NİŞANTAŞI SMYO _DERS NOTLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
Advertisements

KİMLİK DOĞRULAMA İŞLEMİNDE FOTOĞRAF UYGULAMASI
MODÜL 4 Organizasyon.
MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.
DOĞUMHANE HİZMETLERİ HOŞGELDİNİZ.
İNDİKATÖR YÖNETİMİ ORDU İLİ KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
SAĞLIKTA HİZMET KALİTE STANDARTLARI GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS)
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
SHKS DE HASTA GÜVENLİĞİ UYGULAMALARI
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
OKUL HEMŞİRESİNİN GÖREV YETKİ SORUMLULUKLARI
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
SAĞLIKTA KALİTE STANDARTLARI VERSİYON –
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI SMYO _DERS NOTLARI
Öğretim Görevlisi :HÜLYA ER
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
HASTA KİMLİĞİNİN DOĞRULANMASI
Hastane Enfeksiyonları Kontrol Komitesi
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
İnceleme Dairesi Başkanlığı
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE AKREDİTASYON VE KALİTE
HASTA KİMLİKLENDİRME VE KİMLİK DOĞRULAMA
TKY UYGULAMASI.
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 4. DERS : TIBBİ KAYITLAR
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi
Öz Değerlendirme (İç Tetkik) ve Bina Turu Eğitimi
OKULLARDA SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ PROGRAMI
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ DEĞERLENDİRMESİ
HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
HASTA KİMLİK BİLGİLERİNİN TANIMLANMASI VE DOĞRULANMASI FATİH KARAYİĞİT EĞİTİM HEMŞİRESİ.
2016 SAĞLIKTA KALİTE DEĞERLENDİRMELERİ ZUHAL ÖKMEN.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
Atık Yönetimi Çevre Yönetim Birimi Hasta mahremiyeti.
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI SMYO _DERS NOTLARI SKS VERSİYON _5 NİŞANTAŞI SMYO _DERS NOTLARI

SKS VERSİYON _5 NEDİR? 2003 2005 2007 2009 2011

Etkinlik ve Etkililiğin Sağlanması; Burada amaç; doğru hizmetin; doğru zamanda, en az maliyetle gerçekleştirilmesidir. Bu kavramları daha basit olarak tanımlamak gerekirse; etkinlik, doğru işin yapılması, etkililik işin doğru yapılmasıdır. ! Bu iki kavramın birlikte sağlanması hedeflenmelidir

Etkinlik ve Etkililiğin Sağlanması; Örnek : Doküman Yönetimi Etkinlik - Kurumsal düzeyde ortak dilin geliştirilmesine yönelik olarak doküman yönetim sisteminin oluşturulması Etkililik – Doküman yönetim sisteminin gerekliliklerinin yerine getirilmesi için rehberler hazırlanması ve eğitimler verilmesi yoluyla doküman yönetimin sisteminin kurumda doğru bir şekilde kullanılmasının sağlanması

Bu hedefler SKS _5 te güncellenmiştir!( 2015) Bu hedefler genel olarak iki kategoride ele alınabilir, Birinci kategori:kurumun hizmet sunum şeklini, bir diğer deyişle kurumun hizmetlerini nasıl ortaya koyduğunu ilgilendiren organizasyonel hedeflerdir. (Etkililik, Etkinlik, Verimlilik ve Sağlıklı Çalışma Yaşamı) İkinci kategori:Kurumdan hizmet alanları birebir ilgilendiren hedeflerdir. (Hasta Güvenliği, Hakkaniyet, Hasta Odaklılık, Uygunluk, Zamanlılık, Süreklilik

SKS VERSİYON _5 /TANIMLAR Dokümanın Kodu: Dokümanın izlenebilirliğini sağlayan, kurum ve kuruluş tarafından doküman yönetim sistemi rehberinde belirlenen kurallara uygun olarak oluşturulan tanımlama sistemini ifade eder.

SKS VERSİYON _5 /TANIMLAR Gösterge: Bir konunun sayısallaştırılması ve ölçülebilir hale getirilmesiyle, o konuda iyileştirm.e faaliyeti yapılmasına katkı sağlayan bir araçtır

SKS VERSİYON _5 /TANIMLAR Öz Değerlendirme: Hastane Kalite Yönetim Direktörünün sorumluluğunda Sağlıkta Kalite Standartları esas alınarak kurum içinde gerçekleştirilen değerlendirme faaliyetidir. Her yıl en az iki defa kalite direktörünün planlaması ile yapılır. Bölüm sorumluları önceden denetim tarihi konusunda bilgilendirilir. Raporlar kalite direktörü tarafından üst yönetime sunulur.

