ITEC PROJESİ KAPANIŞ SEMİNERİ TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PROJELER BİRİMİ AĞUSTOS,2014.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
WEB 2.0 RAHİME ÖZDEMİR TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
ROL OYNAMA.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME Konu Adı: Dünyamızın İklim Zenginliği.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
FEN LABORATUVARINDA ORGANİZASYON
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ETwinning Twinspace Kullanımı Nisan 2014.
PROJE TABANLI ÖĞRENME NEDEN GEREKLİDİR?
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
SURRAM.
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
Web 2 araçları Web 2 araçları.
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
E Ğİ T İ MDE YEN İ YAKLA Ş IMLAR TANITIM ÇALI Ş TAYI 22 Haziran 2015 Yıldız Kanlıöz Müdür Yardımcısı (iTEC Temsilcisi)
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
Çalışma Yaprağı.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Kariyer Yönetimi Araçları
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
WEB QUEST. Günümüzün gelişen teknolojisiyle birlikte artık ödevler tozlu ansiklopedilerden değil de derya- deniz internetten yapılır oldu. Buna ayak uydurmak.
NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
PLN Personal Learning Network by Arif Kazancı Ağustos
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
YAZILIM DEĞERLENDİRME
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
WEB 2.0 ARAÇLARI.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
ARGÜMANTASYON.
Sunum transkripti:

ITEC PROJESİ KAPANIŞ SEMİNERİ TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PROJELER BİRİMİ AĞUSTOS,2014

PROJE TABANLI ÖĞRENME

 öğrenme  proje Proje, tasarı ya da tasarı geliştirme anlamına gelen bir kavramdır ve öğrenmenin transferi ve tekil öğrenmeden çok belli bir amaca dönük ilişkisel öğrenmeye işaret etmektedir.

 Projeyi bir hedef olarak değil, alt yapı unsuru olarak ele almakla da proje tabanlı öğrenme, öğrenmenin ürün değil süreç boyutunu vurgulamakta ve öğrenmeyi arzulanan ölçüde bireyselleştirmektedir.  Bu modelde öğretmen yardımcı ve rehber, öğrenci ise özerk ve kurgulayıcıdır. Her senaryonun sonunda gerçekçi ve öğrenci tarafından geliştirilmiş bir ürün ortaya çıkar.

PROJE TABANLI ÖĞRENME MODELİ 1. Öğrenme Senaryosu Burada konuyla ilgili en önemli özelliklerin ilgi çekici şekilde sunulması gerekiyor. Senaryo öğrenme sürecinde öğrenilmesi hedeflenen amaçlar işleniyor. (Örn: Sebep-sonuç ilişkileri) Bu ilişkilerin keşfedilerek senaryo içinde kullanılması hedefleniyor. Örn: “Boğazda neden artık yüzemiyoruz?”

KOCAMAN GEMİNİN, KÜÇÜK BİR TAŞIN BATTIĞI DENİZDE BATMAMASI GERÇEKTEN İLGİNÇ DEĞİL Mİ?

YA KAPLUMBAĞALAR BATMADAN SUYUN İÇİNDE NASIL YÜZER ?

2. Senaryonun Okunması Senaryo okunur. Ne biliyorum, ne öğrenmek istiyorum... tartışılarak ortaya konur. Düşünce, hipotez ve ilişkiler belirlenir. Eksikler tartışılır. Öğrenme gereksinimleri belirlenir. Eksik bilgiler saptanır.  Öğrenciler kendi kendilerine bir çalışma planı, iş bölümü çıkarırlar. Gerekli kaynaklara gidilir. (Kütüphane, internet, laboratuar, uzmanlar vb.)

Öğretmen bu süreçte destekleyen kişi rolündedir: >>Kaynak tanıtımına yardımcı oluyor. >>Stratejiler önerebilir. >>Olumlu destek vererek rekabeti azaltır. >>Öğrencilerin etkili sorgulama stratejileri geliştirmelerine yardımcı olur. >>Hedeflerle ilgili bilimsel yöntemlerin oturtulmasına destek verir. (Kanıt toplama gibi.) >>Kayıtsız şartsız bilgiyi kabul etmemede model olur.

3. Öğrenciler 5-6 Kişilik Gruplarda Proje Çalışmalarına Başlarlar Burada önemli olan öğrencilerin yeni bilgileri toplama beceri ve sorumluluklarını geliştirmeleri. Topladıkları bilgileri kendi dillerine dönüştürmeleri. Öğrencilerin iş bölümünü öğrenmeleri de önemli bir noktadır.

4. Sunu  Öğrenciler projelerini sunarlar. İletişim becerileri, bilginin derlenerek sunulup paylaşılması, etkin katılım burada önem kazanan noktalar.

HAYAL ET  Bir fen öğretmeniyim. Medya çalışmaları öğretmeni ile birlikte, öğrencilerimi sürtünme kavramı konusunda ilgi çekici kısa video hikayeleri oluşturmaya teşvik ediyorum.(bağlantı)  Öğrencilerime tasarım özetini verdim ve yaşıtlarını hedef kitle olarak seçmelerini önerdim(team up).  Öğrencilerime bir kaç ilham verici video hikaye izlettim ve her bir potansiyel iletişim metodunu tartışma ile devam ettik, böylece öğrencilerimin medya okuryazarlığını ve aynı zamanda bilim anlayışlarını geliştirmeyi hedefledik.  İlk derste öğrencilerimden video hikayelerinin ne konuda olacağını hayal etmelerini istedim.

KEŞFET Öğrencilerimden ev ödevi olarak örneğin evde, okul sonrası kulüplerde veya internet ortamında kendi videoları için ilham olabilecek ilgi çekici bilim videolarını bulmalarını, izlemelerini ve gözden geçirmelerini istedim. Öğrencilerim aynı zamanda, ilgili araçları anlamaya çalışarak, onlarla nasıl deney yapacakları ve onları hikayelerinde nasıl kullanacakları konusunda bilgi sahibi olup kendi bilim hikayeleri ile yakından alakalı olacaklar.

HARİTALA  Okula geldiklerinde, bütün öğrenciler bulgularının zihin haritalarını oluştururlar ve video hikayeleri için hikaye panoları oluşturmaya başlarlar. Hikaye panoları tamamlandıktan sonra öğrenciler, medya öğretmeni ve ben video hikayelerin hangi kriterlere bağlı olarak değerlendirileceği konusunda kriterler geliştiririz.  YANSIT- Takımlar aktivite, karşılaştıkları güçlükler ve gelecek seferde yapacakları aktivite planları konusunda yansıtmalar yaparlar.

YAP  Öğrenciler dijital kameralar ve cep telefonlarını kullanarak video üretimlerine başlarlar. Fikir ipucu ve medya dosyalarını paylaşırlar. Videolarını düzenlemek için ücretsiz web tabanlı yazılımlar kullanırlar.  YANSIT - Öğrenciler bilgileri bir araya getirme süreçleri ve bir sonraki Katılımcı Tasarım atölye çalışmaları hakkındaki planlarını yansıtırlar.

SOR-İŞBİRLİĞİ  Bir öğrenci yaptığı yansıtma çalışmalarını bir çocuk televizyonu programında çalışan annesine gösterdi ve kendisinin ve meslektaşlarının öğrencileri televizyon stüdyosunda dolaştırmalarını ilk taslak öğrenci videolarına yorum yapmalarını önerdi.  YANSIT – Tasarım atölye çalışması katılımcıları öğrenci yansımaları ve öğrenci çalışmaları gelişimi konusunda yorumlar yaparlar.

GÖSTER  Yapılan bütün çalışmaların sonunda, öğrenciler video hikayelerini YouTube ve Vimeo gibi çevrim içi video paylaşım platformlarına yüklerler ve iTEC facebook group ’ta linklerini yayınlarlar.  YANSIT- Öğrencilerimin çalışmalarını değerlendirmek için, yorumların toplamını, öğrencilerimin yansıtma kayıtlarını, Öğrenme hikayesi boyunca yaptığım kayıtların yanı sıra öğrenci dokümantasyonlarını kullanıyorum.  Bir sonraki derste benim değerlendirmelerimi tartışıyoruz. Tartışma süresince, öğrenciler değerlendirmelerime taraf yada karşı olma şansı buluyorlar. Bazı öğrenciler öyle sağlam yorumlar ortaya koyuyor ki onların çalışmalarını yeniden değerlendirmek zorunda kalıyorum.

Kaynaklar

KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM…