O halde iletişimin içeriğinin etkisi sadece %8’dir. Söyleme tarzı + ses tonu mesajınızı ya güçlendirir ya da farklı algılanmasına neden olur.

15 Çağdaş Yönetim İlkeleri
İletişimle İlgili Mükemmeliyet Varsayımları İletişim kurmamanız mümkün değil. Yarattığınız etkinin bilincinde misiniz? Konuşmanın anlamı aldığınız cevaptadır; aldığınız cevabı beğenmiyorsanız iletişiminizi değiştirin Başarısızlık yoktur, sadece geribildirim vardır; hata yoktur, sadece sonuçlar vardır. Her deneyim, yeni bir şey öğrenmek için bir fırsat olarak görülebilir.

16 Çağdaş Yönetim İlkeleri
İletişimin aksaması çoğunlukla dinlememek nedeniyledir. Dinleme olmayınca : Önyargılarımızı doğru kabul ederek ona göre cevap veririz, Boşlukları kendimize göre doldururuz, Mesajın yarım veya bozulmuş hali zihnimizde kalır. Verilen cevap ta ona göre olur. Dinlemek, geribildirim ve koçluk becerilerini uygulamada en önemli özelliklerden biridir.

17 Çağdaş Yönetim İlkeleri
Koçluk (coaching) Nedir? Koçluk, bir yöneticinin, direkt konuşma ve yönlendirilmiş faaliyetlerle, bir çalışma arkadaşına bir sorunu çözmek ya da bir görevi yerine getirmekte yardımcı olarak, onun tek başına elde edebileceği sonuçlardan daha iyisine ulaşmasını sağlamaktır.

18 Çağdaş Yönetim İlkeleri
Altı Aşamalı Koçluk Modeli (GROWTH) Goals - Hedefler: (Bu görüşme dahil) Reality - Gerçek Durum: Ne, Neden, Ne zaman, Nasıl, Nerede ve Kim Options –Seçenekler: Neler Yapılabilir Will - İstek / İrade: Eylem Planı Talents - Yetenekler: Hangi Yeteneklerimi kullanıyorum / kullanabilirim. Help -Yardım: Kimin yardımına ihtiyacım var.


"Çağdaş Yönetim İlkeleri" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları