ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Öğretimde Kullanılan Teknikler (2)
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Öğretim yöntem ve teknikleri
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretimde Kullanılan Teknikler (1)
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Similasyon (Benzetim)Tekniği
ÖRNEK OLAY.
GRUPLA TARTIŞMA TEKNİKLERİ ELİF ŞİRİNGÜL EPO TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÇAĞDAŞ ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI Yard. Doç. Dr. GÜZİDE ÖNER.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
Simülasyonların Kullanımı
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
KART E Ş LE Ş T İ RME  NEDİR?  UYGULANMASI  AVANTAJLARI  DEZAVANTAJLARI  NEDİR?  UYGULANMASI  AVANTAJLARI  DEZAVANTAJLARI.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Philips 66 Tartışma Tekniği (1/6)
MÜGENUR BAŞÇOBAN 162 6/B.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
AVUKAT 1.AVUKAT KİMDİR 2.AVUKATIN GÖREVLERİ NELERDİR
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Özel Öğretim Yöntemleri Vızıltı
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
ÖĞRENME GALERİSİ.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
SORU-CEVAP YÖNTEMİ.
KONUŞMA HALKASI.
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
BURADA HERKES ÖĞRETMEN
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Görüşme, uzman bir kişi veya araştırmanın denekleriyle genellikle karşılıklı konuşma yoluyla (yüz yüze, telefonla veya video konferansla görüşerek)
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNİN YAPABİLECEKLERİ ÇALIŞMALAR
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
ÖRNEK OLAY Son zamanlarda hemen bütün öğretim kademelerinde, ama özellikle öğretimin seviyesi arttıkça daha çok kullanılan bir metod haline gelmiştir.
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
Probleme Dayalı Öğrenme
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Örnek olayda asıl olan yaşanmış gerçek olaylardan hareket etmektir. Öğretmen planladığı öğretim faaliyetine uygun olarak, öğrencilerin davranışlarını değiştirmek.
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Yapılandırmacı Öğrenme
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretimin Planlanması
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Sunum transkripti:

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1 BÖTEB III ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1 Mahkeme

Nasıl Bir Yöntem? Bir konu üzerinde öğrencilere düşünmeye yöneltmek, iyi anlaşılmayan noktaları açıklamak ve verilen bilgileri pekiştirmek amacıyla kullanılan bir yöntemdir. www.themegallery.com BÖTEB III

MAHKEME SÜRECİ Tartışma konusu ya da problemin seçimi Öğrencilerin görevlendirilmesi Araştırma Mahkemenin başlaması Avukatların savunmalarını yapmaları Tanıkların kanıtlarını sunması Öğrencilerin savunma aşaması Davanın toparlanması Sonuç www.themegallery.com BÖTEB III

Uygulanırken Dikkat Edilecek Noktalar Konu Seçimi:Ne öğretilmek isteniyorsa ona göre bir konu seçilir. 1 Çevre Seçimi:Öğretmenin en iyi şekilde gerçekleştirmesi için Ortamın en uygun hale getirilmesi. 2 Öğrencilerin Rol Seçimi:Öğrenciler kim olacak? 3 Öğretmenin rol seçimi:Öğretmen dışardan mı izleyecek,yoksa mahkemenin içinde mi bulunacak? 4 www.themegallery.com BÖTEB III

Neden Mahkeme yöntemi?(Avantajları) Karşılıklı görüşlerini savunan öğrencilertartışma ortamı Oluşturmak,juri ve hakim karşısında davalarını haklı gösterme çabalarına girerler,bunun sonucunda ,kendini doğru ifade edebilme,karşı görüşlere seviyeli olarak fikirlerini sunarlar. Karşılıklı fikir alışverişi:Kişiler birbirinin varlığını kabul ederek karşıdakileri dinleyerek onların fikirlerini dikkate alır. www.themegallery.com BÖTEB III

Neden Mahkeme yöntemi?(Avantajları) Savunmalar sonucunda empati kurabilme,yeni bakış açıları kazanabilme ve yeteneklerini geliştirmek için fırsat bulma. Öğrenciler güdülenirler ve dersi daha iyi dinlerler. www.themegallery.com BÖTEB III

Neden Mahkeme yöntemi?(Avantajları) Etkili ve dikkatli dinleme yeteneğini geliştirir. Öğrencilerin kendine olan güvenini artırır. Anlama yeteneğini ve yaratıcılığı artırır. www.themegallery.com BÖTEB III

Neden Mahkeme yöntemi?(Avantajları) Akıcı konuşmayı geliştirir. Dile hakimiyeti ve iyi ifade edebilme yeteneğini pekiştirir. www.themegallery.com BÖTEB III

SINIRLILIKLARI Hazırlıksız olarak uygulanması fazla zaman alabilir. 1 Sınırlı sayıda Öğrenci Etkinliğe katılır 2 Sınıfta sessizliği sağlamak zorlaşabilir. 3 4 Öğrencilerle ya da dersle yeterli ilgi kurulamazsa yöntem işe yaramaz hale gelir. Bazı öğrenciler bu tür etkinliklere katılmak istemeyebilirler. 5 www.themegallery.com BÖTEB III

REHBER İLKELER En İyi Kullanım İçin Rehber İlkeler Konu seçimine özen gösterilmeli. Pedagojik olarak tartışılabilecek ve eğitsel sonuçlar çıkarılabilecek olaylar seçilmelidir. Seçilen olayların öğrencilerin seviyesine uygun olması sağlanmalıdır. En İyi Kullanım İçin Rehber İlkeler Öğrenci seçimine özen gösterilmeli. Öğrencilerin Öğretmen öğrencilerin yaptığı yanlışları gidermeye çalışmalı Mahkeme yöntemine dikkat edilmeli. Öğrencilerin takıldıkları noktalarda Öğretmen doğru yönlendirmeler yaparak Pekiştireçler vererek sürece katılmalı. www.themegallery.com BÖTEB III

Genel Değerlendirme Mahkeme yönteminin genel değerlendirmesi Eğitimde mahkeme yöntemi,gerek hazırlık,gerekse uygulama ve değerlendirme aşamalarında öğrenci merkezli eğitimi esas alır. Amaç Öğrencileri öğrenme süreci boyunca Etkin kılmak,bu süreç içinde neşeli vakit geçirmelerini ve öğretilenlerin kalıcılığını sağlamaktır. Mahkeme yönteminin genel değerlendirmesi www.themegallery.com BÖTEB III

HAZIRLAYANLAR Bayram Akgün Nurullah Taş BÖTEB III 060623003 060623024 www.themegallery.com BÖTEB III

KAYNAKÇA http://www.egitim.aku.edu.tr/ppp.ppt Aktif Öğrenme(prof. Dr. Kamile Ün Açıkgöz) Öğretim İlke ve Yöntemleri(prof. Dr. Leyla Küçükahmet) http://www.egitim.aku.edu.tr/ppp.ppt www.themegallery.com BÖTEB III