SKS VERSİYON _5 /TANIMLAR Ramak Kala Olay: Hasta ve çalışanların güvenliğini tehdit edebilecek, gerçekleşmek üzereyken son anda gerçekleşmeyen istenmeyen olayları ifade eder.

SKS VERSİYON _5 /TANIMLAR Yardımcı Doküman: Prosedür, Talimat, Rehber, Form, Plan, Liste, Rıza Belgesi ve Dış Kaynaklı dokümanların dışında kalan veya bu dokümanları destekleyici nitelikteki dokümandır.

SKS VERSİYON _5 /BOYUTLAR

SKS VERSİYON _5 /BOYUTLAR SKS-Hastane; Kurumsal Hizmetler Boyutu Hasta ve Çalışan Odaklı Hizmetler Boyutu Sağlık Hizmetleri Boyutu Boyutu Destek Hizmetleri Boyutu Gösterge Yönetimi olarak 5 boyutta incelenir.

SKS VERSİYON _5 /BOYUTLAR Kurumsal Hizmetler Boyutu; hastanede, tüm çalışanların yer aldığı etkin bir kalite yönetim yapılanması meydana getirerek, kaliteli hizmet sunumuna ilişkin faaliyetlerin sistemli bir şekilde yürütülmesini sağlamak üzere hazırlanmış standartlar içeren bölümlerden oluşan boyuttur.

SKS VERSİYON _5 /BOYUTLAR Hasta ve Çalışan Odaklı Hizmetler Boyutu; hastaların temel haklarını, güvenliğini ve memnuniyetini, çalışanların ise sağlıklı bir çalışma yaşamı içinde olmalarını sağlamak, sunulan hizmetlere hasta ve çalışan perspektifinden bakmak amacıyla hazırlanmış standartlar içeren bölümlerden oluşan boyuttur.

SKS VERSİYON _5 /BOYUTLAR Sağlık Hizmetleri Boyutu; hastanede verilen tüm tıbbi hizmet süreçlerinin SKS-Hastane hedefleri kapsamında verilmesini sağlamak amacıyla hazırlanmış standartlar içeren bölümlerden oluşan boyuttur. Bu boyutta yer alan bölümler Alan ve Süreç Bazlı Sağlık Hizmetleri olmak üzere kendi içinde iki kategoriden oluşmaktadır.

SKS VERSİYON _5 /BOYUTLAR Destek Hizmetleri Boyutu; tıbbi hizmet süreçlerinin güvenliğini ve sü- rekliliğini sağlamaya yönelik gerekli alt yapıyı oluşturmak amacıyla hazırlanmış standartlar içeren bölümlerden oluşan boyuttur.

SKS VERSİYON _5 /BOYUTLAR Gösterge Yönetimi Boyutu; belirlenen süreçlere yönelik performansı izleyip değerlendirmek sureti ile kalitenin sürekli iyileştirilmesini sağlamak amacıyla hazırlanmış standartlar içeren bölümlerden oluşan boyuttur.

SKS VERSİYON _5 /BOYUTLAR SKS-Hastane'nin temel amacı «Güvenli Hastane» inşa etmektir.

SKS VERSİYON _5 /Standartların Puanlandırılması

SKS VERSİYON _5 /Standartların Puanlandırılması

SKS VERSİYON _5 /kodlama sistematiği

SKS VERSİYON _5 /Standartların Puanlandırılması

SKS VERSİYON _5 /Standartların Puanlandırılması Aşağıdakilerden hangisi SKS_5 e göre kurulması zorunlu komitelerden biri değildir? Hasta Güvenliği Km Çalışan Güvenliği Km Eğitim Km Tesis Güvenliği Km Kalite Danışma Km

SKS_5 kapsamında risk değerlendirilmesini yapmak kimlerin sorumluluğundadır. İş Güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi Sadece bölüm sorumluları İşletme Müdürü Güvenlik Müdürü Özel hastane sahibi

ULUSAL SAĞLIK GÜVENLİK KODLARI BEYAZ KOD MAVİ KOD DAHİLİ NO:1111 Çalışana şiddet durumunda kullanılan acil çağrı sistemidir. DAHİLİ NO: 2222 Hasta , Hasta Yakını yada çalışanlar için hayati risklerde verilen acil durum çağrı sistemi. (Kalp-solunum durması )

ULUSAL SAĞLIK GÜVENLİK KODLARI PEMBE KOD KIRMIZI KOD DAHİLİ NO: 3333 Hastane içinde bebek ve çocuk kaçırılması ve kaybolması durumunda verilen acil durum yönetimi. SKS_5 te yeni tanımlandı.

Sağlık Hizmet sunumunda Ulusal Kodlar Beyaz Kod _1111 Mavi Kod _2222 Pembe Kod _3333 Kırmızı Kod ?

Aşağıdakilerden hangisi hasta ve çalışan odaklı hizmetlerin değerlendirilmesi kapsamında değerlendirilen çekirdek standartlardan biridir? HHD04 HHD01 HHD06 HHD09

Sağlıklı Çalışma Yaşamı Aşağıdakilerden hangisi SKS _5 kapsamında değerlendirlen sağlıklı çalışma yaşamı çekirdek standartlarından biridir. HSÇO4 HSÇO3 HSÇO7

TIBBİ KAYIT ARŞİV HİZMETLERİ Hangisi destek hizmetler boyutunda değerlendirilen çekirdek standartlardan biridir? DTA01 DTA02 DTA03 DTA06

GÖSTERGE YÖNETİMİ SKS_5 kapsamında kurum gösterge sonuçlarına ilişkin sonuçların bakanlık elektronik veri tabanına gönderilmesinden kim sorumludur? Başhekim Kalite Direktörü Arşiv ve kayıt sorumlusu Resmi Bildirim sorumlusu

GÖSTERGE YÖNETİMİ Hangisi SKS_5 kapsamında istenen bölüm bazlı göstergelerden biri değildir? DÖF sonuçlandırma oranı Hasta memnuniyet oranı El hijyeni uyumu Uygunsuzluk tespit edilmeyen klinik oranı

GÖSTERGE YÖNETİMİ SKS_5 kapsamında istenen bölüm bazlı göstergelerden hangisi yanlış verilmiştir? Kaybolan numune oranı Zamanında verilmeyen sonuç oranı Hasta sevk oranı Zamanında FTR uygulanmış hasta sayısı

Soru cevap SKS_5 kapsamında hangisi kırmızı kod yönetimine yönelik düzenleme yapılmalıdır kapsamında doğru verilen ölçüttür? Kırmızı kod yönetimi ile ilgili sorumlular belirlenmelidir Yapılan kırmızı kod müdahalesi ile ilgili kayıtlar tutulmalıdır. Çalışanların katılımı ile yılda en az bir kez kırmızı kod tatbikatı yapılmalıdır. Çalışanlara 5 yılda 1 kez kırmızı kod ile ilgili eğitim verilmelidir.

Soru cevap SKS_5 /KEY03 Çekirdek Çalışanlara yönelik uyum eğitimleri düzenlenmelidir standardı kapsamında hangisi söylenemez? KEY03.01 Göreve yeni başlayan her çalışana; genel uyum eğitimi ve bölüm uyum eğitimi verilmelidir. KEY03.03 Meslek bazında her bölüm için uyum eğitimi sorumluları belirlenmelidir. KEY03.06 Verilen eğitimler kayıt altına alınmalı ve personel dosyasında saklanmalıdır. KEY03.05 Uygulanan eğitimlerin etkinlik ve etkililiği Bakanlık tarafından değerlendirilmelidir

Soru cevap SKS_5 /KSS04 Organ bağışına yönelik düzenleme yapılmalıdır. standardı kapsamında hangisi söylenemez? KSS04.01 Organ bağış birimi oluşturulmalıdır. KSS04.02 Organ bağış birimi sorumluları belirlenmelidir. KSS04.03 Beyin ölümü yönetim süreci için doküman bulunmalıdır. KSS04.04 Belirlenen donörlerin yakınları ile aile görüşmesi bölüm sekreteri tarafından yapılmalıdır.

Soru cevap SKS_5 / «HHD02.03 Hasta ve yakınlarının görüş, öneri ve şikayetleri değerlendirilmelidir « standardı kapsamında hangisi söylenemez? Değerlendirmelerde kalite yönetim direktörü, hasta iletişim birimi temsilcisi ve yönetimden bir kişi yer almalıdır. Görüş, öneri ve şikayetler, düzenli aralıklarla değerlendirilmelidir. Öncelikli olarak müdahale edilmesi gereken geri bildirimler tarih sırasına göre (en kısa zamanda ) ele alınmalıdır. Veri analizleri ile ulaşılan bulgular üst yönetim ve ilgili birimler ile paylaşılmalıdır. Elde edilen bulgular neticesinde hangi iyileştirmelerin gerekli olduğu tespit edilmeli ve önem düzeylerine göre bu iyileştirmelerin nasıl gerçekleştirileceği planlanmalıdır. Görüş, öneri ve şikayeti bulunan hasta veya yakınına gerektiğinde geri bildirimde bulunulmalıdır.

Soru cevap SKS_5 / «HHD04 Çekirdek Hasta ve/veya hasta yakını, hastaya sunulabilecek teşhis, tedavi, bakım hizmetleri, hasta sorumlulukları ile diğer hizmetler hususunda bilgilendirilmelidir « standardı kapsamında hangisi söylenemez? HHD04.01 Ayaktan ve yatan hastalarda bilgilendirmenin nasıl yapılacağı ve bilgilendirmeye ilişkin kurallar belirlenmelidir. HHD04.02Hasta/Hasta yakını, hastane tarafından belirlenen kurallar doğrultusunda, ilgili hekim tarafından sözlü ( yazılı )olarak bilgilendirilmelidir. HHD04.03Hasta/hasta yakınlarının bilgilendirilmesi sırasında hasta mahremiyeti sağlanmalıdır. HHD05 Her türlü tıbbi müdahale öncesinde hasta rızası alınmalıdır.

Soru cevap SKS_5 / «HHD05.01 Sözlü olarak yapılan bilgilendirme sonrasında yazılı olarak hastanın rızası alınmalıdır.» standardı kapsamında hangi bilgiler yer almaz? İşlemin kim tarafından yapılacağı ( onaylanacağı ) İşlemden beklenen faydaları İşlemin uygulanmaması durumunda karşılaşılabilecek sonuçlar Varsa işlemin alternatifleri İşlemin riskleri-komplikasyonları İşlemin tahmini süresi Hastanın adı, soyadı ve imzası İşlemi uygulayacak hekimin adı, soyadı, unvanı ve imzası Rızanın alındığı tarih, saat gibi

SKS_5/HHD06 Çekirdek Tüm sağlık hizmeti süreçlerinde hastanın mahremiyeti sağlanmalıdır. Muayene, teşhis ve tedavi süreçlerinde hastanın fiziksel mahremiyeti sağlanmalıdır. o Her türlü sağlık hizmeti sırasında, ilgili sağlık çalışanı ve hasta yakını (hastanın onayı dahilinde) dışındaki kişilerin ortamda bulunması engellenmelidir. o Hasta muayene masaları ve yatakları arasında hasta mahremiyetini sağlamaya yönelik perde, paravan gibi araçlar kullanılmalıdır.

SKS_5/HHD06 Çekirdek Tüm sağlık hizmeti süreçlerinde hastanın mahremiyeti sağlanmalıdır. Teşhis ve tedavi süreçleriyle ilgili bilgi ve belgelerin, hasta dışında kimlerle ve hangi koşullarda paylaşılabileceği belirlenmelidir. Hastanın tıbbi değerlendirmeleri gizlilik içerisinde yürütülmelidir. Sağlık çalışanları arasındaki tıbbi bilgi akışı sırasında hasta mahremiyetine özen gösterilmelidir.

SKS_5/HHD06 Çekirdek Tüm sağlık hizmeti süreçlerinde hastanın mahremiyeti sağlanmalıdır. Hastanın, sosyokültürel özellikleri nedeniyle gündeme getirdiği mahremiyete ilişkin farklı algı ve beklentileri dikkate alınmalıdır. Rehberlik Batı ve doğu toplumlarının, çeşitli dinsel grupların, modern ve geleneksel toplumların mahremiyete ilişkin değerleri, inançları ve beklentileri arasında farklılıklar bulunabilir. Kendisiyle ilgilenen sağlık çalışanına yönelik tercihini söz konusu kültürel özellikler doğrultusunda belirleme, adını açıklamama ya da saklama, yalnız kalma ve tedbirli olma bunlardan bazılarıdır. Ayrıca toplumda göz önünde bulunan bir hastanın, kişisel ve tıbbi bilgilerinin gizliliği konusunda, özellikle hassasiyet gösterilmesi yönünde talebi olabilir.

SKS_5/HHD06 Çekirdek Tüm sağlık hizmeti süreçlerinde hastanın mahremiyeti sağlanmalıdır. Tüm hastane çalışanlarına hasta mahremiyeti konusunda eğitim verilmelidir.

SKS_5/ HHD09 Hastanın, kendisi ile ilgili tıbbi dokümanlara erişebilmesi sağlanmalıdır. Hasta, kendisi ile ilgili tıbbi dokümanları inceleyebilmeli, istediğinde dokümanların kopyasına ulaşabilmelidir. Hastaya yapılan işlemler, tahliller ya da kendisine ait özel bilgilerini içeren tüm dokümanlar bu kapsamda ele alınmaktadır. Hasta söz konusu bilgilere hizmet alırken ya da hizmet alımı sonrasında ulaşabilmelidir.

SKS_5/ HHE01 Hastaların hizmete erişimini kolaylaştırmak üzere kurumda karşılama, danışma ve yönlendirme hizmeti verilmelidir. HHE01.01 Karşılama, danışma ve yönlendirme hizmeti sunan birim bulunmalıdır. o Bu birimde çalışacak olan personel sayıları, günlük ortalama poliklinik sayısı gibi faktörler çerçevesinde önceden belirlenmelidir. HHE01.02 Birimde sunulan hizmetlere erişimi kolaylaştırmaya yönelik gerekli ekipman (hastane bilgi rehberi, tanıtıcı broşür, telefon, bilgisayar, kurum içi telefon rehberi gibi) bulunmalıdır. HHE01.03 Birimde çalışanların kıyafetleri, hastanedeki diğer çalışanlardan ayırt edici şekilde farklı olmalıdır. (Örneğin, aynı kıyafetin üzerinde ayırt edici farklı bir fular, şapka, baskı bulunması gibi) HHE01.04 Birimde çalışanlara, yılda en az bir kez, hizmet sunum süreçlerine ilişkin eğitim verilmelidir. Eğitim programında asgari aşağıdaki konular yer almalıdır: Hasta memnuniyeti Hasta hakları, sorumlulukları ve uymaları gereken kurallar İletişim becerileri

SKS_5/ HHE05 Yaşlı ve engelli kişilerin sağlık hizmetine erişimlerini kolaylaştırmaya yönelik düzenlemeler bulunmalıdır. HHE05.01 Yaşlı ve engelli kişilerin öncelikli kayıt yaptırmaları sağlanmalıdır. HHE05.02 Yaşlı ve engelli kişilerin poliklinik alanlarında öncelikli oturabilmelerine yönelik düzenleme yapılmalıdır. HHE05.03 Yaşlı ve engelli kişilerin muayene, tanı ve tedavi işlemlerinde öncelikli olmaları sağlanmalıdır.

HSÇ07 Çekirdek Çalışanların sağlık taramaları yapılmalıdır. HSÇ07.01 Çalışanların sağlık taramalarına ilişkin program hazırlanmalı ve uygulanmalıdır. HSÇ07.02 Sağlık tarama sonuçları ilgili uzmanlar tarafından değerlendirilmelidir. HSÇ07.03 Çalışanlar tarama sonuçları hakkında bilgilendirilmelidir. o Sağlık taraması sonuçlarına ilişkin bilgi güvenliği sağlanmalıdır. HSÇ07.04 Sağlık tarama sonuçlarında olumsuz bir durum tespit edilen çalışanlar sağlık durumlarına ilişkin izlenmeli, gerekli tedavi ve bakım olanakları sağlanmalıdır.

SHB08 Çekirdek Kimlik doğrulama amacıyla kimlik tanımlayıcısı kullanılmalıdır. Tanı ve tedavi süreçlerinde farklı aşamalarda kullanılması gereken kimlik tanımlayıcılar belirlenmelidir. Rehberlik Tanı ve tedavi süreçlerinin farklı aşamalarında farklı kimlik tanımlayıcılar kullanılabilir. Ayaktan hastalarda; Hastaya ait kimlik bilgilerinin yer aldığı resimli ve resmi belgeler gibi Yatan hastalarda; Kol bantları/bileklikler gibi

SHB08 Çekirdek Kimlik doğrulama amacıyla kimlik tanımlayıcısı kullanılmalıdır. SHB08.02 Yatışı yapılan her hastada beyaz, alerjik hastalarda ise sadece kırmızı renkli bileklik kullanılmalıdır. Bileklik barkotlu olmalı, üzerinde en az; protokol numarası, hasta adı– soyadı, doğum tarihi (gün/ay/yıl) bilgileri yer almalıdır. Bileklikler üzerinde yer alan bilgilerde en fazla 4 tanımlayıcı parametre yer almalıdır. Doğum sırasında kız bebeklere pembe, erkek bebeklere mavi renkli bileklik kullanılmalıdır. Aynı seri numaralı anne-bebek bilekliği kullanılmalıdır. Annedeki beyaz bileklik bebeğin cinsiyetine göre belirlenen bileklik ile değiştirilmelidir. Bebeğin bilekliğinde en az annenin adı-soyadı, bebeğin doğum tarihi (gün/ay/yıl) bilgileri ve anne veya bebeğin protokol numarası bulunmalıdır.

SEN01 Çekirdek Enfeksiyonların önlenmesine yönelik 'Enfeksiyon Kontrol Komitesi' oluşturulmalıdır. Çalışanlar, el hijyeni konusunda bilgilendirilmeli ve teşvik edilmelidir. SEN04.01 Sağlık çalışanlarına el hijyenini sağlamaya yönelik eğitimler verilmelidir. SEN05 Çekirdek El hijyenini sağlamaya yönelik malzeme bulunmalıdır. SEN06 Çekirdek Çalışanların el hijyeni kurallarına uyumu değerlendirilmelidir.

SEN06.01 "5 Endikasyon Kuralı Gözlem Formu” ile çalışanlara yönelik haberli gözlemler yapılmalıdır. DSÖ önerileri kapsamında, sağlık çalışanı tarafından el hijyeni uygulanması gereken "5 Endikasyon" aşağıda belirtilmiştir: Hasta ile Temas Öncesi Aseptik İşlemler Öncesi Vücut Sıvılarının Bulaşma Riski Sonrası Hasta ile Temas Sonrası Hasta Çevresi ile Temas Sonrası

DTA01 Tıbbi kayıt ve arşiv hizmetlerine ilişkin politika belirlenmelidir. DTA01.01 Ayaktan ve yatan tüm hastaların tıbbi kayıt ve arşiv hizmetlerine yönelik sistem kurulmalıdır. DTA01.02 Tıbbi kayıt ve arşiv hizmetlerine ilişkin doküman bulunmalıdır. Doküman asgari aşağıdaki konuları içermelidir: Hangi kayıtların elektronik ortamda, hangilerinin kağıt ortamında muhafaza edileceği Tıbbi kayıtlarla ilgili sorumlular ve sorumlulukları Hastane standart dosya planı ve içeriği Hasta dosyası içeriğinin kontrolü ve eksikliklerin tamamlanması Arşiv hizmetlerinin işleyişi

DTA01 Tıbbi kayıt ve arşiv hizmetlerine ilişkin politika belirlenmelidir. DTA02 Tıbbi kayıtların bir düzen içinde ve eksiksiz tutulması, saklanması ve kullanılmasına yönelik sorumlular ve sorumlulukları tanımlanmalıdır. DTA03 Çekirdek Tıbbi kayıtlara erişimde bilgi mahremiyeti ve güvenliği sağlanmalıdır. DTA03.01 Tıbbi kayıtlarda yer alan bilgilerin mahremiyeti ve güvenliği ile ilgili kurallar tanımlanmalıdır. Kurallar asgari aşağıdaki hususları içermelidir: Çalışanların bilgiye erişim konusundaki yetkileri (kimin hangi bilgiye ne zaman erişebileceği) Bilgiye erişim yetkisi olan kişilerin, bilgileri gizli tutma yükümlülüğü Gizlilik ve mahremiyetin ihlali durumunda izlenecek süreç