Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri"— Sunum transkripti:

1 Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri

2 Seyahat Acentelerinin Tarihsel Gelişimi
1841’de İngiltere’de Thomas Cook, bir festivale trenle 571 kişilik turist kafilesi taşıyarak ilk turu düzenlemiş ve modern anlamda ilk turizmi başlatmıştır

3 Seyahat Acentelerinin Tarihsel Gelişimi
1860’da ilk seyahat şirketi Thomas Cook Travel Londra’da açıldı 1919’da uçaklar yolcu taşımada kullanılmaya başlandı 2. Dünya Savaşı sonrası tren ve geminin yanı sıra hava ve karayolu seyahatlerde sıklıkla kullanılmaya başlandı. Charter uçuşları (gruplara özgü tarifeli sefer) başladı. Seyahat hizmetleri yerine tur operatörlüğü kavramı gündeme geldi. Günümüzde yoğunlukla sanal ortamda satış, pazarlama, destek hizmetler ve diğer faaliyetler gerçekleşmektedir.

4 Paket Tur Kavramı ve Tanımı
Paket tur tatil amaçlı ulaşım, konaklama, yeme-içme, yöresel geziler ve eğlence gibi değişik turistik mal ve hizmetlerin, bir tur operatörü tarafından bir araya getirilmesi ile oluşturulan ve en az bir gecelemeyi kapsayan; reklam veya tanıtım araçlarıyla turistlere sunulan, sabit bir fiyattan ve tur fiyatının tamamı tatil başlamadan önce peşin ödenen seyahatlere denir.

5 Paket Turun Özellikleri
Seyahat süresince ihtiyaç duyulan bütün hizmetleri kapsamaktadır. Paket tur tüketiciye tek bir sabit fiyattan satılır. Paket tur, bireysel seyahatlere oranla daha ucuzdur. Tüketicilere Paket tur ürünleri arasında seçim yapma imkânı sunar

6 Tüketiciler Açısından Paket Turların Tercih Nedenleri
Her şey dahil tek fiyat ödeme, Tur programındaki kesin güvence, Birden fazla tur programından seçim yapabilme, Rehberlik hizmetleri, Peşin fiyatına taksitle ödeme

7 Tur Operatörleri Açısından Paket Turların Tercih Nedenleri
Büyük oranda yer ayırtıp düşük fiyatlar elde etmesi, Tur bedellerinin peşin ödenmesi sonucu, ön finansman sağlaması, Reklam konusunda ulaştırma ve konaklama tesislerinin desteğini alması, Paket tur düzenleme nedeniyle, ulaştırma ve konaklama işletmeleriyle entegrasyon imkanları, ayrıcalıklar kazanılması

8 Diğer İlgili İşletmeler Açısından Paket Turların Tercih Nedenleri
Seyahat acenteleri satışlarından yarar sağlar, Konaklama ve havayollarındaki yatak-koltuk doluluk oranlarını arttırır, Tüm işletmelere yeni potansiyel pazarlar yaratır, Ülkelerin ve işletmelerin ücretsiz dolaylı tanıtımına katkı sağlar, Ülkeye yönelik turizm akımlarının artmasına neden olur, İşletmelerin verimliliklerini arttırır, Tüketicilerin kolayca ve birden fazla seyahate çıkmalarını teşvik eder

9 Paket Tur Çeşitleri Gözetimli Turlar: Genel olarak sınır ötesinde belirli bir noktaya gidip, orada tatil süresini tamamlayıp geri dönme esasına dayanırlar. Yönetimli Turlar: Her günü, her ayrıntısı önceden planlanmış olan bu turlar çoğunlukla gidilen bir ülke ya da yörede mümkün olduğunca çok yeri görmeyi, o etnik grubun geleneksel birikimlerini gözlemeyi ve öğrenmeyi hedefleyen kültürel ağırlıklı turlardır.

10 Paket Tur Çeşitleri Karşılayıcı Turlar: Bu tip turlarda, gidilecek olan otelde konukları ağırlama görevini üstlenen bir görevli konukların günlük tercihli gezilerini düzenler, sorularını yanıtlar ve onlara boş zamanlarını planlamalarında yardımcı olur. Bağımsız Turlar: Bir konaklama işletmesinde rezervasyon yapma, yiyecek-içecek türünün belirlenip rezervasyona ilave edilmesi gibi özellikler arz eden bağımsızlık avantajı sağlar


"Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları