Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ DEĞERLENDİRMESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ DEĞERLENDİRMESİ"— Sunum transkripti:

1 PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ DEĞERLENDİRMESİ
KALİTE YÖNETİM BİRİMİ

2 SAĞLIKTA KALİTE STANDARTLARI (SKS)
“Sağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesine Dair Yönetmelik” in 5. maddesinin 2. fıkrası uyarınca tarih ve sayılı makam onayı ile Sağlıkta Kalite Standartları (SKS)-Hastane (Versiyon-5) Setinin tüm hastanelerde kullanımı 1 Temmuz 2015 tarihi itibari ile yürürlüğe girmiştir.

3 91 89 83 63 24 KURUM İÇİ ÖZDEĞERLENDİRMELERİMİZ

4 T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı 81 Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı 91 91

5 KALİTE YÖNETİM ÇALIŞMALARI HİYERARŞİK YAPISI

6 YAPISAL ÇERÇEVE SKS Hastane; 5 boyut Kurumsal hizmetler
Hasta ve çalışan odaklı hizmetler Sağlık hizmetleri Destek hizmetleri Gösterge yönetimi 39 bölüm 557 standart 1100 değerlendirme ölçütü

7 SKS-Hastane Puanlandırma Metodolojisi
Puanlandırma metodolojisi 3 başlıkta ele alınmaktadır. Standartların puanlandırılması Standartların karşılanma düzeyinin belirlenmesi Karşılanıyor (K) Kısmen karşılanıyor (KK) Karşılanmıyor (KM) Kalite puanının belirlenmesi

8 1. KURUMSAL HİZMETLER Kurumsal Yapı Kalite Yönetimi Doküman Yönetimi
Risk Yönetimi Güvenlik Raporlama Sistemi Acil Durum ve Afet Yönetimi Eğitim Yönetimi Sosyal Sorumluluk Kurumsal Hizmetler; hastanede, tüm çalışanların yer aldığı etkin bir kalite yönetim yapılanması meydana getirerek, kaliteli hizmet sunumuna ilişkin faaliyetlerin sistemli bir şekilde yürütülmesini sağlamak üzere hazırlanmış standartlar içeren bölümlerden oluşur.

9 2. HASTA VE ÇALIŞAN ODAKLI HİZMETLER
Hasta Deneyimi Hizmete Erişim Yaşam Sonu Hizmetler Sağlıklı Çalışma Yaşamı Hastaların temel haklarını, güvenliğini ve memnuniyetini, çalışanların ise sağlıklı bir çalışma yaşamı içinde olmalarını sağlamak, sunulan hizmetlere hasta ve çalışan perspektifinden bakmak amacıyla hazırlanmış standartlar içeren bölümlerden oluşan boyuttur.

10 3. SAĞLIK HİZMETLERİ Hasta Bakımı Doğum Hizmetleri İlaç Yönetimi
Enfeksiyonların Önlenmesi Sterilizasyon Hizmetleri Transfüzyon Hizmetleri Radyasyon Güvenliği Acil Servis Ameliyathane Yoğun Bakım Ünitesi Yenidoğan Yoğum Bakım Ünitesi Doğum Hizmetleri Diyaliz Ünitesi Psikiyatri Hizmetleri Biyokimya Laboratuvarı Mikrobiyoloji Laboratuvarı Patoloji Laboratuvarı Doku Tipleme Laboratuvarı Hastanede verilen tüm tıbbi hizmet süreçlerinin SKS-Hastane hedefleri kapsamında verilmesini sağlamak amacıyla hazırlanmış standartlar içeren bölümlerden oluşan boyuttur.

11 4. DESTEK HİZMETLERİ Tesis Yönetimi Otelcilik Hizmetleri
Bilgi Yönetim Sistemi Malzeme ve Cihaz Yönetimi Tıbbi Kayıt ve Arşiv Hizmetleri Atık Yönetimi Dış Kaynak Kullanımı Tıbbi hizmet süreçlerinin güvenliğini ve sürekliliğini sağlamaya yönelik gerekli alt yapıyı oluşturmak amacıyla hazırlanmış standartlar içeren bölümlerden oluşan boyuttur.

12 Göstergelerin İzlenmesi
5. GÖSTERGE YÖNETİMİ Göstergelerin İzlenmesi Bölüm Bazlı Gösterge Klinik Göstergeler Belirlenen süreçlere yönelik performansı izleyip değerlendirmek sureti ile kalitenin sürekli iyileştirilmesini sağlamak amacıyla hazırlanmış standartlar içeren bölümlerden oluşan boyuttur.

13 Kimlik Doğrulama Hastalara yapılan her türlü tetkik, tedavi ve işlem öncesinde hasta, ad soyadına ek olarak en az iki belirleyici ile kimlik doğrulaması yapılmalıdır.

14 Ameliyathanede yapılan tüm cerrahi işlemlerde; hasta klinikten ayrılmadan önce, anestezi öncesi, ameliyat kesisi öncesi ve hasta salondan çıkmadan önce “Güvenli Cerrahi Kontrol Listesi” doldurulmalıdır.

15 HBTC (Hasta Başı Test Cihazı):Glukometreler
HBTC kalibrasyonları aylık olarak Biyokimya Laboratuvarı tarafından gerçekleştirilmektedir.

16 Hastaların Beraberinde Getirdiği İlaçların Hekim Tarafından Kontrol Edilmesi ve order edilmesi gerekirse hekim orderına yazılması gerekmektedir.

17 Tedavi Planına Hekim Tarafından Islak İmza Ve Kaşe Yapılmalı
Tedavi Orderlarında ve Kan Ürünleri İstemlerinde Kısaltma Kullanılmamalı KCL Potasyum Klorür ERT Eritrosit Süspansiyonu

18 Advers Etki Bildirim Formu doldurulmalı
Advers Etki Bildirim Süreci Advers Etki Bildirim Formu doldurulmalı ( Kalite yönetim birimine form ulaştırılmalı Farmokovijilans Sorumlusu Prof.Dr.İzettin Hatipoğlu

19

20 Sözel İstem Süreci Bölümde hekimin olmadığı acil durumlarda sözel order verilebilir. Verilen sözel order hemşire tarafından Sözel İstem Formu’na kaydedilir. Hekim tarafından Sözel İstem Formu imzalanır ve verilen order en kısa süre içerisinde (en geç 24 saatte) yazılır.

21 Hareket Kısıtlılığı kararı alınan hastanın orderında kısıtlılık süresi belirtilmeli ve süre bitiminde tekrar kısıtlama yapılıp yapılmaması konusunda order edilmelidir.

22 Hastalar Hekim Tarafından Bilgilendirilmeli ve Kayıt Altına Alınmalıdır.

23 Kişisel Koruyucu Ekipmanların neler olduğu ve nerde olduğu bilinmelidir.

24 Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS)
Güvenlik Raporlama Sistemi, hasta ve çalışanların güvenliğini tehdit edebilecek her türlü olayı (ramak kala ya da gerçekleşen istenmeyen olaylar ) kapsamaktadır. Sistem, "Hasta Güvenliği" ve "Çalışan Güvenliği" olmak üzere iki ayrı modülde ele alınmıştır.

25 Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS) Amacı
Bu sistem içinde ana öğe, çalışanlar tarafından yaşanan olayların bir daha yaşanmasını engellemek için yapılan bildirimlerdir. Bu sistemde ana hedef bireyler değil sistemdir. Bu nedenle olayın sorumluları ile değil sistemin kendisi odak noktasıdır.

26 GRS Olay Bildirim Formu
HBYS’deki “Hastane İşlemleri”, “Kişisel İşlemler”, ‘’GRS’’yer alan “ Yeni ” linki tıklanır.

27 GRS Olay Bildirim Formu
Bildirim yapılırken; Bildiri Tipi Bildiri Tipi Detayı’nın mutlaka seçilmesi gerekmektedir. “Konu” kısmının doldurulması zorunlu olup “Açıklama” kısmının doldurulması ise tercihe bağlıdır. “Konu” ve “Açıklama” bölümünde olay, bildirimi yapanın kendi cümleleri ile anlatılmalıdır.

28 Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS)
Yanlış Örnek Doğru Örnek İsim ve/veya tanımlayıcı bulunan (Hasta ve çalışanın ismi), Olayın gerçekleştiği bölüm veya birim ismi, Olayla ilgili tarih ve saat bilgileri yer alan bildirimler değerlendirmeye alınmaz.

29 Güvenlik Raporlama Sistemi Süreci
Olay Olay Bildirim Formu’nun Doldurulması Gelen bildirimler Kalite Yönetim Birimi’nde toplanır Bildirimler İlgili Komitede değerlendirilir Sistem değerlendirilmesi Kök Neden Analizlerinin Yapılması Sistemde iyileştirme

30 İzolasyon Önlemleri

31 El Hijyeni Uygulamaları

32 Çalışan Tanıtım Kartları
Fotoğraflı, çalışanın adı, soyadı ve unvan bilgilerini içeren tanıtım kartları çalışma süresince takılmalıdır.

33 Beyaz Kod (1111) Hastanede görevli personele yönelik şiddet riski/girişimi varlığında ya da şiddet uygulanması halinde 1111 aranır.

34 Hastanede karşılaşılacak solunum veya kardiyak arrest
Mavi Kod (2222) Hastanede karşılaşılacak solunum veya kardiyak arrest durumlarında 2222 aranır. Kliniklerde bölüm hekim ve hemşiresi, Fahri Gökşin Onkoloji Binası ve otoparkı Anestezi Hekimi, Mavi-Kırmızı Poliklinik, Bağlantı bloğu, Plaza Binası Zemin, 1. kat (doğumhane-koridor) ön bahçe, otopark, vb. yerlerde paramedikler mavi kod ekibinde görevlidir.

35 Pembe Kod (3333) Çocuk/bebek kaçırılması durumunda hemen 3333 aranır.
3333 telefonu arandığında santral çıkar ve ilgili bölümleri arar. Hastane tüm giriş çıkışları güvenlik görevlileri tarafından kapatılarak kontrol altına alınır. Güvenlik kameralarından bebeğin nereye kaçırıldığı izlenir.

36 Kesici Delici Alet Yaralanması
Kan ve Vücut Sıvılarına Maruziyet İş Yeri Sağlık Güvenlik Birimine başvurulmalı

37 Rıza Belgesi Her türlü tıbbi müdahale öncesinde, sözlü olarak yapılan bilgilendirme sonrasında yazılı olarak hastanın rızası alınmalıdır. Rıza formu asgari aşağıdaki bilgileri içermelidir: İşlemin kim tarafından yapılacağı İşlemden beklenen faydaları İşlemin uygulanmaması durumumda karşılaşılabilecek sonuçlar Varsa işlemin tahmini süresi İşlemin riski-komplikasyonları İşlemin tahmini süresi Hastanın adı, soyadı ve imzası İşlemi uygulayacak hekimin adı, soyadı, unvanı ve imzası Rızanın alındığı tarih, saat gibi

38 Kan ve/veya Kan Ürünü Transfüzyonu
Kan istem formlarının tam doldurulması Transfüzyon öncesinde hastadan kan transfüzyon rıza belgesinin alınması Transfüzyon öncesinde hemşire ile beraber doğrulama yapılması Transfüzyon reaksiyonu oluşursa kan bankasına bildirilmesi

39 Atıkların Kaynağında Ayrıştırılması
Evsel atık Tıbbi atık Cam atık Kağıt ve plastik atık Flakon ve benzeri atık Kesici Delici Atıklar

40 Eğitim Modülü HBYS aracılığıyla SKS kapsamında yapılması zorunlu eğitimler yapılmaktadır. Bu konuda eğitimlerin alınması ve ön test-son testlerin doldurulmasında hassasiyet gösterilmesi gerekmektedir.

41

42 TEŞEKKÜRLER


"PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ DEĞERLENDİRMESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları