Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ"— Sunum transkripti:

1 KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI

2 Turizm İşletmelerinin Sınıflandırılması
Seyahat İşletmeleri Yiyecek-İçecek İşletmeleri Konaklama İşletmeleri Diğer İşletmeler

3 Ulaştırma İşletmeleri
Tur Operatörleri Seyahat Acenteleri SEYAHAT İŞLETMELERİ

4 Ulaştırma İşletmeleri: Kara-Hava-Deniz-Demiryolu İşletmeleri
Tur Operatörleri: Talep ortaya çıkmadan önce ulaşım, konaklama ve varış yerlerindeki diğer hizmetleri bir araya getirerek tur düzenleyen dağıtım aracısıdırlar Seyahat Acenteleri: Tur operatörleri ile tüketiciler arasındaki aracı kuruluşlardır. Turizm endüstrisinin tüm faaliyetlerini programlar halinde tüketiciye sunar.

5

6 Seyahat Acenteleri A GRUBU SEYAHAT ACENTELERİ
Kar amacı ile turistlere, sektöre yönelik bilgiler veren, paket ve diğer turları oluşturan, konaklama, gezi, spor, eğlence imkanları sunan, oluşturduğu ürünü kendisi veya diğer acenteler vasıtasıyla pazarlayabilen ticari kuruluşlardır. Bu yönüyle aynı zamanda tur operatörü gibi çalışırlar. *** Yurt dışına tur götürme ve yurt dışından tur kabul etme konusunda tek yetkili işletme gurubudur

7 B GRUBU SEYAHAT ACENTELERİ
Ulaştırma işletmelerine ait biletlerin satışları ve A grubu seyahat acentelerinin düzenledikleri turların biletlerinin rezervasyonunu ve satışını yapar. Tur operatörlüğü işlevleri yoktur. C GRUBU SEYAHAT ACENTELERİ Yalnızca yurtiçi talebe cevap verir, yurtiçi turları tanıtır, üretir, pazarlar veya satar. Hem acente, hem de tur operatörü biçiminde faaliyet gösterir. A grubundan ayrılan yönü sadece yurtiçi pazarda faaliyet göstermesidir. A Grubu acentelerinin verdiği ürünleri tanıtır, satar, pazarlayabilir.

8

9 YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİ (Y.i.i)
Kar Amacı Güden Y.İ.İ. (Ticari) Kar Amacı Gütmeyen Y.İ.İ. (Kurumsal) a. Sınırlı Pazara Hitap b. Tüm Pazara Hitap c. Kurumsal İşletmeler d. Ticari İşletmeler Eden İşletmeler Eden İşletmeler a: Ulaştırma İşletmeleri, Kulüpler, Kurumsal İşletmeler b: Konaklama İşletmeleri, Bağımsız Y.İ.İ., Kafe ve Barlar, Fast Food Restoranlar c: Resmi Kurumlar, Üniversite ve Okullar, Hastaneler, Askeri Kurumlar d: Endüstriyel İşletmeler Kaynak: Davis ve Stone:1993:4

10 Konaklama İşletmeleri
Turistlerin geçici konaklama , yeme-içme, kısmen eğlence ve diğer bazı sosyal ihtiyaçlarını karşılayan işletmelerin oluşturduğu sektör olan konaklama sektöründe faaliyet gösteren işletmelerdir. Turistlerin seyahat nedenleri, seyahat şekilleri, beklentileri, gelir düzeyleri ve zevkleri çok farklı olduğu için bu sektörde yer alan işletmeler ve ilgili sınıflandırmalar da son derece farklıdır.

11 DİĞER İŞLETMELER Doğrudan turizm endüstrisine bağlı seyahat, yiyecek-içecek ve konaklama sektörlerinde faaliyet gösteren işletmelerin yanısıra, varlıkları kısmen ya da tamamen turizme bağlı olan işletmeler de mevcuttur. Dört ana grupta toplanabilir: 1. Turizmle ilgili çeşitli ürünleri üreten işletmeler (Seyahat ve tatil özel giysileri, hediyelik eşya dükkanları..vs) 2. Turizme bağımlı işletmeler: Havalanları, liman ve istasyonlarda ve tatil beldelerinde çeşitli tüketim malları satan perakendeci işletmeler 3. Turizmle İlgili Özel Hizmetleri Üreten İşletmeler: Çevirmenlik ve Rehberlik Hizmetleri, animasyon hizmetleri, döviz büroları.. vs. 4. Turizm tanıtım ve reklamcılık işletmeleri

12 KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
Konaklama İşletmeleri turizm endüstrisinin önemli bir alt koludur. Oteller ise bu işletmelerin daha çok uzmanlaşmış bir türüdür. Bir otel, kendi ürünleri ve pazarıyla, teknoloji ve yöntemleriyle bir işletmedir. Konaklamanın yanısıra, iş görüşmelerinin yapıldığı, toplantı, konferans, rekreasyon, eğlence imkanlarının sunulduğu, istihdam sağlayıcı ve döviz kazandırıcı özellikleriyle yöre insanları için de oldukça ilgi çekici olan işletmelerdir.

13 Otelciliğin Tanımı ve Özellikleri
Otel, yolcuların seyahatleri boyunca ücret karşılığında konaklayabilecekleri ve beslenme ihtiyaçlarını devamlı olarak karşılayabilecekleri işletmelerdir (Uluslararası Turizm Akademisi) Oteller, asıl fonksiyonları müşterinin geceleme ihtiyaçlarını sağlamak olan, bu hizmetin yanında yeme-içme, eğlenme ihtiyçları için yardımcı ve tamamlayıcı birimleri bünyelerinde bulunduran en az 10 odalı tesislerdir (2634 sayılı turizm teşvik kanunu).

14 1952 yılında Uluslararası Otel Sahipleri Birliği, otel terimlerinin her ülkede aşağıdaki özelliklere sahip kuruluşlar için kullanılmasını kabul etmiştir: 1. Yönetimiyle olduğu kadar, donatımıyla da müşterilerin ihtiyaçlarına cevap verecek nitelikte olmalıdır 2. Yalnız konaklama değil, aynı zamanda beslenme ihtiyacını da karşılayabilmelidir 3. Müşterilerle kısa vadeli bir anlaşma yapan işletmeler olmalıdır 4. Otelcilik endüstrisi standartlarına uyma eğilimi göstermeli ve buna kendisini zorunlu saymalıdır. 5. Müşterilerine tahsis ettiği odalarda sağlık koşullarına uygun olarak yerleştirilmiş banyo, tuvalet, lavabo gibi donatım araçları bulundurmalıdır 6.Yeter sayıda teknik ve hizmet personeline sahip olmalıdır

15 Otel işletmelerinin Özellikleri
1. Otel İşletmeleri «Zaman» satar 2. Otel işletmeciliği «insan gücü» ne dayanır 3. Otel hizmetlerinin gerçekleşebilmesi, otel personeli arasında «yakın işbirliği ve karşılıklı yardımı» gerektirir 4. «7/24» hizmet verir 5. Dinamiktir 6. Risk faktörü oldukça yüksektir

16

17

18

19

20

21 Oda Sayısı, Faaliyet Gösterdikleri Ülke Sayısı ve Toplam Otel Sayısına Göre Dünyanın En büyük Otel Grupları

22 Oda Sayısı, Faaliyet Gösterdikleri Ülke Sayısı ve Toplam Otel Sayısına Göre Dünyanın En büyük Otel Grupları Kaynak: Walker, 2012

23

24

25

26

27 Kaynak: Batman, Orhan. (2008). Otel İşletmelerinin Yönetimi
Kaynak: Batman, Orhan.(2008). Otel İşletmelerinin Yönetimi. Değişim Yayınları, İstanbul. Teşekkürler 


"KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları