ANİMASYON HİZMETLERİ VE YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Advertisements

Bodrum’da turizm Yakın zamana kadar Bodrum Turizminin referans unsurları; Deniz, kum ve güneş, Balık ve yöresel yemekler Bodrum Kalesi, Antik Tiyatro,
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE GÜMÜŞLÜK BELEDİYESİ EĞİTİM İŞBİRLİĞİ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
REKLAMCILIK Hafta 5.
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
X.BÖLÜM KÜLTÜR.
Yeni Pazarlama Teknikleri
YEREL YÖNETİMLERDE REKREASYON PROGRAM VE HİZMETLERİ
AMACIMIZ: Dim Barajı ile deniz arasındaki alanın yönetim planının çıkarılması, turizm alanında daha fazla yararlanmak, denizden içeriye doğru 1 km’lik.
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
TOKAT KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ Şalpazarı Atatürk Ortaokulu
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
IŞIKLI İLKÖĞRETİM OKULU
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Pazarlama Giriş 1 1.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
FİZİKSEL AKTİVİTE VE HAREKETLİ YAŞAM
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
1 ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ TÜRK ÜNİVERSİTELERİNDE SPOR YÖNETİMİ.
Girişimcilik.
Pazarlama İlkeleri.
KONGRE FUAR ORGANİZASYONU 3.Hafta
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
BESYO.
KIRSAL KALKINMA ve ÖRNEK PROJELER
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
35 SODES Sosyal Destek Programı Sosyal Destek Programı (SODES): Yerel dinamikleri harekete geçirerek yoksulluk, göç.
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
KONGRELER NASIL YAPILMALI?
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Pazarlama Giriş 1 1.
KONGRE TURİZMİNİN DİĞER TURİZM TÜRLERİ İLE İLİŞKİLERİ
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
ENGLISH ON HOLIDAY.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE MALİYET ANALİZİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Bilgilendirme Toplantısı
MÜZE EĞİTİMİ VE DÜNYADA MÜZE EĞİTİMİ UYGULAMALARI
REKREASYON. BÖLÜM: 1 ZAMAN VE BOŞ ZAMAN DEĞERLENDİRMEYLE İLGİLİ KAVRAMLAR.
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Sunum transkripti:

ANİMASYON HİZMETLERİ VE YÖNETİMİ Dr. Oğuz TÜRKAY SAÜ Turizm İşletmeciliği Bölümü

Animasyon Kavramı Eğlencedir. Boş zaman aktivitesidir. Eğlenceli boş zaman geçirmeye yönelik aktivitelerdir. Tatili zevkli bir hal aldıracak duruma getirmeye, değişik ve ilginç kılmaya yarayan her şeyi kapsar. 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Fiziki yorgunluğu ve işin yarattığı zihinsel gerilimi giderme işlevi Modern çağda eğlence bireyin yaşama biçimini etkileyen temel faktörlerden biri haline gelmiştir. Bunun nedenleri: Fiziki yorgunluğu ve işin yarattığı zihinsel gerilimi giderme işlevi Rutinden sıyrılma aracı Fiziki, zihni ve ruhsal gelişme için yeni şartlar yaratması (Dikkat: Karakter aşınması !!!) 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Turizm İşletmelerinde Animasyon Sağlık, dinlenme, eğlenme turizmindeki rekreatif faaliyetlerle Turisti canlandırma, zindelik ve hareket verme..(sosyal yönlü tanım) Turistlerin kendilerine kalan zamanda sıkılmalarını önleyen, tatilin neşeli, canlı, hareketli ve ilginç geçmesini sağlayan eylemlerdir..(müşteri yönlü tanım) Müşteriyi meşgul edecek uğraşıların tümü..(işletme-pazarlama yönlü tanım) Dinlenme tesislerinde hareketlilik yaratmak, turistin turlardan ve denizden arta kalan zamanını değerlendirmektir.. (işletme-pazarlama yönlü tanım) Turisti dışarı bırakmamak ve içeride harcama yaptırmak yoludur (işletme yönlü bakış) 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Tarihi 1950’li yıllardan itibaren sanayileşmiş ülkelerde görülmeye başlanmış, daha sonra turist kabul eden ülkelerde uluslar arası tatil köylerinde ve zincir otel işletmelerinde hızla yayılmıştır. Gelişme koşulları: Ekonomik gelişme ve gelir artışı Ücretli izin ve boş zaman artışı Endüstrileşme ve şehirleşmenin uyumsuzlukları Çevre sorunları Aktif nüfusun azalması Sosyal şekillenme ve kişiliğini kaybetme riski 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Animasyonun Fonksiyonları Sosyal Fonksiyonlar (kişilerarası uyum ve bütünleşmeyi sağlar) Gelenekler, eski yaşantı biçimleri ve eğlence türlerini canlandırarak kültür aktarımı sağlar Kültür değerinin paylaşılması ile insanlararası sosyal dayanışma sağlanır Mutlu insanlar sağlıklı insanlardır 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Boş Zaman Fonksiyonları (Turizm amaçlı gelen insanların hedefi bedenen ve ruhen dinlenmek, hoşça vakit geçirmektir. Ziyaretler, doğa gezileri, sergiler, yarışmalar, gece şovları ve gösteriler turistik ürünün birer parçası olarak turiste en yüksek fydayı sağlamak adına organize edilir. 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Eğitim Fonksiyonu: Animasyon etkinlikleri turist kültürel aktarım imaknı sağlar. Türk folkloru, yeme-içme alışkanlıklar ve yemekleri değişik oyunlarla turiste öğretilebilir. Bunları izleyip öğrenen turistler arasında yarışmalar yapılabilir. Bu şekilde eğlenen turist aynı zamanda ülke kültürü ile temas nedeniyle daha fazla memnun olacaktır. 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Spor Fonksiyonu: Bu tür etkinlikler kişilerde fiziksel gelişme sağlar Spor Fonksiyonu: Bu tür etkinlikler kişilerde fiziksel gelişme sağlar. Futbol, basketbol, yüzme, beach-volley, okçuluk, ata binme, tırmanma, fitness salonu etkinlikleri gibi çalışmalar hem ruhen dinlenme ve hem de bedenen gelişme sağlar. 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Kültür Fonksiyonu: Halk kültürünün yayılmasını sağlar Kültür Fonksiyonu: Halk kültürünün yayılmasını sağlar. Kültürel etkinlikler deniz-güneş-kum odaklı tatillerde bile önemli bir rahatlama imkanı yaratır. Bunun yanında gidilen bölgenin kültürel değerlerini algılama fırsatı verir. 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Sağlık Fonksiyonu 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Animasyon Projelerinde Başarı Koşulları Bir bağımsız istasyon için; bölge yada istasyonun çekicilikleri, idari yapısı ve kaynakları; hedef kitlenin özellikleri Otel animasyon bölümü için: Turistlerin ihtiyaç ve güdüleri hakkında bilgi sahibi olmak Turistlerin sosyo-ekonomik özellikleri hkk. Bilgi sahibi olmak Animasyon alanlarının hazırlanmış olması ve kullanılacak araç gerecin temini İşletmenin ve animasyon ekibinin öznel yönlerini kullanabilmek Sorunları çözme sistematiği geliştirmek 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Animasyon Planlama Her faaliyet lanının kullanım projesi oluşturulmalıdır. Kullanım projesi için faaliyet tanımları ortaya koyulmalıdır. Alan düzenlenmesi alana göre değil faaliyete göre yapılmalıdır. Bir faaliyete ayrılmış alanın başka bir faaliyete ait uygulamalarla doldurulmasından kaçınılmalıdır. Yoğunlaşmaları kontrol için alanarın optimal taşıma kapasitesi bilinmelidir. Animasyon alanları arasında geçiş kolay olmalıdır. Havuzdan çıkan turist tenis için işletmeyi baştan başa kat etmemelidir. Otelin konumu doğal bir çevreye ve eğlence alanlarına açılmayı mümkün kılmalıdır. Alan düzenleme ile ilgili ilkelere daha otel inşaatı aşamasında özen gösterilmelidir. 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Turistik Animasyonun Rolü ve Turistlerin İlgileri Kişiler arası sosyal haberleşme; samimiyet; boş zaman değerlendirme aktivitesidir. Büyük şletmelerin artması ile yaygınlaşmıştır. Turist tatmininde çok önemli yeri vardır. Rolü şunlara bağlıdır: Faaliyetlerin içeriği Kull. Metot ve teknikler Hitap ettiği kitle Animatörlerin özellik ve formasyonları Kull. Araç ve ekipman Maliyeti Değerlendirilmesi 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Turist İlgisi Sanat, Sosyal ilişki, fiziksel eylem, doğa-kültür uygulamaları, kültürel alanlarda görülen bu etkinliklere katılanlar genelde ilgili alanda özel yaşamında bir eksiklk hissetmektedir. Bu eksikliğin bu faaliyetlerle giderilmeye çalışılması turist doyumunun anahtarı olmaktadır. 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Tur. İşl.’de Animasyon Geliştirme Yatırım aşamasında anmasyon planlaması yapılmalı Düzenlenecek etkinlik çeşitleri önceden belirlenmeli, uygun alan, personel, araç gereç temin edilmeli; özel mekanlar kurulmalı Müşteri tipine uygun programlar geliştirilmeli Animatörün eğitimi sağlanmalı Animasyon hedef kitleye tanıtılmalı 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Turist-Animasyon-Yerel Çevre Yerel halk X turist çatışması Turist X yerel ekolojik değerler çatışması Turist X yerel kültür değerleri çatışması Bu çatışmaları uyuma dönüştürebilecek en önemli aktivite animasyondur. 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Turistik Animasyonların Geliştirilmesi Turistik ürünün geliştirilmesi: Animasyonun da dahil olduğu bir karma ürün geliştirilmelidir. Bunun için gerekli personel yetiştirilmelidir. (3. yaş veya kongre ziyaretçileri için ayrı nitelikte elemanlara ihtiyaç vardır) Animasyon fonksiyonlarının geliştirilmesi: Animasyon faaliyetlerinin ekonomik yönü, araçlar, vb. planlanmalıdır. Animatör seçimi: Turizmle birlikte ortaya çıkan bu mesleğe ilişkin kurallar ve iş tanımları geliştirilmelidir. 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Animasyon İşletmeciliği ve İşletmeleri Su sporları merkezi, sinema salonu, diskotek gibi aktivite merkezleri turizm bölgeleri için çok önemlidir. Sahil bölgelerinde yat limanları, bisiklet parkurları, avcılık alanları, doğal rezervler, açık hava oyun alanları, çocuk bahçeleri, piknik alanları; dağ otellerinde teleferik vb merkezler önemli kolaylıklardır. Otellerin bünyesinde açık hava tiyatrosu, park içinde konser yeri, toplantı salonu, el sanatları vb için sergi salonu, kitaplık, tv salonu, diskotek, el işleri atölyeleri (resim vb) gibi bölümlere yer verilmektedir. 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Animasyon İşletmeciliği Girilmesi kolay kabul ve enformasyon merkezi, personeli, ekipmanı, kambiyo bürosu, snack-bar, gazete büfesi, butik vb Orijinal mimarisi ve eğlence hizmetleriyle bir animasyon unsuru Restoranlar, barlar, manzara terasları Gece kulübü, oyun ve eğlence alanları Çarşılar, butikler, vb Alan ve dekorasyon fark yaratmalı Gezinti alanları, Otomobille gelenler için park yerleri Belki bir kongre binası vb ile hizmet çeşitlendirme.. 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Aktif Animasyon Çeşitlerinin Sınıflandırılması Artık kimse güneşte yanıp kavrulduğu bir tatili tercih etmemekte. Turistler faal, vücudu geliştiren, ilginç gezi ve eğlenceleri kapsayan tatilleri seçmekteler.. 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Çeşitler Sportif (daha çok gençlere hitap eder; deniz kıyısı aktiviteleri yoğunluktadır; tenis, golf, spor sahaları, havuzlar, koşma parkurları vb; modern donanımlı olabilir, deniz tedavi merkezleri, bowling, bilardo, fitness vb) Kültürel (Daha olgun turiste hitap eder;hareketli ve hareketsiz kültür faaliyetlerinin her yönünü kapsar; konserler, dans, bale gösterileri, sinema, tiyatro, festivaller, segi ve galeriler, vb.) 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Dinlendirici (herkese hitabeder; mevsim boyunca faal olmalıdır; havuz, disko, sinema, mini club, moda defileleri, geziler vb.) Kamuya ait olanlarını belediyeler destekler (gençlik evleri, sokak konserleri, ulusal bayram kutlamaları, sanat merkezleri, Pazar ve panayır yerleri, uluslar arası karşılaşma törenleri, vb. 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Animasyon Yönetimi Faaliyetin özeti Analizler (kadro, tahminler, SWOT) Amaçlar Stratejiler Animasyon Programı Bütçe Denetim Animasyon programlarının hazırlanmasında işletme büyüklüğü, kaynakları yanında konaklama sürelerinin dikkate alınması çok önemlidir. 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Örgütlenme 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Animasyon Eğitimi Yaratıcılık.. Eğitim kurumu yok, sertifika prog’ları var.. Kişisel özellikler (hareketli bir kişilik, fikirleri ifade yeteneği, saygı ve hoşgörü, sabır, canayakınlık, dinlemeyi ve konuşmayı bilmek, kitleyi harekete geçirme yeteneği, değişik kişileri ortak zevk etrafında gruplandırma yeteneği, kültürel birikim, sorumluluk, sempatik, organizasyon, yönetme, inisiyatif sahibi olmak, beceri , ..) 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Animatör İstihdamı Sürekli (tesis planlama, faaliyet planlama ve organize etm., koordine etme, program oluşturup uygulamayı denetleme, işletmede eğlence imkanlarına ilişkin reklam vb. yürütme) Geçici (teorik animasyon eğitimi almış, turizmde animasyon deneyimi olan, animasyon eğitimi olmasa da yabancı dil bilen; yabancı uyruklu) 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Animasyon Faaliyetlerinin Hizmet Satışına Etkisi Satışa, kara ve kalış sürelerine etkisi (promosyon-AIDA- attention, interest, desire, action) Eğlence hizmetlerini bir paket halinde satan tur operatörleri vardır. Çoğunlukla oda ve pansiyon alan turiste işletmede animasyon ücretsizdir. Değişken giderlerin bir kısmı katılım ücretleriyle sağlanabilir. Farka ise işletme katlanmalıdır. Gelir getirmeyebilir ancak hizmetin bir parçasıdır ve temel konaklama hizmetlerini destekler 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Pazarlama ve Rekabet Avantajı Etkisi Gelir Yaratıcı Etki (1987 yılında yapılan araştırmaya göre animasyona yer veren işletmelerde toplam gelirlerde %17’lik artış) Üç şekilde; a) pazarlama avantajı vermesi ile oda satışına etkisi, b) yiy-iç gibi departman harcamalarını artırması, c) tesiste kalmayı teşvik ile diğer dept. harcamalarını artırması Marka ve İmaj Bağlılığı Yaratma Etkisi Geceleme Sıklığı ve Süresine Etkisi Ürün Geliştirmeye Etkisi (özel merkezler açılması Turizm Bakanlığı’nca desteklenmektedir) 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Bazı Sorunlar Kültürü tanımak için gelen turiste ülke insanının içine karışma imkanından alıkoyar Ülke kültürü dışında uygulama-yaşam göstergeleri sunabilir (bunun önlenmesi için kültürel uygulamalar geliştirilmelidir) Maliyetleri, artistlere ödenen ücretlervb nedenlerle bir animasyon etkinliği tek başına karlı değildir. Bu tür faaliyetler mevsimliktir.. 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.

Sabrınız İçin Teşekkürler.. BİTTİ Sabrınız İçin Teşekkürler.. 26.04.2017 SAÜ Trz. İşl. Bl.