Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI"— Sunum transkripti:

1 SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI
BEYAZ KOD UYGULAMASI SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI

2 Hastanede hasta , hasta yakını ve çalışanların başına gelebilecek hırsızlık, fiziksel saldırı ve cinsel taciz durumlarında güvenlik personelinin en hızlı biçimde durumdan haberdar edilmesi ve olay yerine yönlendirilmesini sağlamaktır.

3 BEYAZ KOD; Hastane personeli, hastalar, hasta yakınları ve ziyaretçileri kapsar.

4 BEYAZ KOD UYGULAMASINDAN
Güvenlikten Sorumlu Başhekim Yardımcısı, Hemşirelik Hizmetleri Müdürü, Hastane Müdürü, Psikolog, Güvenlik Amiri sorumludur.

5 Üst yönetim taciz, her türlü saldırı, sabotaj ve hırsızlık risklerine karşı gerekli tüm önlemleri alır, güvenlik personeli bu risklerin oluşması durumunda gerekli müdahaleyi yapar.

6 Hırsızlık ve sabotaj durumuna karşı hastanenin tüm birimleri düzenli olarak dolaşılarak güvenlik sağlanır.

7 Olayın Gerçekleşmesi Herhangi bir saldırı durumunda,

8 Mesai saatleri içinde ve dışında hastane içerisinde ve çevresinde oluşabilecek olası bir saldırı, çatışma, kavga ya da taciz olaylarında, olayın muhatabı veya görgü tanığı 1111 no’lu acil durum telefonundan arayarak ‘Beyaz Kod …… poliklinik/servis/kat ‘ cümlesini 2 kez tekrarlar

9 Telefonu kapatmaz karşı tarafın kodu teyit etmesini bekler
Telefonu kapatmaz karşı tarafın kodu teyit etmesini bekler. Telefonu cevaplayan güvenlik görevlisi de karşılığında ‘Beyaz Kod ‘…… poliklinik/servis/kat cümlesini 2 kez tekrarlar ve telefonu kapatır. Daha sonra beyaz kodu alan güvenlik görevlisi ilgili beyaz güvenlik ekibini olay yerine yönlendirir.

10 Ekip üyeleri ve güvenlik görevlisi olay yerine en geç 3 dakika içerisinde intikal etmelidir.

11 Olay yerine ulaşan ekip üyeleri, sağlık personelinin ve ortamın güvenliğini sağladıktan sonra ilgili kişinin eylemine son verir.

12 Ekip üyeleri yönetim kademesini acilen bilgilendirir
Ekip üyeleri yönetim kademesini acilen bilgilendirir. Olay yerini ve delilleri muhafaza eder, genel kolluk kuvvetlerine bilgi verir (155 polis imdat) ve destek ister. Olay yeri kamera kayıtları gerektiğinde veya adli mercilerin talep etmesi durumunda vermek üzere yedeklenir

13 Güvenlik personeli olay mahallindeki suç aletlerini dokunulmadan muhafaza eder, gerekli ise bölgeyi güvenlik şeridi ile çembere alır ve oradaki güvenliği artırarak en iyi şekilde koruma sağlar.

14 Güvenlik personeli ve ekip üyeleri genel kolluk kuvvetleri bölgeye intikal ettikten sonra kolluk kuvvetlerine yardımcı olur, olayları ilgili kişilere gördüğü kadarıyla aktarır, gerekirse savcılıkta ifade verir ve şahitlik yapar.

15 Yaşanan olumsuzluğun gelişimine göre Pembe Kod veya Mavi Kod çağrısı da yapılabilir
Bu durumlarda hangi kod uygulanacaksa o kodun prosedürüne göre hareket edilir.

16 Hastaneye ait tüm çıkışlar güvenlik görevlileri tarafından kontrol edilir ve gerekli durumlarda giriş ve çıkışlar kapatılır.

17 Olaydan haberdar edilen Beyaz Kod Ekibi, olaya maruz kalan personele gerekli bilgilendirmeleri yapar ve psikolojik destek sağlar.

18 Raporlama

19 Beyaz koda maruz kalan hasta/ hasta yakını/personel için beyaz kod ekibi tarafından Beyaz Kod Kayıt Formu doldurulur Olayın olduğu tarih ve saat, olayın olduğu yer, olay anında yapılan iş, olayın başlama nedeni, olayın oluş şekli, olayda varsa kullanılan nesne, olayda çevrede oluşan olumsuzluklar, olaya karışanların yaş, cinsiyetleri, varsa kişisel bilgileri, olayı görenlerin kişisel ve iletişim bilgilerini kapsayan Beyaz Kod Kayıt Formu İcra Kurulu Direktörü’nün onayından sonra kalite yönetim birimine gönderilir.

20 Kalite Yönetim Direktörü Beyaz Kod Kayıt Formu’nu değerlendirdikten sonra, ilgili komiteye olayı sevk eder, komite kök neden analizi yaptıktan sonra gerekirse düzeltici önleyici faaliyet başlatır. Hastane Müdürü tarafından veya güvenlik ihaleline maruz kalan kişi tarafından Sağlık Bakanlığına ait 113 numaralı telefon aranarak durum rapor edilir. Aynı zamanda adresindeki formlar hastane müdürü tarafından (veya olay mesai saatleri dışında olduysa Gece İdaresi Amiri tarafından) doldurulur.

21 Olay adli makamlara hastane yönetimi tarafından intikal ettirilir
Olay adli makamlara hastane yönetimi tarafından intikal ettirilir. Bu durum, güvenlik ihlaline maruz kalan kişinin şikayetçi olmasını gerektirmemektedir

22 Sağlık çalışanları, sağlık hizmeti sunumu esnasında şiddete uğraması halinde, acil verilmesi gereken hizmetler dışında hizmetten çekilme talebinde bulunabilir Bu süreç sırasında hastanın tedavisinin aksatılmamasına itina edilecektir.

23 Tüm çalışanlarına periyodik olarak Beyaz Kod ile ilgili eğitimler verilir.
Tatbikat beyaz kod ekip başkanı tarafından planlanır. Tatbikat sonrasında Beyaz Kod Tatbikat Formu hazırlanır ve tatbikat esnasında uygunsuzluk tespit edilirse bununla ilgili düzeltici önleyici faaliyetler başlatılır. Beyaz Kod Tatbikat Formu kalite yönetim birimine teslim edilir.

24


"SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları