Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)"— Sunum transkripti:

1 ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
etkinliklerindeki kriter açınımları

2 Bireysel farklılıkları dikkate alma
Farklı öğrenci ihtiyaçlarını dikkate alarak öğrenme etkinlikleri düzenleme Eğitim düzeyi farklılıkları Psiko-motor özellik, moral, durum farklılıkları Yorgunluk

3 Bireysel farklılıkları dikkate alma
Özel eğitim gereksinimi olan öğrenciler için öğrenme araçları belirleyerek uygun ortamlar hazırlama Yardımcı öğretmen Yardımcı öğrenci Teknolojik destek sağlayan araç-gereç desteği

4 Bireysel farklılıkları dikkate alma
Öğrencilerin farklı ihtiyaçlarını dikkate alarak öğrenci merkezli stratejileri destekleyen teknolojiler kullanma Grup veya bireysel çalışma stratejilerinin kullanımı Sunum veya tartışma…gibi

5 Zaman yönetimi Öğretme-öğrenme sürecinde zamanı etkin kullanma
Derse giriş, öğrenme/öğretme süreci ve değerlendirme için uygun zaman dilimleri ayırmak

6 Zaman yönetimi Öğrencilerin zamanlarını etkili kullanmaları için yönlendirmeler yapma plan-hazırlık-uygulama-özdeğerlendirme/sonucu tartışma

7 Davranış yönetimi Öğrencilerin başarılı yönlerini öne çıkarma
Hataları öne alan değil, doğru yapılanları öne alan çaba Bir öğrencinin, diğerler öğrencilerden farklı ama daha iyi yaptığı çalışmayı önemsemek

8 Davranış yönetimi Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini yönetebilmelerine rehberlik etme Öğretmeni ve arkadaşlarına sevgi-saygı Öfke kontrolu Empati İlgisizlik İşbirliğine alışma (takım-ekip çalışması)

9 Davranış yönetimi Araç-gereç ve teknolojinin kullanıldığı öğrenme ortamlarında sağlık ve güvenliğe önem veren önlemleri uygulama Laboratuvarlarda ısı kaynakları, şalter, aydınlatma-güvenlik Elektrik enerjisiyle çalışırken önlemler

10 Davranış yönetimi Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda değişiklikler yapma İlgi çekici etkinlikler Uzun derslerde kullanılan öğretim yöntem ve tekniğinde değişiklikler Yorulan zihinler için dinlendirici aktiviteler Zayıf kalan öğrenci gruplarının öndeki gruplara daha hızlı yaklaşabilmesi için ek aktiviteler Önde giden öğrenci grupları için yeni ek ödev çalışmalar

11 Davranış yönetimi Bir önceki ders veya konu ile işlenecek konu arasında ilişki kurma Önceki bilgiyi hatırlamanın “neden” önemli olduğunu anlatmak göstermek, örneklemek Önceki bilgiyle yeni konunun birlikte kullanıldığı uygulamalara işaret etmek

12 Öğrenme ve gelişimi izleme-değerlendirme
Öğrencinin çalışmalarını kontrol etme Ne öğrenmiş? Ne kadar öğrenmiş? Hangi aşamadan hangi aşamaya gelebilmiş? Daha ileri gidebilmesi için bilmesi/yapabilmesi gerekenler neler? Bulunduğu aşamayı ileri taşıyabilmesi için nasıl bir yönlendirme verilmesi gerekir?

13 Öğrenme ve gelişimi izleme-değerlendirme
Uygun soru ve yanıtlarla konunun anlaşılmasını sağlama “Öğrenci çalışmalarını kontrol etme” başlığı altındaki noktaları sağlamak üzere sorular hazırlama ve/veya öğrenci tarafından sorulan sorulara bu doğrultuda yönlendirme yapacak şekilde yanıtlar verme

14 Öğrenme ve gelişimi izleme-değerlendirme
Öğrenci başarılarını ve olumlu davranışlarını ödüllendirme Ödüllerin maddi değeri yüksek olması gerekmiyor Ödüllendirmede öğrencinin özellikleri, düzeyi ve ilgi alanına dikkat edilmeli Bazı öğrencileri ödüllendirirken, diğer öğrencileri rencide etmemeye özen gösterilmeli

15 Öğrenme ve gelişimi izleme-değerlendirme
Olumsuz davranışlar için yönlendirmeler yapma Eksiden artıya doğru adımlar atabilmesi için öneri ve rehberlik

16 Öğrencilere değer verme, anlama ve saygı gösterme
Öğrencinin kendini ifade edebileceği fırsatlar sunma Derste istenen süratte ilerleyemeyen, çok hata yapan, hatalarından ders almayan…vb öğrencileri engelleyen gerçek nedenleri bulabilmek için, sorunu öğrencilerin bizzat kendilerinden de dinlemek gerekir. Sınıfın genelinden farklı tepkiler veren öğrencilerin bu davranışlarının nedenini açıklamalarına olanak tanınmalıdır.

17 Öğrencilere değer verme, anlama ve saygı gösterme
Öğrencilerin fikirlerine ve ürettiklerine değer verme Genelden, veya öğretmenin fikrinden farklı fikirleri olanların da görüşleri dinlenmelidir Genelden veya beklenenden farklı bir işler ortaya koyan öğrencilerin ürettikleri ürünler de dikkate allınmalı, değerlendirilmelidir.

18 Öğrencilere değer verme, anlama ve saygı gösterme
Öğrenciler sorulara beklenenden farklı yanıtlar verdiğinde olumlu tepki gösterme Yanlışlarda hemen negatif tepki vermekten kaçınılmalıdır Yanıt içinde yine de doğru olan kısımlara/adımlara dikkat çekilmelidir Yanlışın nasıl doğruya dönüştürülebileceği ile ilgili ipuçları verilmelidir. Ama doğruyu bizzat öğrencinin keşfetmesi sağlanmalıdır.

19 Öğrencilere değer verme, anlama ve saygı gösterme
Sözel tepkilerinde ve davranışlarında saygı öğelerine yer verme Öğretmenin öğrencilerine karşı sözleri, ifadeleri hep saygın kalmalı Öğretmenin öğrencilerine davranışları, mimikleri onlara olan saygısını yansıtmalıdır

20 Öğrencilere değer verme, anlama ve saygı gösterme
Öğrencilerine yapıcı, açıklayıcı ve geliştirici geri bildirimler verme Öğrencilere geri bildirimler, onların hep yanlışlarının nedenlerini anlamalarına yardımcı olmalıdır. Öğrencilere geri bildirimler, onların mevcut durumlarını daha ileriye (pozitife) taşımalarını desteklemeye yönelik olmalıdır.

21 Öğrencilere değer verme, anlama ve saygı gösterme
Öğrencinin gelişimine ve sosyo-ekonomik durumuna göre ön yargısız davranma Öğrencinin gelişimine uygun destek (desteğe az ihtiyacı olana az, çok olana çok)

22 Öğrencilere değer verme, anlama ve saygı gösterme
Farklı düzeydeki öğrencilerin öğrenme çabalarını cesaretlendirme Ne hızlı öğrenenleri nede geride kalanları unutmayan çabalarına destek

23 Öğrencilere değer verme, anlama ve saygı gösterme
Davranışlarında tutarlı ve dürüst olma Ödüllendirme, uyarı, destek çabalarında tüm sınıf öğrencilerine karşı tutarlı ve dürüst olmak gerekir.

24 Kişisel gelişimi sağlama
Eleştiriye açık olma Hem yöneticilerden, hem diğer öğretmenlerden, hem de öğrencilerinizden gelecek eleştirileri, kendinizi geliştirmek için bir fırsat olarak görmek. Bunları sabırla dinlemek Bu eleştirileri dikkate alarak, sonraki adımlarda benzer hatalar yapmamaya gayret

25 Kişisel gelişimi sağlama
Özgüvene sahip olma Başarabileceğine olan inancı hiç yitirmemek Bunu karşısındakine gösterebilmek

26 Kişisel gelişimi sağlama
Türkçe’yi kurallarına uygun ve anlaşılabilir bir biçimde kullanma Gerek amirleri, gerek meslektaşları gerekse de öğrencileri ile konuşurken; düzgün, dil kurallarına uygun anlaşılır bir Türkçe kullanmak.

27 Dikkatiniz için teşekkürler
Eser ÇEKER (MSc., MEd.) Okul Deneyimi dersi öğretmeni BÖTE Doktora öğrencisi


"ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları